Minkä verran lyhennätte autolainaa per kk?
Mitä kautta teillä on rahoitus?
Itsellä tarjous autoliikkeestä ja on halvempi, kuin pankin tarjoama. Siinä olisi 418€/kk.
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
0 euroa.
Ostin 18 tuhannen euron auton juuri käteisellä. Laskin että luoton todelliset kustannukset olisivat tulleet kalliimmaksi kuin mitä voisi olla tuotto osakemarkkinoilla. Muutoin olemme joskus käyttäneet autoon rahoitusta kun todelliset luoton vuosikulut ovat olleet esim. 3 % ja osakemarkkinoilla saanut melkein 10 % tuottoa.
Välillähän auton ostaminen rahoituksella voi olla kannattavampaa mutta kaikki ei tätä tajua.
Niin, jos se kallis auto on ostettava.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on semmoinen motto, että ensin säästetään ja sitten mennään ostamaan kun siihen on rahat tilillä.
Oli se sitten kulutustavara, auto tai asunto.
Mä en jaksa ruveta miettimään, että saisinko mä parisataa tuottoa jos pelleilisin jonkun rahoituksien kanssa ja makselisin lyhennyksiä ja liiram luurum, kun jaksaa kiinnostaa.
Sinccis
Miten sitten toimisit siinä tilanteessa, että auto on pakko olla työmatkojen takia, mutta säästössä ei ole tarpeeksi rahaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
0 euroa.
Ostin 18 tuhannen euron auton juuri käteisellä. Laskin että luoton todelliset kustannukset olisivat tulleet kalliimmaksi kuin mitä voisi olla tuotto osakemarkkinoilla. Muutoin olemme joskus käyttäneet autoon rahoitusta kun todelliset luoton vuosikulut ovat olleet esim. 3 % ja osakemarkkinoilla saanut melkein 10 % tuottoa.
Välillähän auton ostaminen rahoituksella voi olla kannattavampaa mutta kaikki ei tätä tajua.
Tottahan tuo on, mutta kaikkia ei kiinnosta sijoittaa tai miettiä millä tavalla saa satasia sieltä ja täältä.
Eihän sitä voisi elää. Miten ostaa purjevene ja nauttia elämästä kun vene maksaa, ylläpito maksaa, laituripaikka maksaa, puhumattakaan, että LOMAILUKIN siihen päälle maksaa.
Jäisi kaikki kiva tekemättä, jos vain laskisi rahojaan.
Sinccis
Joillain on valitettavasti elämä mennyt siihen pisteeseen, että ainoa tyydytys elämässä tulee siitä kuinka paljon saa säästettyä rahaa.
Minä en tarkoituksen mukaisesti pyri säästämään joka penniä, mutta jos minulla on mahdollisuus säästää niin kyllä käytän sen. Joku voisi väittää jopa että se on fiksua rahankäyttöä.
Sinä saatat mennä autokaupoille niin että maksat mitä kauppias tarjoaa. Jos sinulla on liikaa rahaa niin mikäs siinä. Minä taas pyrin tinkaamaan ja säästämään rahojani, siksi minulla ehkä onkin varaa ostaa autoni käteisellä.
270€ muistaakseni ja korko on 0,6 %. Autoliikkeen tarjoama rahoitus, joka tulee tietysti pankista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on semmoinen motto, että ensin säästetään ja sitten mennään ostamaan kun siihen on rahat tilillä.
Oli se sitten kulutustavara, auto tai asunto.
Mä en jaksa ruveta miettimään, että saisinko mä parisataa tuottoa jos pelleilisin jonkun rahoituksien kanssa ja makselisin lyhennyksiä ja liiram luurum, kun jaksaa kiinnostaa.
Sinccis
Miten sitten toimisit siinä tilanteessa, että auto on pakko olla työmatkojen takia, mutta säästössä ei ole tarpeeksi rahaa?
No nuorena ajoin halvemmalla ja korjasin sitä itse.
Sinccis
n. 500 euroa, Tesla model 3. Laina Osuuspankin rahoitusyhtiön kautta. Puolet piti ottaa lainana ja toinen puoli maksettiin entisellä autolla+muutama tonni tilisäästöjä.