Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työ"kaveri" tuppautuu autooni

Vierailija
17.04.2019 |

Meillä on töissä ihminen joka on aina hiljaa. Menemme yleensä toisen työkaverini kanssa ruokatauolla syömään lähellä olevaan luonasravintolaan. No kun lähdemme sinne niin tämä hiljainen työkaveri lähtee seuraamaan meitä vaikka emme pyytäneet häntä mukaan. Menemme siihen parkkipaikalle ja avaan autoni ovet ja minä ja ystäväni menemme autoon sisään. No sitten tämä hiljainen tulee istumaan autoni takapenkille sanomatta yhtään mitään. Kun olemme lounasravintolassa syömässä tämä hiljainen ei sano sanakaan meille, hän vaan syö kanssamme. Tämä on mielestäni todella outoa käytöstä aikuiselta ihmiseltä (n. 25v). Näin on käynyt jo ainakin kymmenen kertaa. Pitäisikö meidän sanoa tälle hiljaiselle jotain vai annammeko olla? Tämä kyseinen henkilö ei lähes koskaan puhu eikä hän esim. kysy meiltä voisiko hän tulla kyydilläni. Hän vaan tulee takapenkille ja on hiljaa. Tämä on oikeasti hieman pelottava.

Kommentit (91)

Vierailija
41/91 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä provo?

On provo ja aivan älytön sellainen.

En usko, että on provo. Näitä ihmisiä kyllä löytyy.

Vierailija
42/91 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko varma että se on oikeasti olemassa eikä ole hallusinaatio?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/91 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin suoraan, että se on ok, että tulet meidän kanssa syömään, mutta se ei ole, että et puhu meille mitään. Koemme sen epäkohteliaana.

Vierailija
44/91 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaako hän, jos puhutte suoraan hänelle?

Ens kerralla kysyt, että mihis oot menossa. Kerrotte olevanne menossa hoitamaan jotain työjuttua, ettekä vielä lounaalle.

Vierailija
45/91 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ette näköjään itsekään osa puhua. Kummastelette vaan mammapalstalla asiaa.

Kuinka moni normaali peruskohtelias ihminen sanoisi vastaavassa tilanteessa sille oudolle jotain?

Mielestäni tuossa ei voi sanoa mitään loukkaamatta eli itse olisin ap:n tilanteessa myös hiljaa.

Ja tuskin tuo ovien lukkoon laittoa ehdotteleva toimisi noin kuitenkaan itse?

Jos on totta tuo mitä ap kertoi niin voisitteko mennä ovista eri aikaan sen työkaverin kanssa? Jos tämä hiljainen lähtee sinun perään niin sanot tekeväsi samalla jonkun muun jutun, esim lääkärikäynti, gynekologi tms. Toisella työkaverilla sama juttu. Sitten treffaatte jossain nurkan takana?

Kyllä itse sanoisin heti kun ei ole mukaan kutsuttu, ei tarvi tuppautua.

Vierailija
46/91 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä mietin miten tuo puhumaton henkilö on onnistunut saamaan työpaikan?

Vierailija
47/91 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä menisin autolla lounaalta jonnekin asioille pariksi tunniksi....

Vierailija
48/91 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkeekö työkaverisi tämän tyypin myös?

Vierailija
49/91 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hän vasta (tai teidän jälkeenne) aloittanut ko. paikassa? Voisiko olla, että se, joka on häntä tehtävään perehdyttänyt on jotenkin huolimattomasti sanonut "voit sitten mennä lounaalle varmaan x:n ja y:n kanssa läheiseen ravintolaan" tms. ja tyyppi on ottanut sen tosissaan?

Vierailija
50/91 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtekää jonain päivänä ihan normaalisti ajamaan, mutta sitten sanaakaan sanomatta menettekin jonnekin ajamaan hirveetä rallia tai jotain muuta älytöntä, sitten takaisin työpaikan pihaan kuin mitään ei olisi tapahtunut. Hän joko alkaa puhua tai lopettaa kyytiin tulemisen, tai, molemmat.

Vierailija
51/91 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähtekää jonain päivänä ihan normaalisti ajamaan, mutta sitten sanaakaan sanomatta menettekin jonnekin ajamaan hirveetä rallia tai jotain muuta älytöntä, sitten takaisin työpaikan pihaan kuin mitään ei olisi tapahtunut. Hän joko alkaa puhua tai lopettaa kyytiin tulemisen, tai, molemmat.

:::D mielummin ajatte jonnekkin todella epämääräiselle seudulle ja pysäytätte auton ja käännytte hitaaaasti sinne takapenkille tuijottamaan sitä hissukkaa, jotain köyttä vielä hivelette.

Vierailija
52/91 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan perus kuuro/mykkä. Ei puhu muttaa viittoo kyllä.

Vierailija
53/91 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se hiljaa istuva onkin kummitus? 😁 Näkyykö tyyppi taustapeilistä?

