Mikä on pahin terveydenhuollon toimenpide, jossa olet käynyt?
Eli mikä on ollut itsellesi pahin toimenpide terveydenhuollossa tähän mennessä?
Ja tarkoitus ei sitten ole pelotella ketään. Muistetaan, että tällaiset kokemukset on todella yksilöllisiä. :)
Kommentit (175)
Ei mikään! On ollut aina niin ihania hoitajia ja lääkäreitä, että ovat osanneet tehdä kaikista toimenpiteistä miellyttävän.
Pahoissa en ole onneksi ollut, mutta papa-kokeen otto on joskus tuntunut ikävältä, kuulemma mun kohtu on kallistunut ja näytettä on vaikea saada otettua.
Tähän mennessä gynen tekemä "harjakoe". Olen kokenut niin monet kolonoskopiat kuin myös hätäsektion ja sen aiheuttamat jälkikivut ja paljon muuta. Mutta tuo harjakoe. Jollen olisi jo valmiiksi maannut, olisin pyörtynyt suorilta jaloilta. Kylmä hiki nousi otsalle ja valitin ääneen, johon gyne "ei tämän pitäisi sattua!"
Itselläni sternaalipunktiot ovat sattuneet eniten.
Jos tarkoitetaan vain pelkkää toimenpidettä (eikä sen jälkeistä tai sitä edeltänyttä aikaa), niin varmaan ikävin oli vuorokausimanometria. Sitä ennen oli gastroskopia, mutta toimenpide kesti vain noin 15 minuuttia. Isommat toimenpiteet mulle on aina tehty joko nukutuksessa tai puudutuksessa, joten itse toimenpide ei ole tuntunut miltään.
pienenä selkäydinneste näyte, silloin ei humauteltu tai puudutettu.
Aikuisena oli ehkä lapsen perätilasynnytys.
Vierailija kirjoitti:
Synnytys ei ole toimenpide.
Vierailija kirjoitti:
Ei mikään! On ollut aina niin ihania hoitajia ja lääkäreitä, että ovat osanneet tehdä kaikista toimenpiteistä miellyttävän.
Sama! Olin just jokunen aika sitten gastroskopiassa joka on toimenpiteenä kyllä ihan kammottava. Kuitenkin se sairaanhoitaja siinä oli niin ihana ja mahtava ihminen, ettei jääny yhtään kammottava olo! Oikeastaan jäi tosi hyvä fiilis siitä vaikka oli kamala toimenpide :D
Tilanne oli kuitenkin hyvin miellyttävä juuri tuon sairaanhoitajan takia. Oli se lääkärikin tosi mukava.
9, ni perätila synnytys oli MINULLE toimenpide. Eipä se lapsi ilman toimenpiteitä olisi sieltä tullut.
Ylaluomien (kauneus)leikkauksessa niitten ylaluomien paikallispuudutus sattui ihan s44tanasti!!!!
Työterveyslääkäri yritti ottaa jotain näytettä turvonneesta polvestani, ainakin kymmenen kertaa työnsi neulan patellan alle, eikä silti mitään sieltä saanut.
Tuntui pitkään polvi oudolta.
Silmäpussien leikkaus puudutuksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Synnytys ei ole toimenpide.
Perätilasynnytys on toimenpide mitä suurimmassa määrin.
Paksusuolen tähystys. Nätti hoitsu piti kädestä ja tohtorisetä sanoi karskilla äänellä: Rasvaan nyt sun anuksen
mies50v
Esinahan kireyden ja kivesten laskeutumisen tarkistus... kiitos tästäkin kokemuksesta kouluterkkaritäti.
Joskus 16v kävin terveystarkastuksessa missä oli todella kaunis lääkärinainen. Tämä nainen teki normaalit tarkastukset, pituus paino ja näkö sekä kuulo tarkastus. Lopuksi hän halusi tarkastaa alapään eli kivekset ja peniksen. Hän yritti keventää tunnelmaa sanomalla ''tarkastetaan peli''.
No vedin siinä housut kinttuihin ja hän tunnusteli hieman kylmillä käsillä kiveksiäni ja sanoi kaiken olevan kunnossa. Sitten hän tarkasteli penistä kädellään niin läheltä, että tunsin hänen hengityksen siinä peniksessä ja minulla rupesi seisomaan. Hävetti niin kovasti, että teki mieli juosta pois sieltä tarkastuksesta.
Hän sanoi, että ei mitään hätää tämä on normaalia, koska olen viriili nuori mies. Hän sitten teki hydraulisen kokeen ja kädellä veti vartta pitkin ylös alas ylös alas ja peniksen päähän tuli esisiemenneste tippa.
Lääkäri sanoi, että ''soiva pelihän se'' ja ''komeet paksut suonet''.
Vedin housut takaisin jalkaan ja lähdin takaisin koululle oppituntia varten ja koko päivän oli blueballs.
Neljän viisaudenhampaan poisto yhdellä hoitokerralla. Posket oli kuin Tikulla ja Takulla viikon verran operaation jälkeen.
Varmaan hampaan paikkaaminen. Vähälläpä olen päässyt!
Joskus lapsena laitettiin tikkejä päähän. Pelottaa kaikki toimenpiteet ennalta vieläkin, vaikka ei nyt ole pahoja juttuja ollut aikoihin.