Kun tytön unnutus ärsyttää, mutta pojan ei
Olen seurannut läheltä kummallista kuviota liittyen lasten unnutukseen eli "itsetyydytykseen". Lähisukulaiseni suhtautuminen pienen tyttönsä unnutukseen on jotain ihan hirveää ja aiheuttaa minussa todella suurta myötähäpeää ja varmasti vaikuttaa tytön kokemukseen omasta kehostaan.
Tyttönsä on 5v. ja unnuttaa joskus silloinkin kun ollaan heillä käymässä, istuu olohuoneen matolla kädet jalkovälissä. Äitinsä tihkuu raivoa ja inhoa tätä tapaa kohtaan. Sanoo hampaitaan kiristellen että "välillä tekisi mieli potkaista persuksille kun likka hinkuttaa monttu auki niin kuin mikäkin vähämielinen." Ymmärrän kyllä että unnuttaminen voi tuntua häiritsevältä mutta minusta tämä äiti tarvitsisi jotain apua jo tuohon omaan inhoonsa.
Viimeksi karjaisi että "hyi helvetti, nyt käsien pesulle ja omaan huoneeseen" ja tyttö säikähti ihan selvästi. Vieraana on hyvin vaikea sanoa mitään, olen kyllä sanonut että eihän tuo mitään, sehän on vain vaihe jne. mutta tytön äiti on sitä mieltä että tuollainen asia ei kuulu lapsille. Kuitenkaan poikansa pippelin räpeltämiseen ei suhtaudu vihamielisesti, ei yleensä edes huomauta kun pojalla on kädet housuissa. Poika on kyllä nuorempi kuin tyttö. Miten puuttua vai puuttuako ollenkaan? En tykkää nykyään käydä heillä, käsitys koko naisesta on muuttunut ja suhtautuu tyttöön jotenkin inhoten nykyään joka asiassa. Ei ota syliin ja hermostuu pienestäkin sotkusta jne. Mitä tämä on? Ahdistus omaa ja sitä kautta lapsen seksuaalisuutta kohtaan?
(Unnutus (joo, hyi mikä termi, kuka lie keksinyt) ei vastaa aikuisen masturbaatiota vaan on saman kaltaista hyvän olon hakemista kuin vaikkapa tutin imeminen.)
Kommentit (119)
Vierailija kirjoitti:
Ei hemmetti. Mussa on pakko olla jotain vikaa kun en koskaan löytänyt seksuaalisuuttani kuin vasta sitten kun aloin olla ekan miehen kanssa 19v. Onko siis normaalia, että kaikki tyydyttävät itseään jo lapsena???
Ei se mikään vika ole, jos ei ole tyydyttänyt itseään lapsena, mutta vähemmistöä varmasti kyllä olet. Useimmat vaan sattumalta jossain vaiheessa huomaavat, että tietyt jutut tuntuu alapäässä kivalta, ja sitten kun kerran tuntuu kivalta, niin sitä tuntemusta yritetään saada lisää. Itse esim. huomasin klitoriksen tuntoherkkyyden pikkulapsena niin, että mulla oli vähän liian kireät housut haarovälistä, mentiin autolla kuoppaista tietä, ja se sauma hankasi sitten todella hyvät fiilikset automatkan aikana. Aika pian opin kiehnäämään alapäätäni eri juttuihin niin, että se sama hyvä tunne tuli.
Jos tuollaista jatkuvasti tekee niin onhan se ällöttävää, ja se pitää myös tuoda julki ettei niin voi toimia. Jos tuollaiseen jo lasta kannustettaisiin, niin lopputuloshan olisi että olisivat koko ajan yrittämässä hankkia jotain nautintoa ja näin ollen sivuuttaen kaikki ylemmät henkiset toiminnot. Ei se ole mitään normaalia ihmisyyttä että on kädet alapäässä jatkuvasti. Ei mikään elukkakaan näin toimi. Se on häiriintynyttä. Vanhemman tehtävä on ohjata lasta lopettamaan, mutta on totta että röyhkeät moitteet eivät ole oikein.
Vierailija kirjoitti:
Itse suhtaudun yhtä estoisesti moiseen sekä tyttöjen että poikien kohdalla. Ei alapäätä nyt vain kosketella muiden nähden ja kädet pestään sellaisen jälkeen. Koskee tyttöjä ja poikia. Pitäähän jotkut käytöstavat sentään olla. Piereskely on myös ruma tapa, samoin kuin nenän kaivaminen ilman nenäliinaa muiden nähden ei liity seksuaalisuuteen sinänsä mitenkään.
Pikkulapsilta moisen vielä ymmärtää, mutta yli nelivuotiaiden pitää osata käyttäytyä perusasiallisesti muiden seurassa. Ei siinä alapäässä mitään pahaa ole, mutta sitä voi kosketella jossain yksikseen sekä pestä lopuksi kädet ennen kuin koskee muualle.
Toki näin, mutta tuo ap:n tuttavan käytös ei ole millään lailla ok.
