Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isät vaikuttaa vanhempina paljon lapsiystävällisemmiltä kuin äidit - äideillä liika kiire suorittaa ja tehdä "oikein"?

Vierailija
14.04.2019 |

Tuttavapiirissä muutama äiti, kireitä kuin viulunkielet, mitään ei saa sanoa (koska se on neuvo ja neuvo on HUI, vaikka olisi äiti itse aloittanut keskustelun jostain) naama väärinpäin kun minuutti menee vikaan aikataulussa tai jossain on vähän likaa, vaatteet ei ole hienot jne.

Isät vapaillaan tekee kaikkea hupsua lasten kanssa (juuri yksi video missä molemmat pukeutuneet haamuiksi, isä ja poika) on rentoja mutta silti lapset saa unensa ja ruokansa.

Osaisitteko kuvitella äitejä oikeasti rentoutumaan ja hassuttelemaan lasten kanssa julkisesti? Minä en. Miksi äidit on niin takakireitä? Someen tulee korkeintaan "<3 love of my life" juustoisia söpöilykuvia, joista arvo sille lapselle on nolla. Kiillotellaan omaa kuvaa ja rakkautta. Kivempaahan sille lapselle olisi vaikka haamuleikit.

Kommentit (205)

Vierailija
1/205 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isät on varmasti vanhempina erilaisia, joten lapsille tekisi kyllä tosi hyvää saada olla pienenä iskän kanssa kahestaan. Ei ehkä äiditkään olisi niin kireitä?

Vierailija
2/205 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juustoisia söpöilykuvia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/205 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli aloituksesta mieleen, että ap on näitä palstan syrjäytyneitä uliulimiehiä, jotka kuvittelevat itselleen sosiaalisia kontakteja ja loruilevat sitten niistä tänne.

Vierailija
4/205 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet isät viettävät lastensaå kanssa vähemmän aikaa ja tekevät kotitöitä vähemmän kuin äidit. Ehkä silloin on sitten helpompi olla rennompi, jos arki ei kuormita yhtä paljon.

Vierailija
5/205 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se on kyllä totta, että en ole koskaan nähnyt sellaista riemukasta hassutteluvideota äidiltä ja lapselta somessa. Semmoista "ollaanpa nättejä tän ihan vahingossa supersiistin ja kalliin olohuoneen keskellä luonnottomissa poseerausasennoissa luomuruuan keskellä" kyllä :D Haiseehan se vähän pingotukselta.

Vierailija
6/205 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juustoisia söpöilykuvia?

Varmaan meinasi "cheesy" sanaa.

Vierailija
7/205 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet isät viettävät lastensaå kanssa vähemmän aikaa ja tekevät kotitöitä vähemmän kuin äidit. Ehkä silloin on sitten helpompi olla rennompi, jos arki ei kuormita yhtä paljon.

Nää kenestä itse puhun oli kyllä kotona, isä ja lapsi, ja tietääkseni ihan siivosivat jne kuten kotonaoleva siivoaa. Mutta voihan se elämä olla mukavampaa jos ei ota itkuraivareita muruista pöydällä? Kannattaisko sitten kokeilla äitienkin ehkä?

Vierailija
8/205 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet ovat jääneet henkisesti lapsen tasolle? Äiti on perheen ainoa henkisesti aikuinen ja joutuu siksi kantamaan vastuuta kaikesta, mikä kuormittaa.

Vierailija
9/205 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli aloituksesta mieleen, että ap on näitä palstan syrjäytyneitä uliulimiehiä, jotka kuvittelevat itselleen sosiaalisia kontakteja ja loruilevat sitten niistä tänne.

Onko vaikeuksia vastata aloitukseen tai pysyä asiassa? Minusta tämä on ihan totuudellinen keskustelunaihe.

Vierailija
10/205 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kyllä molemmat hassuttelee ja viettää rentoa aikaa lapsen kanssa, vähän omia juttuja molemmilla. Perusarjessa minä (nainen) olen kyllä joustavampi ja pitkäpinnaisempi, miehellä ei riitä kärsivällisyys kaikkiin tempoiluihin ja hidasteluihin. Itse menen enemmän leikin ja harhautuksen kautta, sekä ajatuksella, että oikaistaan sitten seuraavassa vaiheessa, jos tässä kestää normaalia pidempään.

