Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on pahin terveydenhuollon toimenpide, jossa olet käynyt?

Vierailija
09.04.2019 |

Eli mikä on ollut itsellesi pahin toimenpide terveydenhuollossa tähän mennessä?

Ja tarkoitus ei sitten ole pelotella ketään. Muistetaan, että tällaiset kokemukset on todella yksilöllisiä. :)

Kommentit (175)

Vierailija
21/175 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena korvien puhkominen 70-80-luvulla useasti ja päälaen avohaavan reunalle laitettu puudutuspiikki.

Nyt on ongelma. Minulla on iso luomi kylkiluun kohdalla. Lapsena luomi otettiin niskasta ja se SATTUI eli tuntui kun ommeltiin tikit jne. En uskalla mennä luomenpoistoon jos tunnen mitä tapahtuu. Alue on iso. Voiko puudutteisiin olla joku toleranssi eli se ei tehoa?

Vierailija
22/175 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, mut on tähystetty joka ruumiinaukosta, laitettu sähköä alaselkään ja aivoihin, revitty viisaudenhammas ilman puudutusta... kaikkiin muihin suostuisin uudelleen milloin vain, mutta gastroskopia oli kirjaimellisesti oraalinen raìskaus. Jos on vielä joskus pakko mennä, ilman nukutusta en edes harkitse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/175 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli MS-taudista (jota siinä vaiheessa ei vielä ollut diagnosoitu) johtuvaa voimakasta kiertohuimausta. Sairaalan lääkäri ajatteli ensin sen olevan asentohuimausta ja laittoi minut tekemään ns. asentohoitoa, jossa kieputetaan kehoa ääriasentoihin, jotta korvan tasapainoelimessä olevat sakat menisivät oikeaan kohtaan.

Kieputus aiheutti karmeaa, paineista huimausta ja oksentamista, tietysti ihan turhaan. Pahinta oli, että tiesin koko ajan itse, ettei minulla ole hyvänlaatuista asentohuimausta, vaan MS-tauti, johon kieputukset eivät tule auttamaan.

Toisaalta paljon peloteltu selkäydinpunktio, joka tehtiin samalla sairaalajaksolla, ei sattunut minun kohdallani yhtään!

Vierailija
24/175 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisaudenhampaan poistoyritys, joka tehtiin väärällä tekniikalla. Hammaslääkäri yritti poistaa hammasta perinteisellä tekniikalla vetämällä/vipuamalla mutta koska juuret olivat solmussa leukahermon ympärillä niin yritykseksi jäi. Kaksi ja puoli tuntia jaksoi vääntää. Vasen puoli päätä oli kuin tulessa ja tuntui kuin joku työntäisi kuumaa rautanaulaa korvasta sisään. Kipu oli infernaalinen. Ulvoin tuskasta ja tämä sankari totesi vain että miten se nyt noin huonosti on puutunut...

Vasta useamman vuorokauden jälkeen pääsin asianmukaiseen hoitoon, ja silloin olikin edessä leikkaus, tehohoito pari päivää ja vielä viikko sairaalassa...

Tähän verrattuna 4 synnytystä ja kolonoskopia olivat mukavia ja leppoisia sairaalavierailuja.

Vierailija
25/175 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hätäsektio, en niinkään omasta puolestani ollut peloissani vaan lapsen.

Vierailija
26/175 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkittiin rinnassa olevaa kyhmyä ja jollain piikillä vedettiin se pois. Jouduin olemaan sellaisessa asennossa, että pienet tissit ns. katosivat. Ihme että lääkäri sai osumaa. Oli tosi inhottavaa olla ylävartalo paljaana. Inhottavinta kokemuksessa oli se, miten kylmän oloinen lääkäri oli. Ei tippaakaan lämpöä, vaikka minulla oli todella epämukava olo.

Vierailija
27/175 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poskionteloleikkaus eli FESS-leikkaus paikallispuudutuksessa. Helvetilliset kivut, mutta eivät antaneet lisää lääkettä. Nimim. Ei enää ikinä paikallispuudutuksessa toimenpiteitä minulle

Vierailija
28/175 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen päässyt aika vähällä moniin muihin verrattuna.

Ikävä toimenpide oli verkkokalvon tutkiminen luupin avulla, siis linssi pantiin kiinni silmään, pimeässä huoneessa osoitettiin valoa lähietäisyydeltä silmään ja linssiä kierrettiin hitaasti ympäri. Silmä oli tietysti puudutettu, mutta paine ja kiertoliike tuntui selvästi. Yhdessäkin kokeneen lääkärin tekemässä tutkimuksessa on jo kestämistä, ja minun sietokykyni oli tosissaan koetuksella, kun lääkäri päätti minun olevan sitkeää tekoa ja pyysi lauman erikoistuvia lääkäreitä harjoittelemaan tätä operaatiota minun silmilläni. Silmän pinta ei kai voi olla vereslihalla, mutta tuon iltapäivän jälkeen kyllä tuntui siltä.

