Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Mies on sokissa" - tunnettu psykologi kertoo uudessa kirjassaan, miksi perinteiset miehet ovat vaikeuksissa

Vierailija
17.04.2019 |

https://www.iltalehti.fi/rakkausjaseksiartikkelit/a/99ffb39b-3685-4aaa-9eea-a64025a7a368

Itseäni 90-luvun lapsena ihmetyttää, kun Dunderfelt kirjoittaa, että

"Nyt, historiallisesti katsottuna yhtäkkiä, häneltä odotetaan herkkää vuorovaikutusta perheensä kanssa, avautumista omista tunteistaan sekä puhumista, vaikkei hänen mielestään ole mitään, mistä puhua. Mies on sokissa".

Omassa parisuhteessani on täysin itsestäänselvää, ettei mitään miesten ja naisten rooleja ole olemassa. Miten avopuolisoni voisi olla järkyttynyt siitä, että rooli on "yhtäkkiä" muuttunut, kun hän ei ole sellaista aikaa edes elänyt jolloin mies oli poissa kotoa ja tuli käymään vain valmiissa ruokapöydässä? Ei tämä muutos kuitenkaan missään päivässä ole tapahtunut, joten vaikea uskoa että vanhemmankaan sukupolven miehille tasa-arvo aivan puskista tuli.

Mitä ajatuksia tämä herättää teissä?

Kommentit (88)

Vierailija
21/88 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin jo otsikosta, kuka psykologi on asialla, enkä viitsi lukea hänen aivoituksiaan enää.

Minun vanhempani osasivat puhua asiat halki keskenään jo 60-luvulla ja osaavat edelleenkin. Kumpikin kävi töissä ja kumpikin osasi hoitaa lapset ja kodin. Ovat pitäneet toisistaan huolta myötä- ja vastoinkäymisissä, kuten aikoinaan sopivat. Veljeni ovat samanlaisia, toinen oli vuosituhannen vaihteessa pari vuotta koti-isänäkin taaperon ja pikkuvauvan kanssa ja on edelleen hyvin läheinen lastensa kanssa.

Muistan lapsuudestani sen, kuinka monen muun lapsen isä tosiaan tuli töistä suoraan ruokapöytään ja sen jälkeen meni sohvalle tupakoimaan loppuillaksi. Esimerkki opettaa, joten en ole ollenkaan yllättynyt siitä, että "perinteisiä" parisuhteita on edelleen olemassa jossain minun näkökenttäni ulkopuolella. Kaupunkioloissa on hiljalleen vain kehittynyt versio, jossa naisten työmäärä kotona on ennallaan, mutta miehille on jäänyt ilmeisesti taulujen ripustaminen ja se kuuluisa renkaanvaihto. Ja kukapa sitä saavutetuista eduista luopuisi vapaaehtoisesti. Dunderfeltiakin harmittaa.

Sä oot jo toinen kommentoija joka sanoo tunnistaneensa tyypin jo otsikosta. Mulle tää oli ihan uusi tuttavuus. Ilmeisesti on tullut muitakin aivopieruja.

Ymmärtäisin, että miehuus olisi murroksessa jos patalaiskan isän malli olisi miehillä geeneissä. Mutta kun ei ole.

/Ap

Dunderfelt narisee iltapäivälehtien sivuilla hyvin usein. On mahdollista, että toimitus tekee hänen jutuilleen klikkiotsikoita, mutta kun itse teksti on ihan samaa kuin otsikko, ei voida puhua liioittelemisesta. Yksi äskettäisistä otsikoista kertoi, että "nainen haluaa, että mies asettaa naiselle rajat", ja Dunderin päätelmä oli se, että nainen ei ole onnellinen suhteessa, jossa hänellä on päätösvaltaa. Ihan pesunkestävä sovinisti siis, mutta sellaisena toki enemmän kuin sopiva iltapäivälehtien tunteidennostattajaksi. Ja rahaahan hän näillä jutuillaan tekee.

