Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppilassa jännä haju, tuoksu, joka ei lähde vaatteista pesemälläkään

Vierailija
11.04.2019 |

Kyse ei mistään "mummolahajusta" eikä muustakaan sellaisesta tunkkaisesta ja epämiellyttävästä, jonka helposti yhdistäisi sisäilmaongelmiin. Tuoksu on mielestäni jopa ihan miellyttävä, mutta todella voimakas ja tarttuu ihoon, hiuksiin ja vaatteisiin tiukasti.

Olimme viikonloppuna anoppilassa ja nyt pesin meillä siellä mukana olleita ihan tavallisia trikoovaatteita. Nyt meidänkin kodinhoitohuoneessa oli (tosi mietona) se sama tuoksu ja konepestyissä pyykeissä se oli vielä aika voimakaskin. Samoin olin haistavinani eilen illalla sitä tuoksua omissa hiuksissani, vaikka olin pessyt ne kotona shampoolla jo kahdesti viikonlopun jälkeen.

Voiko joissakin ihmisissä olla noin voimakas ominaistuoksu vai mitä tuosta pitää ajatella? Mielestäni se ei ole myöskään mikään pyykinpesu- tai siivousaineen haju, ihan tämän vuoksi viime käynnillä vilkaisinkin, että näkyvät käyttävän hajustamatonta pyykinpesuainetta.

Kommentit (85)

Vierailija
81/85 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka kodissa on ominaistuoksu. Muistan jo lapsena kun oltiin yökylässä kavereilla. Yöpaidan hajusta saattoi päätellä kenen luona olin ollut yötä. Päiväkodissa töissä oleva tuttava sanoi, kaikissa lapsissa on kodin tuoksu, ei voimakas mutta on.

Niin ap, kyllä se sinäkin jollekin tuoksut, saatat jopa ihan haista.

Vierailija
82/85 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ Oliko siinä aikaisemmassa kommentissani sitten liikaa se, että sanoin haistavani jumpassa, että ketkä käyttävät noita siteitä. Heidän viereensä ei voi mennä jumppaamaan. 

Kun anoppini käy kylässä, minun täytyy tuulettaa koko talo. Se on sellainen halvan hajuveden tuoksu, mikä noissa siteissä on.  Jos hän tuo meille esim. kassillisen ruokaa, mutta hänen sidepakettinsa on ollut samassa kassissa, tai lähettyvillä, niin ei niitä ruokia voi jääkaappiin laittaa. Alkaa haisemaan koko kaappi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/85 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exän luona haisee hänen hiki ja ominaishaju. Aina kun lapset tulee sieltä, vaatteet haisee siltä ja hiuksetkin. Viimeksi kun lapset tuli, oli pakko heittää vaatteet koneeseen kun lapset meni nukkumaan. Ei se haju silti kokonaan pois lähde, etikalla suht hyvin. Tosin jos se on hyvä tuoksu, niin ei välttämättä se. Tosin saattaa jotkut hyvältäkin tuoksua. Mieskaverini tuoksuu todella hyvältä, epäilin että jotain hajustetta käyttää. Mutta tuoksuu siltä myös suihkun jälkeen. Ei ole suihkusaippua, kun täällä silloin kävi. Ei vaan ole tullut kysyttyä, kun harvakseltaan nähdään.

84/85 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppilassa tämäkin tuoksu oli. Selvisi,että miellyttävä tuoksu oli, kun käytti huonekalujen kiillottamiseen mehiläisvahaa.

Ortodoksit myös polttavat mehiläisvahakynttilöitä. Niitä voi ostaa Helsingissä Tuohus-nimisestä kaupasta.

Itse käytän siivouksessa rautayrtin tuoksuista Verbena nestemäistä. yleissiivousainetta.

Verbena silitysvettä sai ainakin ennen Stockalta.

Vierailija
85/85 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laventeli joissain siteissä. Paha haju.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kolme