Ruusufinnistä/couperosasta ihosta kärsivät: Mitä ihonhoito vinkkejä, mitä kosmetiikkaa käytätte?
Kesälläkin pitäisi aurinkorasvaa pystyä käyttämään kasvoilla, mutta kun tuntuu, että kaikki jatkuvasti pahentaa ihon kuntoa :/
Kommentit (48)
Ruusuystävät, tavallinen mineraalivesi jääkaapista, myöskin itsellä aina käytössä, kasvoveden sijaan tai muutenkin.
Ne kyllä rauhoittavat, ja silloin kun mikään muu ei käy.
Noista mineraalisuihkeista ketjussa kun oli juttua aikaisemmin.
Onko kukaan onnistunut löytämään kosteuttavaa seerumia, joka ei ärsytä rosaceaa? Tuntuu, että vaikea saada kasvojen ihoa riittävästi kosteutettua kasvoveden ja kosteusvoiteen avulla.
Minulla toimii puhdistuksessa Lidlin Cienin geeliputsari. Ei kuivata liikaa, eikä kirvele, niin kuin melkein kaikki muut. Outoa, sillä saman merkin kosteusvoidetta en voi käyttää, sillä se kirvelee tajuttomasti. Käytän kosteutukseen jotain apteekin couperosalle tarkoitettua kosteusvoidetta, olikohan merkki nyt Favora.
Mirvaso on ainut mikä oikeasti auttaa punoitukseen. Mutta Suomessa lääkärit eivät sitä kovinkaan mielellään määrää.
Olen aina tuskaillut aurinkovoiteiden ja meikin yhdistämisen kanssa, mutta nyt tänä keväänä keksin sekoittaa aurinkovoidetta ja meikkivoidetta keskenään. Tulee todella kaunis ja kestävä meikkipohja! Itselläni on käytössä LV:n herkän ihon aurinkovoide sk 50 ja Lumenen cc-voide, sk 20. Päälle Vichyn puuteria.
Putsauksessa käytän pelkästään misellivettä (pyyhin kasvot sillä kaksi kertaa), sitten levitän LV:n seerumin, on muuten huipputuote ja lopuksi LV:n tai Erisanin yövoiteen. Välillä sekoitan siihen sheavoita.
Aamulla taas misellivesi, seerumi ja sitten tuo aurinkovoide-cc-voide-yhdistelmä.
Joskus kuorin ja kosteutan naamaa Logonan mineraalisavella. Sama tökotti toimii muuten myös hyvin kuivashampoona, koska ainakin minun iho riehaantuu suihkutettavista kuivashampoista.
Ja sitten vielä, että en ikinä, koskaan koske naamaani pyyhkeellä, vaan annan kuivua itsekseen. Samoin aina juuri pestyt, natisevan puhtaat kädet, kun levitän voidetta tms.
Näillä konsteilla helakanpunainen, superherkkä iho on pysynyt hyvänä ja vaaleana jo kohta vuoden. Ensimmäistä kertaa ikinä en häpeä kasvojani, koska iho näyttää oikeasti kauniilta ja terveeltä!
Mulla ei toimi happokuorinnat, vaan oletuksia vasten pitää olla raekuorinta. Käytän mieluiten sellaista, jota markkinoidaan päivittäin käytettävänä, vaikkei kukaan toivottavasti päivittäin kuori ihoaan. On hellävaraisemman tuntoinen, kuin kerran tai kahdesti viikossa käytettäväksi markkinoitu. Eniten pidän Neutrogenan Visibly Clear Spot Proofing Smoothing Scrub-kuorinnasta.
L300 kuivan ihon puhdistusliinat on parantaneet mun ihon kuntoa.
Juice plus kapselit ; )