Tapailemani mies on järjettömän negatiivinen
Aivan kaikesta! Mies on kohta kolmekymmentä, koulut käymättä ja työtön. Asuu vanhempiensa luona. Olen koittanut tsempata miestä ja antaa vinkkejä opiskeluun ja asunnon löytämiseen. Kaikkeen löytyy jokin tekosyy. Tämän miehen mielestä kaikki ihmiset ovat häntä vastaan, oli kyse opettajista, lääkäreistä tai pelkästään kadulla ohikulkijoista.
Kaikki kuulemma vitt*ilevat hänelle ja estävät mm. tutkinnon tai asunnon saamisen. Tämä kuulostaa minusta jo vainoharhaisuudelta. Pahalta sellaiselta. Olisiko mielenterveysongelma jota ei myönnä?
Miehen mielestä ainut vaihtoehto muuttaa kotoa pois on, kun saa parisuhteen. Minä en ainakaan olisi heti valmis muuttamaan yhteen ja pahimmassa tapauksessa ryhtyä miehen elättäjäksi. Musta menee ihan mehut kun yks vaan valittaa kaikesta ja syyttää koko ihmiskuntaa. Kannattaisiko vaan lopettaa tapailu? Miten sanoisin tämän hänelle?
Kommentit (20)
Vierailija kirjoitti:
onko muuten miten jännä vai miksi olet sen kanssa?
Vaikutti alkuun mukavalta ja meillä on samoja mielenkiinnonkohteita. Itsekin olen kokenut työttömyyden ja se on ihan fine jos on kuitenkin motivoitunut opiskelemaan/löytämään töitä.
No kai siinä on jotain järjettömän ihanaa, kun kerran haluat olla sen kanssa. Mieti sitä, ja anna miehen olla oma itsensä. Itsehän sinä olet hänet valinnut, ja valitset joka päivä.
Mitä hyvää siinä miehessä sitten on?
Ihmettelijä. kirjoitti:
Mitä hyvää siinä miehessä sitten on?
Mies on hyvä kuuntelija, juttelija ja meillä on samat mielenkiinnonkohteet. Mutta nyt vaan olen alkanut ottamaan etäisyyttä ja miettimään, mitä jos vaan antaisin olla. Negatiivisuus vie mehut musta.
En jatkaisi tapailua. Liian raskas case.
Ei mies tuosta tule sen paremmaksi muuttumaan, jollei hän ota ITSE vastuuta itsestään. Huomaatko, hän ulkoistaa oman käytöksensä. Kaikki johtuu muista ja kotoaankin voi muuttaa vasta ulkoisesta syystä - mikäli löytää parisuhteen, eikä suinkaan siitä syystä, että haluaisi sitä itse (kuten valtaosa ihmisistä haluaa). Äänestäisin jaloillani, ei ole vielä parisuhdemateriaalia tuo jässikkä.
Juokse!
Negatiivinen ihminen ei muutu. Jos negatiivisuus tukahduttaa jo nyt niin tilanne
ei ainakaan parane suhteen mennessä pidemmälle, suhteen alussa kun ihminen pyrkii näyttämään parhaat puolensa.
suurin osa työttömistä kärsii mielisairaudesta
Nyt lähde äkkiä! Ei se muutu ainakaan paremmaksi.
Todellakin noi on niitä parhaita ominaisuuksia mitä tuossa vaiheessa näytetään.
psykiatri kirjoitti:
Hekoheko! Sinä, muttei työttömät.
Vierailija kirjoitti:
Nyt lähde äkkiä! Ei se muutu ainakaan paremmaksi.
Todellakin noi on niitä parhaita ominaisuuksia mitä tuossa vaiheessa näytetään.
Aika pelottavaa..mihin se sitten vois mennä
työttömien kanssa seurustelussa olisi hyvä ottaa terapia avuksia mielialan tasaamiseen
liike negatiivisuus ei ole hyväksi suhteelle
Aloittaja onkin itse niin kovin positiivinen ja viettää aikaansa netin vihapalstalla?
Puolison ja kumppanin tehtävä on tukea toista ja kannustaa elämässä eteenpäin. Sitä tukea elämän varrella tulee todella tarvitsemaan. Sinä tuet häntä. Tukeeko hän sinua? Onneksi huomaat jo nyt, ettei. Negatiivinen ihminen tulee olemaan sulle kiviriippa, joka painaa sua upoksiin eikä nosta pinnalle. Tee johtopäätökset ja lopettele suhde. Tämä on 47 vee elämänkokemuksella sanottu juttu.
Kerro nyt ainakin sille että jatkuva negatiivinen suhtautuminen kaikkeen ja kaikkiin ärsyttää ja rasittaa. Se ei välttämättä edes huomaa itse omaa asennettaan. Ehkä joku lamppu syttyy jos joku sanoo asian ääneen. On sitten ainakin mahdollisuus yrittää korjata tilanne, ja jos teille tulee ero niin tietääpähän ainakn mistä johtui.
Vierailija kirjoitti:
psykiatri kirjoitti:
Hekoheko! Sinä, muttei työttömät.
En ole tuo sykiatri, mutta osittain totta, jos liioitellaan.
onko muuten miten jännä vai miksi olet sen kanssa?