Pelkääkö kenenkään lapset Lordia? Ihan kaameen näkösiä :(
Kommentit (26)
taa naamiais asuja eikä hirviöt sinällään hämmennä kun pikkuveli 3v. kerää monstereita. Ja siis 3v. poikaa ei juuri Lordin hirviöt hätkäytä kun on kamala hirviöfani joka kirpparilta ostaa kaikki hirviöt mitä vastaan tulee ja äiti antaa ostaa. Pojalla on jos jonkin näköistä muovista hirviöukkelia eikä siinä yhdet Lordin monsteriasut ole yhtään mitään. Jos jostain naamiaisasuista tulisi lapsille tarumoja niin ei kai niille hirviölelujakaan valmistettaisi tai siis niiden valmistaminen kiellettäisiin. On ihan vanhempien asia miten asioista jutellaan lasten kanssa ja miten heitä opetetaan suhtautumaan erilaisiin asioihin. Jos vanhemmat kauhistelee jotain asiaa ottaa lapsi mallia ja alkaa nopeasti pelkäämään. Itse olen vanhimpaan lapseeni tartuttanut pimeän pelon eli koska itse kammoan pimeää ja aina sytyttelen valoja kun alkaa hämärtää on lapsi oppinut tämän minulta ja vaikka ei itse ole pimeässä mitään pelästynyt on alkanut pelkäämään kun minäkin pelkään. Mallioppimista siis niin hyvässä kuin pahassakin.
Riippuu tosiaan miten vanhemmat reagoi. Minä sanoin pojalle ennen uutisia että uutisissa tulee ne hassut möröt taas ja sitten katseltiin hassuja mörköjä.
Näki niitä vain pari sekunttia ja kerroin, että sedillä on sellaiset vappunaamarit kasvoilla. Poika sanoi heti, ettei tykkää ja seuraavan kerran, kun ne tulee, niin kääntyy toisin päin (siis selin TV:seen). Muun ajan olikin onneksi omassa huoneessa leikkimässä. Eli meillä poika siis vähän pelkäsi Lordia, vaikka me vanhemmat suhtauduttiin asiaan ihan neutraalisti. Pojalla on yksi sellainen kirja, missä on aluksi mukamas joku metsähirviä ja lopuksi siinä sanotaan, ettei metsähirviöitä olekaan ja sitä poika aina toistelee. Nyt en todellakaan sitten kertonut, että sedät leikkii hirviöitä, koska poika ois varmaan saanut sätkyn.
pelkäämään olemattomia. Säälittävää.
Eli meillä ei ole todellakaan opetettu poikaa pelkäämään minkään näköisiä ihmisiä tai asioita ylipäätään. Yritin just saada noi hirviöt näyttämään hassuilta sediltä, joilla on naamarit, mutta poika näytti silti pelästyneeltä. Tai siltä ettei totisesti halua niitä uudestaan nähdä. Joten älkää yleistäkö, että jos lapsi pelkää hirviöitä, niin vanhemmat ovat sen pelon opettaneet/tartuttaneet!!!
Sellaset lapset vasta säälittääkin kun ei osaa vielä eskarissakaan sanoa onko muumit todellisia vai satuhahmoja..