Onko vieras henkilö ikinä hyökännyt kimppuusi kadulla?
Onko se vain urbaani legenda, että täysin vieraat ihmiset käyvät käsiksi tuntemattomaan ohikulkijaan? Itsellä aina pelko tällaisesta tilanteesta, vaikkei uhkaavia henkilöitä ole moneen vuoteen edes tullut vastaan. Silti kannan taskussa turvasumutetta ja vältän pimeitä kujia.
Millä tavalla puolustauduitte, tai kuinka puolustautuisit tilanteen tullessa vastaan?
Kommentit (24)
On. Heitin hänet pois kimpustani ja sen jälkeen uhkailin ja käskytin kovaäänisesti. Olin myös valmis pakenemaan, mutta hän pelästyi voimakasta vastarintaani ja pakeni. Hän mies ja minä nainen.
Ei mitenkään pahasti, yksi keski-ikäinen äijä vain ryhtyi tönimään minua, kun hänen koiransa syöksyi ohittaessani pitkässä fleksissä omaa koiraani kohti ja torjuin sen jalalla. Kauhea huuto ja raivoaminen miten potkin hänen koiraansa, ja uhkasi "lyödä hampaat kurkkuun". Ei lähtenyt sentään perään kun pakenin ulottumattomiin hetken tönimisen jälkeen. Kaikenlaisia ihmisiä sitä onkin, tämä tapahtui keskellä kirkasta päivää.
Rikostilastoja kun katsoo niin äärimmäisen epätodennäköistä.
Varsinkin tietyillä asuinalueilla ja pääkaupunkiseudun julkisissa liikennevälineissä tulee aika useinkin vastaan niin aggressiivisen oloisia, usein selvästi jonkinlaisten päihteiden aiheuttamien harhojen vallassa olevia ihmisiä, että ihan varmasti voisivat käydä jonkun vastaantulijan kimppuun. Ei ole kukaan minun kimppuuni hyökännyt, mutta kyllä näitä tapahtuu.
Ei henkilö, mutta koira, kun olin lapsi ja koulumatkalla. Koiran omistajat häipyi saatuaan koiransa pois kimpustani.
Vierailija kirjoitti:
Ei henkilö, mutta koira, kun olin lapsi ja koulumatkalla. Koiran omistajat häipyi saatuaan koiransa pois kimpustani.
Niin ja en osannut tai pystynytkään puolustautua, olin sokissa. Joku aikuinen vei minut lääkäriin.
Vuosia sitten Hakaniemen kulmilla. Lähdin juoksemaan.
Humalasssa teräaseen käyttö elii liioiteltu väkivallta on visssiiin se yleiiisin ankariiin tapaus. Poliiisi onneksi keräilee nämä teräaseeet pois.
On. Täysin yllättäen tuntematon vastaantulija käveli määrätietoisesti kohti, kävi kimppuuni ja alkoi silmittömästi lyödä ja hakata. Yllätyksestä ja järkytyksestä huolimatta puolustauduin. Lopulta hyökkääjä irroitti otteensa ja menin poliisiasemalle. Poliisi löysi hyökkääjän ja asia lopulta sovittiin ilman oikeudenkäyntiä.
On. Ohitseni käveli ihan tuntematon mies ja huitaisi minua kasvoihin, poistui nopeasti paikalta, en ehtinyt reagoida mitenkään. Menin kotiin ja mies vei lääkäriin, olin shokissa. Ei selvinnyt koskaan kuka oli, hävisi ihmisvilinään.
Minut on ra iskattu 23-vuotiaana kävellessäni puiston läpi sen toisella puolella olevan kadun taksitolpalle. Yöaikaan ravintolasta tullessa. Joten on kyllä hyökännyt. Olin aina kuvitellut, että minä olisin sellainen tyyppi että hyökkääjä vielä katuisi käymistä kimppuuni, kun en ole mikään pieni enkä hento, enkä herkän luontoinen. Mutta kun veitsi painetaan kurkulle ja sähistään häijyllä äänellä, että pidä äänikin, niin kuolet, niin eipä siinä kauheasti vastusteluhalua ollut vaan lähinnä toivoi, että kunpa pääsisi vain sillä rais kauksella eikä sentään tappaisi päälle.
Joku känniläinen yritti lyödä mutta horjahti ja kaatui. Huuteli perään jotain paskaa kun jatkoin kävelyä.
