Punaviherhallitus siis tulee. No, oletteko nyt tyytyväisiä?
Oletteko te nyt oikeasti tyytyväisiä siihen, että lupaillaan euroja sinne ja tänne? Perutaan aktiivimalli (demarit), vappusatanen (demarit), perustulo (vihreät ja vassarit) jne jne? Ymmärrättekö te, että nuo pitää jollain rahoittaakkin? Kertokaapa te punaviherhallituksen kannattajat, MISTÄ tuohon kaikkeen otetaan rahat? Ollaan lupailtu kyllä, että hintalappu kaikille noille on 1-5 miljardin välillä. Mutta ymmärrättekö te ollenkaan, kuinka paljon jo yksikin miljardi on? Mitä se tuollainen politiikka on, jossa hatusta heitetään ties mitä lukuja?
Suomella velkaantuminen taittui ensimmäistä kertaa 10 vuoteen. Tässä pahoin pelkään, että käy niin, että noita lupauksia aletaan rahoittaa velalla. Silloin nousee Suomen velkaantuminen jälleen pilviin! Lisäksi epäilen, että noita lupauksia rahoitetaan käymällä entistä enemmän työssäkäyvien taskulla! Kyllä, luit aivan oikein! Työssäkäyvien selkänahasta otetaan entistäkin enemmän, jotta voidaan ylläpitää kaikkia yhteiskunnan kannalta tehottomia ja passivoivia kulisseja! Sinä työssäkäyvä voit ihan itse ajatella, että miltä se tuntuu, kun raadat pitkät päivät niska limassa ja palkastasi viedään lähes kaikki! Oletko tyytyväinen, onko se todellakin kivaa?
Oletteko nyt oikeasti tyytyväisiä tulevaan punaviherhallitukseen? Luulen, että hymy tulee hyytymään vielä monella, kunhan huomaavat, mitä se oikeasti tarkoittaa.
Kommentit (113)
Kyllä olen tyytyväinen. Oitis perumaan viime hallituksen kuritustoimenpiteet ja korvaamaan rakentavilla parannuksilla. Kun saadaan joku tolkku siihen rahan syytämiseen, (kannattamattoman) yritys-, teollisuus- ja maataloustoiminnan tekohengittämiseen tukiaisilla, niin johan alkaa löytymään rahaa myös siihen, että kansa saa maksamilleen verorahoille vastinetta ja perus toimeentulo on turvattu.
Älyättekö te ollenkaan, millä keinoilla Suomen velkaantuminen pysäytettiin? Myymällä tuottavia valtion yhtiöitä. Eli kun Suomi tässä taas velkaantuu, syynä voi olla se, että tuottoa ei heru, rahat menee Sipilän ja sen kamujen taskuihin.
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä perusreppanoita nyt harmittaa kun suurista puheista huolimatta ei päässyt jytkyttämään :).
Mitä? Me ollaan kylläkin huolissaan Suomen talouden ja yhteiskunnan katastrofiennusteesta, mutta sinä nyt et tunnu näkevän vassarilasiesi takaa yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Lisää rahaa työttömille ja pienituloisille, se raha päätyy todennäköisemmin talouden kiertoon, kuin isotuloisen eurot. Perustelu: montako litraa maitoa (tai muuta kulutushyödykettä) isotuloinen ostaa jos saa tonnin enemmän rahaa tililleen? Työtön jos saisi kolme euroa päivässä enemmän rahaa, hän voisi käydä kahvilassa, tai ostaa jotain muita hyödykkeitä. Kyllä suurin osa pienituloisista käyttää kaiken saamansa rahan.
Täytyy kuitenkin miettiä, mikä on oikeudenmukaista. Onko sinusta ihan reilua, että otetaan Pekalta hänen itse ansaitsemistaan rahoista tonni lisää pois ja annetaan se niille, jotka eivät sitä ole ansainneet? Ymmärrätkö sinä ylipäätään, että ne "isot" tulot on ihan oikeasti itse omalla työllä ansaittu? Että ne hyvätuloiset johtajat ja muut ovat useimmiten tehneet elämässään valintoja ja uhrauksia, joilla tuloihin on päästy? Ei heiltä voi loputtomasti riistää, vaikka sinä kuinka itsekkäästi haluaisitkin sen tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahat voi ottaa lisäämällä työssä olevien veroja.