Lisään että tämä on melko oksettava keskustelu ja varmaankin pedofiilin aloittama samoin kuin tuo tissi ja taapero keskustelu.
Ei kyllä ole kaikki kunnossa tuossa perheessä.
Pikkulapselle kuuluu asiallisen nätisti kertoa (useasti) ettei alapäätä kosketella eikä näytellä muiden läsnäollessa.
Normaalilla lapsella ei toistu muutamien kertojen jälkeen.
Tämä aloitus onkin pervopenan tekemä jolla kerää runkkumateriaalia.
Vierailija kirjoitti:
Lisään että tämä on melko oksettava keskustelu ja varmaankin pedofiilin aloittama samoin kuin tuo tissi ja taapero keskustelu.
Jos aikuiset eivät pysty keskustella näin luonnollisesta asiasta, jonka lähes jokainen kohtaa omien lastensa kanssa, niin jotain vikaa on silloin korvien välissä. Olisiko sinulla sitten niitä pedofiilisia taipumuksia, kun itselle ei tuollainen tullut aloituksesta edes mieleen?
No on tuo vähän vammaisuuden oloista, jos 5-vuotiaana pildeään räplää muiden nähden. Aspe ym? Tajusin oma-aloitteisesti aikanaan vetäytyä omaan huoneeseen.
Kuule ap. Miten niin ei vastaa aikuisen masturbaatiota? Kyllä ainakin minulla on vastannut, ja ihan samanlaisia orgasmeja sain kuin aikuisenakin. Se on kumma kun tuollainen typerä kiertoilmaus on pitänyt keksiä...
Vierailija kirjoitti:
Itse suhtaudun yhtä estoisesti moiseen sekä tyttöjen että poikien kohdalla. Ei alapäätä nyt vain kosketella muiden nähden ja kädet pestään sellaisen jälkeen. Koskee tyttöjä ja poikia. Pitäähän jotkut käytöstavat sentään olla. Piereskely on myös ruma tapa, samoin kuin nenän kaivaminen ilman nenäliinaa muiden nähden ei liity seksuaalisuuteen sinänsä mitenkään.
Pikkulapsilta moisen vielä ymmärtää, mutta yli nelivuotiaiden pitää osata käyttäytyä perusasiallisesti muiden seurassa. Ei siinä alapäässä mitään pahaa ole, mutta sitä voi kosketella jossain yksikseen sekä pestä lopuksi kädet ennen kuin koskee muualle.
Tietenkin lapselle pitää opettaa, että tuo ei ole asia jota tehdään muiden seurassa mutta se tapa, jolla siitä sanotaan on tässä se ongelma. Aloituksen tapauksessa tyttö opetetaan inhoamaan ja häpeämään omaa kehoaan ja seksuaalisuuttaan. Tällä on todella tuhoisia vaikutuksia. Ja kun poikaa ei tuossa perheessä samasta tavasta huomauteta, niin pojallehan annetaan tuossa sellainen kuva, että on hyväksyttävää tehdä noin julkisesti. Silläkin on haitallisia vaikutuksia, koska poika oppii, ettei omia tarpeitaan tarvitse hillitä vaikka niiden tyydyttäminen loukkaisi muita.
Oikea tapa olisi kertoa lapselle, että tuo on ihan ok, mutta yksityisesti tehtynä. Ei ole sopivaa kosketella itseään muiden läsnäollessa, mutta omassa rauhassa tehtynä siinä ei ole mitään pahaa. Tämä pitäisi opettaa samalla tavalla sekä tytöille että pojille.
Minusta tyttö saa osakseen jo pienenä sen häpeän leiman ja estoisuuden. Pieniä tyttöjä käsketään aina häpeämään ja heitä torutaan, niin että heistä tulee sitten ylikilttejä ja he suorastaan katoavat tapettiin.
Pikkupoikien alastomuus on luonnollista, mutta pikkutytöt peitetään nopeasti pyyhkeisiin, että jos perheessä on poikia ja tyttöjä, niin heitä kohdellaan eri tavalla. Pojat elävät monasti paljon vapaamman lapsuuden.
Pienten tyttöjen sukuelimille ei ole edes nimeä, monasti se paikka on vain pelkkä hyi. Ilmankos pikkutytöistä kasvaa estoisia naisia.
Tuon pikkutytön kehittyvä seksuaalisuus tulee varmaan olemaan murrosiän kynnyksellä/murrosiässä aikamoisilla säröillä.. Sitten taas ihmetellään, miten niin moni tyttö/nainen on aseksuaali, tai että seksijutut ja masturbaatio ällöttää niin kovasti.
Vierailija kirjoitti:
Kuten monet muutkin niin minuakin kasvatettiin noin. Äiti vihaisena huusi että nyt loppuu ja käsienpesulle, ja naamalta paistoi kuvotus. Oli todella nöyryyttävää, kun en minä pienenä edes tajunnut että miksi olen äidin mielestä niin kuvottava, kun en edes tajunnut mitä tein (muuta kun että tuntui kivalta). En kyllä tiedä mitä sinä voisit tuossa tilanteessa tehdä, ehkä sanoa että ei ole hyvä olla noin ''ilkeä'' lapselle asiasta. Kiva huomata että täällä ihmiset kannattaa vähemmän tuomitsevaa asennetta lapsen unnutukseen, jotenkin itse lapsettomana ajattelin että on ihan normaalia se miten oma äiti reagoi ja itseä hävettää.
