Kerro tärkeimmät äänestyspäätökseesi vaikuttavat yksittäiset asiat,
vaikka ne olisivat triviaalejakin, kuten vaikka jonkun ehdokkaan yksityiselämä tai pukeutumistyyli.
Kerro 1–3 tärkeintä asiaa tärkeysjärjestyksessä, jotka vaikuttavat siihen, ketä äänestät. Aloitan itse:
1. Lupaus aktiivimallin poistamisesta
2. Sitoutuminen perhevapaa-asiassa siihen, että perhe saa itse päättää koko vapaan osalta, kuka hoitaa lasta kotona vai hoitaako
3. Pidättäytyminen lupailemasta toisen asteen "maksutonta" koulutusta
Itse en noilla kriteereillä löydä sopivaa puoluetta, sillä aktiivimallin lopettamista kannattavat puolueet ovat kuitenkin innolla mikromanageroimassa yksityistä perhe-elämää lastenhoidon suhteen.
Miten muille? Helppoa vai vaikeaa?
Kommentit (39)
Tärkeintä on yksilönvapaus. Siksi äänestän piraatteja, vaikka niillä on muuten aivan pähkähulluja ja epärealistisia tavoitteita.
Turkistarhauksen kieltäminen, ilmastonsuojelu, ja koulutuksen arvostaminen, siksi vihreät
Vierailija kirjoitti:
Suvaitsevaisuus, ei rasismille
Työttömien ja köyhien aseman parantaminen
LuonnonsuojeluVihreät on mun valinta.
Olen ilmoittanut viestisi asiattomaksi
1. Yhteiskunta- ja ihmiskäsitys, jossa valtio ei holhoa yksilöä vaan yksilöllä on vapaus ja vastuu itsestään ensisijaisesti.
2. Suvaitsevainen arvomaailma. Ehdoton ei rasismille.
3. Edellämainittujen kohtien vaikutus siihen, millaista perhevapaa- ja sosiaaliturvauudistusta kannatetaan.
--> Kokoomus
1. Ehdokkaan näkemykset ovat tarkkaan punnittuja ja monipuolisesti perusteltuja. Ei tunteen kiihkossa oksennettuja.
2. Ehdokas vaikuttaa älyllisesti kykenevältä tehtäväänsä.
3. Ehdokkaan näkemyksen ovat suurinpiirtein saman suuntaiset omieni kanssa.
Tässä järjestyksessä. En äänestäisi tyhmää versiota itsestäni, mielummin vaikka vastapuolen fiksua ehdokasta. Ensimmäistä kertaa päädyin äänestämään perussuomalaista.
1. Realistiset lupaukset, suhtautuu asioihin loogisesti ja todistettavasti
2. Suomen valtion tehtävä ei ole _liiaksi_ huolehtia asioista joihin ei ole mitään realistisia vaikutusmahdollisuuksia
3. Ei öyhöttämistä, kunnioittaa ihmisiä taustoista riippumatta
Tämän takia perussuomalaiset. Eiköhän mennä tuon rinteen yli että heilahtaa!
Vierailija kirjoitti:
2. Suomen valtion tehtävä ei ole _liiaksi_ huolehtia asioista joihin ei ole mitään realistisia vaikutusmahdollisuuksia
Äänestät väärää puoluetta tuon 3 takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äänestät väärää puoluetta tuon 3 takia.
Suosittelen katsomaan eilisen MTV:n puheenjohtajatentin. Voi tulla uusia näkemyksiä tähänkin asiaan.
Lupaus investoida terveydenhuoltoon ja vanhustenhoitoon sekä aktiivimallin poistaminen tai edes tekeminen oikeudenmukaisemmaksi työttömiä kohtaan.
Pidän mahdollisena, että seuraavalla eduskuntakaudella eutanasia tulee taas käsiteltäväksi. Sen takia minulle oli yllä mainittujen asioiden lisäksi tärkeää löytää listalta ehdokas, joka todennäköisesti äänestäisi sitä vastaan riippumatta puolueensa enemmistön kannasta. Löysin sellaisen ehdokkaan.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
1. sijoittajien ja omistajien etu taattava
2. vastikkeeton rahanjakelu pois (paitsi vanhuksilta, sairailta ja vammaisilta)
3. aktiivimalli 2:n toteuttaminen
Ääni Perussuomalaisille
- kannattaako kannabiksen laillistamista viihdekäyttöön (minä en)
- haluaako helpottaa vai vaikeuttaa yksityisautoilua ja parantaa teiden kuntoa (maakunnissa oma auto on pakko)
- lihaverokysymys (no joo ei todellakaan mitään lisäveroa suomalaiselle ruuantuotannolle)
En ole löytänyt ehdokasta, joka tuntuisi sopivalta. Niinpä päädyin taas kerran valitsemaan ensin puolueen ja sitten puolueen sisältä ehdokkaan, jolla on sama ammatti kuin minulla.