Vierailija
22/88 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla dunderfeltillä on muitakin outoja ajatuksia. Olettaisin, että niin naisen kuin miehenkin tunteista avautumiseen auttaa se seikka, että vastapuoli (olipa hän nainen tai mies) kuuntelee ja hyväksyy avautumisen silloin kun mies sitä tekee, eli kasvatuksellisen kysymys. Aikuisilla on se herkullinen puoli elämässään, että he voivat myös itse alkaa kasvattaa itseään. Tässäkin asiassa siis voi oppia parempaan ilmaisuun.  Eikä naisetkaan sen parempia tunneilmaisussa ole, olen huomannut. Siinä missä mies vaikenee vaikeasti hahmotettavissa olevista tunteistaan, nainen saattaa tuoda ne ulospäin toisiin suuntautuvana negatiivisena kommentointina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/88 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Dunderfelt on ihan hyvä tyyppi, ei mitään aivopieruja. Hän on vain nostanut maskuliinisuuden uudelleen keskusteluun. Ja sehän feministejä harmittaa.

Mutta mitä on tämä maskuliinisuus Dunderfeltin mielestä? Tai sinun mielestäsi? Sitä, että mies makaa aloillaan ja nainen tekee kaiken työn? Miksi, ja miksi juuri näin päin, miksei toisinpäin?

/Ap

Ei kaikkia töitä, mutta valtaosan. Omasta kokemuksesta voin sanoa, että nainen ei koskaan ole tyytyväinen vaikka työt jaettaisiin täysin tasan ja myös kulut jaettaisiin tasan. Aina löytyy uusi nalkutuksen paikka. Nainen ei ole tyytyväinen koskaan. Jos kaikista töistä tehdään tasapuolisia, niin nainen jättää sinut. Tämä on fakta. Olet nössö ja helppo ohjailtava, lue selätettävä ja sinussa ei ole haastetta

Minuakin kiinnostaa, että miksi kuvittelisit minun (koska olen nainen) olevan tyytyväisempi, jos joutuisin tekemään valtaosan kotitöistä. Inhoan siivoamista, tiskaamista, järjestelemistä, pyykinpesua jne. Ne ovat vain asioita, jotka on pakko hoitaa, koska ei ole varaa emmekä elä yhteiskunnassa jossa olisi mahdollista pitää kotiapulaista. Sinä ajattelet, että olisin onnellisempi, kun käyttäisin niihin vielä enemmän aikaa - millä logiikalla?

Meillä on parisuhteessa taloudellinen tasa-arvo (yhteiset menot jaetaan tasan) ja kotityöt jaetaan mahdollisimman tasapuolisesti. Ei niin, että toinen tiskaa puolet astioista ja toinen toisen puolen (itse asiassa  kone tiskaa niistä suurimman osan) vaan niin, että molemmat tekevät niitä asioita yhteisen hyvän eteen, joista tykkäävät eniten, ja loput on vaan pakko tehdä ja ne tehdään puoliksi. Miksi puolisoni on mielestäsi nössö? Ennen yhteenmuuttoamme hän teki kaikki ne työt yksin, oliko hän silloinkin nössö?

Vierailija
24/88 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin jo otsikosta, kuka psykologi on asialla, enkä viitsi lukea hänen aivoituksiaan enää.

Minun vanhempani osasivat puhua asiat halki keskenään jo 60-luvulla ja osaavat edelleenkin. Kumpikin kävi töissä ja kumpikin osasi hoitaa lapset ja kodin. Ovat pitäneet toisistaan huolta myötä- ja vastoinkäymisissä, kuten aikoinaan sopivat. Veljeni ovat samanlaisia, toinen oli vuosituhannen vaihteessa pari vuotta koti-isänäkin taaperon ja pikkuvauvan kanssa ja on edelleen hyvin läheinen lastensa kanssa.

Muistan lapsuudestani sen, kuinka monen muun lapsen isä tosiaan tuli töistä suoraan ruokapöytään ja sen jälkeen meni sohvalle tupakoimaan loppuillaksi. Esimerkki opettaa, joten en ole ollenkaan yllättynyt siitä, että "perinteisiä" parisuhteita on edelleen olemassa jossain minun näkökenttäni ulkopuolella. Kaupunkioloissa on hiljalleen vain kehittynyt versio, jossa naisten työmäärä kotona on ennallaan, mutta miehille on jäänyt ilmeisesti taulujen ripustaminen ja se kuuluisa renkaanvaihto. Ja kukapa sitä saavutetuista eduista luopuisi vapaaehtoisesti. Dunderfeltiakin harmittaa.

Sä oot jo toinen kommentoija joka sanoo tunnistaneensa tyypin jo otsikosta. Mulle tää oli ihan uusi tuttavuus. Ilmeisesti on tullut muitakin aivopieruja.

Ymmärtäisin, että miehuus olisi murroksessa jos patalaiskan isän malli olisi miehillä geeneissä. Mutta kun ei ole.

