Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TAMMIMASUJEN ti-to

22.07.2008 |

Kuopus valvottaa, joten istahdan hetkeksi popsimaan omenaa tähän koneelle. Heräs eka kerran jo joskus klo 2, ja siitä sit varmaan 10min välein jatkuvasti itkee, vaikka olis tuttikin suussa. Nyt on panadol ladattu ruiskuun, joten sen annan, seuraavaksi kun ääntä taas kuuluu. Taitaa olla flunssa iskemässä raukkaan. Järkyttävä nälkä tulee, kun joutuu usein heräilemään, toivottavasti tää omppu auttaa aamuun asti.

No joo, en nyt jaksa alkaa kopioida mitään listoja ja linkkejä, tehdään se sitten aamulla. (Saa laittaa ken tahtoo.. =)

Valmistaudun takaisin yläkertaan..

Minnikki rv 15

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sanompa kuitenkin.. Eli Kimmille taas: Olisiko mahdollista, että siinä sun np-ultrassakin olisi se napanuora mennyt jotenkin hämäävästi niskan kohdalta, ja lääkäri olisi "vahingossa" mitannut sen mukaan turvotukseen? Joo, mun vilkas mielikuvitus siis.. Toivottavasti en pahastuta kenenkään mieltä!! Pääasia kuitenkin Kimmi, että kaikki vaikuttaisi nyt kuitenkin olevan ihan kunnossa! =)

Vierailija
22/50 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista. Jännittelinkin jo täällä sun puolestasi kun muistin, että sulla ultra tänään.

Mulle ei ole vieläkään tullut tuloksia niistä verikokeista, josko sitten huomenna kun niiden ottamisesta on kulunut tasan sen kaksi viikkoa. Muistelisin, että joku muukin kävi siinä verikokeessa, kuinka kauan teillä kesti saada niiden tulokset?

Mut nyt laittamaan treenikamoja kasaan. Vähän jännittää kuinka ohjaaminen sujuu näin neljän viikon kesäloman jälkeen kun tänään on vielä närästänytkin ihan kiitettävästi.

Moiks!

KainoElvi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa lääkäri epäili ensin samaa,ja etsi kuvat siitä turvotuksesta,kun vielä Kysissä turvotusta oli molemmin puolin,niin heräsi tuo mieleen,mutta kyllä se turvotus näkyi kuvissakin ihan selkeästi,harmi vain.

Kiitos teille mukana elämisestä,siitä on iso apu varsinkin silloin kun kaikki ei mene ihan niinkuin pitäisi!

Vierailija
24/50 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kimmi: Minkä värinen se makuupussi oli???

Mun täytyy kaivaa kaappeja et onko mulla sellanen.

Ite en ota tällä kertaa pakkausta, kun siinä on mun mielestä kaikki vaatteet niin isoja ja talvipuvuista en oo tykännyt. Oon aika kranttu värien suhteen!!

Haluaisin sellasen nallehaalarin vauvalle, tummanruskeen.Sen kun löydän niin hinnalla ei niin kauheesti väliä.

Vierailija
25/50 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimevuoden (tai se mistä kovasti tykkään)makuupussi oli beessi vaalenasininen,sellainen raidallinen.Minä kans haluan ihanan haalarin,olen jokaiselle ostanut pienen mieleisen haalarin,esikoiselle sain aikanaan mielestäni ruman puvun,niin ostin nallekangasta ja päällystin sinapinkeltaisen osan sillä.Silloin oli jaossa samaan aikaan 4 erikuviollista haalaria,ja sain sen ainoan "ruman".

Pakkauksen rahasummalla saa hirvittävän määrän tarviketta ja vaatetta,jos ostelee alesta ja käytettynä.Ostan paljon käytettyjä,mutta vain lähes uudenveroisia vaatteita.Turhan tarkka olen minäkin värien yms suhteen;)

Oletko lootuskukkanen tutkinut esim. ebayta,siellä on paljon ihanuuksia ja suoraan kauppojakin eli uutta tavaraa varmaan enemmän kuin käytettyä.Oletteko te tilanneet vauvatarvikkeita/vaatteita ulkomailta?

