Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hain taas lähihoitajakouluun, en päässyt

Vierailija
12.04.2019 |

Hain myös useaan paikkaan oppisopimuksella opiskelemaan lähihoitajaksi mutta kukaan ei minua kohta 46v naista huolinut. Silti valitetaan julkisuudessa että lähihoitajista on pulaa. Olen niin kyllästynyt mieheni komenteluun ja hänen tottelemiseensa että olen vaikka kuinka yrittänyt työllistyä ja päästä elämässä eteenpäin. En kuitenkaan pääse ikinä mihinkään ja meillä on aina kinaa kun en halua totella miestäni. Mitä teen?

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää sekin kun mies toi ruusuja. Varmaan onnellinen kun sen "kotiapulainen" ei ikinä pääse mihinkään. Saa aina passata miestä ja lasta.

Vierailija
22/50 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulemma vanhustyössä ei näin kiltti pärjää. Jotenkin he vain hakivat toisenlaista ihmistä. Oli toki haki joitakin paljon.

-okei.. no mulle on sanottu että oon maailman kiltein, ja mä oon tehnyt vanhustyötä...... :D mut en ite tykkääkkään siitä mitenkään eniten.... :D kyl siin on pakko olla joku muu syy ku kiltteys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se liittyy koska pitää tulla jotenkin taloudellisesti toimeen. Ja ihan työkkäriä kautta hain lähihoitajakoulutukseen ja niin vaan sanoi psykologi kun soitti kotiin. Harmittaa se itseänikin etten päässyt. Ap

-Varmaan sitten kertoi että mitä tarkotti tolla liian kiltti???

Ite oon käyny ammatinvalintapsykologilla joka ehdotti sit mulle lähihoitajakoulua. Ja oon periaatteessa kiltti (miten sen nyt ottaa :D) ja mun mielestä tosi sopiva ja hyvä ominaisuus alalle..

Ja toi ei oo mikään oikee syy, että et muka voi erota miehestäs. :'DD

Ihanku mullakaan olis ollu rahaa ku opiskelin?????? :D Otin opintolainaa ja tein töitä ohessa ja osittain opiskelun työttömyysturvalla koska olin yli 25 vuotias vailla (suomessa luokiteltavaa) tutkintoa.

Kuulemma vanhustyössä ei näin kiltti pärjää. Jotenkin he vain hakivat toisenlaista ihmistä. Oli toki haki joitakin paljon.

Miksi juuri vanhustyö? Ja pitikö suuntautuminen päättää jo hakiessa kouluun?

Vierailija
24/50 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5.

Ei kukaan ole oikeasti niin hullu, että hakeutuisi lähihoitajaksi vapaaehtoisesti. Kaikki lähihoitajakoulutukseen laitetut ovat työkkärin tai mielenterveystoimiston lähetteellä.

Vierailija
25/50 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-okei.. no mulle on sanottu että oon maailman kiltein, ja mä oon tehnyt vanhustyötä...... :D mut en ite tykkääkkään siitä mitenkään eniten.... :D kyl siin on pakko olla joku muu syy ku kiltteys.

Niin, no eihän mun menneisyys mikään hyvä ole. Rikosrekisteri on puhdas mutta muuten ehkä ei kehdannut ääneen sanoa oikeaa syytä.

Vierailija
26/50 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se liittyy koska pitää tulla jotenkin taloudellisesti toimeen. Ja ihan työkkäriä kautta hain lähihoitajakoulutukseen ja niin vaan sanoi psykologi kun soitti kotiin. Harmittaa se itseänikin etten päässyt. Ap

Ite oon käyny ammatinvalintapsykologilla joka ehdotti sit mulle lähihoitajakoulua. Ja oon periaatteessa kiltti (miten sen nyt ottaa :D) ja mun mielestä tosi sopiva ja hyvä ominaisuus alalle..

Ihanku mullakaan olis ollu rahaa ku opiskelin?????? :D Otin opintolainaa ja tein töitä ohessa ja osittain opiskelun työttömyysturvalla koska olin yli 25 vuotias vailla (suomessa luokiteltavaa) tutkintoa.

Sen valitsin mutta sanoin että lapsityökin käy. En päässyt kummallekkaan puolelle.

Vierailija
27/50 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen valitsin mutta sanoin että lapsityökin käy. En päässyt kummallekkaan puolelle.

Suuntautumiset valitaan vasta ensimmäisen vuoden lopulla.