- tasa-arvoinen yhteiskunta, jossa kaikilla mahdollisuus menestyä
Sulkee pois esim. Kok ja PS. Kokoomuslaisten maailmassa minä mt-ongelmaisen köyhän yh-äidin lapsi autioituvalta syrjäiseltä pikkupaikkakunnalta en olisi nyt Hgissä asuva hyvin tienaava "maisterinpapruja enemmän lukenut" vaan ihan jotain muuta. PS ja tiettyjen pienpuolueiden osalta ei tarvinne selittää.
- ehdokkaan tietty sivitys- ja tietotaso
En halua missään tapauksessa äänestää esim. vaihtoehtohoitoja ym hihhulointia harrastavia (esim. osa Vihreistä), ihmisiä joilla on perustavasti erilainen ja minun näkemykseni mukaan irrationaalisiin asioihin perustuva maailmankatsomus (KD, muut uskonnolliset) tai ihmistä josta lähte paljon ääntä mutta ei ole minkäänlaista substanssiosaamista. Oikeasti perehdyn ehdokkaisiini ja luen heidän kirjoituksiaan (joita syytä olla) netistä ja vaalikonevastauksia ja luen ne koulutus- ja työkokemus- ja vastuutehtävätaustat, niistä näkee mielestöni aika hyvin mitkä ovat henkilön päämäärät
- sosiaali- ja terveyspuolen tulevaisuus
Koska liippaa läheltä omaa alaani eli vaikuttaa hyvin suoraan tulevaisuuteni, minulla on tästä vahvat näkemykset. Esim. eikö vieläkään ole opittu mihin yksityistäminen ja (myös muiden kuin terveys)palveluiden ja infran myyminen ulkomaille johtaa. Tai ollaan niin vierautuneita todellisuudesta että jeesustellaan että kotihoitoa lisää ja ruokapalvelu ja turvaranneke. Kun se muistisairashan makaa siellä lattialla vaikka viikon eikä paina turvarannekkeen nappia kun ei osaa/ymmärrä/muista eikä myöskään osaa/ymmärrä/muista syödä vaan vaihtoehtona on joko että joku istuu vieressä ja vahtii syömässä tai syöttää tai sitten se että annetaan olla syömättä ja kuihtua pois. Ei ihmistä, joka ei enää tiedä mikä on wc-pönttö tai joka vaikka kuolee janoon kun ei osa enää ottaa hanasta vettä hoideta ihmisarvoisesti siellä kotona ellei se hoito sitten ole ympärivuorokautisesti jatkuvaa
Olisi ihanaa ja ihmeellistä jos edes yksi ehdokas sanoisi suoraan, mihin ei ole tulossa lisää rahaa. Esimerkiksi vanhustenhoito. Onhan se sydäntäriipaisevaa jne, mutta tosiasia on ettei julkista rahaa sinne ole laittaa eikä ainakaan kannattaisi laittaa. Se on aika lyhytaikainen investointi, kun uusia lapsia ei synny ja työikäisiä on vähemmän kuin eläkeläisiä. Kyllä sen pitää riittää, että eläkkeet maksetaan. Valitettavasti minimihoivan tasoa ei varmastikaan voida nostaa mitenkään, vaikka kovasti lupaillaan. Siksi olisi rehellistä ja realistista sanoa se ääneen.
Vierailija kirjoitti:
1. Yhteiskunta- ja ihmiskäsitys, jossa valtio ei holhoa yksilöä vaan yksilöllä on vapaus ja vastuu itsestään ensisijaisesti.
2. Lisää haittamaahanmuuttoa
3. Edellämainittujen kohtien vaikutus siihen, millaista perhevapaa- ja sosiaaliturvauudistusta kannatetaan.--> Kokoomus
Kaikki kieltopolitiikka pois. IHmetyttää tämä ainainen holhoaminen ja kyttääminen. Mutta tärkeintä olisi torpata kaikki kansalliset tiedonkeskittämishankkeet, niissä asuu itse saa tana. Minkä köyhät on jo osin saaneet kokea.
Äänestän ilmaston, luonnon, lintujen ja eläinten takia. Pääsääntöisesti näiden takia. Tottakai toivon ettei köyhien ja rikkaiden kuilu kasvaisi entisestään. Toivon myös lapsille ja tuleville polville mahdollisuutta nauttia elämästä sinisen taivaan alla ja hengittää puhdasta ilmaa ja toteuttaa unelmiaan.
Puolueen linja. Turvallisuus, julkinen rahankäyttö, koulutus, maalaisjärki, asuminen, työn kannattavuus, vaikuttaminen eu asioihin niin että Suomessa ei viilata pilkkua, rikollisille kovemmat tuomiot. Eiköhän siinä ole tarpeeksi.
Eläinsuojeluasiat.
Aktiivimallin kumoaminen.
Eutanasia lailliseksi.
Eli vihreiden suuntaan.
Suvaitsevaisuus, ei rasismille
Työttömien ja köyhien aseman parantaminen
Luonnonsuojelu
Vihreät on mun valinta.