Itse ostin kuopukselle gracon autobaby istuimen telakan ja vaunut 130e yhteensä saksasta(vuonna -04),tosin lapsen kummi toi ne tullessaan,mutta on ne vaan niin paljon edulisempia siellä.Kun vaan tietäis osoitteita mistä tilata.Tuo setti oli walmartista,mutta sieltä ei voi tilata.

lörpöttelyksi meni taas=)

kimmi

Vierailija
26/50 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi muut, teitä syrjimättä taas vastailen Kimmille, tai siis vinkkejä tietenkin muillekin! =)

Eli olen seuraillut nyt (näiden sivujen tökkivyyden vuoksi) myös helistin.fi sivuja, ja sieltä tammikuu 2009 -pinoa. Siellä on nyt ihan hirveesti ollut juttua vaunuista yms hankinnoista, ja moni on tilanut suoraan saksasta, ja suositellut muitakin niin tekemään. Käykää siis sieltä bongaamassa niitä nettiosoitteita, niitä on siellä hirmuisesti (kun vähän jaksaa selata sivuja, mutta hyppää siis suoraan sivulle 100 ainakin, ja selaa sitten sieltä alaspäin..).

Vierailija
27/50 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaahan kokeneemmat koska äitiysloma alkaa? Kelan sivulla lukee 30 arkipäivää ennen LA:ta.

Lasketaanko arkipäiviksi myös lauantai, entä joulunpyhät?

Kelan laskuri antaa jonkun ihan hämärän päivän mulle.

Marie rv 13+1

Vierailija
28/50 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sunnuntait ja arkipyhät jätetään laskuista pois. Näin olen käsittänyt.

29/50 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinoudunpa minäkin vielä näin iltatuimaan. Kolmatta vuorokautta oksentamatta, jee 8) Viime päivinä olen nähnyt pari työkaveria ja kertonut raskaudesta, molemmat (toinen mies) ovat kyllä myöntäneet huomanneensa ensisilmäyksellä... joten kai sen täytyy vaan antaa näkyä jo!

Outo tilanne, nimittäin mulla oli tänään lääkärin puhelinaika kilpirauhasseurannasta, eli kuinka tiheään arvoja pitää seurata nyt raskausaikana. Onneksi tämä lääkäri on ollut tosi valveutunut sen suhteen. Kuitenkin tässä tuli ristiriita neuvolan ja tk:n puolen välille, nimittäin neuvolalääkärihän ei hoida perussairauksia vaan periaatteessa raskausasioita. Tk-lääkäri on kuitenkin vahvasti sitä mieltä, että kuuluisin äitipolin puolelle, mutta neuvolalääkäri veti pois jo valmiin lähetteen! Ymmärsin, että elleivät sitä laita, niin tämä toinen lääkäri sitten "marssii" neuvolaväen ohi ja laittaa sen. mutta kiva kiva tämmöstä sitten selvitellä! Näyttäisi kuitenkin siltä, että sinne puolelle menen käymään ja ihan mielelläänkin, että antavat sitten hoitosuosituksen ja on jotain tukea takana tässä raskausaikana. Viime raskaudessahan en käynyt neuvolalääkärin pakeilla kertaakaan, kun kaikki käynnit oli äitipolilla ja kieltämättä luulin, että suunnilleen niin olisi nytkin, mutta...

Mulla on tosiaan takana yksi nla-käynti ja nla-lääkäri, molemmat 10+ viikolla. Seuraava nla-käynti on ensi viikolla eli 14+ viikolla. Rakenneultra on täällä päin aina 21.raskausviikolla.

Niin, neuvolan laskettu aika on aina päivän jäljessä "oikeaa!" Tosi hämäävää, johtuu jostain erilaisesta ohjelmasta. Mm. äitipolilla on aina eri viikot neuvolakortissa kuin neuvolan merkitsemät.

Kela taas laskee kaikki muut paitsi "punaiset päivät" kalenterista eli pyhät jätetään pois välistä (nehän äiti elää pyhällä hengellä...) Eli tavallisella viikolla saa äitiysrahaa maanantaista-lauantaihin ja unnuntailta ei. Lasketusta ajasta kun laskee taaksepäin tällä periaatteella 30pv niin löytyy äitiysloman alkupäivä. Tietääkseni kelan laskurin pitäis kyllä näyttää oikein se.

Mitäs vielä. Meillä on tätini perheeltä peritty sitteri, tosin juuri nyt lainassa oleva. Muistaakseni chiccon. On ollut tosi hyvä, vaikka esikoinen kyllä oli niin kitunen,ettei viihtynyt kuin sylissä, mutta kakkosella oli sille paljon käyttöä. Kuten joku mainitsikin, minäkin syötin kiinteät siinä ja meni muuten paljon paremmin kuin esikoiselle yritelmät sylissä tai syöttötuolissa!