Lisään tähän vielä, että en siis mitenkään julkisesti tehnyt tätä, vaan ihan yksin kotona omassa huoneessa, äiti sitten tuli usein koputtamatta sisään ja yllätti ja suuttui ihan kamalasti. Sen ymmärrän, että jos lapsi jossain julkisella paikalla tekee sellaista niin sanoo (ei vihaisesti) että tällaista tehdään omassa rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
No on tuo vähän vammaisuuden oloista, jos 5-vuotiaana pildeään räplää muiden nähden. Aspe ym? Tajusin oma-aloitteisesti aikanaan vetäytyä omaan huoneeseen.
Ainakin minun veljentyttöni aloitti unnutuksen vasta 5-vuotiaana. Ja todellakin vaikka kahvipöydässä. Tuntui ilmeisesti niin hyvältä ettei saanut oltua tekemättä niin.
Ko lapsi ei ole Asperger, todellakaan vaan yltiöekstrovertti.
Sillekin muuten sanottiin asiasta tosi rumasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi äiti siirtää oman (jäneen kasvatetun) häpeänsä tyttärelle? Tuo on törkeää ja vahingoittavaa lasta kohtaan. Lastensuojeluasia.
Juuri tuon takia meillä elää ja voi typerä kaksinaismoraali, joka sallii miehelle lähes mitä tahansa, mutta tuhoaa monen naisen kehonkuvan, itsetunnon ja terveen seksuaalisuuden. Seuraukset näkyvät usein tälläkin palstalla naisten seksuaaliongelmina, jotka kumuloituvat parisuhteessa ja sitten itketään, kun mies hakee seksin muualta.
Oikea tapa puuttua olisi nätisti neuvoa, että tuo on ihan ok, mutta parempi hoitaa yksin omassa rauhassa.
Vai että oikein lastensuojeluasia :D eiköhän jokainen vanhempi päätä itse mitä kotona sallitaan ja mitä ei. Meillä ei myöskään olla kädet housuissa ja iltaisin kädet pedataan peiton päälle. Lasten elämään ei nuo asiat kuulu ja piste. Samoin tehty omassa lapsuudessa ja ei jäänyt traumoja.
Mitä?? Toivon todellakin, että olet provo. Vai oletko joku kiihkouskovainen tms.?
Vierailija kirjoitti:
Kuule ap. Miten niin ei vastaa aikuisen masturbaatiota? Kyllä ainakin minulla on vastannut, ja ihan samanlaisia orgasmeja sain kuin aikuisenakin. Se on kumma kun tuollainen typerä kiertoilmaus on pitänyt keksiä...
Minuakin häiritsee tuo kiertoilmaus. Tarkoitin vain sitä, että aikuisilla ja lapsilla itsetyydytys on lähtöisin vähän eri asioista. Aikuinen purkaa paineita ja fantasioi kun taas lapsi tutustuu ja nauttii kehostaan lapsen tavalla? Olen nyt ajatellut puuttua tuon äidin käytökseen koska tyttö on nykyään totinen ja arka, äitinsä suhtautuu häneen aivan toisin kuin vaikka vuosi sitten. Tyttö on minusta ihan normaali muuten, eikä todellakaan jatkuvasti ole kädet housuissa. Kädet tuntuvat lähinnä eksyvän sinne ja tyttö säikähtää kun äitinsä puuttuu asiaan todella lujasti ja kaikkien kuullen.
Tämä äiti muuten sanoi poikansa ollessa alle vuoden, että hän on näköjään löytänyt pippelinsä ja nauroi lempeästi kun poika oli kylvyssä venytellyt itseään. Ei vissiin näe itse tuota kaksinaismoralismiaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ei hemmetti. Mussa on pakko olla jotain vikaa kun en koskaan löytänyt seksuaalisuuttani kuin vasta sitten kun aloin olla ekan miehen kanssa 19v. Onko siis normaalia, että kaikki tyydyttävät itseään jo lapsena???
Samaa mietin. Täysin vieras aihe minulle lapsena.
Vierailija kirjoitti:
Naiset on likaisia. :(
Ehdinkin jo miettiä että nukkuvatko jonnet tähän aikaan. Eivät näköjään!
Minulle heräsi välittömästi huono tunne tuosta persuksen potkimis-uhosta. On hyvin mahdollista että äiti kurittaa tyttöä fyysisesti. Moisia juttuja ei sanota ääneen ellei lasta kohtaan tunneta todella suurta vihaa. Lasua miettisin, lähinnä siksi että äiti tarvitsee apua.
Vaikutat aseksuaalilta. Itse olen tyydyttänyt itseäni niin kauan kuin muistan, siis viimeistään 3-vuotiaasta lähtien. Aina olen saanut orkun.