Punaviherhallitus siis tulee. No, oletteko nyt tyytyväisiä?
Oletteko te nyt oikeasti tyytyväisiä siihen, että lupaillaan euroja sinne ja tänne? Perutaan aktiivimalli (demarit), vappusatanen (demarit), perustulo (vihreät ja vassarit) jne jne? Ymmärrättekö te, että nuo pitää jollain rahoittaakkin? Kertokaapa te punaviherhallituksen kannattajat, MISTÄ tuohon kaikkeen otetaan rahat? Ollaan lupailtu kyllä, että hintalappu kaikille noille on 1-5 miljardin välillä. Mutta ymmärrättekö te ollenkaan, kuinka paljon jo yksikin miljardi on? Mitä se tuollainen politiikka on, jossa hatusta heitetään ties mitä lukuja?
Suomella velkaantuminen taittui ensimmäistä kertaa 10 vuoteen. Tässä pahoin pelkään, että käy niin, että noita lupauksia aletaan rahoittaa velalla. Silloin nousee Suomen velkaantuminen jälleen pilviin! Lisäksi epäilen, että noita lupauksia rahoitetaan käymällä entistä enemmän työssäkäyvien taskulla! Kyllä, luit aivan oikein! Työssäkäyvien selkänahasta otetaan entistäkin enemmän, jotta voidaan ylläpitää kaikkia yhteiskunnan kannalta tehottomia ja passivoivia kulisseja! Sinä työssäkäyvä voit ihan itse ajatella, että miltä se tuntuu, kun raadat pitkät päivät niska limassa ja palkastasi viedään lähes kaikki! Oletko tyytyväinen, onko se todellakin kivaa?
Oletteko nyt oikeasti tyytyväisiä tulevaan punaviherhallitukseen? Luulen, että hymy tulee hyytymään vielä monella, kunhan huomaavat, mitä se oikeasti tarkoittaa.
Kommentit (113)
Vierailija kirjoitti:
Nyt pieni tauko.
Velkaantumiseen on tarjottu aktiivimallia ja osallistavaa toimeentulotukea.
Jos yhtään miettii asiaa, niin mistä varat tulevat työttömien ja sairaiden sosiaalitukiin sillon kun nämä ovat sitä vastaan voittoa tuottamattomassa työssä? Tai jos työ tuottaakin, minne ne rahat menevät?
No aivan samasta paikasta kuin tälläkin hetkellä, veronmaksajien rahoista.
Ainoana erona olisi vain se, että työttömät joutuisivat tekemään sellaista palkkatyötä mistä ei haluta maksaa (eikä niillä näin ollen ole tekijöitäkään) sosiaalitukea vastaan, ilman eläkettä tai muita palkallisen työn tuomia etuja.Miten ihmeessä te voitte edelleen kuvitella, että esim. Työttömien päiväkerhot ponileikkeineen tuottaisivat säästöjä?
Kyseessä on kallis rasti, jonka valtio/kunnat maksavat ja työttömistä saatu rahakas korvaus valuu tielle tietämättömälle ja kaikista vähiten sille työttömälle itselleen.
Kun lakataan syytämästä euroja hölynpölyyn hyvilleveljille voikin avatua aivan uusia näkökulmia ja rahallisia resursseja vaikka siihen kansalaispalkkaan tai uusiin työpaikkoihin tai koulutukseen tai..
Ainii mutta tämähän on täysin eriasia!
Arvomaailmasta kyse.
Pitäisi oikeasti päästä pois sellaisesta ajattelusta nykyään että köyhien rahat on multa pois.
Ne nyt ei ole multa pois ja ne ei ole edes käyneet mulla teoriassakaan.
Se on ihan itkupilliajatus että köyhien tuet tai eläkkeet on multa pois.
Sellaista multa pois asiaa ei ole olemassakaan.
Ne on yhteisiä varoja ja ne ei ole multa pois rahoja.
