Ai että oli hyvää kalakeittoa!
Eilen tein. Aineksina ahvenfileet, peruna, porkkana, sipuli ja hapankerma, mausteina musta- ja valkopippuri, laakerinlehti, tilli ja kalafondi. Ruisleivän kanssa söin. Mitäs sinä söit lounaaksi?
Kommentit (22)
Riisipuuroa ja luumu-rusinasoppaa.
Vierailija kirjoitti:
Kalakeitto on junttia ruokaa
Varmasti se juntin mielestä on junttia. Mutta kuule, saat olla juntti ihan rauhassa! Minua se ei kiusaa. Mitä söit lounaaksi?
Ap
Nakkikeittoa. Muuten samat ainekset, mutta ahvenfileiden tilalla nakkeja.
Vierailija kirjoitti:
Riisipuuroa ja luumu-rusinasoppaa.
Nam! Mä oon tehnyt jo kaksi satsia tuota nyt joulukuussa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Oo! Laitatko kermaa nakkikeittoon? Rohkeaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Hapankermaa?
Vierailija kirjoitti:
Oli varmasti hyvää.
Kiitos, oli! Ostan yhdeltä naapurilta kalaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Hapankermaa?
No kermaa tai hapankermaa, laitatko siis maitotuotteita nakkikeittoon? En ole koskaan tuohon törmännyt, kirkasliemiseen vain.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kaikkea muuta kuin junttia, jos se on tehty järvikalasta, varsinkin ostetusta kalasta. Juntiksi se muuttuu vasta, jos käyttää myrkyllistä kassissa kasvatettua norjanlohta.
Öööh, siis ei ahven kuulu kalakeittoon, kalakeittoon laitetaan aina lohta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Hapankermaa?
No kermaa tai hapankermaa, laitatko siis maitotuotteita nakkikeittoon? En ole koskaan tuohon törmännyt, kirkasliemiseen vain.
Ap
Jep, ja hyvää on.
Vierailija kirjoitti:
Öööh, siis ei ahven kuulu kalakeittoon, kalakeittoon laitetaan aina lohta.
Kiva, että otit asian puheeksi. Tosiaan kala on laji, johon kuuluu erilaisia kaloja, vaikka sitten lohi tai ahven. Kalakeitossa voi siis olla mitä tahansa ruokakalaa. Lohikeitto on sitten se keitto, johon laitetaan aina lohta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Hapankermaa?
Ap
Jep, ja hyvää on.
Ok, jännä tapa!
Ap
Kalakeittoa oon tekemässä myöhemmin, pakastekalakuutioista ja pakastevihannes+perunapussista. Helpoimman kautta, ja mitään kermoja ei meillä laiteta mihinkään keittoon, sipulia vähän paistan tuohon. Kasvisfondia ja pestokastiketta mausteeksi, lisänä porkkanasämpylöitä.
Vierailija kirjoitti:
Kalakeittoa oon tekemässä myöhemmin, pakastekalakuutioista ja pakastevihannes+perunapussista. Helpoimman kautta, ja mitään kermoja ei meillä laiteta mihinkään keittoon, sipulia vähän paistan tuohon. Kasvisfondia ja pestokastiketta mausteeksi, lisänä porkkanasämpylöitä.
Ok, mitä parhainta ruokahalua!
Ap
Kalakeittoa myös, mutta perinteinen versio: peruna, lohi, kuohukerma, sipuli, maustepippuri, kalaliemijauhe, tilli
Juuri mikroni piippasi ilmoittaen, että moussaka on lämmintä
Kalakeittoa myös tein, kuhafileistä. Ostan suoraan harrastajakalastajalta, fileerattuna. Perunaa, porkkanaa, kukkakaalia, paprikaa, tilliä ja mausteena kurkumaa, valkopippuria ja cayannepippuria. Myös puhdistamatonta merisuolaa. Kermaa. On kyllä hyvää.