Työ"kaveri" tuppautuu autooni
Meillä on töissä ihminen joka on aina hiljaa. Menemme yleensä toisen työkaverini kanssa ruokatauolla syömään lähellä olevaan luonasravintolaan. No kun lähdemme sinne niin tämä hiljainen työkaveri lähtee seuraamaan meitä vaikka emme pyytäneet häntä mukaan. Menemme siihen parkkipaikalle ja avaan autoni ovet ja minä ja ystäväni menemme autoon sisään. No sitten tämä hiljainen tulee istumaan autoni takapenkille sanomatta yhtään mitään. Kun olemme lounasravintolassa syömässä tämä hiljainen ei sano sanakaan meille, hän vaan syö kanssamme. Tämä on mielestäni todella outoa käytöstä aikuiselta ihmiseltä (n. 25v). Näin on käynyt jo ainakin kymmenen kertaa. Pitäisikö meidän sanoa tälle hiljaiselle jotain vai annammeko olla? Tämä kyseinen henkilö ei lähes koskaan puhu eikä hän esim. kysy meiltä voisiko hän tulla kyydilläni. Hän vaan tulee takapenkille ja on hiljaa. Tämä on oikeasti hieman pelottava.
Kommentit (91)
Pyydät sen kaverisi nimeltä syömään ”Hei Pena lähdetään syömään”
Näin minutkin jätettiin kutsumatta aloitettuani uudessa työpaikassa. Kaikki halutut henkilöt kutsuttiin nimeltä. Ymmärsin heti etten ole haluttua seuraa.
Vierailija kirjoitti:
Seuraavan kerran, kun hän hyppää autoosi, kysyt suoraan "miksi teet näin?" ja vaadit selitystä. Voit sanoa myös, ettet ole mikään työpaikan yleinen kuljettaja, jonka kyytiin kaikki voivat hypätä tuosta vain.
Tämä on juuri se ongelma kun en uskalla sanoa suoraan, en halua loukata ketään. Kyseinen henkilö vaikuttaa muutenkin ujolta ja pelkään luokkaavani häntä.
-ap
No ette näköjään itsekään osa puhua. Kummastelette vaan mammapalstalla asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Pyydät sen kaverisi nimeltä syömään ”Hei Pena lähdetään syömään”
Näin minutkin jätettiin kutsumatta aloitettuani uudessa työpaikassa. Kaikki halutut henkilöt kutsuttiin nimeltä. Ymmärsin heti etten ole haluttua seuraa.
Niin mutta kun hän näkee omasta toimistohuoneestaan meidän lähtevän ja hän lähtee heti peräämme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seuraavan kerran, kun hän hyppää autoosi, kysyt suoraan "miksi teet näin?" ja vaadit selitystä. Voit sanoa myös, ettet ole mikään työpaikan yleinen kuljettaja, jonka kyytiin kaikki voivat hypätä tuosta vain.
Tämä on juuri se ongelma kun en uskalla sanoa suoraan, en halua loukata ketään. Kyseinen henkilö vaikuttaa muutenkin ujolta ja pelkään luokkaavani häntä.
-ap
No jos se ei kauheasti teitä häiritse niin älä tee mitään.
Aika hyytävää. Olis aika tukala olo, jos tollanen hiippari istuis takapenkillä. Tulee ihan kauhuleffa mieleen.
Kuulostaa ihan entiseltä työkaveriltani. Istuin hänen vieressään mutta ei koskaan pukahtanut sanaakaan. Kysymyksiin vastasi yhdellä sanalla. Lopulta en jaksanut enää yrittää avata keskustelua vaan luovutin. Vaan hänpä seurasi minua kuin hai laivaa. Kun lähdin kahvitauolle (vapaasti pidettävissä, ei siis mitään kellonaikoja saneltu) hyvän ystäväni kanssa, hän lähti kiiruhtamaan peräämme. Tuli sitten seuraamme mutta ei sanonut sanaakaan. Todella kiusallista. Ja ei voi syyttää minua, että miksen ottanut häntä mukaan keskusteluun: puoli vuotta yritin ihan tosissani, hänestä vaan ei saanut puristettua edes sitä heippa-sanaa työpäivän päätteeksi.
Heiluuko sen kädet kävelyn tahtiin vai pitääkö ne kylkiä vasten painettuna?
Siis kun tämä tyyppi ensimmäistä kertaa tuppaantui autoosi sanomatta mitään(!) niin sinäkin vain istuit hiljaa ja lähdit ajamaan? Et ihmetellyt ääneen, että mitä kummaa nyt tapahtuu?