On etuoikeus päästä nykyään töihin ja siitä sitten voi ihan hyvin verottaa lisää.
Miljardin säästäisi myös vähentämällä kehitysapua ja laittamalla ovet tiukemmin kiinni muualta tulijoille.
Hanki parempaa osaamista tai perusta oma yritys. Ajatusmaailmasi paljastaa, ettet ole tehnyt päivääkään töitä.
Olen yliopistokoulutettu, joka on jäänyt työttömäksi eikä huolita.
Minusta työssä olo tes-palkalla on etuoikeus, josta voi verottaa enemmän kuin nykyään tehdään.
Tai sitten tehdä 6-tuntiset päivät, jolloin useampi työllistyy.
Työvoimapula on vain ilmaistyöntekijöistä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä olen tyytyväinen. Oitis perumaan viime hallituksen kuritustoimenpiteet ja korvaamaan rakentavilla parannuksilla. Kun saadaan joku tolkku siihen rahan syytämiseen, (kannattamattoman) yritys-, teollisuus- ja maataloustoiminnan tekohengittämiseen tukiaisilla, niin johan alkaa löytymään rahaa myös siihen, että kansa saa maksamilleen verorahoille vastinetta ja perus toimeentulo on turvattu.
Kaikki käy, kunhan yritteliäiden ja työteliäiden ihmisten pussille ei mennä. Suomessa on jo nyt EU:n keskitasoa matalampi verotus pienituloisille ja huomattavasti keskitasoa korkeampi verotus hyvätuloisille. Tämä saa riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisää rahaa työttömille ja pienituloisille, se raha päätyy todennäköisemmin talouden kiertoon, kuin isotuloisen eurot. Perustelu: montako litraa maitoa (tai muuta kulutushyödykettä) isotuloinen ostaa jos saa tonnin enemmän rahaa tililleen? Työtön jos saisi kolme euroa päivässä enemmän rahaa, hän voisi käydä kahvilassa, tai ostaa jotain muita hyödykkeitä. Kyllä suurin osa pienituloisista käyttää kaiken saamansa rahan.
Täytyy kuitenkin miettiä, mikä on oikeudenmukaista. Onko sinusta ihan reilua, että otetaan Pekalta hänen itse ansaitsemistaan rahoista tonni lisää pois ja annetaan se niille, jotka eivät sitä ole ansainneet? Ymmärrätkö sinä ylipäätään, että ne "isot" tulot on ihan oikeasti itse omalla työllä ansaittu? Että ne hyvätuloiset johtajat ja muut ovat useimmiten tehneet elämässään valintoja ja uhrauksia, joilla tuloihin on päästy? Ei heiltä voi loputtomasti riistää, vaikka sinä kuinka itsekkäästi haluaisitkin sen tehdä.
Miksi meille vajaakuntlisille ei Anneta palkkatukityötä.
Vierailija kirjoitti:
letteko te nyt oikeasti tyytyväisiä siihen, että lupaillaan euroja sinne ja tänne? Perutaan aktiivimalli (demarit), vappusatanen (demarit), perustulo (vihreät ja vassarit) jne jne? Ymmärrättekö te, että nuo pitää jollain rahoittaakkin? Kertokaapa te punaviherhallituksen kannattajat, MISTÄ tuohon kaikkeen otetaan rahat? Ollaan lupailtu kyllä, että hintalappu kaikille noille on 1-5 miljardin välillä. Mutta ymmärrättekö te ollenkaan, kuinka paljon jo yksikin miljardi on? Mitä se tuollainen politiikka on, jossa hatusta heitetään ties mitä lukuja?
