Ruusufinnistä/couperosasta ihosta kärsivät: Mitä ihonhoito vinkkejä, mitä kosmetiikkaa käytätte?
Kesälläkin pitäisi aurinkorasvaa pystyä käyttämään kasvoilla, mutta kun tuntuu, että kaikki jatkuvasti pahentaa ihon kuntoa :/
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain aitoa sertifioitua luonnonkosmea.
Ei siis apteekkikosmetiikkaa, ei ole luonnonNo ei näin. Luonnonkosmetiikka on yhtä paha kuin tavallinenkin, jos on väärät tuotteet. LuonnonkosmetiikkatuotteissaKIN on usein monia rosaceaa pahasti provosoivia ainesosia. Tyypillisesti ne ovat hieman eri ainesosat jotka tavallisessa ja luonnonkosmetiikassa ärsyttävät. Pelkkä sertifikaatti ei takaa sitten yhtikäs mitään tuotteen ”hyvyydestä” rosaceaiholle (kuten ei muillekaan ihoille).
Ei pidä paikkansa.
Mitäkö ainesosia?RuusufinniKIN taitaa olla enempi sisäsyntyistä, kuin ihon pintaongelma.
Ei niin sisäsyntyistä, ettei sitä sopimattomalla luonnonkosmetiikalla voisi huomattavasti pahentaa. Sen syntymekanismista ei sitä paitsi ollut puhe, vaan siitä, mikä sitä provosoi ja/tai rauhoittaa. Etsi itse tietoa ja julista vasta sen jälkeen luonnonkosmetiikan paremmuutta.
Luonnonkosmetiikassakin voi hyvin olla rosacea-iholle sopivia tuotteita, mutta väite, että luonnonkosmetiikalla yleisesti olisi millään tavalla parempi hoitaa rosaceaa on yksiselitteisesti täyttä kukkua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kesät talvet suojaan kasvoni peittävällä Joe Blascon meikkivärillä. Se auttaa, tehnyt näin jo yli 20v. Parempi kuin mikään aurinkovoide.
Minulla hankaloittaa meikkivoiteiden käytössä se, että ihollani on paikoin myös hilseilevää ihottumaa muun muassa suunpielissä. Otsassa jo iän tuomia ryppyjä ja seassa ruusufinninäppyä. Nenänpielissä erittäin näkyviä violetteja verisuonia ja niihin molemmin puolin nousee mätäpaiseita useamman kerran kuussa. Iho alkanut paksuuntumaan nenänpielissä, tämä muutos on käsittääkseni miehillä tyypillisempää tuusufinnissä, tiedetään nimellä fyyma. Ap
Mullakin on noita hilseileviä kohtia ja olen käyttänyt niihin Avenen cold creamia. Muualle Humektania. Aurinkovoiteena on ollut monta vuotta Dermalogican ultra sensitive tint mutta hemmetti nyt ovat sen valmistamisen lopettaneet joten uuden metsästys täytyy aloittaa 😥. Onneksi on vielä melkein täysi tuubi jäljellä.
Itse tehty voide ollut jo puolisen vuotta käytössä ja iho pysynyt hyvänä.
Ruokavalio kuntoon. Kokeile syödä hetki jotain mahd. neutraalia ruokaa, kuten riisiä ja kasviksia. Jos auttaa oireisiin, ota aina yksi ruoka-aine kerrallaan takaisin ruokavalioon ja jos jokin saa ihon oirehtimaan, niin jätä kokonaan pois. Itseltäni jäi gluteeni ja maitotuotteet, mutta iho voi hyvin.
Puhdistukseen käytän herbinan puhdistusvaahtoa, sisältää luomuruusuvettä. Kokeilin vuosikaudet kaikkia kalliita puhdistustuotteita, kun löysin herbiinan en vaihda. Kosteusvoiteena käytän avene antirougers jour, suojakerroin 20. Sopii meikinalle tai pelkästään käytettäväksi. Tulehdukset olen saanut pois kokonaan itsetehdyllä kasvovedellä, vettä ja omenaviinietikkaa, vain iltaisin kasvoille.