Nyt se on tosiaan vähän vaikea kaikkien kasvot säilyttäen ratkaista tuota tilannetta, kun tavallaan olet käyttäytymiselläsi jo hiljaisesti hyväksynyt tämän tavan.
Vierailija kirjoitti:
Normaalisti hän kävelee, eli kädet heiluu. Kuinka niin? :D
-ap
Minä ainakin sanoisin että pysyy poissa.
Sanon tämän kokemuksesta: jos tyyppi on harmiton ja hänellä ei ole töissä muita "kavereita", niin antakaa asian olla, jos hänestä ei ole haittaa teille. Se, että hän "saa" tulla kanssanne, saattaa merkitä hänelle tosi paljon, kun selvästi hänellä on ongelmia vähintäänkin sosiaalisten taitojen kanssa.
Tätini on yksinäinen ja outo mutta harmiton tapaus (ei kuitenkaan sentään noin outo), ja hänelle olisi merkinnyt paljon, että työkaverit olisivat huolineet hänet edes lounasseuraksi.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa ihan entiseltä työkaveriltani. Istuin hänen vieressään mutta ei koskaan pukahtanut sanaakaan. Kysymyksiin vastasi yhdellä sanalla. Lopulta en jaksanut enää yrittää avata keskustelua vaan luovutin. Vaan hänpä seurasi minua kuin hai laivaa. Kun lähdin kahvitauolle (vapaasti pidettävissä, ei siis mitään kellonaikoja saneltu) hyvän ystäväni kanssa, hän lähti kiiruhtamaan peräämme. Tuli sitten seuraamme mutta ei sanonut sanaakaan. Todella kiusallista. Ja ei voi syyttää minua, että miksen ottanut häntä mukaan keskusteluun: puoli vuotta yritin ihan tosissani, hänestä vaan ei saanut puristettua edes sitä heippa-sanaa työpäivän päätteeksi.
Tämä henkilö ei onneksi tuppaudu seuraamme kahvitauoilla, ainoastaan vain ruokatauolla
-ap
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni normaali peruskohtelias ihminen sanoisi vastaavassa tilanteessa sille oudolle jotain?
Mielestäni tuossa ei voi sanoa mitään loukkaamatta eli itse olisin ap:n tilanteessa myös hiljaa.
Ja tuskin tuo ovien lukkoon laittoa ehdotteleva toimisi noin kuitenkaan itse?
Jos on totta tuo mitä ap kertoi niin voisitteko mennä ovista eri aikaan sen työkaverin kanssa? Jos tämä hiljainen lähtee sinun perään niin sanot tekeväsi samalla jonkun muun jutun, esim lääkärikäynti, gynekologi tms. Toisella työkaverilla sama juttu. Sitten treffaatte jossain nurkan takana?
Vierailija kirjoitti:
Alkoi kiinnostamaan että mitä merkitystä tällä on? Viestiikö käsien asento kävellessä jostain?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni normaali peruskohtelias ihminen sanoisi vastaavassa tilanteessa sille oudolle jotain?
Mielestäni tuossa ei voi sanoa mitään loukkaamatta eli itse olisin ap:n tilanteessa myös hiljaa.
Ja tuskin tuo ovien lukkoon laittoa ehdotteleva toimisi noin kuitenkaan itse?Jos on totta tuo mitä ap kertoi niin voisitteko mennä ovista eri aikaan sen työkaverin kanssa? Jos tämä hiljainen lähtee sinun perään niin sanot tekeväsi samalla jonkun muun jutun, esim lääkärikäynti, gynekologi tms. Toisella työkaverilla sama juttu. Sitten treffaatte jossain nurkan takana?
Kyllä tuo tuppautuva on tässä se joka toisia loukkaa, miksei voi suoraan sanoa että pysyy poissa ap:n autosta jos ei kerran lupaa ole kysynyt. Itse sanoin entiselle työ"kaverille" kun rupesi seuraamaan että "haluan olla kahvi/lounastaukoni rauhassa" tai että "menemme Tiinan kanssa nyt kahdestaan syömään meillä on kahdenkeskistä puhuttavaa."
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä provo?
On provo ja aivan älytön sellainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkoi kiinnostamaan että mitä merkitystä tällä on? Viestiikö käsien asento kävellessä jostain?
Viestii siitä, että onko hullu