Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hain taas lähihoitajakouluun, en päässyt

Vierailija
12.04.2019 |

Hain myös useaan paikkaan oppisopimuksella opiskelemaan lähihoitajaksi mutta kukaan ei minua kohta 46v naista huolinut. Silti valitetaan julkisuudessa että lähihoitajista on pulaa. Olen niin kyllästynyt mieheni komenteluun ja hänen tottelemiseensa että olen vaikka kuinka yrittänyt työllistyä ja päästä elämässä eteenpäin. En kuitenkaan pääse ikinä mihinkään ja meillä on aina kinaa kun en halua totella miestäni. Mitä teen?

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain daijut ei pääse lähäriksi. Työkkärihän työntää sinne kaikki narkitkin

Oletko itse daiju vai narkkvai ehkä kuitenkin vain yksi daijunarkki, jolla on hetkellisesti kirkas heti ja kuvittelet ja luulet pääseväsi opiskelemaan... 

Vierailija
42/50 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No esim. ite oon lähihoitaja, ja sain esim koulussaki huonompia arvosanoja jostain, mistä tyylii joku narkkari koulukiusaaja saatto saada parempia arvosanoja, vaikka ite oisin tyylii ollu joku empaattisuuden huipentuma, en käytä mitään päihteitä ja siis paljon enemmän ominaisuuksia joiden puolesta alalle sopii. SILTI sain esim huomopii arvosanoja kun jotkut, ja multa vaadittiin myös paljon enemmän.... :DDD

esim useet maahanmuuttajatki sai parempii arvosanoja ku mä, vaikka ne sano suoraan et ne inhoo alaa, eikä haluu ikin työskennellä missää sen kaltasissa paikoissa. Ja ei osannu edes puhua suomea. jopa noiki sai mua parempia arvosanoja.

et siin mielessä en ihmettele jos on muitakin epäkohtia....

Ja höpö höpö. Mene vaikka nukkumaan, vaikutat hivenen väsyneeltä ja ei niin - skarpilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johtuisiko siitä että olet ammattivalittaja monisairas ihminen, joka kuuluisi työkyvyttömyyseläkkeelle? Menieren tauti, joka aiheuttaa huimausta, sydämentykytykset, sjögrenin syndrooma jne. Sähän itse tarvitset miehesi apua, miten sinusta olisi raskaaseen hoitotyöhön?!

Mutta kun en pääse eläkkeelle. Pystyisin jotain työtä kyllä tekemään.

Vierailija
44/50 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sähän olet töissä miehesi yrityksessä. Kai ne nyt laittaa etusijalle nuoremmat ja työttömänä olevat.

Mutta en ole kauaa. Ei se elätä.

Vierailija
45/50 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en päässyt lähihoitajaksi aikanaan opiskelemaan. Psykologin palautetta kysyessäni kertoivat, että olin valintakokeissa liian itsenäinen ja oma-aloitteinen. En tulisi alalla kuulemma lähihoitajana viihtymään. Tuo oma-aloitteisuus ja itsenäisyys ilmeni ryhmäkeskustelussa niin, että yhteiskeskustelussa kun oli ihan hirveä mölinä ja kaikki puhuivat huolella toistensa päälle, aloin kerran puheenvuoron saatuani jakaa muille vuoroja. Sen jälkeen keskustelusta tulikin jotain, koska saimme selvää mitä kukin meistä sanoi ja oli mieltä. Se oli kuitenkin siis iso virhe minulta. 

Vierailija
46/50 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömät koulutetaan erityiskurssilla lähihoitajiksi. Tiedän, koska itse opiskellessani, viereisessä luokassa oli tällainen työttömistä tehty luokka. Eivät päässeet lääkelaskuja tai harjoitteluja läpi, koska ei ollut motivaatiota. Käsittääkseni tällaiset luokat on lopetettu, koska työpaikoilta tullut negatiivista palautetta. Meillä oli yo-pohjainen luokka, eikä todellakaan kaikki päässeet sisään hakijoista. Minäkään en ymmärrä tätä lähihoitajien mollaamista. Itse työskentelen autismiluokassa ohjaajana, ystäväni hammashoitajana.

47/50 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
48/50 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nythän on soveltuvuuskokeet, joten kaikki EI pääse.

Esim. rikoksiin syyllistyneet ei pääse.. ja jos on haastattelu, niin luonnetta katotaan ja riippuu paljonko linjalle on hakijoita, että pääseekö ja millä mahiksilla pääsee.

Työkkärin järjestämät koulutukset on eri juttu. Riittää kun työkkäri kertoo, että sinähän menet.

49/50 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

toivon, että lähihoitajana toimivat ne, jotka ovat itse halunneet ja tahtoneet alalle; eivätkä ole siellä siksi, että työkkäri pakotti ja uhkailemalla vaati opintojen suorittamista.;

Mä en ymmärrä, miksi työkkäri heti ekana ehdottaa työttömälle lähärikoulutusta, miksei vaikka suurtalouskokin, laitoshuoltajan tai leipurin tutkinnon suorittamista, on niilläkin aloilla pulaa työntekijöistä ja muutenkin niistä on hyötyä omassa elämässä, kun oppii tekemään ruokaa tai siivoamaan.

Vierailija
50/50 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, en tunne sinua, mutta haluan kannnustaa... Hyviä lähihoitajia arvostan todella paljon! He ovat tärkeä osa hyvää hoitotyötä ainakin vanhuspuolella, jossa työskentelen sairaanhoitajana. Kahden vuosikymmenen aikana olen nähnyt monenlaisia lähihoitajia ja lähihoitajaopiskelijoita! Osa on helmiä ja haluan kovasti olla tukemassa heitä urallaan. Ihan hyväkin taso riittää. Asenne työhön ja vanhuksiin on tärkein!!! Osa on ollut todella sopeutumattomia alalle ja minua ainakin hirvittää ajatus siitä, että ketkä joutuvat heidän hoidettavakseen... Toki muutamat työkaverinikin ovat soveltumattomia alalle kylmän ja tylyn asenteensa vuoksi, mutta sille ei voi enää mitään, kun ovat saaneet vakipaikat. Säälittää silloin vanhukset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kahdeksan