Tiedän varsin hyvin kuinka paljon on miljardi. Se on esimerkiksi saman verran, kuin tulevien hävittäjien vuotuiset käyttökustannukset. Se on myös vähän vähemmän, mitä tämä oikeistohalliitus antoi rikkaille verohelpotuksia. Mitä taas tulee lupausten rahoittamiseen, niin sehän ei tietenkään kuulu minulle, vaan se on niiden puolueiden tehtävä, jotka niitä lupauksia antaa ja esim demareilla, kuten vasemmistoliitollakin on kyllä ihan vaaliohjelmassaan eritelty se rahoitus, joten sieltä vain katsomaan. Toki lopullinen rahoitushan tietenkin riippuu hallitusohjelmasta ja hallitusohjelma taas hallituksen kokoonpanosta, joten siitä on paha sanoa yhtään mitään, niin kauan, kuuin emme tiedä hallitusohjelmaa, se kun on tietenkin kompromissi eri hallituspuolueiden vaaliohjelmista.
Niin ja mitä otsikon kysymykseen tulee, niin olen tietenkin erittäin tyytyväinen, jos maahan saadaan neljän vuoden köyhien kyykytyksen jälkeen hallitus, joka ei aja pelkästään eliitin etuja. Kaikkein tärkeintä oli ja on saada torpattua Kokoomuksen kiimaisesti ajama soten markkinamalli, joka olisi ollut Suomen terveydenhuollon totaalinen tuho. Siinä olisi palanut rahaa miljardikaupalla vuodessa ja mikä pahinta, ne rahat eivät olisi jääneet Suomeen, kuten köyhille sosiaalitukina annetut miljardit, vaan ne olisi valunut ulkomaille veroparatiiseihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On etuoikeus päästä nykyään töihin ja siitä sitten voi ihan hyvin verottaa lisää.
Miljardin säästäisi myös vähentämällä kehitysapua ja laittamalla ovet tiukemmin kiinni muualta tulijoille.
Hanki parempaa osaamista tai perusta oma yritys. Ajatusmaailmasi paljastaa, ettet ole tehnyt päivääkään töitä.
Minusta työssä olo tes-palkalla on etuoikeus, josta voi verottaa enemmän kuin nykyään tehdään.
Tes-palkka ei todellakaan ole sellainen, jota voi verottaa lisää. Taidat asua velattomassa perintökämpässä, jos noin ajattelet.
Vierailija kirjoitti:
Muuten samaa mieltä, mutta Suomen maatalous on pidettävä yllä. Ei ole kenenkään etu, että maaseutu tyhjenee ja ei ole omavaraista, puhdasta tuotantotaloutta.
Sit pitäisi estää verotulojen vuoto veroparatiiseihin ja ulkomaisille yritysjäteille. Verot Suomeen, tuotto Suomeen. Jo sillä voisi rahoittaa parannuksia heikoimpien asemaan... Ja se olisi yhtä säästöä kun ei tarviis tuota kelarumbaa naurettavine byrokratioineen, monen elämä helpottuisi ja se toisi huomattavia säästöjä mielenterveyspuolelle. Hyvä kertaantuisi.
Vierailija kirjoitti:
Tiedät varmaankin toimialan mikä saa eniten yritystukia ja minkä toimialan tukisummat ovat räjähtäneet käsiin viime vuosina? Kyllä, tuulivoima... niin ja tästä saamme kiittää vihreitä. Niin ja olivathan vihreät merkittävässä roolissa myös sähköverkkojen yksityistämisessä. Sitäkin päätöstä saa kansalaiset maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet oikeassa. Tes-palkalla (=pienituloinen) verotus on aivan liian löysää. Suomessa on kallis ja auliisti tulonsiirtoja jakava hyvinvointivaltiomalli, mutta silti pienituloinen maksaa tuloveroja vähemmän kuin Euroopassa keskimäärin! Hyväpalkkainen maksaakin sitten roimasti enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedät varmaankin toimialan mikä saa eniten yritystukia ja minkä toimialan tukisummat ovat räjähtäneet käsiin viime vuosina? Kyllä, tuulivoima... niin ja tästä saamme kiittää vihreitä. Niin ja olivathan vihreät merkittävässä roolissa myös sähköverkkojen yksityistämisessä. Sitäkin päätöstä saa kansalaiset maksaa.