äitiyspakkauksen aion tällä kertaa ottaa, meillä on vm. 2003 pakkaus joka meni hyvin kahdella mutta nyt tuntuu että haluaisin uuden haalarin ja makuupussin ym. kaikki muut kivat mitä sinne pakettiin on tällä välin ilmestynyt! Toiselle (2v2kk ikäeroa) ei tuntunut tarpeelliselta, kun kaikki oli vielä niin hyvässä kunnossa edellisen jäljiltä. Kelan rahalla ostin silloin gracon jalustallisen turvakaukalon kakkoselle.

On muuten ollut todella masentavat pari päivää, vettä on tullut paljon ja vielä enemmän... Tänne vissiin ennustetaan joitain tulvia ensi yöksi...

Jotain muutakin piti kommentoida mutten kertakaikkiaan enää muista. Täytyy mennä laittamaan lapset nukkumaan, eivät nukkuneet päiväunia niin että ovat jo ihan kypsiä siihen. Sitten taas dvd:n pariin, meillä on 24:n näkemättä jäänyt tuotantokausi kierroksessa ;)

Palaamisiin!

eikkuli 13+4

30/50 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotaan, että kaikki menisi parhain päin. Kuten sanottua, tiedän tapauksen jossa turvotus oli samaa luokkaa mutta vauva ihan terve. Kukas sitä menee sanomaan, mitä meilläkin itse kullakin on niskassa turvottanut sikiöaikana, täällä sitä palloillaan silti edelleen...

t. eikkuli

Vierailija
31/50 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kimmille ultraonnittelut :) Ja Kimmillä oli myös hyvät perustelut tuolle äitiyspakkauksen ottamattomuudelle, että sillä rahalla saa alesta ynnämuualta kyllä kaikkee ja mekin tarvittais turvaistuin uus.. Joten kyllä nyt näyttäis siltä etten sitä ota vaan rahan. Meillä on kaikki vaatteetkin niin hyviä, kun ei ne vauvalla mee mikskään ja jos tyttö tulee, niin on sitten veljensä ja saaduissa vaatteissa :)

Joo se äityisloma alkais mullakin joskus 19 päivä joulukuuta vaikka mulla la loppukuusta vasta, joten ei pyhiä lasketa mukaan. Mites muuten se äityisraha menee, onko vuodelta 2006, kun kerta tämän vuoden puolella laitetaan kelan laput vetään??

Emmuli again

Vierailija
32/50 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmuli

Mulla ei oo aiempaa kokemusta, mutta Kelan erittäin vaikealukuisilta sivuilta ymmärsin, että 2006 tuloilla mentäs.

Kysyin kelasta millä tuloilla äitiysraha lasketaan ja nehän tietysti oli eri kun veropäätöksessä verotettava ansiotulo valtionverotuksessa, en tiedä sitten mistä johtuu.

Marie

Vierailija
33/50 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulinpa sitten vielä huikkaamaan kuulumisia. Mekään ei taideta ottaa äitiyspakkausta, kun kuopus on syntynyt lokakuussa 07, joten ihan teräkunnossa oleva pakkaus löytyy omasta takaa..Kaveri osti tytölle talvella alesta hienon talvihaalarin, joten uusi vauva saa periä äippäpakkauksen haalarin. Se on ihan kiva ja neutraalin värinen. Paljonko on summa joka maksetaan jos ei ota pakkausta? Meilläkin ois turvakaukalon uusintaa ja jos tulee poika, niin sitten poikien vaatteiden haalimista. Tyttöjen releitä on vaikka toisille jakaa!

Tänään sain uuden vaivan..issias/iskias alkaa varoittelemaan itsestään. Mulla on kahdessa viimeisessä raskaudessa vaivannu vähän. Mutta sain hyvät venyttely liikeohjeet, joilla on lauennu ihan hyvin. Mahaa ei vielä kauheasti näy. Tai siis näkyy, mutta ei raskaudesta johtuvaa.

Mutta iltojen jatkoja taas..Huomiseen!

Mamti 13+6

Vierailija
34/50 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mamti81: Äitiysavustus on rahana 140e. Minusta vaan on niin epäreilua, että pakkauksen saa ostaa kelasta (tietääkseni) reilu 300eurolla, mutta jos valitsee pakkauksen sijasta raha-avustuksen, niin summa on alle puolet pakkauksen arvosta.. No mutta, ei kai saa valittaa, parempi sekin kun ei mitään.

