Vahvistaako tämä epäilyni miehen ihastuksesta? (Hänen avopuolisonsa käytös minua kohtaan.)
Tapaan säännöllisesti harrastuksen merkeissä pariskuntaa, jonka miehen epäilen oleva ihastunut minuun. Olen suoraan sanottuna ignoorannut merkit, koska en halua uskoa asiaa - olen onnellisesti naimisissa, hän on myös varattu, plus joudun olemaan tekemisissä heidän kummankin kanssa.
Nyt ko. miehen puolison käytös on muuttunut niin erikoiseksi, että alan epäillä miehen ihastuksen olevan sekä totta että paljastuneen myös puolisolle. Ennen kyseinen nainen suhtautui minuun ihan normaalin neutraalisti. Nykyään ei aina edes tervehdi, toisinaan saan kiinni vihaisista mulkaisuista?! Todella erikoista. Ja mitään ikävää ns. tämän muutoksen selittävää seikkaa ei ole tapahtunut. Ainoa asia mikä tulee mieleen on se, että miehen ihastus minuun on paljastunut tälle naiselle.
Syitä miksi epäilen miehen olevan ihastunut: hän ujostelee seurassani (muuten todella avoin / puhelias), välttelee katsekontaktia, on aidon ilahtuneen ja lähes rimastuneen näköinen silti aina minut nähdessään. Siis näitä klassisisa ihastuneen ihmisen markkereita. On lisäksi yksi toinen selkeä seikka, josta olen päätellyt asian näin olevan, mutta en sitä voi tähän laittaa ettei meitä tunnisteta.
Mitä muuta tämä voisi olla ja mikä nyt eteen? Harrastus on tärkeä, enkä halua jäädä tällaisen takia pois :(
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Miten ois, jos juttelisit sen naisen kanssa?
Kerro sille, että sä et ainakaan oo antamassa vastakaikua, ja ihastuminen myös suhteessa olevalla on ihan normaalia sekä yleensä ohimenevää.
Tiedätkö, näin varmasti järkevänä ihmisenä toimisinkin, jos olisin aivan 100-varma ihastumisesta. Mutta kun ei toisen pään sisälle pääse, enkä voi sitä tietää. Ajattele, jos asia ei ollenkaan olisikaan näin? Loukkaisin heitä kumpaakin ja samalla tekisin itsestäni täysin naurunalaisen.
Toki voin kysyä häneltä, että hei onko kaikki hyvin jne. mutta emme ole niin läheisiä ja sekin tuntuisi hänestä varmasti todella oudolta.
Mietin vaihtoehtoja, miten tämä mahdollinen ihastuminen olisi selvinnyt ja ainoa, mikä tulee mieleen on sosiaalinen media. Itselläni ainakin jää jälki esim. FB-lokiin niistä hauista, joita olen tehnyt. Joten jos puoliso on esim. löytänyt minun nimeni toistuvasti sieltä miehensä lokitiedoista tms. Jotain tällaista tulee mieleen :( Tuskin on suoraan tunnustanut mitään?! Kuka semmoista tekisi..
Olet ihan oikeassa tuossa, että suoraan kysyminen ei kannata, kun kaikki on vain epäilyn asteella. Ei kai tuohon ole muuta keinoa kuin olla niin tavallisesti kuin pystyt.
Jos sä koko ajan mietit miehen tunteita ja yrität kytätä sen käyttäytymisestä merkkejä ihastumisesta, niin paljonkohan sä tuijottelet miestä..? Jos nainen on huomannut miten paljon kiinnität huomiota hänen mieheensä ja siksi on sulle nuiva koska hänen mielestään sä olet se ihastunut.
Sinuna lopettaisin asian miettimisen ja suhtautuisin heihin ystävällisesti mutta etäisyyttä pitäen. Jospa se vaikka auttaisi.
Vierailija kirjoitti:
Jos sä koko ajan mietit miehen tunteita ja yrität kytätä sen käyttäytymisestä merkkejä ihastumisesta, niin paljonkohan sä tuijottelet miestä..? Jos nainen on huomannut miten paljon kiinnität huomiota hänen mieheensä ja siksi on sulle nuiva koska hänen mielestään sä olet se ihastunut.
Sinuna lopettaisin asian miettimisen ja suhtautuisin heihin ystävällisesti mutta etäisyyttä pitäen. Jospa se vaikka auttaisi.
Mielenkiintoinen näkökulma, mutta jos asia olisi näin, niin olettaisin usean kuukauden tauon auttavan, mutta näin ei käynyt. Olimme monta kuukautta kokonaan pois paikkakunnalta.
Olen kyllä visusti varonut yhtään ruokkimasta tätä tilannetta, joten siinäkin mielessä tuo tarkkaileminen on huono selitys.
Keskity siihen harrastamiseen äläkä toisten katseiden ylianalysointiin.
Otat etäisyyttä niin paljon kun pystyt ja keskityt omaa tekemiseesi.
