Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun tytön unnutus ärsyttää, mutta pojan ei

Vierailija
12.04.2019 |

Olen seurannut läheltä kummallista kuviota liittyen lasten unnutukseen eli "itsetyydytykseen". Lähisukulaiseni suhtautuminen pienen tyttönsä unnutukseen on jotain ihan hirveää ja aiheuttaa minussa todella suurta myötähäpeää ja varmasti vaikuttaa tytön kokemukseen omasta kehostaan.
Tyttönsä on 5v. ja unnuttaa joskus silloinkin kun ollaan heillä käymässä, istuu olohuoneen matolla kädet jalkovälissä. Äitinsä tihkuu raivoa ja inhoa tätä tapaa kohtaan. Sanoo hampaitaan kiristellen että "välillä tekisi mieli potkaista persuksille kun likka hinkuttaa monttu auki niin kuin mikäkin vähämielinen." Ymmärrän kyllä että unnuttaminen voi tuntua häiritsevältä mutta minusta tämä äiti tarvitsisi jotain apua jo tuohon omaan inhoonsa.
Viimeksi karjaisi että "hyi helvetti, nyt käsien pesulle ja omaan huoneeseen" ja tyttö säikähti ihan selvästi. Vieraana on hyvin vaikea sanoa mitään, olen kyllä sanonut että eihän tuo mitään, sehän on vain vaihe jne. mutta tytön äiti on sitä mieltä että tuollainen asia ei kuulu lapsille. Kuitenkaan poikansa pippelin räpeltämiseen ei suhtaudu vihamielisesti, ei yleensä edes huomauta kun pojalla on kädet housuissa. Poika on kyllä nuorempi kuin tyttö. Miten puuttua vai puuttuako ollenkaan? En tykkää nykyään käydä heillä, käsitys koko naisesta on muuttunut ja suhtautuu tyttöön jotenkin inhoten nykyään joka asiassa. Ei ota syliin ja hermostuu pienestäkin sotkusta jne. Mitä tämä on? Ahdistus omaa ja sitä kautta lapsen seksuaalisuutta kohtaan?
(Unnutus (joo, hyi mikä termi, kuka lie keksinyt) ei vastaa aikuisen masturbaatiota vaan on saman kaltaista hyvän olon hakemista kuin vaikkapa tutin imeminen.)

Kommentit (119)

Vierailija
81/119 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EHDOTTOMASTI LASTENSUOJELUIMOITUS. Ei unnutuksen takia, vaan henkisen pahoinpitelyn takia.

Joo, ihme hyssyttelyä ollut tässä ketjussa. Äiti käyttäytyy aivan järkyttävällä tavalla! Tyttö tuntee itsensä varmaan täysin mitättömäksi ja turvattomaksi. Tuo potkimis-juttu kertoo oikeasti kaiken.

Vierailija
82/119 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeää on, että äiti kokee auttamisen halun vilpittömänä eikä pakottavana. Hän kärsii virheistä, mutta ei tiedä miten saada muutosta, joten häntä voisi auttaa löytämään uusia tapoja suhtautua lapsiinsa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/119 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano sille eukolle seuraavan kerran että anna olla viimeinen kerta kun puhut lapsellesi noin, siis huuda tarvittaessa, uhkaa lasulla.

Ole tytön puolella!

Lapsi turvaa tässä maailmassa eniten omiin vanhempiinsa enkä voi kuvitella miten kurja ja tyhjä olo tytöllä on, jos oma äiti on emotionaalisesti hänet hylännyt. Koska siltä tuo kuulostaa.

En voi kuvitella, koskaan, että puhuisin tai ajattelisin omista lapsistani noin julmasti. Äiti on opetettu vihaamaan omaa sukupuolielintään ja tytön näkeminen, uhmaamassa tätä äidin kokemaa häpeää ja vihaa, saa äidin tolaltaan? Pienen hoivattavan tytön tilalle tulee äidin silmissä jotakin muuta, jotain jota äiti ei rakasta eikä halua hoivata?

Kumpa viimein ymmärrettäisiin mitä tyttöjen ja naisten opetettu itseinho aiheuttaa!

