Ruusufinnistä/couperosasta ihosta kärsivät: Mitä ihonhoito vinkkejä, mitä kosmetiikkaa käytätte?
Kesälläkin pitäisi aurinkorasvaa pystyä käyttämään kasvoilla, mutta kun tuntuu, että kaikki jatkuvasti pahentaa ihon kuntoa :/
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Hajusteettomat tuotteet käytössä, vältä ainakin eniten allergisoivia aineita.
Kiitos vastauksesta. Hajusteettomat käytössä jo 10-vuotta, mutta tuntuu, että se ei riitä :/ Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vastauksesta. Hajusteettomat käytössä jo 10-vuotta, mutta tuntuu, että se ei riitä :/ Ap
Mitä tuotteita käytät?
Suosittelen Cetaphil ja Cerave tuotteita ihon puhdistamiseen.
Avene lähdevesisuihke ihoa rauhoittamaan, en voi käyttää tavallista kasvovettä.
En käytä aurinkovoiteita kasvoilla, avenen hydrance optimale light tai humektan ja lumenen cc voide (on tosin miedosti hajustettu). Mishhan bb voidetta käytin mutta siinä on linaloolia joten en osta uudelleen, vaikka ei suoranaisesti ärsyttänyt ihoa (pieni purkki maksoi alle 7 euroa joten ostin kokeiluun).
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen Cetaphil ja Cerave tuotteita ihon puhdistamiseen.
Ceravea saa apteekista, edullinenkin vielä.
Kesät talvet suojaan kasvoni peittävällä Joe Blascon meikkivärillä. Se auttaa, tehnyt näin jo yli 20v. Parempi kuin mikään aurinkovoide.
se joku suomalainen nainen kehitti oman sarjan... en muista nimeä... löytynee googlaamalla.
Kurkumageeli on myös erään tohtorin kehittämä. Sitä saa tilattua jenkeistä, mutta on kallista. Psoria Gold tai joku nimi. Niiden sivuilla kuvia millaisiin ongelmiin auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Avene lähdevesisuihke ihoa rauhoittamaan, en voi käyttää tavallista kasvovettä.
Tää on oikeasti hyvä. Sain kerran pienen purkin muun ostoksen kylkiäisenä, ja yllätyin. Pidin ilman muuta aivan turhakkeena, suihkuttaa nyt kallista vettä naamaansa, mutta rauhoittava vaikutus on uskomaton. Pidän pulloa viileässä, rauhoittaa ärtynyttä ja/tai palanutta ihoa hyvin. Mulle toimii siis ainakin. En kuitenkaan raaski käyttää kuin kovimpaan ärsytykseen.
Jos käytät meikkiä, suosittelen suurimman osan poistamiseen Simplen Micellar-kasvojenpuhdistusliinoja. Ei tarvitse ärsyttää ihoa niin vahvoilla puhdistusaineilla/reilummalla hankaamisella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tuotteita käytät?
Tällä hetkellä käytössä Aco kasvojen osalta. Vartalon, hiusten ja käsienpesussa erisan ja lv. Olen kokeillut elämässäni vaikka mitä. Arbutin voidetta, Rosazolia, erilaisia luomukosmetiikka merkkejä ja niiden herkän ihon hoitosarjoja, mm dr hauschkalta. Ap
Vierailija kirjoitti:
Kesät talvet suojaan kasvoni peittävällä Joe Blascon meikkivärillä. Se auttaa, tehnyt näin jo yli 20v. Parempi kuin mikään aurinkovoide.
Minulla hankaloittaa meikkivoiteiden käytössä se, että ihollani on paikoin myös hilseilevää ihottumaa muun muassa suunpielissä. Otsassa jo iän tuomia ryppyjä ja seassa ruusufinninäppyä. Nenänpielissä erittäin näkyviä violetteja verisuonia ja niihin molemmin puolin nousee mätäpaiseita useamman kerran kuussa. Iho alkanut paksuuntumaan nenänpielissä, tämä muutos on käsittääkseni miehillä tyypillisempää tuusufinnissä, tiedetään nimellä fyyma. Ap
Minulla on ollut ruusufinni (rocacea) lähes viisitoista vuotta. Aikaisemmin lääkärit määräili kuukausien antibioottikuureja mutta oireet palasivat heti kun kuuri päättyi.
