Onko vieras henkilö ikinä hyökännyt kimppuusi kadulla?
Onko se vain urbaani legenda, että täysin vieraat ihmiset käyvät käsiksi tuntemattomaan ohikulkijaan? Itsellä aina pelko tällaisesta tilanteesta, vaikkei uhkaavia henkilöitä ole moneen vuoteen edes tullut vastaan. Silti kannan taskussa turvasumutetta ja vältän pimeitä kujia.
Millä tavalla puolustauduitte, tai kuinka puolustautuisit tilanteen tullessa vastaan?
Kommentit (24)
Juu on käynnyt. Ei ole urbaani legendaa. Toki ei kovin yleistä mutta kyllä niin voi käydä. Kyllä lähti turvallisuuden tunne hetkeksi, keskellä päivää tuntematon mies tuli ja alkoi töniä ja lyödä. Poliisit sai kiinni ja toimitti hoitoon. Oli joku huumehörhö harhoissaan. Sovittiin asia ilman oikeuden käyntiä.
Tämä ei ollut ihan keskustassa mutta keskustan tuntumassa hieman syrjässä olevalla pyörätiellä. Vuosia sitten kävelin töistä kotiin niin jo kaukaa näin jotenkin aggressiivisen oloisen miehen kävelevän vastaan. Kohdallani hän alkoi nimitellä minua ja tönäisi minut lumihankeen. Huusi että tappaa minut. Nousin rauhassa ylös ja lähdin kävelemään poispäin. Mies huusi perääni solvauksia.
Menin kotiin ja vapisin. En soittanut poliisille koska siinä vaiheessa mies oli ehtinyt ehkä jo kauaksi pois tapahtumapaikalta. Myöhemmin näin tämän miehen puliukko-porukoissa eli alkoholisti ja varmaan sekakäyttäjä oli. Hänellä oli huomiota herättävä ulkonäkö joten tunnistan hänet mistä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
On. Täysin yllättäen tuntematon vastaantulija käveli määrätietoisesti kohti, kävi kimppuuni ja alkoi silmittömästi lyödä ja hakata. Yllätyksestä ja järkytyksestä huolimatta puolustauduin. Lopulta hyökkääjä irroitti otteensa ja menin poliisiasemalle. Poliisi löysi hyökkääjän ja asia lopulta sovittiin ilman oikeudenkäyntiä.
Sama muuten, mutta todellakaan en sopinut asiaa vaan tyyppi sai oikeudessa rangaistuksen.
Kerran yksi jurrinen nainen alkoi huutaa minulle ja poikaystävälleni, kun olimme astumassa taksiin sisään. Olin vielä kysynyt taksilta, onhan se meidän numerolla varattu ja oli. Olimme aamuyöstä lähdössä juhlista kotiin ja tietenkin takseja voi olla joskus hieman vaikea saada tuohon aikaan. Jos nainen olisi käyttäytynyt asiallisesti, olisin voinut ehdottaa hyvin, että jakaisimme saman taksin. Mutta koska valitsi huutaa, kiroilla ja repiä minua vaatteista, ei minulle jäänyt muuta vaihtoehtoa, kuin tarttua häntä tukasta kiinni, jotta sain hänet irti itsestäni. Tapaus on kyllä jäänyt mieleen aika järkyttävänä, niin harvinaista on, että kukaan tuntematon yhtäkkiä käy käsiksi.