Vierailija
28/50 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

".... te-toimisto työntää kaikki työttömäksi jääneet, karenssin uhalla. Itse jouduin pakkokoulutetuksi lähäriksi, jäätyäni yt-neuvotteluissa työttömäksi. Pakottivat koulutukseen, karenssin uhalla, vaikka ala ei kiinnostanut yhtään. Nyt pakkokoulutuksen käyneenä, teen pätkiä vanhustenhoivapaikoissa, vaikka ala ei kiinnosta yhtään."

Eipä ihme että vanhukset itkee sängyissään  3:n päivän pascat housuissa...

Vierailija
29/50 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootkohan nyt ihan tietoinen, että oppisopimuskeskus on vastuussa sun koulutuksen järjestämisestä, jos työnantaja on luvannut sulle oppisopimuksen...?

Vierailija
30/50 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootkohan nyt ihan tietoinen, että oppisopimuskeskus on vastuussa sun koulutuksen järjestämisestä, jos työnantaja on luvannut sulle oppisopimuksen...?

Ei ole kukaan luvannut yhtään mitään. Olen hakenut oppisopimuspaikkaa mutta en ole mihinkään päässyt.

Vierailija
31/50 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vantaan kaupungin hoivapaikoissa, pyörii avustajia, ns.kuntouttattavan työtoiminnan piirissä. Kaikenmaailman hiippareita 9€/päiväpalkalla, jaloissa pyörii. Enemmän monesta on haittaa, kuin hyötyä.

Vierailija
32/50 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outoa, että et päässyt lähihoitajakoulutukseen. Sinnehän te-toimisto työntää kaikki työttömäksi jääneet, karenssin uhalla. Itse jouduin pakkokoulutetuksi lähäriksi, jäätyäni yt-neuvotteluissa työttömäksi. Pakottivat koulutukseen, karenssin uhalla, vaikka ala ei kiinnostanut yhtään. Nyt pakkokoulutuksen käyneenä, teen pätkiä vanhustenhoivapaikoissa, vaikka ala ei kiinnosta yhtään.

oliko sulla jo joku koulutus ja pakotettiinko kouluun siitä huolimatta?

Vierailija
33/50 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitin pitkän jutun tänne omasta kokemuksestani ja mitä sain selville, se hävisi jonnekin, en jaksa kirjoittaa uudelleen. pointti siinä oli tämä:

Sain kuulla   jälkeenpäin, että jkl:läisen haastattelufirman pomo on joskus ohjeistanut alaisiaan, että emme hyväksy sisään niitä hoitajiksi pyrkiviä, joiden opiskelua työvoimatoimisto on puoltanut, koska heidät on painostettu alalle eikä todellista motivaatiota ole. Se siis on tuon yhden miehen tulkinta ja sen mukaan koko firma menee ja se firma tekee hyvin paljon soveltuvuuskokeita ympäri suomea.

siis valehdelkaa, jos työkkäri on antanut teille vihreää valoa lähäriopintojen suhteen, älkää missään nimessä kertoko sitä soveltusuuskokeissa, jos haluatte oikeasti lähäreiksi.

Vierailija
34/50 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joillakin on käsitys, että  lähihoitaja on aina vanhustenhoitoon koulutettu?

Vierailija
35/50 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi joillakin on käsitys, että  lähihoitaja on aina vanhustenhoitoon koulutettu?

Voisitko alapeukuttaja vastata?

Vierailija
36/50 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsokaas kun ne huutelee, jotka eivät tästä alasta mitään tiedä. Lähihoitajia löytyy mm. päiväkodeista, sairaaloista, terveyskeskuksista, ambulansseista, hammaslääkärin vastaanotolta, jalkahoitolasta, vanhusten ja vammaisten asumisyksiköistä sekä mielenterveys ja päihdetyön parista. Harva ala on oikeasti näin monipuolinen ja täynnä vaihtoehtoja.

Vierailija
37/50 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän ne koulut sua ota oppisopimus-opiskelijaksi jos sulla ei ole työpaikkaa valmiina......

Ota ihmeessä selvää mitä oppisopimus-opiskelu tarkoittaa....

Vierailija
38/50 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuisiko siitä että olet ammattivalittaja monisairas ihminen, joka kuuluisi työkyvyttömyyseläkkeelle? Menieren tauti, joka aiheuttaa huimausta, sydämentykytykset, sjögrenin syndrooma jne. Sähän itse tarvitset miehesi apua, miten sinusta olisi raskaaseen hoitotyöhön?!

Vierailija
39/50 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että semmonen tarina tänään.

Vierailija
40/50 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähän olet töissä miehesi yrityksessä. Kai ne nyt laittaa etusijalle nuoremmat ja työttömänä olevat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yhdeksän