Sivut

Kommentit (64)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, minusta ja nykyisestä puolisostani on aikuisen lapseni häissä otettu romanttinen suukotuskuva, johon meidät molemmat on tägätty. Jos eroaisimme, pitäisikö minun mielestäsi pyytää poikaani poistamaan kuva vain sen takia, että joku minun tai puolisoni tulevaisuuden kumppani sattuu sen näkemään?

No kieltämättä en katsoisi kovin hyvällä, jos olisin puolisosi ja tuollainen kuva sinusta ja exästäsi lävähtäisi silmilleni. Mielestäni aika mautonta, mutta tämä toki vain minun mielipiteeni. Kyllähän se poikakin asian varmaan ymmärtää, kuvaahan ei tarvitse poistaa kokonaan mutta sen voi piilottaa niin että se näkyy vain itselleen tai tietyille ihmisille. Mielestäni se olisi kohteliasta uutta kumppania kohtaan, montaa ei varmaan kiinnosta nähdä kumppaniaan nuoleskelemassa exäänsä. 

No, itse en kyllä pyytäisi poistamaan. Enkä pitäisi mauttomana nähdä omasta puolisostani vuosia vanhoja kuvia hänen edellisen puolisonsa kanssa. Termin "nuoleskelu" käyttö, muuten, korostaa sitä että tämä asia saa sinulla todella pahasti tunteet pintaan. Olisi mielenkiintoista tietää miksi. Miksi noin valtava tarve hallita muiden ihmisten elämää?

Tekstiä on kiva dramatisoida vähän että herättää mielenkiinnon lukea. Ei se tarkoita aina sitä, että toisella menee asia henk. kohtaisesti elämässä tunteisiin. :D 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Anteeksi nyt vain mutta kyllä nykyään ihmettelen tätä asennetta.eletty elämä se on kaikilla mutta pitääkö se olla kaikkien ihmisten ja nykyisten nähtävillä kokoajan?onko se joku oman egon nostatus juttu vai mikä?jos nyt naimisissa olevana jakaisin joka paikassa vanhoja parisuhde kuviani niin kyllä se minusta outoa olisi.omassa päässäni ne muistot on mutta ei tulisi mieleenkään jättää niitä koko maailman ja nykyisen aviomieheni katseltaviksi.miksi sitä elettyä elämää pitää esitellä?

Mitä tarkoitat esittelyllä? Se, että on vuosia sitten tehnyt postauksen someen ja joku algoritmi sen sieltä nostaa, ei kyllä ole mitään aktiivista esittelyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, minusta ja nykyisestä puolisostani on aikuisen lapseni häissä otettu romanttinen suukotuskuva, johon meidät molemmat on tägätty. Jos eroaisimme, pitäisikö minun mielestäsi pyytää poikaani poistamaan kuva vain sen takia, että joku minun tai puolisoni tulevaisuuden kumppani sattuu sen näkemään?

Olisiko mielestäsi kovin kohteliasta ja tahdikasta pitää tuollaista kuvaa exän kanssa nykyisen kumppanin nähtävillä? Minusta ei. Kysymys kuuluukin; jos ero tulisi, minkä ihmeen takia haluaisit tuollaisen kuvan säilyvän netissä kaikkien nähtävillä? En vain ymmärrä. 

Miksi jotkut exän kuvat nyxää kaivaisi? Varsinkaan kun ei ole niitä itse edes alunperin postannutt. Onhan muutenkin kavereilla, sukulaisilla ja ystäville kuvia , joissa ihmiset ovat silloisten nyxiensä kanssa. Missä vaiheessa ja miten ne yhteiskuvat vaaditaan tuhottavaksi?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Olisiko mielestäsi kovin kohteliasta ja tahdikasta pitää tuollaista kuvaa exän kanssa nykyisen kumppanin nähtävillä? Minusta ei. Kysymys kuuluukin; jos ero tulisi, minkä ihmeen takia haluaisit tuollaisen kuvan säilyvän netissä kaikkien nähtävillä? En vain ymmärrä. 

Koska se hetki oli ainutlaatuinen eikä häviä historiasta, vaikka kuva poistettaisiin. Ja kyllä, minusta puolisollani voisi ihan hyvin olla samanlaisia kuvia historiassaan. En näe mitään ongelmaa siinä, että ihminen pitää aikajanallaan kuvia. Jos puolisoni alkaisi yhtäkkiä JAKAA itsestään kuvaa eksänsä kanssa, niin sitten kysyisin että mistä on kysymys.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

No kieltämättä en katsoisi kovin hyvällä, jos olisin puolisosi ja tuollainen kuva sinusta ja exästäsi lävähtäisi silmilleni. Mielestäni aika mautonta, mutta tämä toki vain minun mielipiteeni. Kyllähän se poikakin asian varmaan ymmärtää, kuvaahan ei tarvitse poistaa kokonaan mutta sen voi piilottaa niin että se näkyy vain itselleen tai tietyille ihmisille. Mielestäni se olisi kohteliasta uutta kumppania kohtaan, montaa ei varmaan kiinnosta nähdä kumppaniaan nuoleskelemassa exäänsä. 