Sen ajatuksen kun saisi sieltä päästä myrkyttämästä pois, niin ehkä vähän helpottaisi joillain päänuppivikoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska oikeisto tunnetaan vastuullisesta talouspolitiikastaan :D
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/suomi-jakaa-tehottomia-yritystukia-m…
"Valtio myöntää joka vuosi neljä miljardia euroa yritystukia. Vain 11 prosenttia on hyödyllisiä."
Luetteloitko hallitukset, jotka ovat kyseiset tuet myöntäneet, niin aloitetaan sen jälkeen vääntämään siitä kuka tilanteen on aiheuttanut.
"Esimerkiksi vuonna 2015 yritystukia maksettiin 3, 265 miljardia euroa. Vuotta myöhemmin tukia maksettiin lähes miljardi euroa enemmän, 4,1 miljardia euroa."
https://yle.fi/uutiset/3-9863140
Mikäs hallitus tuolloin oli vallassa?
Yhtään UUTTA yritystukimallia ei Sipilän hallituksen aikana muodostettu. Myöntäminen on tapahtunut olemassa olevien lakien ja asetusten pohjalta. Edeltänyt, Sixpack kyllä loi uusia yritystukia, ja vielä merkittäviä sellaisia.
Vierailija kirjoitti:
Hei haloo. Justhan Rinne aikoi laittaa luvattomat maassaolijat töihin. Kyllä sieltä jo pari miljardia irtoaa.
Mieti millainen huuto olisi tullut jos Halla-aho olisi ehdottanut vastaavaa orjatyömallia.
Ei voi tulla pelkästään , ei kepu, kokoomus ja persut voi olla kaikki oppositiossa.
Ihan hirvittävää. Vihervassasit ovat myrkkyä Suomelle ja liikenteelle. Aika muuttaa pois pk-seudulta, jossa auton omistaminen ja autoilu on kohta rikollista toimintaa. Vihreät ovat ällöttävän kapeakatseisia ja ahdasmielisiä.
Ihme kommareita täällä, ilmeisestikin vasemmisto tosiaan on valmis jakamaan kaiken suomalaisten hyvinvoinnin ilmaiseksi loppumaailmalle kun kerran pelkkä porkkana ja hernekeittokin riittää hyvin suomalaiselle ravinnoksi.
Suomalainen ei tarvitse mitään muuta vassarin mielestä kuin polkupyörän, uniformun, hernesoppaa ja kerrostaloyksiön.
Vierailija kirjoitti:
Ihme kommareita täällä, ilmeisestikin vasemmisto tosiaan on valmis jakamaan kaiken suomalaisten hyvinvoinnin ilmaiseksi loppumaailmalle kun kerran pelkkä porkkana ja hernekeittokin riittää hyvin suomalaiselle ravinnoksi.
Suomalainen ei tarvitse mitään muuta vassarin mielestä kuin polkupyörän, uniformun, hernesoppaa ja kerrostaloyksiön.
Ei vassareiden vaan ihan työnjohtajien ja herrojen mielestä.
Eihän matalapalkka-alan duunarilla mihinkään muuhun ole ostovoimaa. Polkupyörään, uniformuun, hernesoppaan ja vuokrayksiöön.
Sellaista elämää kun elää vuosia niin ei sitä paremmasta tiedä. Niin hienoa on kapitalismi.
Tulee ostovoimaa... Ja paskat tulee. Hernekeittoa ja porkkanaa vaan.
Tälläiseenkö pitäisi innostua?
Minua innostaa enemmänkin se että muutkin syö hernekeittoa ryhdikkäästi uniformussa ja dippaa porkkanaa sinne keittoon, samalla asennoituu polkupöyräilemään ihan hetken päästä aasta beehen.
Pääomatulojen korkea verotus. Olkaa hyvät.
Olen tyytyväinen ja tästä linkistä löytyy Vasemmiston vastaus kysymykseen: "Mistä rahat?"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehdotuksenani olisi pakollinen aktiivimalli ihan kaikille työssäkäyville ja työttömille.
Eli jokainen vaan viideksi vuodeksi töihin työttömyyskorvauksen hinnalla ja loput valtiolle velkoihin.