Joku muukin oli saanut apua ruokavaliosta. Mulla ruusufinni hävisi, kun jouduin vatsan takia ottamaan Fodmap-ruokavalion käyttöön. Suurin muutos taisi olla vehnän ja muiden kotimaisten viljojen poisjättäminen (kauraa syön).
Minä onneton tapaus hommasin vichyn auringonsuojasprayn, (50sfp) naamalle kokeilin (pumpulikiekon kautta). No voi kauhistus, minusta se oli kamalaa. -> naama punaiseksi.
Mutta ne LV:n aurinkosuojat marketissa? Puikko ja voide olisi (50 suojakertoin).
Oliskohan se yhtään parempi kuin spray?
Muuten olen käyttänyt avenen ja aderman uudistavia voiteita, pienten leikkausten jälkihoitoon suositeltavia / ei suojakertoimia.
Ja Murad, mutta sekin taitaa vähän ärsyttää. Alkoholi?
Vierailija kirjoitti:
Cliniquen redness voide on toiminut hyvin. Vähentää punakkuutta. Olen käyttänyt sitä jo vuosia. Lancomen teint idole ultra meikkivoide päivisin. Näiden avulla olen jo vuosia pärjännyt.
Itselläni on punapohjainen iho, ja kasvot punoittaa entistä enemmän jos on vähänkin lämmin tms. ja vartalon iho taas ei ole niin punakka, joten meikkivoiteen sävyn valinta aika haastavaa. Onko tuossa Lancomen meikkivoiteen sävyissä millainen sävyvalikoima ja mitä itse käytät?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siis apteekkikosmetiikkaa, ei ole luonnonNo ei näin. Luonnonkosmetiikka on yhtä paha kuin tavallinenkin, jos on väärät tuotteet. LuonnonkosmetiikkatuotteissaKIN on usein monia rosaceaa pahasti provosoivia ainesosia. Tyypillisesti ne ovat hieman eri ainesosat jotka tavallisessa ja luonnonkosmetiikassa ärsyttävät. Pelkkä sertifikaatti ei takaa sitten yhtikäs mitään tuotteen ”hyvyydestä” rosaceaiholle (kuten ei muillekaan ihoille).
Juurikin näin. Itse pöllöjä tuhlasin rahojani aika paljonkin luonnonkosmetiikkaan kun ajattelin, että jes nyt löytyi ratkaisu ja luin arvosteluita, että sopii herkälle iholle ja tosi rauhoittavia tuotteita. No ketun marjat kasvot ihan tulessa heti ja naama oli vaan entistä punaisempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juurikin näin. Itse pöllöjä tuhlasin rahojani aika paljonkin luonnonkosmetiikkaan kun ajattelin, että jes nyt löytyi ratkaisu ja luin arvosteluita, että sopii herkälle iholle ja tosi rauhoittavia tuotteita. No ketun marjat kasvot ihan tulessa heti ja naama oli vaan entistä punaisempi.
Mulla aivan sama kokemus. Niissä on usein kaikenmaailman uutteita, joita nyt ei millään muotoa ole tarkoitettu laastittavaksi kasvoille, varsinkaan millään tavalla herkälle iholle. Se, että kuvitellaan jonkun aineen, joka on peräisin ”luonnosta” olevan jotenkin automaattisesti parempi, on ihan älytön käsitys. Moni hurahtanut ei edes tajua, että laboratoriossa nekin luonnonkosmetiikan kemikaalit (kyllä, kemikaalit!!!) tuotetaan.
Mietin tuota ruusuvettäkin. Eikö sekin vähän vilkasta verenkiertoa, turhan tujua siis?
Vierailija kirjoitti:
Mietin tuota ruusuvettäkin. Eikö sekin vähän vilkasta verenkiertoa, turhan tujua siis?