Vierailija
84/119 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästäkin keskustelusta unohdetaan sujuvasti isien osuus ja äitiä syyllistetään. Esimerkki mun perhepiiristä: tyttö alkoi reilusti alle vuotiaana jo keinuttaa itseään hoitotasoa ja lattiaa vasten, oli selvää että kyse ns. unnutuksesta. Tytön isälle tämä markkinoitiin niin että liikehdintä helpottaa suomen toimintaa, kun ei kuulemma "osaa suhtautua tyttöön enää jos kerrotaan olevan unnutusta". Että ihan samalla tavalla ne isät on tyttöjä kohtaan suvaitsemattomia. Mun mies ärähti aikoinaan meidän 2v. tytölle että "mene vessaan haisemaan!" kun tyttö paukutteli. Pojille oli vain nauranut ja suorastaan kehui että oho mikä paukku pääsi! Suutuin miehelle tuolloin ja kysyinkin että miksi ne tytön pierut nyt niin häiritsee, ei osannut selittää syytä. Että ihan isien syytä yhtä lailla tuo miksi tytöt oppivat häpeämään!!

Vierailija
85/119 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästäkin keskustelusta unohdetaan sujuvasti isien osuus ja äitiä syyllistetään. Esimerkki mun perhepiiristä: tyttö alkoi reilusti alle vuotiaana jo keinuttaa itseään hoitotasoa ja lattiaa vasten, oli selvää että kyse ns. unnutuksesta. Tytön isälle tämä markkinoitiin niin että liikehdintä helpottaa suomen toimintaa, kun ei kuulemma "osaa suhtautua tyttöön enää jos kerrotaan olevan unnutusta". Että ihan samalla tavalla ne isät on tyttöjä kohtaan suvaitsemattomia. Mun mies ärähti aikoinaan meidän 2v. tytölle että "mene vessaan haisemaan!" kun tyttö paukutteli. Pojille oli vain nauranut ja suorastaan kehui että oho mikä paukku pääsi! Suutuin miehelle tuolloin ja kysyinkin että miksi ne tytön pierut nyt niin häiritsee, ei osannut selittää syytä. Että ihan isien syytä yhtä lailla tuo miksi tytöt oppivat häpeämään!!

No ihan samalla tavalla meillä ohjataan sekä tytöt että poika vessaan rupsuttelemaan... En siedä yhtään sitä että seurassa haistaan. Miehesi toimi ihan oikein kun ohjasi vessaan.

Vierailija
86/119 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SUOLEN, ei suomen!

Vierailija
87/119 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isä haluaa nähdä tyttönsä "pienenä prinsessana" eli erityisenä verrattuna poikaviikareihin. Onko se sitten huono asia varsinaisesti. Pojathan voivat miettiä tahoillaan että epäreilua kun isä kohtelee siskoa prinsessana jne. Asioilla on kaksi puolta ja itse kyllä tykkäsin pienenä kun olin se isin "prinsessa".

Vierailija
88/119 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isä haluaa nähdä tyttönsä "pienenä prinsessana" eli erityisenä verrattuna poikaviikareihin. Onko se sitten huono asia varsinaisesti. Pojathan voivat miettiä tahoillaan että epäreilua kun isä kohtelee siskoa prinsessana jne. Asioilla on kaksi puolta ja itse kyllä tykkäsin pienenä kun olin se isin "prinsessa".

Prinsessaharha kun on nimenomaan sitä alistamista ja typistämistä.

Vierailija
89/119 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi äiti siirtää oman (jäneen kasvatetun) häpeänsä tyttärelle? Tuo on törkeää ja vahingoittavaa lasta kohtaan. Lastensuojeluasia.

Juuri tuon takia meillä elää ja voi typerä kaksinaismoraali, joka sallii miehelle lähes mitä tahansa, mutta tuhoaa monen naisen kehonkuvan, itsetunnon ja terveen seksuaalisuuden. Seuraukset näkyvät usein tälläkin palstalla naisten seksuaaliongelmina, jotka kumuloituvat parisuhteessa ja sitten itketään, kun mies hakee seksin muualta.

Oikea tapa puuttua olisi nätisti neuvoa, että tuo on ihan ok, mutta parempi hoitaa yksin omassa rauhassa.

Vai että oikein lastensuojeluasia :D eiköhän jokainen vanhempi päätä itse mitä kotona sallitaan ja mitä ei. Meillä ei myöskään olla kädet housuissa ja iltaisin kädet pedataan peiton päälle. Lasten elämään ei nuo asiat kuulu ja piste. Samoin tehty omassa lapsuudessa ja ei jäänyt traumoja.