Tälläinen olisi oma suunnitelmani siitä kun ihmisiä huolettaa ne valtion velat.
Sillähän ne hoituisi hetkessä.
Palkasta vaan suuri siivu valtiolle ja saa kyllä työttömyystuen että pärjäilee. Viisi vuotta ja ihan kaikille alasta riippumatta ihan jokaiselle.
Aktiivimallinen velkojen maksu.
Jos ei kiinnosta niin se on voi voi. Sitten on turha kuvitella että työttömiäkään kiinnostaa tehdä talkoota halvalla...
Minkä alan töitä etsit? Olet ilmeisesti työtön?
Olen kyllä töissä ja hyvin palkattuna. Ehdotin tuota koska tiedän miten ihmisiä ei oikeasti kiinnosta valtion velan vähentäminen. Haluavat vain leikata köyhiltä.
Ja käyttävät tekosyynä sitä että velkaa on lyhennettävä. Parhaiten se lyhentyisi jos jokainen saisi kommunistisesti saman tuen kuukaudessa "palkkana" ja loput vetäisi valtio velkojen maksuun.
Tämä siis ihan alasta riippumatta oli miten suuri palkka tahansa niin saat vain sen viisataa euroa kuukaudessa.
Sillä ne velat lähtisi pois. Siis jos oikeasti huolestuttaa.
Tässä nyt vaan halutaan vittuilla köyhille. En oikein pidä sitä kilttinä ideana että köyhille vittuillaan.
Olen aina pienestä asti puolustanut heikompiani.
Kyllä ne rahat pitää ottaa meiltä hyvätuloisilta. Meillä on sitä rahaa otettavaksi asti, siis jos halutaan sitä velkaa poistaa.
Ihminen pärjää alle tonnilla kuukaudessa vallan mainiosti. Ei sitä enempää tarvitse. Se voisi olla ihan opetus kaikille kansalaisille. Sitten niille läskiperille myös jotka herkuttelevat päivittäin, niin tekisi ihan hyvää syödä pelkkää mautonta porkkanaa ja syödä hernesoppaa lihatta.
Taas näitä idiootteja, jotka kertovat, paljonko muilla on otettavaksi asti. Minulla esimerkiksi ei ole yhtään, eikä sinulla ole mitään asiaa minun itse hankkimiani rahoja tulla vaatimaan. Anna sinä tonnin ylittävät rahat pois, jos haluat.
Herra Sneider, unohditte lakkinne! kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän matalapalkka-alan duunarilla mihinkään muuhun ole ostovoimaa. Polkupyörään, uniformuun, hernesoppaan ja vuokrayksiöön.
Sellaista elämää kun elää vuosia niin ei sitä paremmasta tiedä. Niin hienoa on kapitalismi.
Minua innostaa enemmänkin se että muutkin syö hernekeittoa ryhdikkäästi uniformussa ja dippaa porkkanaa sinne keittoon, samalla asennoituu polkupöyräilemään ihan hetken päästä aasta beehen.
Ei kyllä mitään ihannekapitalismia ainakaan tuollainen. Eipä tosin se kommunismikaan autuutta ole tuonut koskaan kellekään. Jossain välimaastossa pitäisi ilmeisesti kulkea, ja samalla entistä helpommaksi köyhille ja matalapalkkaisille tehdä ansaitsemista kannattavammaksi.
Herra Sneider, unohditte lakkinne! kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä mitään ihannekapitalismia ainakaan tuollainen. Eipä tosin se kommunismikaan autuutta ole tuonut koskaan kellekään. Jossain välimaastossa pitäisi ilmeisesti kulkea, ja samalla entistä helpommaksi köyhille ja matalapalkkaisille tehdä ansaitsemista kannattavammaksi.
Vierailija kirjoitti:
Olen tyytyväinen ja tästä linkistä löytyy Vasemmiston vastaus kysymykseen: "Mistä rahat?"
Miksi sinä et halua minun vaurastuvan säästämällä, sijoittamalla ja yrittämällä?
