Hävettää. Olin äskön joogaamassa
Tuntui, että olin ainoa uusi siellä ja se opettaja sit kokoaika tarkkaili mun liikkeitä ja tuli korjaamaan pelkästään mua. :( oli nii nöyryyttävää. En oo joogannu moneen vuoteen ja menin siinä alussa varsinkin ihan sekaisin enkä iha pysyny perässä. Antakaa vertaistukea :(
Kommentit (87)
Vierailija kirjoitti:
Lopeta joogaaminen ja tee jotain hyödyllistä. Opettele vaikka vieras kieli.
Äidinkielestä olisi hyvä aloittaa.
Sehän on hyvä että neuvoo, joogassa on kyse siitä että tekee liikkeet oikein ettei jumiudu.
Se joogaope ihastu suhun siks se autto sua
Mä rentouduin joogassa ja pääsi raikuva pieru.
Vierailija kirjoitti:
Pahoittelut äskön sanasta 🙈
Etkös aio lainkaan pahoitella "ketä" sanan käyttöä "kuka" sanan sijaan?
Vierailija kirjoitti:
Minuakin hävettäisi, jos kävisin joogaamassa.
Mua hävettäisi olla noin typerä kuin sä olet.
Mul oli valkoset jumppatrikoot, alko menkat lapsi asennossa, sitten mies joogaope tuli neuvomaan ja makasi mun päällä joten hänenkin housut meni punaiseksi ja se märkyys jotenkin vanhoja housuja hajotti niin ettå mun housut repes.
Revi siitä.
Vierailija kirjoitti:
Mul oli valkoset jumppatrikoot, alko menkat lapsi asennossa, sitten mies joogaope tuli neuvomaan ja makasi mun päällä joten hänenkin housut meni punaiseksi ja se märkyys jotenkin vanhoja housuja hajotti niin ettå mun housut repes.
Revi siitä.
Ope makas sun päällä "lapsiasennossa". Ja vielä niin, että tahri itsensä sun menkkaveriin? Miten tuo on ylipäätään mahdollista? Ja vielä housutkin repes... Kuulostaa ennemmin r*iskauks*n yritykseltä.
Mikä ongelma? Jos olit uusi (ja todennäköisesti ainoa) ja muut olivat käyneet tunneilla jo kauemmin, niin opettaja on varmaan heitä ehtinyt jo ohjaamaan ja korjaamaan moneen kertaan aiemmin. Kyllä mäkin varmaan joogaopettajana kiinnittäisin erityisen paljon huomiota jos tutun ja vakiintuneen porukan keskelle tulisi uusi tyyppi, joka ei olisi lajissa mikään pro. Ihan vain siksi, että haluaiain hänen saavan alusta asti oikean otteen touhuun ja muutaman kerran jälkeen hän varmaan jo osaisi homman. Siitähän minulle maksettaisiin. Mikäs opettaja se sellainen olisi, joka ei opettaisi? On munkin asentoa tullut jompan vetäjä korjaamaan monta kertaa. Hyvähän se on, sillä itse ei näe omia virheasentojaan, niin ilman ohjausta sitä vain tekisi liikkeet väärässä asennossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Revi siitä.
Ope makas sun päällä "lapsiasennossa". Ja vielä niin, että tahri itsensä sun menkkaveriin? Miten tuo on ylipäätään mahdollista? Ja vielä housutkin repes... Kuulostaa ennemmin r*iskauks*n yritykseltä.
Peikko englanniksi?
Miksi täällä kiinnitetään huomiota tuohon äskön sanaan. 🙈 Kirjoitin puhekieltä, pahoittelut..
Hirveän massalaumaihmisiltä kuulostatte, on pakko sanoa ellette siedä olevanne erilaisia. Mitä väliä sillä on mitä ne muut ajattelevat :)?
Mä oon ihan hirveän epävarma itsestäni ja aina ajattelen mitä muut on mieltä. Senpä takia tollaset tilanteet on hirveitä :/
Ihan näin toisen lajin harrastajana (eli ratsastajana) koen äärimmäisen hyväksi valmentajan/opettajan ohjeistuksen. Sillä neuvomisella hän pyrkii kuitenkin parantamaan MUN henkilökohtaista suoritusta ja kehitystä ei voi tapahtua jatkuvalla virheellisen toiminnon toistamisella ilman, että sitä edes yrittää korjata oikeammaksi.
Joogassa kuitenkin pyritään käsittääkseni siihen, että liikkeet tehdään fysiologia ajatellen oikein, koska aika äärimmäisillä venytyksillä väärin tehtynä saa aika paljon hallaa aikaiseksi.
Eli olisin sinuna ollut vain iloinen henkilökohtaisesta neuvomisesta ja siitä, että ohjaaja oikeasti haluaa korjata virheesi. Ei siinä ole mitään noloa :)
Minulla on käynyt tuo sama tilanne vuosia sitten kuntosalicircuitissa. Lopetin sen harrastuksen yhteen kertaan, kun joka liike meni muka väärin. Nyt kokeilin uudelleen ja ekalla kerralla ohjaaja tuli kertomaan missä liike tuntuu ja tarkistamaan liikesarjan. Kertoi myös, että hän katsoo uusia harrastajia tarkemmin ja jos ei halua palautetta, niin voi kertoa sen hänelle. Tämä kaikki informaatio loistava hymy kasvoilla. Tuli kyllä positiivisempi fiilis kun siitä vuosien takaisesta kokeilusta.
Paljon se liikkeiden korjaaminen on lajistakin kiinni. Jos on käynyt perinteisessä ryhmäliikunnassa, niin joogassa ja pilateksessa saattaa tulla yllätyksenä tuo liikkeiden korjaaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopeta joogaaminen ja tee jotain hyödyllistä. Opettele vaikka vieras kieli.
Äidinkielestä olisi hyvä aloittaa.
Mielestäni ap:n aloitus oli ymmärrettävää suomea. Kielten opiskelussakin pitäisi painottaa ymmärretyksi tulemista, eikä niuhottaa kieliopista.
Vierailija kirjoitti:
Mulla roiskuu kerran viereisen miehen hiet naamalle hot-joogassa.Hän oli kai eka kertaa ja aika huonossa kunnossa veti ihan täysillä.Ei se niin vakavaa😊
Joogaa täysillä? Jotenkin nuo kaksi sanaa eivät sovi yhteen.
Seuraavan kerran kun kirjoitan tänne niin paneudun huolellisesti sanamuotoihin😆 T ap
Kyykkäykset joogassa pahimpia. Saattaa paukahtaa tai tulla sellainen pitkä turina.
Sellaista se Äskön-jooga on. Kuuluu juuri tuohon joogalajiin, että yhtä korjaillaan.