Vierailija
11/205 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet ovat jääneet henkisesti lapsen tasolle? Äiti on perheen ainoa henkisesti aikuinen ja joutuu siksi kantamaan vastuuta kaikesta, mikä kuormittaa.

No onneksi joku edes nauttii, iloitsee ja hassuttelee lapsen kanssa. Ei lasta kiinnosta miten puhdasta on tai ei ole, kunhan nyt ei ole terveysvaaraa.

Vierailija
12/205 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan, helppoahan siinä on hupsutella jos kuorii vaan kermat päältä

Vierailija
13/205 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytä mulle rento äiti niin mä näytän sulle valehtelijan.

Vierailija
14/205 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onneksi joku edes nauttii, iloitsee ja hassuttelee lapsen kanssa. Ei lasta kiinnosta miten puhdasta on tai ei ole, kunhan nyt ei ole terveysvaaraa.

Kyllä minua kiinnosti. Minä olin lapsena ainoa, joka meillä yksin siivosi, kun vanhemmat eivät tällaisesta välittäneet. Inhosin tahmaisia ja törkyisiä lattioita ja kotona olevia ötököitä.

Vierailija
15/205 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, lasta ei kiinnosta mutta sossua kiinnostaa.  

Vierailija
16/205 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua ap:n saamia alapeukkuja. Noinhan se on. Olen nähnyt tämän monessa perheessä. Isät eivät ole turhantarkkoja normaaliin elämään kuuluvista asioista, kun taas äideille jopa vauvan ja taaperon ruoka, ruokailu, vaatteet, harrastukset(!) on määritelty tiukan kaavan mukaan toteutettaviksi. Äidit pätevät, isät eivät.

Jos äiti ottaisi saman linjan kuin isä, perhe-elämä olisi rennompaa. Nyt tuntuu, että vain alkoholistit(!), mt-ongelmaiset, taiteilijat tai muut "boheemiäidit" toimivat vanhempina suurpiirteisesti. Ja normiäidit eivät halua kuulua siihen joukkoon.

Vierailija
17/205 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ÄIdit kokevat, että heillä on vastuu kaiken pyörittämisestä: lapsenhoidon, kodinhoidon, vaatteiden, ruuan, neuvolan ja kaikkien aikataulujen. Se vähän pistää kireäksi.

Isillä ei ole huolen häivää, helposti unohtuu aikataulut ja nukkumaanmenot, syömiset ja kauppakäynnit. Sitten vasta huomataan, että vaipat ja puhtaat vaatteet on loppu, kun löröt on jo pöksyissä.

Isä lähtisi helposti vaikka mökille ilman, että mitään olisi mukana. ”Kaiken voi ostaa kaupasta sitten, jos/kun tarvitsee”. Joopa joo.

Vierailija
18/205 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen todella paljon isiä joilla ei pinna kestä yhtään lapsen kränäämistä...

Vierailija
19/205 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko vaikeuksia vastata aloitukseen tai pysyä asiassa? Minusta tämä on ihan totuudellinen keskustelunaihe.

Mun kokemukseni perusteella tuo oli totuudenmukaisinta ja eniten aiheeseen liittyvintä, mitä voin vastata. Joten ei ole.

Vierailija
20/205 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan, helppoahan siinä on hupsutella jos kuorii vaan kermat päältä

No onneksi sitten on niitä, jotka keskittyy oikeasti tärkeisiin asioihin, kuten tyynyjen asentoon, verhon kevätkuoseihin, viiruttomiin ikkunoihin jne. Siinä ei paljon lapsen ilo ja ainutlaatuinen lapsuus paina, kun arki kuormittaa hurjilla vaatimuksillaan. Kuvitelkaapa, jos tänä keväänä olisi SAMAT koristetyynynpäälliset kuin viime keväänä? Hyvähän siinä on kuoria kermat päältä ja viettää laatuaikaa lapsen kanssa, jos tällaiset asiat ei kiinnosta. Onneksi minä pistän asiat tärkeysjärjestykseen.

(:D)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kuusi