Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TAMMIMASUJEN ti-to

22.07.2008 |

Kuopus valvottaa, joten istahdan hetkeksi popsimaan omenaa tähän koneelle. Heräs eka kerran jo joskus klo 2, ja siitä sit varmaan 10min välein jatkuvasti itkee, vaikka olis tuttikin suussa. Nyt on panadol ladattu ruiskuun, joten sen annan, seuraavaksi kun ääntä taas kuuluu. Taitaa olla flunssa iskemässä raukkaan. Järkyttävä nälkä tulee, kun joutuu usein heräilemään, toivottavasti tää omppu auttaa aamuun asti.

No joo, en nyt jaksa alkaa kopioida mitään listoja ja linkkejä, tehdään se sitten aamulla. (Saa laittaa ken tahtoo.. =)

Valmistaudun takaisin yläkertaan..

Minnikki rv 15

Kommentit (50)

41/50 |
24.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin taas surffaamaan ennenkuin lapset heräävät, toivottavasti eivät vielä hetkeen... Menen jo laskuissa sekaisin, monesko päivä tässä on menossa oksentamatta, mutta muistelisin että su viimeksi piti yökkiä. Paha olo on, mutta voi kun pysyis jo aisoissa!

Siitä kelan maksuhommasta joku kysyi, niin äitiysraha lasketaan puhtaan ansiotulon perusteella, joka näkyy muistaakseni ainakin verolipussa. Ja eiköhän se vuoden 2007 verotuskin ehdi valmistua ennen, tai sen kanssa voi varmaan vähän pelata jos v. 2006 on ollut paremmat tulot, niin että hakee ajoissa. Itse luulisin saavani edellisten n.4kk tulojen perusteella, kun työsopparia on vuodeksi sitten kun loma alkaa. Luulisin, että se on pikkuisen parempi kuin edellinen äitiysraha, johon on myös vielä mahdollisuus. Kelan laskuri näyttää mulle 19.12. äitiysloman alkupäivää, sen perusteella kun se eka lääkäri laittoi 28.1. todennäköisimmän la:n. Kuukautisista se olis 23.1. ilmeisesti, sen mukaan lasken vaikka tuolla listassakin näkyy 24.1. jonka lääkäri laski väärin... monimutkaista- mutta eipä se vauva kuitenkaan silloin synny!

Nyt täytyy taas haukata jotain.

Salsattarelle monet voimahalit tilanteeseesi!!

eikkuli 13+6

Vierailija
42/50 |
24.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi hankkia ebeyn kautta doppleria koska mulla eii oo mitään sellasta korttia millä sen saisi!!!Voisitko kimmi auttaa minua, tämä varmaan jonkun mielestä tosi tyhmän kuulosta?Että vaikka sinä tilaisit ja mä maksaisin sulle tai jotain.En viitsi maksaa dopplerista yli tupla hintaa täällä!!!

Huomenna saan kuulla vauvan sydän äänet ekaa kertaa, ja ajatelkaa että mulla on viikkoja jo huomenna 14+4.Ja se kummittelee aina jotenkin takaraivossa kun mun kaverin tyttö vauva kuoli sinne kohtuun viikkoa ennen LA.

Selkä on mulla ihan pukissa kun eilen kannoin pojille ammeisiin vettä pihalle et saivat läträtä, kostautu sit mulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
24.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on alkanut olotilakin helpottamaan. Tuntuu oikein kivalta, kun ei ole koko ajan huonolo, väsymyskin ehkä vähän helpottanut. Itse saan varmaan huonoa äitiyspäivärahaa sillä olen opiskellut, valmistun nyt joulukuulla juuri sopivasti ennen vauvan tuloa. Itse otan äitiyspakkauksen, sillä vauva on ensimmäinen. Eipä ole noita tavaroita sitten vielä kertynyt.