Ai että mä vihaan teitä "kädet peiton päällä" nunnia. Mun mummo on tällainen ja aina hänen luonaan mä nukuin aivan helkkarin huonosti, kun piti nukkua kädet peiton päällä ja selällään. Kotona mä koteloiduin aina siihen peittoon mahdollisimman tiukasti ja nukuin kyljelläni. Mummolassa meni vaikka kuinka kauan nukahtaa kun asento oli väärä ja lisäksi paleli, kun ei saanut vetää peittoa sinne lähes pään yli. Kylässä käydessäkin hän vaati, että ovi auki ja kädet peiton päällä. Onneksi äiti laittoi hanttiin ja sanoi, että lapset nukkuu sängyissään just kuten tahtovat.

Ja minä en silloin edes tiennyt mitään seksistä, itsetyydytyksestä tai että alapäällä voi tehdä jotain muuta kuin pissata enkä ymmärtänyt miksi siihen joku oikeastaan edes haluaisi koskea, kun sieltä pissataan. Äidin oli sitten pakko kertoa miten lapsia tehdään, kun mummo vouhkasi miten on säädytöntä ja saastaista nukkua kädet peiton alla niin, että sinne voi koskea ja se on tarkoitettu vain lasten tekoon.

Vierailija
90/119 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi äiti siirtää oman (jäneen kasvatetun) häpeänsä tyttärelle? Tuo on törkeää ja vahingoittavaa lasta kohtaan. Lastensuojeluasia.

Juuri tuon takia meillä elää ja voi typerä kaksinaismoraali, joka sallii miehelle lähes mitä tahansa, mutta tuhoaa monen naisen kehonkuvan, itsetunnon ja terveen seksuaalisuuden. Seuraukset näkyvät usein tälläkin palstalla naisten seksuaaliongelmina, jotka kumuloituvat parisuhteessa ja sitten itketään, kun mies hakee seksin muualta.

Oikea tapa puuttua olisi nätisti neuvoa, että tuo on ihan ok, mutta parempi hoitaa yksin omassa rauhassa.

Vai että oikein lastensuojeluasia :D eiköhän jokainen vanhempi päätä itse mitä kotona sallitaan ja mitä ei. Meillä ei myöskään olla kädet housuissa ja iltaisin kädet pedataan peiton päälle. Lasten elämään ei nuo asiat kuulu ja piste. Samoin tehty omassa lapsuudessa ja ei jäänyt traumoja.

Ai että mä vihaan teitä "kädet peiton päällä" nunnia. Mun mummo on tällainen ja aina hänen luonaan mä nukuin aivan helkkarin huonosti, kun piti nukkua kädet peiton päällä ja selällään. Kotona mä koteloiduin aina siihen peittoon mahdollisimman tiukasti ja nukuin kyljelläni. Mummolassa meni vaikka kuinka kauan nukahtaa kun asento oli väärä ja lisäksi paleli, kun ei saanut vetää peittoa sinne lähes pään yli. Kylässä käydessäkin hän vaati, että ovi auki ja kädet peiton päällä. Onneksi äiti laittoi hanttiin ja sanoi, että lapset nukkuu sängyissään just kuten tahtovat.

Ja minä en silloin edes tiennyt mitään seksistä, itsetyydytyksestä tai että alapäällä voi tehdä jotain muuta kuin pissata enkä ymmärtänyt miksi siihen joku oikeastaan edes haluaisi koskea, kun sieltä pissataan. Äidin oli sitten pakko kertoa miten lapsia tehdään, kun mummo vouhkasi miten on säädytöntä ja saastaista nukkua kädet peiton alla niin, että sinne voi koskea ja se on tarkoitettu vain lasten tekoon.

Olisin äitinä räjähtänyt todella pahasti jos mun lasten mummo käyttäytyisi noin. Mun lapsiin ei kukaan istuta kehohäpeää, saati määräile miten he nukkuvat. Mummolla tainnut olla todella, todella pahat traumat omasta lapsuudestaan.

Vierailija
91/119 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen joitain aikuisia miehiäkin, jotka puhuvat unnuttamisesta, tarkoittaen omaa itsetyydytystään.

Vierailija
92/119 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen joitain aikuisia miehiäkin, jotka puhuvat unnuttamisesta, tarkoittaen omaa itsetyydytystään.

Menisitkö ystävällisesti puhumaan noista aikuisten miesten unnutuksista johonkin ihan muualle.