Hyvinkin voi olla liian tujua, selviää tietysti parhaiten kokeilemalla, mutta jos on naama yleisesti hyvin ärhäkkä reagoimaan lähes kaikkeen, en edes kokeilisi. Mulle ei käy myöskään aina ja kaikkialla ihmeaineeksi mainostetut aloe vera saati kookosöljy tai sheavoi.
Vierailija kirjoitti:
Ruokavalio kuntoon. Kokeile syödä hetki jotain mahd. neutraalia ruokaa, kuten riisiä ja kasviksia. Jos auttaa oireisiin, ota aina yksi ruoka-aine kerrallaan takaisin ruokavalioon ja jos jokin saa ihon oirehtimaan, niin jätä kokonaan pois. Itseltäni jäi gluteeni ja maitotuotteet, mutta iho voi hyvin.
Ruokavaliokikkailut on kokeiltu, puolivuotta maidottomalla, puolivuotta gluteiinittomalla, nuo yhdessä, puhdasta luomuruokaa jne mutta ne ei ainakaan minun osallani helpotusta tuoneet. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvinkin voi olla liian tujua, selviää tietysti parhaiten kokeilemalla, mutta jos on naama yleisesti hyvin ärhäkkä reagoimaan lähes kaikkeen, en edes kokeilisi. Mulle ei käy myöskään aina ja kaikkialla ihmeaineeksi mainostetut aloe vera saati kookosöljy tai sheavoi.
Sama, aloe, kookos ja ruusuvesi pahensi ruusufinniä. Ap
Hellävarainen putsaus, eikä missään nimessä liian pesevällä tai hankaavalla aineella. Esim. öljy + puhdistusmaito eli ns. kaksoispuhdistus. Naaman ei tule olla pesun jälkeen narskuvan puhdas saati kireä. Itselle sopiva kasvovesi kosteuttamaan ja jos on niin onnekas, että joku seerumi sopii, ehkä sellainenkin. Mulle ei käy oikein mikään kokeilemistani, ne ovat ihoa liikaa aktivoivia eikä rosacea tykkää siitä yhtään. Kasvoveden ja mahdollisen seerumin jälkeen kosteuttava voide, yöksi laitan sen alle vielä kasvoöljyä. Mun mielestä tärkeintä on se, että iho pysyy kosteana ja joustavana ja sen omaa rasvaa ei tule pestyä pois, ja siihen mahdollisimman hellävarainen putsaus ja kosteutus ja rasvaus on avainasemassa. Tuotteita valitettavasti olen joutunut kokeilemaan ihan liikaa, mutta vain yrityksellä ja erehdyksellä on löytynyt sellaisia, joita iho sietää. Kasvoille sopivaa aurinkosuojaa en ole löytänyt, joten kuljen jättimäisessä lierihatussa ja pysyttelen varjossa.
Mulla toimii kasvojen pesussa Korresin White Tea Cleansing Gel-puhdistusgeeli, ei ole liian ärsyä vaan juuri sopivan hellävarainen.
Lopetin alkoholinkäytön 100%
Näytän kolmen vuoden jälkeen ihan hyvältä ja oireet katosivat pikkuhiljaa ekan vuoden jälkeen.
Jos käytätte silmämeikkiä, suosittelen Clarinsin Instant Eye Make-up Remover-silmämeikinpoistoainetta. Ei kuivata tai ärsytä ihoa ainakaan itsellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama, aloe, kookos ja ruusuvesi pahensi ruusufinniä. Ap
Ap, kokeile ihmeessä Bionin tuotteita ruusufinniin! Minulla todella oireet hävisi ihan kokonaan. Mikään muu ei auttanut mitenkään: lääkkeet, antibiootit, ruoka-aineet!
Ei pidä paikkansa.
Mitäkö ainesosia?
RuusufinniKIN taitaa olla enempi sisäsyntyistä, kuin ihon pintaongelma.