Koiraa ulkoiluttaeraan todella aggressiivinen keski-ikäinen mies alkoi räyhätä kakkojen keräämisestä. Mun koira ei ollut kakannut todellakaan, mutta mies alkoi väittää yhtä todella isoa pötkälettä minun 10 kg koiran tekeleeksi. Sanoin että ei ole kyllä tämä koira kakannut, alkulenkistä kakkasi ja olen jo sen kakkapussin roskiinkin laittanut. Mies raivostui aivan silmittömästi, noukki sen kakan paljaisiin käsiinsä, ja tuli työntämään väkivalloin mun hupparin kauluksesta sisään. Huusi päälle, että joskus nyt opit keräämään koirasi kakat.
Erään työkaverin kimppuun oli joskus aamuvarhaisella käyty, kun kuuden aikaan aamulla oli menossa siivoamaan liikehuoneistoa kaupungin vielä siihen aikaan tyhjässä keskustassa. Heitetty seinää vasten ja syljetty päälle.
Ja olihan jokunen vuosi sitten liikkeellä se joku mies, joka suihkutti liimaa ohikulkevien naisten hiuksiin.
Mun ei, mutta äitini pahoinpideltiin pahasti kun hän oli töissä pienessä kaupassa, josta puliukot sun muut epämääräiset osti usein kaljaa. Sääntöhän on että selvästi päihtyneelle ei saa myydä, ja äiti joutui useinkin sanomaan niille, että nyt on kunto sellainen että kaljaa ei myydä. Aika useinkin kuulemma uhosivat, että tapp4vat ynnä muuta, ja se oli inhottavaa kuunneltavaa, mutta ei äiti kauheasti pelännyt kun meinasi että ei ne juopot ole niin suunnitelmallisia että mitään toteuttaisivat.
Kerran kuitenkin kävi niin että äiti oli illan päätteeksi yksin kaupassa tekemässä loppuhommia. Meni kaupan taakse jotain tekemään, olisiko jotain tavarakärryjä tai lavoja tms. viemään tms. Ja sieltä hyökkäsi kimppuun mies, jolle hän ei ollut päivällä myynyt olutta, koska mies oli todella humalassa, oksennukset rinnuksilla. Mies oli huoritellut ja alkanut lyömään ja potkimaan. Löi myös pullolla päähän niin että pullo hajosi ja äiti sai päänahkaan tikattavan haavan. Kylkiluita meni myös potkimisesta poikki.
Joo. Joku ulkomaan vahvistus kävi kiinni ja alkoi vetää puistikkoon päin. Pääsin karkuun.
Sairaita ihmisiä on vähän liikaa vapaalla jalalla :/
Olin lapsena bussissa, seisoin kun bussi oli täynnä. Yhtäkkiä joku nainen joka oli jäämässä bussista, löi minua nyrkillä takaraivoon ja haukkui. Vaikka siis seisoin vain siinä käytävällä miltei vaunuvälikössä, etten tielläkään ollut. Tuon naisen pysäkin läheisyydessä oli kuntoutusasuntoja mt-ongelmaisille ja alkoholisteille, nainen taisi olla molempia. Kuljin pitkään vaihtoehtoisella linjalla tuon jälkeen.
Kamalinta on näin aikuisena tajuta, että siinä täydessä bussissa kukaan ei tehnyt mitään. Tuijottivat vain silmät molloina koko tilannetta. Muistan jotenkin hävenneeni tapahtumaa sillä hetkellä, mikä on ihan mieletöntä :D mutta lasta lyötiin nyrkillä takaraivoon ja kukaan ei tehnyt mitään, edes kysynyt olenko kunnossa. Näin Tampereella. Sama ilmiö toistui kerran kun lapsena myös olin menossa pysäkille ja talvi kun oli, liukastuin ulkorappusissa jotka johtivat pysäkille. Pyörin raput alas ja häntäluuhun sattui niin että tuntui murtuneelta. Pysäkillä kukaan ei taaskaan reagoinut :D
Ei ole vielä. Puolustaudun Krav Magan ja Jeet Kune Do:n vammauttavilla, lamaannuttavilla ja tappavilla iskuilla, sekä potkuilla. Ei ole onneksi vielä tarvinnut, koska linnanhan sillä pääsee juhlimaan.