Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Harmittaa, kun Lordin piti pilata esityksensä sillä

Vierailija
21.05.2006 |

neljäntuulenlakilla. Meni koko ilo pilalle moisen kulttuurivarkauden takia. :( Ellei sitten laulaja ole saamelaissukua, mutta enpä usko, että saamelainen pitäisi tuollaista lakkia hirviöpuvun kanssa.

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
21.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiallisia.

Ovatko suomalaiset tosiaan noin rasistisia ja täynnä saamelaisvihaa???

MIKSI?

Vierailija
42/51 |
21.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos 1 isovanhemmista puhuu äidinkielenään saamea, henkilö lasketaan saamelaiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
21.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrankin saatiin euroviisu soitto kotiin ja jaksetaan marista vähäpätöisetä asiata, haloo, kuuleeko yläkerta! x)

Minusta 4 tuulenhattu oli loistava veto, hyvä Lordi !!:))))))))))))))))

Vierailija
44/51 |
21.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle Oulu on pohjoisin kohta missä oon käyny. En tiedä saamelaisuudesta yhtään mitään.

Vierailija
45/51 |
21.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon saanut nyt kyllä ihan sen käsityksen että saamelaiset on rasisteja ja pitää itteään ainoana oikeana " rotuna" !

Vierailija
46/51 |
21.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt tiedät

Vierailija
47/51 |
21.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun yksi euroviisuedustaja käytti mm. kaislamekkoja, hehee...

Oikeesti, saamelaisille tiedoksi että yleensä tuollaisesta julkisuudesta ollaan nöyrän kiitollisia että joku neljäntuulen hattua mainostaa. Jutun pitäisi kyllä mennä nyt niin että saamelaiset saisivat Lordille tästä loistavasta näkyvyydesta maksaa ja paljon!

Vierailija
48/51 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ollut palstalla moneen päivään, joten ketjun saama suuri suosio on jäänyt huomaamatta. En nyt puutu asiaan enempää, mutta kiitän tiedosta sitä, joka kertoi Lordilla olevan saamelaiset sukujuuret. Nyt vain ihmettelen hänen käytöstään, en pidä sitä kulttuurivarkautena.

Ja tiedoksi sille, joka kysyi, harmittaako, kun aloittamani ketju veti lokaan koko kansani, vastaan, että harmittaa. Mutta tuo kansa on kyllä suomalaiset. Valitettavasti minussa ei virtaa pisaraakaan saamelaisverta, ja vaivalla hankittu saamenkielentaitonikin alkaa olla kadonnut, kun en enää saamelaistuttujani tapaa. Täällä Savon korvessa kun heitä ei pahemmin ole näkynyt.

Vierailija
49/51 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

En ole ollut palstalla moneen päivään, joten ketjun saama suuri suosio on jäänyt huomaamatta. En nyt puutu asiaan enempää, mutta kiitän tiedosta sitä, joka kertoi Lordilla olevan saamelaiset sukujuuret. Nyt vain ihmettelen hänen käytöstään, en pidä sitä kulttuurivarkautena.

...se lakki olekaan enää IHAN TÄYDELLISEN VÄÄRÄ, FEIKKI, KOPIO, sellainen " josta näkee ääliökin eikä vain aito saamelainen, että sen on tehnyt joku ei-saamelainen" , väritä väärät, kaikki väärää, ihan väärin?!" ?!?!?!??!

Vierailija
50/51 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta minä en ole moista tässä ketjussa puhunut, joten en siihen puutu. Tarkoitin kulttuurivarkaudella sitä, että suomalainen markkinoi maataan tai muusta syystä esiintyy saamelaisvaatteissa.

ap

Vierailija
51/51 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkas muuten etelän ihmiset muistavat että meillä on saamelaiskansa lapissa. Ja saamelaistenkin etuja pitää joskus ajaa. Olen aina ollut suvaitsevainen saamelaisia kohtaan ja pitänyt heitä tärkeämpinä kuin suomenruotsalaisia mutta taidanpa kohta muuttaa mielipidettäni