Vierailija
29/175 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutkittiin rinnassa olevaa kyhmyä ja jollain piikillä vedettiin se pois. Jouduin olemaan sellaisessa asennossa, että pienet tissit ns. katosivat. Ihme että lääkäri sai osumaa. Oli tosi inhottavaa olla ylävartalo paljaana. Inhottavinta kokemuksessa oli se, miten kylmän oloinen lääkäri oli. Ei tippaakaan lämpöä, vaikka minulla oli todella epämukava olo.

Tai nyt kun mietin, niin ei kai sitä pois ole voitu piikillä vetää. Puhkottiin ehkä? (Tosin eipä se ollut tässä tarinassa oleellista.)

Vierailija
30/175 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verikokeen otto valtimosta eli ranteen kohdilta ronkittiin neulalla. Meinasin potkaista vahingossa lääkäriä kun kipu tuli niin äkkiä ja voimakkaana.

Viisaudenhampaan poiston jälkeiset tuntemukset eivät olleet myöskään mukavia, erityisesti kun hermo otti osumaa ja kärsin hermovauriosta seuraavat 2-3 kk kunnes alkoi hellittää. Onneksi nuorena kaksikymppisenä hermot vielä palautuivat.

Vierailija
31/175 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisäänkasvaneen kynnen hoito. Ekalla kerralla kun vihdoin ne operoitiin (eikä vain uusi antibiootti kuuri), hoidettiin kerralla molemmat isovarpaat. Pahinta oli puudutus, se laitetaan suoraan isovarpaan tuntohermoon. Voi miettiä kuinka paljon sattuu lyödä varvas, tämä oli sama kipu potenssiin kymmenen.

Vierailija
32/175 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatsalaukun tähystys ja näytepalan otto vatsasta, luunsiirto lonkkaluusta sormeen. Viisaudenhampaiden leikkaus.

M40

Vierailija
33/175 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin polveen puudutuspiikki, sitten nesteiden imemistä ja lopuksi kortsisonia. 

Vierailija
34/175 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsena korvien puhkominen 70-80-luvulla useasti ja päälaen avohaavan reunalle laitettu puudutuspiikki.

Nyt on ongelma. Minulla on iso luomi kylkiluun kohdalla. Lapsena luomi otettiin niskasta ja se SATTUI eli tuntui kun ommeltiin tikit jne. En uskalla mennä luomenpoistoon jos tunnen mitä tapahtuu. Alue on iso. Voiko puudutteisiin olla joku toleranssi eli se ei tehoa?

Kyllä ihmiset on erilailla herkkiä lääkkeisiin. Toiset ovat heti sekaisin kun on jotain keskushermostoon vaikuttavaa. Ja toisilla ei tunnu miltään. Eiköhän se ole samalla tavalla puudutteiden kanssa

Vierailija
35/175 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silmäpussien leikkaus puudutuksella.

Kohtalotoveri :D 

Vierailija
36/175 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin raskaana ja kärsin hengitysvaikeuksista, joten sairaalassa otettiin valtimoverikoe RANTEESTA.  

Perussairauteni takia olen tottunut rutiini-verikokeisiin ja siihen etteivät ne  tunnu miltään,  mutta neula ranteeseen lievästi ilmaistuna kirpaisi.

Vierailija
37/175 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sadistinen ala-asteen hammaslääkäri veti hampaani irti ilman puudutusta. Ilkkui vielä päälle kun itkin. Olin viidennellä.

Vierailija
38/175 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytyksen käynnistys. Sektio ja siitä toipuminen oli ihan leikkiä lääkkeelliseen käynistykseen verrattuna.

Vierailija
39/175 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin että pahimmat traumat on jäänyt pääni avaamisesta missä paljastettiin koko niska siirtelemällä niskan lihakset tieltä. Makasin about 3 vuorokautta samalla kyljellä ja join vain mehua pillillä. Operoitiin sekä kalloa ja nikamia. Ei kiitos enää ikinä.

Ja ainiin, ei ne lukemattomat selkäydinnäytteenotot mitään mukavia ole. Kolmannes pahin on ollut gastroskopia.

N21

Vierailija
40/175 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsivesipunktio, ~30cm neula työnnetään raskausvatsan läpi kohtuun ja otetaan näyte. Pelkäät itsesi ja varsinkin tämän pienen uuden ihmisen puolesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kolme