Onneksi tällä hetkellä täysin tuetonta tuulivoimaa pystytetään jo kovaa vauhtia, ja uusia tukia myönnetään hyvin niukasti fiksun tuotantotuen kilpailutusmekanismin vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Hei te yrittäjämieliset, jotka olette kyllästyneet Suomeen; googlatkaa South Australia sisa visa. Nyt olisi hyvä mahdollisuus muuttaa pois ja perustaa yritys.
Kiitos! Katsoin vuosi sitten noita yrittäjäviisumeja ja sillon olisi pitänyt olla 200 000 dollaria omaa rahaa, mutta tossa ei näköjään ole sitä.
Vierailija kirjoitti:
Siis täh? Luuletko että hyvätuloiset vain makuuttavat rahaa tilillään eivätkä osta mitään? Hyvätuloinen käy siellä kahvilassa ja maksaa kolmen euron sijasta 15 euroa, ostaa siivouspalveluita, hyödyntää ravintoloita ja kulttuuripaikkoja, maksaa asuntonsa remonteista ja pistää rahaa kiertämään vaikka millä mitalla.
Ja sitten kun rikas ostaa palveluita ja tukee näin jonkun yrittäjän toimintaa, se on pröystäilyä ja epäreilua sekin. Ikinä ei voi voittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tes-palkka ei todellakaan ole sellainen, jota voi verottaa lisää. Taidat asua velattomassa perintökämpässä, jos noin ajattelet.
Miten niin ei voi? Niin tehdään lukuisissa muissa Euroopan maissa.
No joo, ymmärränhän minä tietysti, että kaikki haluavat itselle lisää ja jos mahdollista, niin mieluiten muilta pois. On kiva rankaista Mirkkua, joka on painanut hanuri hiessä hommia sillä aikaa kun itse tuli kitattua kaljaa ja jätettyä koulut kesken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuten samaa mieltä, mutta Suomen maatalous on pidettävä yllä. Ei ole kenenkään etu, että maaseutu tyhjenee ja ei ole omavaraista, puhdasta tuotantotaloutta.
Sit pitäisi estää verotulojen vuoto veroparatiiseihin ja ulkomaisille yritysjäteille. Verot Suomeen, tuotto Suomeen. Jo sillä voisi rahoittaa parannuksia heikoimpien asemaan... Ja se olisi yhtä säästöä kun ei tarviis tuota kelarumbaa naurettavine byrokratioineen, monen elämä helpottuisi ja se toisi huomattavia säästöjä mielenterveyspuolelle. Hyvä kertaantuisi.
Siksi suluissa lukee kannattamattoman. Tällä hetkellä on tuettu hirvittävillä summilla sellaista toimintaa mikä ei itse pysyisi pystyssä sekuntiakaan, ja on kaikenlisäksi vielä ympäristöhaitta.
Kyllä, jos tulee punaviherhallitus olen todella tyytyväinen.
Mutta jopa sinipuna kelpaisi, kunhan persut eivät pääse hallitukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin ei voi? Niin tehdään lukuisissa muissa Euroopan maissa.
No joo, ymmärränhän minä tietysti, että kaikki haluavat itselle lisää ja jos mahdollista, niin mieluiten muilta pois. On kiva rankaista Mirkkua, joka on painanut hanuri hiessä hommia sillä aikaa kun itse tuli kitattua kaljaa ja jätettyä koulut kesken.
Vastemmistoporukan ahneus on kyllä oksettavaa. Eriarvoistuminenkin on sitä, että kaverilla on parempi kännykkä kuin itsellä ja matka suuntautui Pariisin sijasta Hong Kongiin. Huhhuh mitä köyhyyttä!
Kylläpä perusreppanoita nyt harmittaa kun suurista puheista huolimatta ei päässyt jytkyttämään :).