Vierailija
93/119 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensireaktioni aloittajan tilanteeseen... Tekisin lastensuojeluilmoituksen. Noin vihamielinen lausahdus äidiltä ei anna mitenkään hyvää kuvaa lapsen kohtaamisesta. Tosin tiedä sitten johtaisiko ilmoitus mihinkään. Tosi surullinen aihe jotenkin. Naiset opetetaan häpeämään kehoaan ja seksuaalisuuttaan pienestä pitäen ja he siirtävät omat traumansa tuleville naisille.

Vierailija
94/119 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensireaktioni aloittajan tilanteeseen... Tekisin lastensuojeluilmoituksen. Noin vihamielinen lausahdus äidiltä ei anna mitenkään hyvää kuvaa lapsen kohtaamisesta. Tosin tiedä sitten johtaisiko ilmoitus mihinkään. Tosi surullinen aihe jotenkin. Naiset opetetaan häpeämään kehoaan ja seksuaalisuuttaan pienestä pitäen ja he siirtävät omat traumansa tuleville naisille.

Muistan ikuisesti äitini kitkerän paheksunnan kun aloin 16-vuotiaana syömään e-pillereitä. Hänen suhtautumisensa minuun muuttui kokonaan. Ehkä teiniraskaus olisi ollut sitten parempi vaihtoehto. Kuukautissuojien käyttöä ei halunnut valaista minulle, oli vain todella ärsyyntynyt ja kiusaantunut siitä että minulla oli tarvetta niille.

Vierailija
95/119 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin käytös ei tuossa tilanteessa ollut asiallista, mutta hämmentävämpää on tämä lynkkaus- lasu- ja väkivaltamoralisointi. Yhtään äidin käytöstä puolustelematta - käsi ylös, kuka ei ole joskus väsyneenä karjaissut lapselle rumasti.

Vierailija
96/119 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äidin käytös ei tuossa tilanteessa ollut asiallista, mutta hämmentävämpää on tämä lynkkaus- lasu- ja väkivaltamoralisointi. Yhtään äidin käytöstä puolustelematta - käsi ylös, kuka ei ole joskus väsyneenä karjaissut lapselle rumasti.

Meillä on neljä lasta joista kaksi alle 2v. ikäerolla enkä siltikään edes koliikkivauvan kanssa huutanut lapsille mitään tuon aloituksen kaltaista. Ei ole tullut mieleenkään mikään persuksen potkiminen myöskään. Välillä otti päähän paljonkin kun nuorimmat oli vaipoissa mutta aikuisena ihmisenä pitää pystyä pitämään itsensä kasassa. Lasta ei saa halveksua eikä pilkata eikä alistaa, koskaan. Aloittajan kertoman perusteella tyttö kokee henkistä väkivaltaa kotonaan ja mahdollisesti myös fyysistä. Täytyy olla todella hukassa jos tuollaista katsoo läpi sormien.

Vierailija
97/119 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unnutuksen pitää olla sallittua kaikille.

Vierailija
98/119 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

UUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU

Vierailija
99/119 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu

Vierailija
100/119 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin rajussa muodossa ei varmaan yleistä, mutta sitä on tutkittukin, että vanhemmat usein suhtautuvat sallivammin pikkupoikien pippelin räpläämiseen kuin tytön oman sukuelimen kosketteluun. Näin niitä syntyy niitä naisia, joilla on "aina ollut" tunne että alapää ja seksi on jotenkin vastenmielisiä ja likaisia asioita, ja jotka eivät välttämättä edes yhtään tiedä miltä se oma alapää näyttää. 

Itse en kyllä vieraiden nähden 5-vuotiaan unnuttelua ole enää oikein hyvällä katsonut, mutta en toki ole huutanut tai hermostunut vaan opastanut että ne on yksityisiä asioita joita ei ole tapana hoitaa vieraiden edessä. Omassa huoneessa ja yksin saa sitten ihan vapaasti. 

Omasta kokemuksesta aikanaan kyllä ihmetyttää tuo "ei vastaa aikuisten itsetyydytystä". Siinä mielessä ei, että lapsella ei ole mielessä mitään fantasioita seksistä tai seksikumppanista, tosin ei aina aikuisellakaan ole kun masturboi. Toisaalta itse ainakin opin jo tosi pienenä hinkkaamaan itseni orgasmiin asti ja sitä aina tieotisesti tavoittelin unnutuksellani. 

Mitä vit-tua eihän lapset voi saada orgasmeja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yksi