44/50 |
24.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On pitänyt kiirettä eilen, ja hommia piisaa edelleen. Kävin katsastamassa/jälkitarkastamassa autoni Seinäjoella, hain samalla Fazerin myymälästä täydennystä leipävarastoon ja aurinkoisesta päivästä johtuen tietty pyykkiä pihalle kuivumaan niin paljon kuin kone ehti selvittää. Ja sama pyykkirumba jatkuu taas. Kun ei sateisina päivinä saa sisälle kuivumaan kuin koneellisen joka toinen päivä, niin mieluusti nyt sitten urakalla selvittää, kun kerran kuivaa.

Äippärahoja oli jo mietitty. Rahathan määräytyy sen mukaan koska loma alkaa, eli jos (ja kun) loma alkaa joulukuussa -08, verotus on vuodelta -06. Ja se alkamispäivämäärä lasketaan siitä, jota neuvola käyttää LA:na rv 22 jälkeen kirjoittaessaan todistusta. Mulla on kahdessa ensimmäisessä raskaudessa LA siirtynyt viikon eteenpäin rakenneultrassa (silloin ei vielä ollut np-ultraa). Neuvolan todistus kirjoitettiin sitten sille uudelle päivälle, kun muuttivat LA:n. Nyt kirjoitetaan LA:ksi todennäköisesti 14.1., joka on se neuvolan laskuriohjelman antama päivä, kun eivät suostu muuttamaan sitä äitipolinkin käyttämään 15.1. Eli mun pitää laskea lomani 14.1. mukaan. Tosin taidan ottaa varhennettuna pari päivää, että tulee kuukauden alusta lähtien. On sitten helpompaa kotihoidon tuen laskemisten kanssa. Mietin kyllä ilmoittautumista työkkäriinkin pariksi viikoksi, saisin isompaa äippärahaa, mutta katsotaan nyt. Olishan se tuplaten verrattuna minimiin, mutta se ilmoittautuminen ja muu mietityttää.

Sitten äippäpakkauksesta. Mä aion sen taas ottaa, oon ottanut kaikille. Kakkoselle tuli aikoinaan otettua sen takia, että esikon pakkauksen vaatteet oli kaikki 70 cm + talvihaalari 80cm. Kakkosella oli osa 60 cm, joten tuli käyttöön, kun ikäeroa oli vaan vähän reilu vuosi. Tälle otan siis ihan sillä perusteella, kun muillekin on otettu. En oo säästänyt erityisesti mitään muistoja niistä, vaatteet on suurin osa niin loppuun pidetty, ettei oo kuin talvihaalarit tallella/ehjinä.

Muita tavaroita sitten: joulukuussa (tai viimeistään laitokselta tullessa) varmaan ostan sen tavarasatsin mitä ennenkin eli: pari tuttipulloa + pari purkkia korviketta varalle, tutti ja vaippoja. Veli tarjos niitten kaksosten vaunuja tässä yhtenä päivänä. Ovat olleet vaimon veljellä lainassa ja olis tarpeettomat niin lainaperheessä kuin veljelläkin. Mielihyvin siis ostan (halvalla) niin pääsen vähän lenkillekin jo näiden kahden nuorimman kanssa nytkin. Vanhoissa vaunuissa kun ei oo sisaristuinta eikä seisomalautaa. Eikä taida edes saada enää.

Jaaha, välipalan aika... Voikaatten hyvin!

Äippä ja 'J nro 5' rv 15+0

Vierailija
45/50 |
24.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin aamusella ultrassa, oli aivan sairaan ihanan valloittava kokemus, ei se esikoisesta näin ihanalta tuntunut.. nyt tietää mitä odottaa :)

Kaikki siis oli hyvin, pituutta Pikkaraisella 6,5 cm ja vastasi täysin viikkoja. Nyrkit sillä heilu, muutenkin liikku paljon. Niskaturvotus 1 mm eli normaali ja sanoi, että nenäluut näkyy, joka viittaa siihen ettei downia ois.