/Ap

Dunderfelt narisee iltapäivälehtien sivuilla hyvin usein. On mahdollista, että toimitus tekee hänen jutuilleen klikkiotsikoita, mutta kun itse teksti on ihan samaa kuin otsikko, ei voida puhua liioittelemisesta. Yksi äskettäisistä otsikoista kertoi, että "nainen haluaa, että mies asettaa naiselle rajat", ja Dunderin päätelmä oli se, että nainen ei ole onnellinen suhteessa, jossa hänellä on päätösvaltaa. Ihan pesunkestävä sovinisti siis, mutta sellaisena toki enemmän kuin sopiva iltapäivälehtien tunteidennostattajaksi. Ja rahaahan hän näillä jutuillaan tekee.

Se artikkeli on vuosikausien takaa, tällä palstalla vaan sattuu olemaan Dunder-fani joka nostaa sen ylös säännöllisin väliajoin osaamatta sitten kuitenkaan herättää aiheesta dialogia.

Vierailija
25/88 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Dunderfelt on ihan hyvä tyyppi, ei mitään aivopieruja. Hän on vain nostanut maskuliinisuuden uudelleen keskusteluun. Ja sehän feministejä harmittaa.

Mutta mitä on tämä maskuliinisuus Dunderfeltin mielestä? Tai sinun mielestäsi? Sitä, että mies makaa aloillaan ja nainen tekee kaiken työn? Miksi, ja miksi juuri näin päin, miksei toisinpäin?

/Ap

Ei kaikkia töitä, mutta valtaosan. Omasta kokemuksesta voin sanoa, että nainen ei koskaan ole tyytyväinen vaikka työt jaettaisiin täysin tasan ja myös kulut jaettaisiin tasan. Aina löytyy uusi nalkutuksen paikka. Nainen ei ole tyytyväinen koskaan. Jos kaikista töistä tehdään tasapuolisia, niin nainen jättää sinut. Tämä on fakta. Olet nössö ja helppo ohjailtava, lue selätettävä ja sinussa ei ole haastetta

Okei. Eli nainen siis on tyytyväisempi tehdessään miestä enemmän kotitöitä? Vai siis ei ole tyytyväinen kuitenkaan, joten mies voi samantien olla tekemättä osuuttaan?

Itse lähtisin kävelemään sillä sekunnilla, kun mies alkaisi olettaa että minä teen enemmän. Uskon että moni muukin tekisi niin. Kotitöiden teko ei liity nössöyteen kyllä mitenkään.

/Ap

Ei vaan nainen ei ole tyytyväinen mihinkään. Teet niin tai näin niin aina olet väärässä jos annat naisen alkaa kyykyttää sinua. Näin se vain menee. nössöistä erotaan ja kovat miehet pysyy ja pitää paikkansa. Jokainen aikuinen mies tietää tämän

Vierailija
26/88 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

/Ap

Okei. Eli nainen siis on tyytyväisempi tehdessään miestä enemmän kotitöitä? Vai siis ei ole tyytyväinen kuitenkaan, joten mies voi samantien olla tekemättä osuuttaan?

Itse lähtisin kävelemään sillä sekunnilla, kun mies alkaisi olettaa että minä teen enemmän. Uskon että moni muukin tekisi niin. Kotitöiden teko ei liity nössöyteen kyllä mitenkään.

/Ap

Ei vaan nainen ei ole tyytyväinen mihinkään. Teet niin tai näin niin aina olet väärässä jos annat naisen alkaa kyykyttää sinua. Näin se vain menee. nössöistä erotaan ja kovat miehet pysyy ja pitää paikkansa. Jokainen aikuinen mies tietää tämän

Niin, koska nainen ei halua kotiin pässiä, jota viedään narusta.

Mutta ei hän myöskään halua kotiin alistajaa, joka passauttaa.

Vierailija
27/88 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

/Ap

Ei dunderfelt sellaista tarkoita. Media näyttää oikovan hänen sanomisiaan. Hän puhuu siitä, että miehistä on tullut liian kilttimiehiä, he ovat menettäneet miehisyyden, jota naiset haluavat. Ei se nainen machoakaan halua, vaan jämpin mutta lempeän. Sellaisen oikean maskuliinisuuden.

Dunderfeltin vaimo jätti ja hän alkoi tutkia asiaa. Tajusi luulleensa, että on hyvä aviomies, jos tekee kaiken mitä vaimo haluaa, eli oli muuttunut vässykäksi.