No, itse en kyllä pyytäisi poistamaan. Enkä pitäisi mauttomana nähdä omasta puolisostani vuosia vanhoja kuvia hänen edellisen puolisonsa kanssa. Termin "nuoleskelu" käyttö, muuten, korostaa sitä että tämä asia saa sinulla todella pahasti tunteet pintaan. Olisi mielenkiintoista tietää miksi. Miksi noin valtava tarve hallita muiden ihmisten elämää?

Tekstiä on kiva dramatisoida vähän että herättää mielenkiinnon lukea. Ei se tarkoita aina sitä, että toisella menee asia henk. kohtaisesti elämässä tunteisiin. :D 

Kyllä tämä asia sinulle kovin ahdistavalta vaikuttaa. Et ensimmäistä kertaa postittele noita ahdistuneita viestejä kuinka muidenkin pitäisi poistaa eksiensä kuvat, vaikka en ymmärrä miksi meidän muiden toiminta sinua yhtään liikuttaa.

Vierailija

Kauhea hyökkäys taas ap:ta kohtaan. Kuulostaahan tuo nyt vähän draamailulta mutta kyllä tällaisia tuntemuksia tulee varmasti monille palstalaisille. Demi.fi on muuten uskomattomasti paljon parempihenkinen sivusto, vaikka siellä kirjoittelee paljon nuorempi ikäpolvi kuin tällä palstalla. Demissä nuoret ymmärtävät ja ovat paljon ystävällisempiä kuin täällä aikuiset. Ap on lähes poikkeuksetta se johon ilkeys kohdistuu.

Vierailija

Eksäni eksä laittoi eksäni soittamaan minulle vuosia sitten. Minun piti kuulemma poistaa kaikki eksän kuvat somesta, eli kaikki kuvat missä eksä edes vilahtaa. Olin jättänyt joitain lomakuvia ja muita neutraaleja kuvia esille, sellaisia missä eksä näkyy jossain taustalla, ei todellakaan ollut mitään hempeitä pusuttelukuvia. Estin tämän puhelun jälkeen eksäni eksän kaikkialta ja sanoin eksälleni, että kertoo sen hetkiselle tyttikselleen (olivat silloin siis vielä yhdessä), että lopettaa minun profiilien kyttäämisen, niin ahdistus poistuu sillä.

En todellakaan ala omia lomamuistojani sensuroimaan ja piilottelemaan sen takia, että eksäni vilahtaa jossain taustalla ja jotain tyttöystävää ahdistaa tämä vilahdus. Yritti muutenkin kiristää mm. eksäni äitiä, että tämä ei saisi olla tekemisissä kanssani tai muuten tyttis ei suostu tutustumaan anoppiehdokkaaseensa. Jostain kumman syystä heille tuli ero jonkin ajan päästä...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Miksi jotkut exän kuvat nyxää kaivaisi? Varsinkaan kun ei ole niitä itse edes alunperin postannutt. Onhan muutenkin kavereilla, sukulaisilla ja ystäville kuvia , joissa ihmiset ovat silloisten nyxiensä kanssa. Missä vaiheessa ja miten ne yhteiskuvat vaaditaan tuhottavaksi?

Kyllä on ihan normaalia tuntea pientä mustasukkaisuutta yhtäkkiä silmillelävähtäneestä kuvasta, jossa nykyinen kumppani suutelee exäänsä. Ei tuollaista tarvitse nähdä, vaikka se tieto on, että kumppani on varmasti ollut joskus onnellinen jonkun muunkin kanssa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Kyllä on ihan normaalia tuntea pientä mustasukkaisuutta yhtäkkiä silmillelävähtäneestä kuvasta, jossa nykyinen kumppani suutelee exäänsä. Ei tuollaista tarvitse nähdä, vaikka se tieto on, että kumppani on varmasti ollut joskus onnellinen jonkun muunkin kanssa.

Tottakai on normaalia tuntea pientä mustasukkaisuutta. Mutta normaali ihminen myös pääsee siitä yli ja tuollaisia pitää vain elämässä sietää. Ei näitä vahinkolävähdyksiä oikein voi estää eikä niistä ainakaan pidä katkeroitua.