Nyt olen käyttänyt Bionin rocacean hoitoon tarkoitettuja tuotteita 5 vuotta ja ne todella toimii! Minulla ei ole ollut mitään oireita vuosiin. Keväällä aurinko saa nenänvarren ja otsan vähän kutisemaan ja pari pientä näppyä voi tulla mutta Bionin tuotteilla nekin häviää hetkessä.
Mulla on käytössä:
Bacteriostat Cleanser (pesuneste aamuin illoin; jos on paljon ulkona ja ihoa hikoaa, kannattaa pestä päivälläkin)
Follicle Clearing Lotion (hoitoaine aamuin illoin)
Green Tea Clay Poultice (savinaamio, käytän paikallisesti jos tulee näppyjä, sopii myös peittämään)
Titanium Dioxide Suncream (aurinkovoide ja sopii päivävoiteeksikin)
Bionilla on muitakin tuotteita kuten Moisturizer, mutta en juurikaan käytä sitä.
Voin olla auringossa päivät pitkät, saunoa, syödä mausteisia ruokia, juoda kahvia ja alkoholia. Iho pysyy täysin terveenä näillä tuotteilla. Suosittelen, ruusufinni on hirveä vitsaus.
Vain aitoa sertifioitua luonnonkosmea.
Ei siis apteekkikosmetiikkaa, ei ole luonnon
Madara, EstelleThild, Benecos, Logona, Lavera, Urtekram, Couleur Caramel jne
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ollut ruusufinni (rocacea) lähes viisitoista vuotta. Aikaisemmin lääkärit määräili kuukausien antibioottikuureja mutta oireet palasivat heti kun kuuri päättyi.
Nyt olen käyttänyt Bionin rocacean hoitoon tarkoitettuja tuotteita 5 vuotta ja ne todella toimii! Minulla ei ole ollut mitään oireita vuosiin. Keväällä aurinko saa nenänvarren ja otsan vähän kutisemaan ja pari pientä näppyä voi tulla mutta Bionin tuotteilla nekin häviää hetkessä.
Mulla on käytössä:
Bacteriostat Cleanser (pesuneste aamuin illoin; jos on paljon ulkona ja ihoa hikoaa, kannattaa pestä päivälläkin)
Follicle Clearing Lotion (hoitoaine aamuin illoin)
Green Tea Clay Poultice (savinaamio, käytän paikallisesti jos tulee näppyjä, sopii myös peittämään)
Titanium Dioxide Suncream (aurinkovoide ja sopii päivävoiteeksikin)Bionilla on muitakin tuotteita kuten Moisturizer, mutta en juurikaan käytä sitä.
Voin olla auringossa päivät pitkät, saunoa, syödä mausteisia ruokia, juoda kahvia ja alkoholia. Iho pysyy täysin terveenä näillä tuotteilla. Suosittelen, ruusufinni on hirveä vitsaus.
Bionin tuotteita saa kosmetoligeilta. Googlettakaa myyntipaikat!
Cliniquen redness voide on toiminut hyvin. Vähentää punakkuutta. Olen käyttänyt sitä jo vuosia. Lancomen teint idole ultra meikkivoide päivisin. Näiden avulla olen jo vuosia pärjännyt.
Vierailija kirjoitti:
Vain aitoa sertifioitua luonnonkosmea.
Ei siis apteekkikosmetiikkaa, ei ole luonnon
No ei näin. Luonnonkosmetiikka on yhtä paha kuin tavallinenkin, jos on väärät tuotteet. LuonnonkosmetiikkatuotteissaKIN on usein monia rosaceaa pahasti provosoivia ainesosia. Tyypillisesti ne ovat hieman eri ainesosat jotka tavallisessa ja luonnonkosmetiikassa ärsyttävät. Pelkkä sertifikaatti ei takaa sitten yhtikäs mitään tuotteen ”hyvyydestä” rosaceaiholle (kuten ei muillekaan ihoille).