Onko tätä tukittu jotenkin, että nainen haluaa juuri jämptin mutta lempeän miehen? Vai onko tässä nyt jälleen kerran kyse yhden miehen sanelemasta "faktasta"? Itse en nimittäin ainakaan halua, vaan kiltin.

/Ap

En tiedä onko tutkittu. Mutta minä ainakin haluan. Kirjoitin miesvaatimuslistaani sinkkuna ”vahva mutta lempeä, luja mutta pehmeä”.

Dunderfelt perustaa väitteensä sille, että samanlaisuus luo kaveruutta, erilaisuus seksuaalista vetovoimaa.

Mutta sinähän sanoit että naiset haluavat, et että sinä itse haluat. Siinä on vissi muutaman miljardin yksilön ero.

Dunderfeltin väite erilaisuuden luomasta seksuaalisesta vetovoimasta ei myöskään perustu mihinkään. Se on hänen oma ajatuksensa. Ja jos erilaisuus vielä tosiaan tarkoittaa sitä, että mies saa luistaa kotitöistä pippelinsä varjolla, homma menee ihan tutkitusti metsään. Nainen haluaa seksiäkin enemmän jos kotityöt jaetaan tasan, tai ainakin lähes tasan.

/Ap

Vierailija
28/88 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä sainko aloitukseen muotoiltua ajatustani riittävän selkästi, mutta tarkoitan siis että muutos saattaisi olla "sokki" miehelle jos miehet eläisivät vaikka 300 vuotta. Jokainen mies on kuitenkin syntynyt omaan aikaansa, ja yhden ihmisen elämän aikana ei tapahdu mitään kovin suurta muutosta kuitenkaan. Miten siis voi järkyttyä siitä, että joskus muinoin, ennen kuin itse oli edes pilke vanhempien silmäkulmassa, parisuheet ja perheet toimivat toisin?

/Ap

Ongelma on siinä että et ymmärrä lukemaasi tai et halua ymmärtää. Ei huolta et ole kuitenkaan ainoa.

Vierailija
29/88 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

/Ap

/Ap

Mutta millainen sitten on nössö mies? Mies joka ei kyykytä naista? Mies joka ei tee kotitöitä?

/Ap

Vierailija
30/88 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

/Ap

/Ap

Ok.

Vierailija
31/88 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä sainko aloitukseen muotoiltua ajatustani riittävän selkästi, mutta tarkoitan siis että muutos saattaisi olla "sokki" miehelle jos miehet eläisivät vaikka 300 vuotta. Jokainen mies on kuitenkin syntynyt omaan aikaansa, ja yhden ihmisen elämän aikana ei tapahdu mitään kovin suurta muutosta kuitenkaan. Miten siis voi järkyttyä siitä, että joskus muinoin, ennen kuin itse oli edes pilke vanhempien silmäkulmassa, parisuheet ja perheet toimivat toisin?

/Ap

Ongelma on siinä että et ymmärrä lukemaasi tai et halua ymmärtää. Ei huolta et ole kuitenkaan ainoa.

Ole kiltti ja kerro, mitä kohtaa en ymmärtänyt. Teksti oli hyvin yksinkertaista, omasta mielestäni ymmärsin sen kyllä ihan sataprosenttisesti.

/Ap

Vierailija
32/88 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On erikoista, että naiset osasivat omaksua uuden roolin sukupolvessa ilman mitään kaikuja historiasta, mutta miehille tämä on haastavampi tehtävä.

Vierailija
33/88 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

/Ap

/Ap

Huomasithan, että tuo kirjoittaja ei kykene dialogiin. Hän ei pysty keskustelemaan asioista muulla tavalla kuin kertomaan "faktana" yleistyksiä miehistä ja naisista. Älä siis tuhlaa aikaasi.

Vierailija
34/88 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

”Perinteinen mies” on pikkulapsi. Se on kriisissä, koska naisella on nykyään mahdollisuus vaatia, että mieskin on aikuinen.

Nuo "pikkulapset" olivat sodassa ja rakentamassa maata uudelleen ja muutenkin hoitaneet asiansa. Roskaa suollat sinä.

Vierailija
35/88 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

/Ap

Ei dunderfelt sellaista tarkoita. Media näyttää oikovan hänen sanomisiaan. Hän puhuu siitä, että miehistä on tullut liian kilttimiehiä, he ovat menettäneet miehisyyden, jota naiset haluavat. Ei se nainen machoakaan halua, vaan jämpin mutta lempeän. Sellaisen oikean maskuliinisuuden.