Vierailija

Ei paljon empatiaa heru täällä. Aina kun joku osoittaa heikkoutensa niin hyökätään joukolla kimppuun. En siis ole tämän ketjun ap mutta itsekään en tällä palstalla ole paljon ymmärrystä saanut olipa asia melkein mikä tahansa. Älä ap ota itseesi, sinä et ole tehnyt mitään pahaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Heijastat nyt omia tunteitasi muihin. Ei kaikki koe mustasukkaisuutta menneistä. Meidån kodissamme on paljon "jälkiä" miehen edellisestä puolisosta, valokuvat mukaan lukien (hyllyssä mutta ei esille laitettuna vaan kuoressa). Ei ole ongelma. Omat vanhat valokuvani ovat kansioissa ja niissäkin on eksiä. Tietääkseni puolisoni ei ole koskaan niitä edes katsellut. Ex-aviopuolisoni hän on tavannutkin ja pitkästå aikaa kun nähtiin niin eksäni halasi minua eikä sekään ollut puolisolleni ongelma.

Vierailija

Voi jeesus. Fb nostelee niitä vanhoja kuvia muistoiksi kun tulee vuosi, kaksi tai kolme tai viisikin täyteen kuvan laitosta. Jos sitä ei jaa uudestaan, niin se muisto ei näy kuin itselle. Nää ei edes välttämättä tule omasta kuvastosta, vaan voi olla tägättynä jonkun toisen kuvaan. Opetelkaa nyt edes somen alkeet.

Kaikilla on elettyä elämää, ei sitä puolison vaihtuessa pois pyyhitä.

Vierailija

Ei se että sieltä poistaa materiaalin poista sitä menneisyyttä siitä ihmisestä. Se on kaikki siinä miehessä. En ymmärrä miksi miehen tai naisen pitäisi saada pitää jotain esinettä tai asiaa elämässään muistona eletystä elämästä joka sitoo kiinni kuitenkin jollain tunnetasolla siihen menneisyyteen joka päiväisessä elämässä. Eikö riitä että on saanut elää ne kuukaudet vuodet sen toisen kanssa? Voisiko sen verran arvostaa ja kunnoittaa uutta ihmistä ettei väkisin pidä kiinni entisestä elämästä "hups, olin unohtanut" ja heittää sen rojun ja bitin netissä roskakoriin? Ainii, se ei ole niin helppoa, KOSKA SE EI OLE VAIN SE MATERIAALI. Vaan tunne siitä edellisestä elämästä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Kyllä tämä asia sinulle kovin ahdistavalta vaikuttaa. Et ensimmäistä kertaa postittele noita ahdistuneita viestejä kuinka muidenkin pitäisi poistaa eksiensä kuvat, vaikka en ymmärrä miksi meidän muiden toiminta sinua yhtään liikuttaa.

Tässä hyvä esimerkki kiusaajaluonteesta. Aletaan oikein kinastella kun toinen sanoo ettei tässä nyt kuolemaa olla tekemässä - "kyllä sä nyt olet tosi ahdistunut, miltä tuntuu olla noin heikko hahahahaa". Ajatelkaa että tällaisia ihmisiä elää oikeasti keskuudessamme. Nauttivat saada ajatella että joku on ahdistunut.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei se että sieltä poistaa materiaalin poista sitä menneisyyttä siitä ihmisestä. Se on kaikki siinä miehessä. En ymmärrä miksi miehen tai naisen pitäisi saada pitää jotain esinettä tai asiaa elämässään muistona eletystä elämästä joka sitoo kiinni kuitenkin jollain tunnetasolla siihen menneisyyteen joka päiväisessä elämässä. Eikö riitä että on saanut elää ne kuukaudet vuodet sen toisen kanssa? Voisiko sen verran arvostaa ja kunnoittaa uutta ihmistä ettei väkisin pidä kiinni entisestä elämästä "hups, olin unohtanut" ja heittää sen rojun ja bitin netissä roskakoriin? Ainii, se ei ole niin helppoa, KOSKA SE EI OLE VAIN SE MATERIAALI. Vaan tunne siitä edellisestä elämästä.

Entä sitten? Miksei entistä elämää kohtaan saisi olla mitään tunnetta. Minäkin muistan, miten olin onneni kukkuloilla ensimmäisen lapseni syntyessä ja miten palvoin miestäni, kun hän oli niin hyvä isä. Nyt 14 vuotta myöhemmin muistan edelleen sen tunteen, mutta se ei kyllä tarkoita sitä, että haikailisin exäni perään tai rakastaisin tai missään olosuhteissa palaisin yhteen. Mutta minulle on tietenkin tärkeää, että olen sen ajan elänyt ja muisto siitä tunteesta lämmittää.

En ole koskaan osannut olla mustasukkainen menneistä. Tiedän, että se on osa sitä ihmistä eikä poistu koskaan.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat