Punaviherhallitus siis tulee. No, oletteko nyt tyytyväisiä?
Oletteko te nyt oikeasti tyytyväisiä siihen, että lupaillaan euroja sinne ja tänne? Perutaan aktiivimalli (demarit), vappusatanen (demarit), perustulo (vihreät ja vassarit) jne jne? Ymmärrättekö te, että nuo pitää jollain rahoittaakkin? Kertokaapa te punaviherhallituksen kannattajat, MISTÄ tuohon kaikkeen otetaan rahat? Ollaan lupailtu kyllä, että hintalappu kaikille noille on 1-5 miljardin välillä. Mutta ymmärrättekö te ollenkaan, kuinka paljon jo yksikin miljardi on? Mitä se tuollainen politiikka on, jossa hatusta heitetään ties mitä lukuja?
Suomella velkaantuminen taittui ensimmäistä kertaa 10 vuoteen. Tässä pahoin pelkään, että käy niin, että noita lupauksia aletaan rahoittaa velalla. Silloin nousee Suomen velkaantuminen jälleen pilviin! Lisäksi epäilen, että noita lupauksia rahoitetaan käymällä entistä enemmän työssäkäyvien taskulla! Kyllä, luit aivan oikein! Työssäkäyvien selkänahasta otetaan entistäkin enemmän, jotta voidaan ylläpitää kaikkia yhteiskunnan kannalta tehottomia ja passivoivia kulisseja! Sinä työssäkäyvä voit ihan itse ajatella, että miltä se tuntuu, kun raadat pitkät päivät niska limassa ja palkastasi viedään lähes kaikki! Oletko tyytyväinen, onko se todellakin kivaa?
Oletteko nyt oikeasti tyytyväisiä tulevaan punaviherhallitukseen? Luulen, että hymy tulee hyytymään vielä monella, kunhan huomaavat, mitä se oikeasti tarkoittaa.
Kommentit (113)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä olen tyytyväinen. Oitis perumaan viime hallituksen kuritustoimenpiteet ja korvaamaan rakentavilla parannuksilla. Kun saadaan joku tolkku siihen rahan syytämiseen, (kannattamattoman) yritys-, teollisuus- ja maataloustoiminnan tekohengittämiseen tukiaisilla, niin johan alkaa löytymään rahaa myös siihen, että kansa saa maksamilleen verorahoille vastinetta ja perus toimeentulo on turvattu.
Muuten samaa mieltä, mutta Suomen maatalous on pidettävä yllä. Ei ole kenenkään etu, että maaseutu tyhjenee ja ei ole omavaraista, puhdasta tuotantotaloutta.
Sit pitäisi estää verotulojen vuoto veroparatiiseihin ja ulkomaisille yritysjäteille. Verot Suomeen, tuotto Suomeen. Jo sillä voisi rahoittaa parannuksia heikoimpien asemaan... Ja se olisi yhtä säästöä kun ei tarviis tuota kelarumbaa naurettavine byrokratioineen, monen elämä helpottuisi ja se toisi huomattavia säästöjä mielenterveyspuolelle. Hyvä kertaantuisi.
Siksi suluissa lukee kannattamattoman. Tällä hetkellä on tuettu hirvittävillä summilla sellaista toimintaa mikä ei itse pysyisi pystyssä sekuntiakaan, ja on kaikenlisäksi vielä ympäristöhaitta.
Kuten esim. tuulivoima, jonka ympäristöhaitta rajoittuu maiseman rumentamiseen.
Odotan mielenkiinnolla paraneeko vai huonontuko asemani. Olen työttömän kanssa asuva opiskelija ja taloudestamme leikattiin sen verran että olen joutunut ottamaan reippaasti lainaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahat voi ottaa lisäämällä työssä olevien veroja.
On etuoikeus päästä nykyään töihin ja siitä sitten voi ihan hyvin verottaa lisää.
Miljardin säästäisi myös vähentämällä kehitysapua ja laittamalla ovet tiukemmin kiinni muualta tulijoille.
Hanki parempaa osaamista tai perusta oma yritys. Ajatusmaailmasi paljastaa, ettet ole tehnyt päivääkään töitä.
Olen yliopistokoulutettu, joka on jäänyt työttömäksi eikä huolita.
Minusta työssä olo tes-palkalla on etuoikeus, josta voi verottaa enemmän kuin nykyään tehdään.
Tai sitten tehdä 6-tuntiset päivät, jolloin useampi työllistyy.
Työvoimapula on vain ilmaistyöntekijöistä.
Tes-palkka ei todellakaan ole sellainen, jota voi verottaa lisää. Taidat asua velattomassa perintökämpässä, jos noin ajattelet.
Miten niin ei voi? Niin tehdään lukuisissa muissa Euroopan maissa.
No joo, ymmärränhän minä tietysti, että kaikki haluavat itselle lisää ja jos mahdollista, niin mieluiten muilta pois. On kiva rankaista Mirkkua, joka on painanut hanuri hiessä hommia sillä aikaa kun itse tuli kitattua kaljaa ja jätettyä koulut kesken.
Siis sinä olet työtön yliopistokoulutettu, joka kokee olevansa ahkerampi kuin ihminen, joka tekee töitä tes-palkalla?
Tes-palkkalaista pitäisi verottaa rankemmin, jotta voidaan maksaa työttömyystukia yliopistokoulutetuille?
Lisäksi, vihjaatko, että kaikki tes-palkkalaiset ovat koulunsa kesken jättäneitä kaljasieppoja?
Vierailija kirjoitti:
Suomen BKT:sta sulaa kolmasosa tämän hallituskauden aikana, kun aivovuoto kiihtyy.
Aivovuoto johtuu suurelta osin massiivisista koulutussäästöistä.
Ei jaksa enää kiinnostaa. Maksatetaan vaan kaikki lapsillamme ja heidän lapsillaan. Piikki on auki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahat voi ottaa lisäämällä työssä olevien veroja.
On etuoikeus päästä nykyään töihin ja siitä sitten voi ihan hyvin verottaa lisää.
Miljardin säästäisi myös vähentämällä kehitysapua ja laittamalla ovet tiukemmin kiinni muualta tulijoille.
Hanki parempaa osaamista tai perusta oma yritys. Ajatusmaailmasi paljastaa, ettet ole tehnyt päivääkään töitä.
Olen yliopistokoulutettu, joka on jäänyt työttömäksi eikä huolita.
Minusta työssä olo tes-palkalla on etuoikeus, josta voi verottaa enemmän kuin nykyään tehdään.
Tai sitten tehdä 6-tuntiset päivät, jolloin useampi työllistyy.
Työvoimapula on vain ilmaistyöntekijöistä.
Tes-palkka ei todellakaan ole sellainen, jota voi verottaa lisää. Taidat asua velattomassa perintökämpässä, jos noin ajattelet.
Miten niin ei voi? Niin tehdään lukuisissa muissa Euroopan maissa.
No joo, ymmärränhän minä tietysti, että kaikki haluavat itselle lisää ja jos mahdollista, niin mieluiten muilta pois. On kiva rankaista Mirkkua, joka on painanut hanuri hiessä hommia sillä aikaa kun itse tuli kitattua kaljaa ja jätettyä koulut kesken.
No ei kyllä tehdä ja pitää ottaa huomioon yleinen hintataso.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisää rahaa työttömille ja pienituloisille, se raha päätyy todennäköisemmin talouden kiertoon, kuin isotuloisen eurot. Perustelu: montako litraa maitoa (tai muuta kulutushyödykettä) isotuloinen ostaa jos saa tonnin enemmän rahaa tililleen? Työtön jos saisi kolme euroa päivässä enemmän rahaa, hän voisi käydä kahvilassa, tai ostaa jotain muita hyödykkeitä. Kyllä suurin osa pienituloisista käyttää kaiken saamansa rahan.
Niin lisää rahaa viinaan, tupakkaan ja uhkapeleihin ai että kyllä näin Suomi nousee
Kaikki työttömät ja pienituloisethan juovat viinaa, polttavat ja pelaavat uhkapelejä...
ohis
Vituttaa suoraan sanoen, mutta pääasia että Persut ei ole hallituksessa.
- Mies oikealta.
No jos tässä tilanteessa ollaan oikeistohallituksien jäljiltä, niin ehkä on aika kokeilla jotain muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä olen tyytyväinen. Oitis perumaan viime hallituksen kuritustoimenpiteet ja korvaamaan rakentavilla parannuksilla. Kun saadaan joku tolkku siihen rahan syytämiseen, (kannattamattoman) yritys-, teollisuus- ja maataloustoiminnan tekohengittämiseen tukiaisilla, niin johan alkaa löytymään rahaa myös siihen, että kansa saa maksamilleen verorahoille vastinetta ja perus toimeentulo on turvattu.
Muuten samaa mieltä, mutta Suomen maatalous on pidettävä yllä. Ei ole kenenkään etu, että maaseutu tyhjenee ja ei ole omavaraista, puhdasta tuotantotaloutta.
Sit pitäisi estää verotulojen vuoto veroparatiiseihin ja ulkomaisille yritysjäteille. Verot Suomeen, tuotto Suomeen. Jo sillä voisi rahoittaa parannuksia heikoimpien asemaan... Ja se olisi yhtä säästöä kun ei tarviis tuota kelarumbaa naurettavine byrokratioineen, monen elämä helpottuisi ja se toisi huomattavia säästöjä mielenterveyspuolelle. Hyvä kertaantuisi.
Siksi suluissa lukee kannattamattoman. Tällä hetkellä on tuettu hirvittävillä summilla sellaista toimintaa mikä ei itse pysyisi pystyssä sekuntiakaan, ja on kaikenlisäksi vielä ympäristöhaitta.
