Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärtynyt suoli ja ensi viikolla työmatka

Vierailija
16.04.2019 |

Ensi viikolla olisi työmatka työkavereiden kanssa, missä autossa pitäisi istua 8tuntia/suunta.
Onko mitään vinkkejä jotta ärtynyt suoli ja maha ei pääse yllättämään?
Jos syön imodiumia ennen matkaa ja matkan aikana, ehkäiseekö se ripulin?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä menette autolla eikä lentämällä? 

Varmaan tiedät itse parhaiten mitkä ruoka-aineet laukaisevat sinulla ärtymisen. Älä juo aamulla kahvia ainakaan. Itse sanoisin työkavereille että kärsin ärtyvästä suolesta ja minun täytyy päästä usein vessaan. 

Vierailija
2/28 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut precosaa? Tai yliopiston apteekin maitohappobakteeri+sachharomyces boulardii valmistetta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI nyt auta tähän hätään tämä neuvo, mutta unohda jossain vaiheessa nuo jytyt lääkkeet ja hoida suoli kuntoon ruokavaliolla ja lisäravinteilla. Elämä on kummasti mukavampaa ilman vatsavaivoja ja kipuja. 

Vierailija
4/28 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko kokeillut precosaa? Tai yliopiston apteekin maitohappobakteeri+sachharomyces boulardii valmistetta?

Aloita valmisteen käyttö jo ennen matkaa niin näet onko apua ja ettei tilanne ainakaan äkillisesti pahene matkan aikana.

Vierailija
5/28 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä menette autolla eikä lentämällä? 

Varmaan tiedät itse parhaiten mitkä ruoka-aineet laukaisevat sinulla ärtymisen. Älä juo aamulla kahvia ainakaan. Itse sanoisin työkavereille että kärsin ärtyvästä suolesta ja minun täytyy päästä usein vessaan. 

Lentäminen olisi vaikeaa, sillä pitää pysähtyä muutamassa paikassa matkan varrella ja tutustuttaa työntekijöitä eri yrityksiin.

Ja myös pitää kuljettaa tavaraa toimipisteestä toiseen.

Vierailija
6/28 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän lääkäri olisi parempi vastaaja kuin av-mammat. Mutta älä ainakaan Imodiumia syö, sotket suolistosi toiminnan lopullisesti. Se on tarkoitettu hätätilanteessa ripuliin, ei ennaltaehkäisevästi.

Vierailija
7/28 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EI nyt auta tähän hätään tämä neuvo, mutta unohda jossain vaiheessa nuo jytyt lääkkeet ja hoida suoli kuntoon ruokavaliolla ja lisäravinteilla. Elämä on kummasti mukavampaa ilman vatsavaivoja ja kipuja. 

kyllä minulla normi arjessa toimii suolisto hyvin, ei ole enää suurempaa ongelmaa. 

Mutta olisi kiva että olisi jokin, ettei varmasti tule ns. ikäviä yllätyksiä.

Olisi itselläkin helpompi olla, kun tietää että maha ei aiheuta yllätystä yhtäkkiä

Vierailija
8/28 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä on hankala IBS ja löysi hyvän lääkkeen apteekista. Aika uusi tuote, juuri IBS -oireisiin tarkoitettu, erikoislääkäri tätä suositteli. Sen niminen kuin Gelsectan. Sama ilman reseptiä apteekista. On ollut selvästi apua. Tietysti kannattaa aloittaa jo ennen matkaa.

Vierailija
9/28 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki Immodiumia voit käyttää, mutta varaudu ummetukseen ja turvonneeseen oloon. Ei oo kiva sekään.

Tiedät varmaan mikä sulla laukaisee ripulin, joten vältä niitä. Suosittelen myös jatkuvaan käyttöön probiootteja.

Vierailija
10/28 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttele suolellesi, älä painosta vaan ole kaveri, valmiina kuuntelemaan mikä suoltasi ärsyttää.

Kun suoli alkaa kokea sinut ystävänään hän pian avautuu sinulle.

M

Vierailija
11/28 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hopeavettä suositaan meidän perheessä.

Pienokaisen ripuliin auttaa aina.

N44

Vierailija
12/28 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaavassa tilanteessa otan yleensä aamulla/ennen lähtöä yhden tai kaksi imodiumia. Helpompi itsellä olla reissussa, kun ei tarvitse stressata vatsan kanssa.

Vierailija
13/28 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aioin ehdottaa juuri tätä samaa kun näin otsikon. Kuurin pitää olla riittävän pitkä, jotta tulee pysyvämpi vaikutus.

Vierailija
14/28 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Boulardii toimii parhaiten mulla. Itse jättäisin pois viljat, maidon ja sokerin muutamaa päivää ennen reissua. Kaurapuuroa aamulla ja tietenkään ei kannata matkalla syödä mitään uutta, mutta yksilöitähän me kaikki ollaan joten ei voi toisen puolesta sanoa

Vierailija
15/28 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

40 vuoden kestin oireita, mutta yön yli liotetut kahdeksan luumua aamulla liotusvesineen

lopetti vaivat.

Säännöllisyys siinäkin A ja O

Kokeiles.

Vierailija
16/28 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

40 vuoden kestin oireita, mutta yön yli liotetut kahdeksan luumua aamulla liotusvesineen

lopetti vaivat.

Kokeiles.

Et taida tietää mikä on ärtyvän suolen oireyhtymä, googletas

Vierailija
17/28 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

lopetti vaivat.

Kokeiles.

Hui! Jos itse söisin nuo aamulla niin ei tulis työnteosta mitään kun sais asua vessassa ripuloimassa ja pöristelemässä.

T. Ibs:stä kärsivä

Vierailija
18/28 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

lopetti vaivat.

Kokeiles.

Vai sinä et tiedä? Sitä on ummetuspainotteista ihan yhtä lailla kuin ripulipainotteistakin.

Vierailija
19/28 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

lopetti vaivat.

Kokeiles.

Jos ap:n ongelma on ripuli, miksi suosittelet hänelle luumuja, jotka on laksatiivisia?

Vierailija
20/28 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

lopetti vaivat.

Kokeiles.

Vai sinä et tiedä? Sitä on ummetuspainotteista ihan yhtä lailla kuin ripulipainotteistakin.

Mutta luumu kiellettyjen ruokien listalla silti? Ainakaan siskoni ruokaohjeistuksessa oli luumu EI listalla vaikka onkin ummetuspainotteinen.

En siis ole tuon kommentin kirjoittaja, mutta näin mullekin on kerrottu, että kaikki kivelliset hedelmät on out