Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ihan ymmärrä, että palaneen rakennuksen korjaukseen löytyy päivässä 700 miljoonaa. Voisin keksiä parempiakin sijoituskohteita.

Vierailija
16.04.2019 |

Se on vain rakennus. Kyllä, vanha ja varmasti arvokas, mutta silti vain rakennus.

Samaan aikaan ihmisiä kuolee toisaalla joka päivä rahanpuutteen aiheuttamiin ongelmiin.

Ihmisten arvot on kovin kummallisia.

Kommentit (125)

Vierailija
1/125 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti nuo miljardöörit antaa rahaa myös muuhun hyväntekeväisyyteen, mutta ilman julkisuutta.

Vierailija
2/125 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastahan se on. Nuo rahat voisi laittaa kaikki ruoka-apuun sinne päin maailmaa, missä on suurin pula. Ihminen on turhamainen ja sairas olento. Saunan taakse pitäisi tuo Macronikin kuljettaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/125 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti nuo miljardöörit antaa rahaa myös muuhun hyväntekeväisyyteen, mutta ilman julkisuutta.

Kyllä, mutta minusta tuokin rakennukseen sijoitettu voitaisiin laittaa parempaan käyttöön. Minusta on täysin turhaa laittaa miljardeja (arvioiden mukaan) rakennuksen korjaamiseen. Ihan älytöntä.

Vierailija
4/125 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnteko on tehokkain köyhyyden torjuja ja tähän myös Suomessa tavoite.

Vierailija
5/125 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku nälänhätä toisella puolella palloa on liian epämääräinen tila, ettei se kosketa samalla lailla kuin tällainen äkillinen tuho kulttuurihistorialliseen rakennukseen.

Vierailija
6/125 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noo, katsotaan nyt. 

Itse ennustan että korjaushommat venyy vuosikymmenien mittaisiksi. Alkuhumu kun laantuu niin laantuu koko homma.

Tuollaiset jättilahjoitukset taas... minun on vaikea uskoa, että siellä kukaan olisi mitään 100 miljoonaa euroa minnekään tilille siirtänyt tai siirtämässä. Tapaavat kyllä laimentua aikalailla ajan oloon nämä. 

Vierailija
7/125 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas kommunistit itkemässä. Montako sataa euroa itse lahjoitatte vuodessa köyhille? Aivan.

Maailmasta ei köyhyys ja kurjuus rahaa vastikkeetta jakamalla lopu. 

Vierailija
8/125 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

13 miljoonaa turistia maksaa kympin käynnistä vuodessa. Joo, ei kannata.

Vierailija
9/125 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noo, katsotaan nyt. 

Itse ennustan että korjaushommat venyy vuosikymmenien mittaisiksi. Alkuhumu kun laantuu niin laantuu koko homma.

Tuollaiset jättilahjoitukset taas... minun on vaikea uskoa, että siellä kukaan olisi mitään 100 miljoonaa euroa minnekään tilille siirtänyt tai siirtämässä. Tapaavat kyllä laimentua aikalailla ajan oloon nämä. 

Korjaushommat venyvät joka tapauksessa vuosikymmenien mittaisiksi, ei tuollaista rakenneta niin nopeasti kuin Älvsbytaloa.

Vierailija
10/125 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala vaan testaa ihmisten arvoja ja toteaa lopuksi että palvovat mieluummin materiaa, eli jotain melko uutta kivirakennusta jonka edestä moni ihminen menetti henkensä sitä rakentaessa.

Mikä avuton epäjumalain patsaus.

Minä itse olen pöyhkeilemätön kristitty. Siksi en kerro teille nimeäkään.

En voi tehdä sitä. Sovitaan nyt että Jeesus sanoi nämä sanat kauttani.

Vierailija
11/125 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku nälänhätä toisella puolella palloa on liian epämääräinen tila, ettei se kosketa samalla lailla kuin tällainen äkillinen tuho kulttuurihistorialliseen rakennukseen.

