Kotirouvana.. 53vuotias
Tämä asia askarruttaa, koska olen ollut kotirouvana yli 10v ihan vaan sen takia että en ole tarvinnut tehdö töitä rahan takia. En myöskään saa/hakenut mitään tukia vaan mieheni tuloilla olemme molemmat olleet kotona.
Nyt olemme asumuserossa ja minä tuskin saan töitä koska olen ollut niin kauan kotona ja tota ikääkin on reilusti. Ja sitten itse asiaan, nyt kun asun yksin (en edelleenkään saa/hakenut mitään tukia) tuntuu että "ihmiset" paheksuu kun en ole työelämässä. Eli pitää mua ihan luuserina ! Miksei silloin kun olin vielä naimisissa? Paljon tulee kysymyksiä siitä että mitä nyt aion tehdä? jne
Harrastan paljon erilaisia liikuntamuotoja jne, päivät täyttyy hyvin vaikka olen "vaan" kotona.
Kommentit (23)
Te ihmiset ajattelette, että minä ole selvinnyt helpolla, kun te taas olette joutuneet hoitamaan kodin, lapset ja työn niin, että ei ole jäänyt oma aikaa, mutta olette saaneet asuntolainanne maksettua. Olette saaneet matalaa palkkaa ja kremppoja vaivojenne palkaksi sekä juuri maksetuksi saadun omakotitalon, valitettavasti vain muuttotappiopaikkakunnalta. Talo kaipasi isoa remonttia, eikä ole helppo saada sitä myydyksi. Teillä on iso talo siivottavana, kun lapset muuttavat kotoa pois.
Työelämän ulkopuolella oleva omilla rahoilla elävä joka ei tarvitse terveydenhuollon palveluja, on nettomaksaja. Ostoista menee arvonlisävero ja pääomatuloista tuloveroa. Työssäkäyvä pikkulasten vanhempi jonka lapset ovat päivähoidossa, on useimmiten nettosaaja koska ei tuloveroillaan kata päivähoitokuluja, yleensä ei päästä lähimaillekaan. Ihmiset ei osaa edes laskea vaikka koulua käydään ainakin se kymmenen vuotta.
Kotirouvanahan sulla on ollu se koti ja miehen hyysääminen työnä, nyt yksinäsi olet vasta luuseri. Niin me ihmiset aatellaan. Toiset on aivan mahdottoman kateellisia siitä, että jonkun ei tarvitse käydä töissä!