Tuulivoimaa tehdään paraikaa roppakaupalla tuettomasti, siihen ei enää tarvitse rahaa käyttää (joskin pieniä tukikilpailutuksia edelleen on, mutta voi ne hyvin lopettaa). Suomi on myös täynnä tyhjää maata, joten eiköhän en pylväät ihan mukavasti mahdu.
Toki voidaan sopia niin, että joku Torvenkylä ei ota myllyjä vastaan, ja muu Suomi ei sitten tuota sinne terveyskeskusta ja kouluja. Vastavuoroisuusperiaate.
Vierailija kirjoitti:
No jos tässä tilanteessa ollaan oikeistohallituksien jäljiltä, niin ehkä on aika kokeilla jotain muuta.
Työllisyysaste pilvissä: https://findikaattori.fi/fi/41
BKT hyvässä vauhdissa: https://findikaattori.fi/fi/3
Niin missä tilanteessa me mielestäsi ollaankaan?
Perussuomalaiset lupaa kokoomukselle pääministerin paikkaa ja Jussi Halla-ahosta tulee sisäministeri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisää rahaa työttömille ja pienituloisille, se raha päätyy todennäköisemmin talouden kiertoon, kuin isotuloisen eurot. Perustelu: montako litraa maitoa (tai muuta kulutushyödykettä) isotuloinen ostaa jos saa tonnin enemmän rahaa tililleen? Työtön jos saisi kolme euroa päivässä enemmän rahaa, hän voisi käydä kahvilassa, tai ostaa jotain muita hyödykkeitä. Kyllä suurin osa pienituloisista käyttää kaiken saamansa rahan.
Niin lisää rahaa viinaan, tupakkaan ja uhkapeleihin ai että kyllä näin Suomi nousee
Kaikki työttömät ja pienituloisethan juovat viinaa, polttavat ja pelaavat uhkapelejä...
ohis
Ei tietenkään kaikki, mutta esimerkiksi tupakointi on todella huomattavasti yleisempää alemmissa yhteiskuntaluokissa.
SDP + vihr + vas = katastrofi.
Kesk ja ps ei kelpaa, joten ainoaksi oljenkorreksi pahimman hullutuksen estäjäksi jää kokoomus.
Ei mene hyvin Suomella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuulivoimaa tehdään paraikaa roppakaupalla tuettomasti, siihen ei enää tarvitse rahaa käyttää (joskin pieniä tukikilpailutuksia edelleen on, mutta voi ne hyvin lopettaa). Suomi on myös täynnä tyhjää maata, joten eiköhän en pylväät ihan mukavasti mahdu.
Toki voidaan sopia niin, että joku Torvenkylä ei ota myllyjä vastaan, ja muu Suomi ei sitten tuota sinne terveyskeskusta ja kouluja. Vastavuoroisuusperiaate.
Joo... pieniä roposia nuo miljardit https://yle.fi/uutiset/3-9552046
Eihän noillakaan rahoilla olisi ollut muuta käyttöä? Jos olisi, niin ehkä ei kannata suitsuttaa vihreiden politiikan perään.
Vierailija kirjoitti:
Eipä tule vaikuttamaan itseeni. Käyn koulut Suomessa loppuun ja taidan sen jälkeen poistua muille maille.
Jos ihmiset tosiaan tekisi näin, Suomi olisi jo tyhjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis täh? Luuletko että hyvätuloiset vain makuuttavat rahaa tilillään eivätkä osta mitään? Hyvätuloinen käy siellä kahvilassa ja maksaa kolmen euron sijasta 15 euroa, ostaa siivouspalveluita, hyödyntää ravintoloita ja kulttuuripaikkoja, maksaa asuntonsa remonteista ja pistää rahaa kiertämään vaikka millä mitalla.
Ja sitten kun rikas ostaa palveluita ja tukee näin jonkun yrittäjän toimintaa, se on pröystäilyä ja epäreilua sekin. Ikinä ei voi voittaa.
Suomessa rikastunut yrittäjä on paholainen numero yksi. Huomaa, ettei suurella osalla ole mitään ymmärrystä kuika paljon jatkuvaa työtä se vaatii.
Koska oikeisto tunnetaan vastuullisesta talouspolitiikastaan :D
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/suomi-jakaa-tehottomia-yritystukia-m…
"Valtio myöntää joka vuosi neljä miljardia euroa yritystukia. Vain 11 prosenttia on hyödyllisiä."
Vierailija kirjoitti:
Perussuomalaiset lupaa kokoomukselle pääministerin paikkaa ja Jussi Halla-ahosta tulee sisäministeri
Lähde? Vai onko tämä henkilökohtainen arviosi?
Mä olen tuloiltani yli keskitason (tes-palkka, tosin ylin tehtäväluokka) enkä ole ollut päivääkään työttömänä koko elämässäni.
Ja kyllä, kyllä minulta saa koska vain verottaa lisää, jotta kukaan ei kuole talvella pakkaseen ja että mummot saavat puhtaita vaippoja.