Istukka mulla on jotenkin kohdunsuun edessä, mut kuulemma useilla siirtyy se ja rakenneultrassa sitten tarkistetaan sekin rv 20. On se vaan niin mahtava tunne, mieskin oli ihan myyty ja mä täällä ultrakuvaa ihailen kokoajan!

JB72:n perheelle ihanata reissuva toivottelen, jos en muista sitä tässä enää huomen kirjoitella :)

Ja hauskan nimen Lootuskukkasen mies oli vaaville keksinyt :) Meidän pojan lemppari, kun on niin pelottava! Pojat on poikia :D :D

Ja nyt huilimaan, kun poikakin unilla.. ensin taidan vie ultrakuvaa vilkaista :)

Emmuli ja Pikkarainen rv 13+1

Vierailija
46/50 |
24.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienosti jo laitoin viestin väärään osoitteeseen, katsotaan jos nyt onnistuis:)

Eli mukaan olisi pyrkimässä taas yksi. Toista odotellaan, laskettu aika on 25.1. Oma ikä 26 ja tällä kierroksella mennään synnyttämään TAYSiin.

Kiitos!

Vierailija
47/50 |
24.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mittu-maari: Olitkin jo täällä...menin vastailemaan sulle siihen ekaan viestiin. Eli vieläkerran tervetuloa mahojen joukkoon!

Muita viestejä en lukaissut, joten ei hajuakaan mikä on päivän "topic"..Joten tuttuun tapaani jauhan omasta navastani.

Onko muilla ilmennyt mitään himoja? Mulla on hillitön himo viherpippurikastikkeeseen. Patistin miehen aamulla kauppaan kun oli päässyt loppumaan..Nimenomaan knorrin viherpippurikastiketta täytyy olla. Samoin kaikki turhat maut ja mausteet on jääneet vähemmälle. Yleensä valmistan miehen kotimaan ruokia, kun ovat maukkaampia ja ns. suomiruoka on ollut vähemmällä..Nyt me sitten syödään monta kertaa viikossa ihan suomalaista. Suola ja pippuri on ne mausteet jotka mulle riittää tällähetkellä. Edellistä odottaessa ravasin kiinalaisessa ravintolassa, vaikka kiinalainen ei yleensä kuulu mun suosikkeihin.

Ihanaa muuten kun on tää isompi ikkuna kirjottaa..se pieni oli aivan kamala!

Mamti 14+1

Vierailija
48/50 |
24.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olittepas te kirjoitelleet paljon parin päivän aikana! Yritän keretä lukemaan niitä.

Kimmille ja Emmulille onnittelut hyvistä ultra kuulumisista!! Hieno juttu! On se ultraus aina vaan niin ilonen juttu kun tietää, että kaikki on taas hyvin.

Muakin rupes toi doppleri kiinnostaa...pitänee varmaan mennä kurkkaamaan miltä se näyttää. Onko siellä useamman merkkisiä dopplereita? Ja jos on, niin minkäs KIMMI ostit?

Taidan mennä vielä facebookiin ennen kuin tyttö herää päikkäreiltä.

Jatkan jutustelua sitten myöhemmin.

Päivän jatkoja tammimammat!!

rv14+3

Vierailija
49/50 |
24.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä meilläpäin on ollut kaksi aivan ihanaa, lämmintä ja aurinkoista päivää joten ollaan vietetty ne ulkosalla nautiskellen vihdoinkin tästä Suomen kesästä. Nyt mies ja lapset touhuavat ulkona ja minä tulin sisään laittamaan ruokaa ja livahdin samalla koneelle katsastamaan viime päivien kuulumiset.

Ihan ensiksi kaikille onnittelut hyvistä ultrakuulumisista ja uusille lämpimästi tervetuloa mukaan.