Ja noista käsistä... Oletteko koskaan kuulleet sanonnan kävelee kädet suorina? 😁 😁

Vierailija
54/91 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopikaa kaverisi kanssa , että kumpikin ottaa eväät töihin. Sitten menette taas autoon , kun takapenkin istuja sujahtaa sisään, ette lähde autolla mihinkään vaan kaivatte eväät esiin ja alatte syödä. Tietenkään ette puhu mitään. Syötyänne vain takaisin työpaikalle pokka päällä.

Vierailija
55/91 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mykkä?

Vierailija
56/91 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se pääsee autosta ulos jos se ei sano mitään? Avaa oven ja pyörähtää toimintaelokuvamaisesti vauhdissa pois? Istuu siellä autossa aamuun asti? Miten se kerkeää sinne takapenkille ennen kuin lähdette? Kyttääkö se aina ikkunasta ja juoksee autolle kun näkee sinut ja työkaverisi menossa autolle päin? Tässä provossa on nyt aukkoja :D

Vierailija
57/91 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä mietin miten tuo puhumaton henkilö on onnistunut saamaan työpaikan?

Mä olen miettinyt samaa entisestä työkaveristani. Oli juurikin tällainen puhumaton tapaus. Ei tosin oltu samassa toimistossa, vaikka samanlaisia tehtäviä tehtiin, joten en tiedä avautuiko koskaan kenellekään, mutta yhteisissä jutuissa ei koskaan ikinä mitään. Ei tainnut edes tervehtiä, mutta keskustella hänen kanssaan ei voinut. Yritin kyllä, koska olen itse ujo ja introvertti ja minusta on uutena ollut hankala olla tilanteissa joissa kaikki muut tuntee toisensa. Pystyn kyllä smalltalkia puhumaan, mutta luonteeltani en aina halua ns. tuppautua toisten seuraan varsinkin jos heillä tuntuu olevan joku spesifi juttu kesken.

Mun tuli väkisin mieleen et on ns. ylimmän pomon suojeluksessa, joka siis todennäköisesti ottanut hänet töihin suoraan. En tiedä onko sukulainen tms. Ikä noin 25. Toinen mitä vahvasti mietin on se, että on todella hyvä tietokoneihjelmien, tilastojen yms. kanssa ja on siis hyvä työssään.

No, olen myös huomannut että nallekarkit ei todellakaan mene aina tasan. Tulen ujoudestani huolimatta hyvin juttuun ihmisten kanssa ja töistäni olen saanut kiitosta. Kuitenkin minulle on rivien välistä annettu ymmärtää että pitäisi olla rohkeampi yms. Kuitenkin niin etten ole voinut kyseenalaistaa asiaa kun sitä ei suoraan ole sanottu vain hyvin epämääräisesti.

Lopputulema onkin tässä tilanteessa että tuo hiirenhiljainen on yhä töissä samassa paikassa luultavasti nyt vakituisena ja minä pidemmällä kokemuksella en saanut jatkoa koska en sovi uusiin suunnitelmiin = naamani ei miellytä. En ole tästä katkera vaikka siltä saattaa vaikuttaa. Aina ei voi tietää mikä vaikuttaa mihinkin tai miksi, kun työasioista on kysymys.

Vierailija
58/91 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö seuraava kuukausi eväitä töissä. Sinä aikana tämä puhumaton keksii muun kyydin lounaalle.

Vierailija
59/91 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten se pääsee autosta ulos jos se ei sano mitään? Avaa oven ja pyörähtää toimintaelokuvamaisesti vauhdissa pois? Istuu siellä autossa aamuun asti? Miten se kerkeää sinne takapenkille ennen kuin lähdette? Kyttääkö se aina ikkunasta ja juoksee autolle kun näkee sinut ja työkaverisi menossa autolle päin? Tässä provossa on nyt aukkoja :D

Kun hän näkee meidän lähtevän, hän heti kiiruhtaa ulos huoneestaan meidän peräämme. Hän seuraa meitä parkkipaikalle ja hän aina sujahtaa autoon meidän jälkeemme. Sitten ajamme sinne ravintolaan ja hän kävelee meidän perässä sisään. Syömme siinä (hän samassa pöydässä) ja hän yleensä odottaa aina että olemme syöneet (hän on yleensä ensimmäinen valmiina). Sitten menemme takaisin autoon ja hän taas hujahtaa autoon meidän jälkeemme sanomatta sanakaan. Ajamme takaisin töihin ja hän yleensä lähtee nopeasti autosta pois ja kävelee takaisin omaan toimistohuoneeseensa.

Tänä aikana hän ei puhu meille mitään. Saatamme kysyä häneltä jotain, jotta saisimme keskustelua aikaiseksi, mutta hän vastaa yleensä yhdellä sanalla. Hän ei edes kiitä kyydistä. Ikää tosiaan hänellä ehkä 25-vuotta.

-ap

Vierailija
60/91 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hän tukityöllistetty?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme seitsemän