Kehitysmaiden ihmiset lisääntyvät holtittomasti, eikä tilanne vähene sillä että sinne kannetaan rahaa säkkikaupalla. Vaikka Afrikkaankin on rakennettu vaikkapa kaivoja, ovat ne olleet käyttökelvottomia muutamassa vuodessa. 

Vierailija
12/125 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas kommunistit itkemässä. Montako sataa euroa itse lahjoitatte vuodessa köyhille? Aivan.

Maailmasta ei köyhyys ja kurjuus rahaa vastikkeetta jakamalla lopu. 

En tiedä muista, mutta itsellä menee kuukausilahjoittajana n. 1500e vuodessa. Lisäksi yksittäisiä lahjoituskohteita n. 1000e edestä.

Mutta siitä, kuinka paljon minä lahjoitan, tässä ei ole kyse.

Ap

Vierailija
13/125 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei sitä nyt oikein voi korjaamattakaan jättää. Jos siihen ei löydy avustuksia, ne rahat on sitten pois Ranskan köyhiltä.

Vierailija
14/125 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tää maailma pyöri niin että kaikki raha pitäisi laittaa köyhiin maihin.

Vierailija
15/125 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhät voi mennä jälleenrakennukseen töihin, ja saada siitä palkkaa. 

Vierailija
16/125 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä palkataan työvoimaa rakentamaan, tilataan tuotteet ja taas tulee lisää töitä. Vieni kasvaa. Turismi kasvaa, kun päästään ihmettelemään palanutta kirkkoa. Ei se ole sama asia kuin heittää rahaa ikkunasta.

Vierailija
17/125 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö, Syyriassakin paikalliset arkeologit menettivät henkensä yrittäessään suojella muinaismuistoja ISISiltä. Olisihan sielläkin ollut hädänalaisia ihmisiä joiden puolesta kuolla, mutta näille arkeologeille oli kulttuuriperinnöllä itseisarvo.

Ei se ole joko/tai. Ihmiselämälle ovat monenlaiset eri asiat merkityksellisiä. Ja eiköhän Notre-Damekin tule maksamaan itsensä moninkertaisesti takaisin.

Vierailija
18/125 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jumala vaan testaa ihmisten arvoja ja toteaa lopuksi että palvovat mieluummin materiaa, eli jotain melko uutta kivirakennusta jonka edestä moni ihminen menetti henkensä sitä rakentaessa.

Mikä avuton epäjumalain patsaus.

Minä itse olen pöyhkeilemätön kristitty. Siksi en kerro teille nimeäkään.

En voi tehdä sitä. Sovitaan nyt että Jeesus sanoi nämä sanat kauttani.

Minä sinulle jeesukset ja jumalat näytän. Nostatan tulisen pyörteen Helvetistä ja lennän Demoneiden kannattamana taivaanporteille ja murskaan ne. Sitten käyn sanomassa jumalalle kädestä päivää. Jeesus on semmonen betabottom-boi että häntä en edes katso.

Vierailija
19/125 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti hyväntekeväisyyttä kannattaisi antaa vain sterilisaatiota vastaan. Enkä edes ole persu.

Vierailija
20/125 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noo, katsotaan nyt. 

Alkuperäisen rakentaminen kesti 200 vuotta. Tuskin uusi siihen kovin nopeasti saadaan valmiiksi. Kymmenessä vuodessa rakentaminen olisi siihen verrattuna nopea suoritus.

Tottakai miljardööri voi pistää sata miljoonaa tällaiseen projektiin. Eihän se tavallaan ole mistään pois. Tietyn pisteen jälkeen raha ei enää tuo mitään uutta elämään. Ei yksi ihminen pysty enää hyödyntämään rahaa järkevästi. Ruoka ja asunnot sun muut on jo niin viimeisen päälle kuin vain voi ikinä kuvitella. Mihin sitä sen jälkeen enää sitten rahaa laittaa? Ostaa taas toiset sata uutta luksusautoa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kolme