Minä tein tänään löydön Bebesin verkkosivuilta. Siellä oli kesäalessa mulle just passelit äityiysfarkut hintaan 29,90 (norm hinta 99€). Ostin kuopuksen raskauden aikaan just samat farkut tolla ohv hinnalla mutta laitoin ne jo kierrätykseen ja ehdin sitä tässä muutaman kerran harmitellakkin ja nyt sainkin samat farkut ja musta ihan sopuisaan hintaan. Eli ekat äippävaatteetkin on nyt sitten tilattu vaikka sitten komeroon odottamaan sitä aikaa kun ei enää omat normivaatteen mene ylle.

Kimmiltä minäkin kuulisin mielelläni "ohjeet" kuinka löysit tuo doplerin ja miten teit tilauksen. Mulla kyllä on pankkikortti/visa käytössä, mutta jotenkin olen tosi arka maksamaan varsinkin tolla visalla ja ulkomaille. Mutta jos kerta laite on hyvä ja hintakin noin kohtuullinen niin kyllä tilauksen meinaan pistää vetämään.

Masussa kaikki ok. Pari jumppaakin olen taasen loman jälkeen vetänyt ja mitään tuntemuksia ei ole tullut. No suositusten mukaanhan näitä normaaleja liikuntatottumuksia voikin jatkaa entiseen malliin aina sinne raskauden puoleenväliin asti, joten siihen asti on vielä aikaa reenailla entiseen malliin.

Minä saan saman äityisrahan kun kolmosesta ja nelosesta kun kaikkien lasten l.a:n välillä alle sen kolme vuotta. Mulle edullinen ratkaisu kun olen ollut tässä välissä osittaisella hoitovapaalla, hoitovapaalla ja äitiyslomalla joten tulotkin ovat olleet pienemmät kuin ennen kolmosen syntymää.

Mut nyt täytyy hiippailla vähitellen tuonne keittiön puolelle, jotta saadaan edes jossain vaiheessa"pötyä pöytään".

Voimaa viikonloppuun kaikille tasapuolisesti

toivottelee:

KainoElvi ja kaveri rv 13+6

Vierailija
50/50 |
24.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin just kaupungilla ja löysin ihanat retropökät vauvelille,siskoni innostui ja osti yökkärin vaikkei koskaan mikään vauavhössttäjä olekaan=)

Dopplerin ostin miehen kortilla ja mies on siitä aika tarkka,ei varmasti anna lupaa ostaa muille,ja sitten siinä on tietty aina ne riskit et jos häviää tms. niin kuka maksaa..vinkkinä et visa debit myönnetään kaikille ja se käy paypal maksamiseen.

Eli ebayn sivulta hakuna doppler,angelsound merkkinen on tämä.

Sitten sieltä postikulu kohdasta (ylhäällä sinisellä)vaihdat finland,niin näet suoraan mitkä tuotteet postitetaan suomeen ja paljonko kulut on.

Voit myös suoraan laittaa tuotteet hinta järjestykseen niin näkee helposti mikä on edullisin.Minä suosin bay it now kohteita,saa nopeammin tämmönen hätähousu kun olen=)

Ja autan kyllä mielelläni,että kyselkää jos tarvitsee.

Maksaessa tuo paypal on todella turvallinen.tietosi ei mene kuin pankille,kukaan ei siis voi niitä väärin käyttää.Ja ebayhyn pitää tosiaan rekisteröityä.

Ja laite on ihana,lapset tykkää kovasti sillä kuunnella,Esikoinen( poika 11v) sanoi et niihin ääniin vois vaikka nukahtaa.Laitetta on tosi helppo käyttää ja helposti löytyi äänetkin.

Olipahan mainospuhe;)

Oma olo edelleen fyysisesti mainio,masu on iso ja väsymys normaalia pahempaa,muusta ei tietäisi raskaana olevankaan.Henkinen puoli menee ylös ja alas.

Aurinkoista loppuviikkoa kimmi