Miksi ihastumisen takia pitäisi jättää harrastus?
Itse keskustelisin tilanteesta sekä miehen että puolison kanssa ehkä mieluiten yhdessä niin että molemmat ovat palkalla.
Vierailija kirjoitti:
Tämä oli hyvin sanottu ja lisäisin tähän vielä, että ehkä koet huonoa tästä "ihastuksesta" omatuntoa ja ylitulkitset naisen ilmeitä ja eleitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinuna lopettaisin asian miettimisen ja suhtautuisin heihin ystävällisesti mutta etäisyyttä pitäen. Jospa se vaikka auttaisi.Mielenkiintoinen näkökulma, mutta jos asia olisi näin, niin olettaisin usean kuukauden tauon auttavan, mutta näin ei käynyt. Olimme monta kuukautta kokonaan pois paikkakunnalta.
Olen kyllä visusti varonut yhtään ruokkimasta tätä tilannetta, joten siinäkin mielessä tuo tarkkaileminen on huono selitys.
Ilmankos tämä kuullostikin niin tutulta. Olet avautunut tästä monta kuukautta aiemminkin?
Miten tuo haittaa itse harrastusta?
Eikö ole mahdollista että yksinkertaisesti kysyt siltä naiselta, että "anteeksi nyt, mutta olenkohan jotenkin tietämättäni loukannut sinua, koska minusta tuntuu, että suhtaudut minuun jotenkin erilailla" tms.
Miksi sinun pitäisi saada asiasta, joku varmistus? Mies on ihastunut, jos on ja se siitä. Jatka sinä omaa tekemistäsi ihan samaan malliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinuna lopettaisin asian miettimisen ja suhtautuisin heihin ystävällisesti mutta etäisyyttä pitäen. Jospa se vaikka auttaisi.Mielenkiintoinen näkökulma, mutta jos asia olisi näin, niin olettaisin usean kuukauden tauon auttavan, mutta näin ei käynyt. Olimme monta kuukautta kokonaan pois paikkakunnalta.
Ilmankos tämä kuullostikin niin tutulta. Olet avautunut tästä monta kuukautta aiemminkin?
Voihan kuullosti :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan kuullosti :D
Hih hih
No siis aloittaja on ihastunut. Muusta ei ole tietoa. Aloittaja selvästi miettii miehen tekemisiä, ja voihan se näkyä uloskin päin.
Joka tapauksessa toisten ajatuksia ei kannata miettiä liikaa. Hyvin todennäköisesti naisen reaktiot ovat toiveajatteluasi. Kuka muka tutkii puolisonsa facebooklokia? Ei kuulosta terveeltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nyt oikeen tarkkaan kuullostelen, niin kuullostaa ihan siltä kuin olisin elämänkoululainen. Oletko? jos olet niin älä vastaa enään.
Vierailija kirjoitti:
Itse keskustelisin tilanteesta sekä miehen että puolison kanssa ehkä mieluiten yhdessä niin että molemmat ovat palkalla.
Joo, tää on hyvä! "Hei, voitaisiinko hetki jutella ihan kolmestaan... Kun kuules Matias, mulla on nyt tunne, että olet ilmeisesti ihastunut minuun, ja sinä, Maarit, olet ilmeisesti tämän myös huomannut. Haluaisin nyt keskustellen purkaa tämän kiusallisen tilanteen niin että kaikille jää hyvä mieli. Kuka haluaa aloittaa?"
Vierailija kirjoitti:
Kerro sille, että sä et ainakaan oo antamassa vastakaikua, ja ihastuminen myös suhteessa olevalla on ihan normaalia sekä yleensä ohimenevää.
Tätä älä missään tapauksessa tee, koska tuossa on valtavat pieleenmenemisen mahdollisuudet ja niitä ei olekaan helppo korjata, ei varsinkaan jos nainen kärsii jo muutenkin miehen oikuista tai mielenterveysongelmista! Tuosta saa vakituisen riesan, jos menee esittämään jotain omia arvailujaan, joten parempi pitää suu supussa ja esittää ettei tiedä yhtään mistä on kyse. Jos nainen ottaa puheeksi, kuittaa asia pois päiväjärjestyksestä, mutta älä ala selittämään mitään.
Mun vinkkini on, että anna tilaa kummallekin eli naiselle tilaa ja mieheen pesäeroa. Toisekseen yrittäisin ignorata sen miehen ja olla enemmän naisen kanssa kaveri, jos jotain pitää, mutta älä jää harrastuksesta pois.
Olen tämän monta kertaa kokenut kumminkin päin. Kun olin itse asemassa, jossa mieheni yritti iskeä tuttavaani, niin tuntui vain äärimmäisen ärsyttävältä kun nainen tuli länkyttämään jotain aiheeseen liittyen ja hänen tapansa ei todellakaan ollut se parhain ja pahensi asioita entisestään. Sen takia suu kiinni jollei ole yhtään hajua mitä tekee tai mikä todella on tilanne.