Mulla maha näkyy. Oltiin eilen muksujen kanssa yhdessä tapahtumassa, ja siellä puolituttu äiti alkoi kysellä, että "niin, onkos nää kaikki 3 siis ihan sun omia?" johon vastasin, et juu, onhan ne. Hän vaan jatkoi, et "ja neljäs tulossa", johon minä taas, että joo-o. En nyt tietysti tiedä, että oliko jo kuullut jostakin (pieni kylämme kun on), vai päättelikö vain mahastani, mutta ei tätä enää peitettyä saa. Enkä kyllä tahtoisi peitelläkään. =)

Jospa vielä jotain hakis suuhun, ja sit nukkumaan. Toivottavasti kuopus nukkuu ens yön paremmin kuin viime yön. Pitää jo ladata valmiiksi panadol ruiskuun, niin ei sit tarvii yöllä alkaa pelata. En kyllä vieläkään tiedä syytä, että miks hän niin huonosti nukkui, kun ei mitenkään flunssaiseltakaan tänään vaikuttanut..

Vierailija
35/50 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa saa itsekin kirjoitettua. Olenkin ihmetellyt tuota, kun kaikki valittelee pientä kirjoitusikkunaa... Nyt ymmärrän! ;)

Meillähän on tulossa pikkukakkonen ja otan äitiysavustuksen rahana, esikolle otettiin pakkaus. Kampetta siis on jo (vaikkakin suurin osa lainassa tällä hetkellä) ja ajattelin ostella täydennystä sitten sillä rahalla. Tosin toinen isofix-telakka turvakaukalolle pitäisi vissin hankkia myös.

Meilläkin pihahommat odottaisi, mutta sataa vaan. Poikakin on kuumeessa, eikä ole viitsinyt lähteä ulos märälle pihalle. Järjestelen tässä hyvän ystävän polttareita viikonlopuksi ja lopun aikaa murehdin tulevaisuutta. Mies on siis nyt ostamassa kämpän työpaikkakunnalta ja muuttaa sitten sinne. Sittenpähän tämän uuden tilanteen vasta alkaa tajuta, kun oikeasti asutaan esikon kanssa vain kahdestaan.

Esikoinen aloittaa myös päivähoidon ensiviikolla ja sitäkin tässä kovasti jännitän. Pitää ottaa varmaan pehmeä lasku ja aloittaa lyhyestä tutustumisesta ja pidentää hoidossaoloaikaa vähitellen. Itsellä pitääkin alkaa sitten tosissaan etsiä lopputyöaihetta... Eli yliopistolle käy tie. Saa nähdä kuinka raskas syksy tässä on edessä, kun alkaa pimenemäänkin. Onneksi on olemassa kynttilöitä (ja kaappi täynnä), että niillä sentään saa valoa ja iloa hämärään aikaan.

Minullakin pikkuisen maha pullottaa jo ja normaalit housut puristaa sen verran, ettei juuri ole innostanut pitää. Pitäisi testata nyt uudelleen, että onko jo toivotonta edes kuvitella käyttävänsä enää muita kuin mammahousuja... Kylläpä tästä tyttelistä siis taitaa nähdä raskauden päällepäin, varsinkin pullottavien mammapaitojen kanssa.

Vaan kai se on lähdettävä vaihtamaan muutama sana miehen kanssa ja painuttava pehkuihin.

- Salsatar rv 14

Vierailija
36/50 |
23.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä se pieni ihmisenalku köllötteli pituutta pyllystä päähän oli n.6cm, kädellä rapsutti naamaansa ja heilui kuin väkkärä :D aivan helly. Niskaturvotus oli normaalin rajoissa. Aluksi jännitti aivan kamalasti, mutta nyt jo vähän helpottaa jos sitä nyt sitten antaisi itselleen luvan olla "raskaana".

Mielikin on alku järkytyksestä toipunut ja nyt sitä jopa on hieman innoissaan, onneksi raskaus aika on suhteellisen pitkä niin ehtii tottumaan ajatukseen ;)

Pakkauksen otan ehdottomasti, kuten olen kaikkina edellisinäkin kertoina ottanut...ehdin meinaan jo laittaa tässä kaikki varusteet kiertoon. Jokaiselle lapselle olen muistojen laatikkoon säästänyt makuupussin ja yhden vaatekerran pakkauksesta. Turvakaukaloa ei onneksi kukaan ehtinyt ostaa, ja vedin sen pois markkinoilta, ensisänky (jalallinen kehto) on perintö vehje joten se löytyy kyllä. Vaunutkin on...mutta luultavasti päädytään johonkin sisarushässäkkään kun kerta on talvi ja isomman "pikkuisen" voi olla hankalaa kävellä pitkiä matkoja toppa tamineissa. Katsotaan kun sinne asti päästään.

Täytyisi tässä ruveta ajattelemaan pakkaustouhuja, lauantaina on aikainen herätys kun lähdetään lentokentälle ja kohti etelän lämpöä.

