Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on pahin terveydenhuollon toimenpide, jossa olet käynyt?

Vierailija
09.04.2019 |

Eli mikä on ollut itsellesi pahin toimenpide terveydenhuollossa tähän mennessä?

Ja tarkoitus ei sitten ole pelotella ketään. Muistetaan, että tällaiset kokemukset on todella yksilöllisiä. :)

Kommentit (175)

Vierailija
101/175 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on tehty imukaavinta ilman nukutusta. Sitä en muista, laitettiinko epiduraalipuudutus. Joka tapauksessa toimenpide tehtiin ihan gynekologin vastaanottohuoneessa eikä missään leikkaussalissa. Kohdunkaula kyllä puudutettiin, sen muistan. Myös kohdusta on otettu näyte kaksi kertaa ilman mitään kipulääkkeitä tms. Olen ehkä sitten poikkeus, mutta kumpikaan ei pahemmin sattunut ja minulla ei tosiaankaan ole mikään korkea kipukynnys muuten. Kaavinta vähän tuntui yhdessä kohdin muttei pahasti. Kohdun limakalvon näytteenoton kohdalla en tuntenut yhtään mitään. Haluan siis vain sanoa, että nämä ovat tosiaankin yksilöllisiä kokemuksia. Kolonoskopia oli ihan hirveä, siihen en mene enää ikinä ilman nukutusta. Mutta tunnen monia, joille se on ollut helppo ja kivuton toimenpide.

Vierailija
102/175 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallava kirjoitti:

Lapsivesipunktio, ~30cm neula työnnetään raskausvatsan läpi kohtuun ja otetaan näyte. Pelkäät itsesi ja varsinkin tämän pienen uuden ihmisen puolesta.

Ei ollut niin paha kuin vatsalaukun tähystys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/175 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisaudenhampaiden poisto!! Kaksi on poistettu ja hirveää oli! Taisi itkukin siinä penkissä tulla paniikin lisäksi.

Vierailija
104/175 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei ole tehty mitään kivuliaita juttuja , aina olen saanut riittävät lääkkeet.  Eikä tehdä, kyllä toimenpiteissä voi kieltäytyä ja käskeä keskeyttämään jos ei puudutteet yms onnistu.

Nyt on 2019 ,  lääkkeet löytyy joka toimenpiteeseen, eriasia saako niitä ilman vaatimista.

Kyllä se lääkäri lopettaa kun käskee, jos ei, niin työntää lääkärin kauemmas.

Vierailija
105/175 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammaslääkäri ei viitsinyt paikata reikiä.

Vierailija
106/175 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivoleikkauksen jälkeinen tunne kun päässä lotisi oli ekalla kerralla aika outo.

Vierailija
107/175 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytys x2. Ajattelin jossain vaiheessa, että kuolen. Mutta aika kultaa muistot...

Vierailija
108/175 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki hampaisiin liittyvä. Erityisesti leikkaukset ja hammasrautojen kiristäminen. Myös gynekologin tekemä sisätutkimus sattui monta päivää jälkeen päin ja kiristi lantiolla.

Vierailija
109/175 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusallisin oli defekografia eli paskot varjoainetta röntgenkuvauksessa 😁.

Vierailija
110/175 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytys

Myöskään paksusuolen ja vatsalaukun tähystykset eivät ole olleet kovin mieltäylentäviä kokemuksia.

Vierailija
111/175 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amputaatio

Vierailija
112/175 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisellä kerralla ei tuntunut yhtään mutta toisella kertaa itkin, selkäydinpunktio.

Vierailija
113/175 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallava kirjoitti:

Lapsivesipunktio, ~30cm neula työnnetään raskausvatsan läpi kohtuun ja otetaan näyte. Pelkäät itsesi ja varsinkin tämän pienen uuden ihmisen puolesta.

Miksi ihmeessä menit tuollaiseen?

Vierailija
114/175 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virtsarakon tähystys ja urodynaamiset tutkimukset olivat erittäin epämukavia.

Pahin oli kuitenkin gynekologinen leikkaus paikallispuudutuksessa. Jalat sidottu telineisiin. Monta puudutuspiikkiä. No leikkaus ei itsessään sattunut, mutta sen jälkeen tungettiin iso kasa jotain harsoa emätin täyteen tukemaan leikkaushaavaa 4h ajaksi. Sitten pari viikkoa oli niin kauhea paine suolessa, että tuntui kuin olisi koko elämän paska tulossa (vaikka ei ollut.) Emättimen haava jotenkin aiheutti siis suoleen aivan järkyttävän paineen. Voi luoja! Jää synnytykset ja niiden jälkeiset tikkaukset kauas taakse.

Vierailija
115/175 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kullin puudutus piikeillä Kyllä sattui tajulähti

Vierailija
116/175 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä johtuuko vain mun vilkkaasta mielikuvituksesta tai taipumuksesta katastrofiajatteluun, mutta mulla oikeastaan mikään toimenpide ei ole ollut niin paha kuin olin etukäteen pelännyt. Kovin raflaavaa toimenpidehistoriaa mulla ei tosin olekaan, mutta jotain kuitenkin, ja kokemus on aina ollut se, että eikö se tuon kamalampaa ollutkaan. Poikkeuksena tipan laitto, jonka olin kuvitellut tuntuvan samalta kuin verikokeen ottaminen, mutta jostain syystä sattui enemmän, ei mitenkään pahasti kuitenkaan.

Vierailija
117/175 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hullua, mutta ehkäisykapselin laitto sillä siinä mokattiin  ! Käsi ei puutunut, tunsin viillon josta kapseli laitettiin sisään mutta sitten kotimatkalla käsi puutuikin kyynerpäästä sormiin ja oli loppuillan/yön ihan tunnoton. Kaiken lisäksi kapseli lähti paikoiltaan !

Vierailija
118/175 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli tavattoman nöyryyttävää kun lääkäri työnsi käden emättimeen synnytystapa-arviossa.

Huoneessa oli neljä miestä lääkärintakissa ja sairaanhoitaja nainen.

Vierailija
119/175 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsena korvien puhkominen 70-80-luvulla useasti ja päälaen avohaavan reunalle laitettu puudutuspiikki.

Nyt on ongelma. Minulla on iso luomi kylkiluun kohdalla. Lapsena luomi otettiin niskasta ja se SATTUI eli tuntui kun ommeltiin tikit jne. En uskalla mennä luomenpoistoon jos tunnen mitä tapahtuu. Alue on iso. Voiko puudutteisiin olla joku toleranssi eli se ei tehoa?

Kerrot kokemastasi, että odotetaan pidempi aika, että puudutus alkaa vaikuttaa. Kaikki eivät puudu samassa ajassa. 

Vierailija
120/175 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tutkittiin rinnassa olevaa kyhmyä ja jollain piikillä vedettiin se pois. Jouduin olemaan sellaisessa asennossa, että pienet tissit ns. katosivat. Ihme että lääkäri sai osumaa. Oli tosi inhottavaa olla ylävartalo paljaana. Inhottavinta kokemuksessa oli se, miten kylmän oloinen lääkäri oli. Ei tippaakaan lämpöä, vaikka minulla oli todella epämukava olo.

Tai nyt kun mietin, niin ei kai sitä pois ole voitu piikillä vetää. Puhkottiin ehkä? (Tosin eipä se ollut tässä tarinassa oleellista.)

Tässä varmaankin otettiin kyhmystä neulanäyte. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kahdeksan