Enpä ihmettele jos Emilian tappanut
on ollut koulukiusattu ja jätetty aina ulkopuolelle. Tässä pätkä iltalehden jutusta. Kiusaaminen pilaa usein nuoren elämän ja seuraukset voivat sitten olla tätä.
Vanhempiensa, pikkusiskonsa ja perheen lemmikkieläimien kanssa asunut nuorukainen vaikutti naisen mukaan jollain tapaa syrjäytyneeltä. Kavereita oli vähän tai ei lainkaan, sillä mies liikkui aina yksinään.
- Hänellä ei koskaan näkynyt ketään kavereita. Harrastuksia ei varmastikaan ollut, mutta näin hänet usein pyöräilemässä yksinään
Kommentit (24)
Siis missä on vakuuttavaa tutkimusnäyttöä siitä, että koulukiusaajat olisivat pääsääntöisesti paremmista perheistä?
Kovasti aihe kiinnoistaisi, sillä itse työssäni tutkin aihetta sivuavaa alaa, enkä kertaakaan ole tällaiseen "faktaan" törmännyt. Sitä näyttöä siis odotellaan..
Perheen sosioekonomisella asemalla ei ole kuitenkaan yhteyttä kiusaamiseen. (Kovalainen & Pärssinen & Svanberg 2002)
artikkeleita ko. aiheesta. Vauva-lehdessä on ollut mm. aiheesta ja siinä oli kiusaajan profiilista. Samoin kiusattujen tuki ry.ssä on artikkeleita, joissa on tietoa, että kiusaajista.
terveisin 18. joka aloittaa penkomisen.
En menisi noin mahtipontisesti väittämään, että olet tässä asiassa onnistunut paremmin.
Sinulla on vain luulo siitä, että olet parempi. Luulo ei ole tiedon väärti kuitenkaan.
En voi kuin ihmetellä omahyväisyyttäsi ja minä- maailmaasi..mihin perustat väitteesi, että olen kieltältänyt heitä, miksi olisin? Teet nyt liian pikaisia johtopäätöksiä keittiöpsykoloinnillasi, en suosittele siihen sortumista.
Kannustaminen moittimista, mihin perustat väitteesi? Sinä itse olet moittinut kirjoituksissasi minua. Joten taitaa paha pappi saarnata siellä itsestään??
Suosittelen sinullekin muuten sellaista asiaa miettiväksi, kuin että ei ole olemassa yhtä ja ainutta totuutta.
terveisin nro 7