JB72 työnimi vielä hakusessa rv 12+4

Vierailija
37/50 |
23.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa että moni on nytten saanut hyviä ultra kuulumisia ja että kaikki on ollut hyvin

*Hei nyt on iso ruutu mihin kirjottaa:)

Meillä kaikki oikeestaan tosi hyvin, ainut vaan ettei ruoka oikein vieläkään maistu, ja sit kyllä tää kuumuus tekee sen myös.

Tänään olisin saanut nukkua päikkärit kun pojat nukku mut ei vaan tullut uni, mietin kaikkee. Nyt on tullut nimiasia taas mieleen vaikka en sukupuolta vielä tiedä. Mun mies kutsuu vauvaa FRANK nimellä niinku "autot" leffassa ku on se leikkuupuimuri, ku se on kuulema niin makee...

Pojilla on 4-kirjaimiset nimet niin seuraavalle täytyy kyllä keksiä myös....Pää lyö kyllä nyt ihan tyhjää.Mulla vaan tytön nimi pyörii päässä ja se olis AADA, mies ei kyllä viellä siitä innostunut sano et outo nimi...No kyllä me varmaan jossain vaiheessa päästään yhteisymmärrykseen asiasta:)

Nyt kuivia pyykkejä viikkaamaan ja uusia laittamaan kuivumaan, voi kun tosta kuivaustelineestä tulisi pian kuivausrumpu!!

Vierailija
38/50 |
23.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se on ihana!Melkein itku tuli silmään kun painoin laitteen mahalle ja tuttu "laukka" kuului siellä!Kunhan lapset kotiutuu saavat kuunnella velipojan sydäntä ja liikkeitä,on kova liikkumaan edelleen,pyörähtelee laitteen alta tiuhan pois.

Mieskin jo kunteli ja ehdotti kajareita kuullokkeiden sijaan kuunteluun ja laski sykkeet 162 kertaa minuutissa!

Tilasin ja maksoin 15.7,ja eilen oli(22.7) postissa,tuli sentään hongongista asti!Postikuluineen maksoi siis n 27e.

Tuo olikin eka kerta tässä raskaudessa kun koko äänet kuulin,kun ei niitä neuvoloita ole 9+2viikon jälkeen olut yhtään.

Sikälikin tuo tulee kovaan tarpeeseen ,koska vauvala tosiaan on napanuora kaulan ympärillä mikä huolettaa minua kokoajan enemmän ja enemmän.Äitini vatsaan kuoli seitsemännellä raskausviikolla poikavauva ennen syntymääni napanuoraan kuristumalla,uskotte siis varmaan että hirvittää.

Tämä vauveli on kova liikkumaan,niin toivon että se pian selvittelisi itsensä vapaaksi,kun vielä mahtuu hyvin liikkumaan.

Iloisia asioita on dopplerin ja sydänäänten lisäksi eilen syntynyt serkkutytön poika,jota pian lähden katsomaan,oli 4.3kg kokoinen ja synnytys kesti kokonaisuudesaan 3h!!!melkoinen suoritus.Kilon isompi kuin meillä yksikään lapsista on ollut,mutta hienosti oli mennyt ,eikä äiti tiennyt isoa synnyttävänsä,tajusi vasta kätilön ja isän päivitellessä ja kätilön punnittaessa poikaa,ja hyvä niin=)

Aurinkokin on iloinen asia tänään

Paremmalla mielellä odotellen kimmi ja poju rv17

Vierailija
39/50 |
23.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kimmi: mistä ja miten siis tilasit dopplerin??? Miten maksu systeemi?? MÄKIN HALUUN!!!

Vierailija
40/50 |
23.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä oli ihana ja iso poju serkulla,ja niin rauhallinen.Oli aikas ihana pittää alle vuorokaudenikäistä pojua sylissä=)

Tunti vierähti sairaalassa poikaa ihastellessa.Ja pian täytyy päästä heidän kotiin koko perhettä katsomaan.

Doppler on Usan ebaysta.Paypal maksusysteemi,eli pitää jonkinsortin pankkikortti olla.Ihan yksinkertaista ja helppoa on käyttä tuota maksusysteemiä.

Nyt on uskomaton väsymys,mutta koetan vielä sinnitellä hereillä jonkinaikaa,jos sitä vaikka saisi yöllä nukuttua,olen valvoskellut milloin mistäkin syystä,jos en muuten niin huolesta...ja nyt tuntuu että tarttis ainakin yhdet kunnon unet niin ois paremmassa iskussa taas.

kimmi