Dunderfeltin vaimo jätti ja hän alkoi tutkia asiaa. Tajusi luulleensa, että on hyvä aviomies, jos tekee kaiken mitä vaimo haluaa, eli oli muuttunut vässykäksi.

Onko tätä tukittu jotenkin, että nainen haluaa juuri jämptin mutta lempeän miehen? Vai onko tässä nyt jälleen kerran kyse yhden miehen sanelemasta "faktasta"? Itse en nimittäin ainakaan halua, vaan kiltin.

/Ap

En tiedä onko tutkittu. Mutta minä ainakin haluan. Kirjoitin miesvaatimuslistaani sinkkuna ”vahva mutta lempeä, luja mutta pehmeä”.

Dunderfelt perustaa väitteensä sille, että samanlaisuus luo kaveruutta, erilaisuus seksuaalista vetovoimaa.

Mutta sinähän sanoit että naiset haluavat, et että sinä itse haluat. Siinä on vissi muutaman miljardin yksilön ero.

Dunderfeltin väite erilaisuuden luomasta seksuaalisesta vetovoimasta ei myöskään perustu mihinkään. Se on hänen oma ajatuksensa. Ja jos erilaisuus vielä tosiaan tarkoittaa sitä, että mies saa luistaa kotitöistä pippelinsä varjolla, homma menee ihan tutkitusti metsään. Nainen haluaa seksiäkin enemmän jos kotityöt jaetaan tasan, tai ainakin lähes tasan.

/Ap

Eri, mutta missään ei ole tutkittu saako kotitöitä tekevä mies enemmän seksiä, vaan asiaa on kysytty naisilta ja valitettavasti tämä on täysin eri asia. Naiset viehättyvät miehistä silloin jos muutkin naiset viehättyvät, jo tämä kertoo kuinka helppoa on miellyttää naista.

Vierailija
36/88 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kyllä huomannut mitään muutosta.Edelleen miehet on kaikilla tärkeillä paikoilla saa enemmän liksaa ja tekee samoja asioita kuin ennekin vain paremmilla leluilla.Myös maailmalla asiat on muuttumattomia mutta ehkä kallion velttok...hipsterit kokee jotain muutoksia latten maussa tiedä sitä

Vierailija
37/88 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen psykologi näyttää lähinnä Ketosen sketsihahmolta.

Vierailija
38/88 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

HSEn adonis kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

”Perinteinen mies” on pikkulapsi. Se on kriisissä, koska naisella on nykyään mahdollisuus vaatia, että mieskin on aikuinen.

Nuo "pikkulapset" olivat sodassa ja rakentamassa maata uudelleen ja muutenkin hoitaneet asiansa. Roskaa suollat sinä.

Olitko sinä sodassa vai? Koneettomassa agraariyhteiskunnassa nyt sentään oli vielä työnjako, jota pystyi jotenkin perustelemaan (ja silloinkin se toki oli naisen työ, josta ei maksettu missään tilanteissa mitään). Mutta sellaista nyt ei ole ollut enää muutamaan sukupolveen, älä katsele sinne kuin se olisi jokin pelastus sinulle.

Vierailija
39/88 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

/Ap

/Ap

Juurikin näin tarkoitin. Muista että tuossa välillä nössö ja turpaan vetäjä on monta eri tasoa. Kysymys kuuluukin haluaako joku mies, jolla on vastuullinen työ leikkiä enään ihmissuhdepelejä  ja valtataisteluja kotona?! siina ONKIN KYSYMYS.

Vierailija
40/88 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

/Ap

/Ap

/Ap

Eri, mutta missään ei ole tutkittu saako kotitöitä tekevä mies enemmän seksiä, vaan asiaa on kysytty naisilta ja valitettavasti tämä on täysin eri asia. Naiset viehättyvät miehistä silloin jos muutkin naiset viehättyvät, jo tämä kertoo kuinka helppoa on miellyttää naista.

Höpö höpö.

"Albertan yliopistossa tehdyssä tutkimuksessa käytettiin 1 338 saksalaispariskunnan tietoja. Tutkimuksessa jokaiselta mieheltä kysyttiin, kuinka paljon ja millaisia kotitöitä he tekivät ja oliko kotitöiden jako heidän mielestään reilu."

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mies-haaveiletko-paremmasta-seksiel…