Vierailija kirjoitti:
Ei tosiaan sillä, että itselle mitään peritnöä olisi tulossa, mutta ei ihmisten ansaittu omaisuus voi kuulua valtiolle vaan se menee niille, joille ihminen haluaa tämän kuoltua.
Muussa tapauksessa ainakin poltan itse kaiken omaisuuteni ennen kuin minut passitetaan vanhainkotiin.
Punavihreät hoitaa jälleen kerran Suomen kuntoon porvarituhohallitusten jälkeen. Aivan kuten 90-luvun lamastakin.
Vierailija kirjoitti:
Mistä sä sen nyt jo tiedät mitä sieltä tulee?
Mutta en ole tyytyväinen jos noin on, äänestin toisin.
Ennustaminen on naurettavan helppoa jos on kokemusta ja nää asiat on ennenkin nähnyt ja tietää mikä on demokratan luonne
Voi kuule kulta pieni, kyllä trollit keksii heti tuhat syytä, miksi kaikki on uusien kansanedustajien syytä vaikka millä aasinsillalla:)
Vierailija kirjoitti:
Minä olen valinnut vaurastumisen. Opiskellut täysillä rahakasta alaa. Painanut duunia tukka putkella. Perustanut firman ja nostanut sen kohtalaiseen kukoistukseen. Tästä saan palkkioksi 150 tuhatta euroa vuodessa, josta jää karkeasti sata nettona (eri tulomuotojen yhdistelmänä, yhteisövero ei laskelmassa).
Etkö sinä ollenkaan arvosta minun ponnistelujani ja uhrauksiani, kun haluat vaatimattoman palkintoni ottaa pois vielä selvästi nykyistä isommassa määrin?
Valitsitko sinä itse vaurastumisen? Jos et ja raha on sinulle noin tärkeää, niin miksi et itse lähtenyt sitä tavoittelemaan? Miksi sinun pitäisi saada ilman panostuksia miltei sama kuin niiden, jotka ovat tehneet sellaisia uhrauksia, joita sinun ei olisi tullut kuuna päivänä mieleenkään tehdä?
Yrittäjänä tulee nyt 15 v. täyteen. Ei todellakaan mikään suuryritys, mutta kuudelle kokopäiväiselle maksan palkat sivukuluineen kiltisti joka kuukausi. Jo ajat sitten päätin, että jos punavihreä joku päivä tulee, niin laitan pillit kiireen vilkkaa pussiin, myyn yrityksen jollekin hölmölle, joka on valmis punavihreässä Suomessa yrittämään ja suuntaan ulkomaille. Ei minun Suomeni!
Nyt pieni tauko.
Velkaantumiseen on tarjottu aktiivimallia ja osallistavaa toimeentulotukea.
Jos yhtään miettii asiaa, niin mistä varat tulevat työttömien ja sairaiden sosiaalitukiin sillon kun nämä ovat sitä vastaan voittoa tuottamattomassa työssä? Tai jos työ tuottaakin, minne ne rahat menevät?
No aivan samasta paikasta kuin tälläkin hetkellä, veronmaksajien rahoista.
Ainoana erona olisi vain se, että työttömät joutuisivat tekemään sellaista palkkatyötä mistä ei haluta maksaa (eikä niillä näin ollen ole tekijöitäkään) sosiaalitukea vastaan, ilman eläkettä tai muita palkallisen työn tuomia etuja.
Miten ihmeessä te voitte edelleen kuvitella, että esim. Työttömien päiväkerhot ponileikkeineen tuottaisivat säästöjä?
Kyseessä on kallis rasti, jonka valtio/kunnat maksavat ja työttömistä saatu rahakas korvaus valuu tielle tietämättömälle ja kaikista vähiten sille työttömälle itselleen.
Kun lakataan syytämästä euroja hölynpölyyn hyvilleveljille voikin avatua aivan uusia näkökulmia ja rahallisia resursseja vaikka siihen kansalaispalkkaan tai uusiin työpaikkoihin tai koulutukseen tai..
Ainii mutta tämähän on täysin eriasia!