Vahvistaako tämä epäilyni miehen ihastuksesta? (Hänen avopuolisonsa käytös minua kohtaan.)
Tapaan säännöllisesti harrastuksen merkeissä pariskuntaa, jonka miehen epäilen oleva ihastunut minuun. Olen suoraan sanottuna ignoorannut merkit, koska en halua uskoa asiaa - olen onnellisesti naimisissa, hän on myös varattu, plus joudun olemaan tekemisissä heidän kummankin kanssa.
Nyt ko. miehen puolison käytös on muuttunut niin erikoiseksi, että alan epäillä miehen ihastuksen olevan sekä totta että paljastuneen myös puolisolle. Ennen kyseinen nainen suhtautui minuun ihan normaalin neutraalisti. Nykyään ei aina edes tervehdi, toisinaan saan kiinni vihaisista mulkaisuista?! Todella erikoista. Ja mitään ikävää ns. tämän muutoksen selittävää seikkaa ei ole tapahtunut. Ainoa asia mikä tulee mieleen on se, että miehen ihastus minuun on paljastunut tälle naiselle.
Syitä miksi epäilen miehen olevan ihastunut: hän ujostelee seurassani (muuten todella avoin / puhelias), välttelee katsekontaktia, on aidon ilahtuneen ja lähes rimastuneen näköinen silti aina minut nähdessään. Siis näitä klassisisa ihastuneen ihmisen markkereita. On lisäksi yksi toinen selkeä seikka, josta olen päätellyt asian näin olevan, mutta en sitä voi tähän laittaa ettei meitä tunnisteta.
Mitä muuta tämä voisi olla ja mikä nyt eteen? Harrastus on tärkeä, enkä halua jäädä tällaisen takia pois :(
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sä koko ajan mietit miehen tunteita ja yrität kytätä sen käyttäytymisestä merkkejä ihastumisesta, niin paljonkohan sä tuijottelet miestä..? Jos nainen on huomannut miten paljon kiinnität huomiota hänen mieheensä ja siksi on sulle nuiva koska hänen mielestään sä olet se ihastunut.
Sinuna lopettaisin asian miettimisen ja suhtautuisin heihin ystävällisesti mutta etäisyyttä pitäen. Jospa se vaikka auttaisi.Mielenkiintoinen näkökulma, mutta jos asia olisi näin, niin olettaisin usean kuukauden tauon auttavan, mutta näin ei käynyt. Olimme monta kuukautta kokonaan pois paikkakunnalta.
Olen kyllä visusti varonut yhtään ruokkimasta tätä tilannetta, joten siinäkin mielessä tuo tarkkaileminen on huono selitys.
Ilmankos tämä kuullostikin niin tutulta. Olet avautunut tästä monta kuukautta aiemminkin?
Jos nyt oikeen tarkkaan kuullostelen, niin kuullostaa ihan siltä kuin olisin elämänkoululainen. Oletko? jos olet niin älä vastaa enään.
Mitä sinä sitten käyttäisit oman egosi jatkeena, jos elämänkoululaiset lakkaisivat vastaamatta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse keskustelisin tilanteesta sekä miehen että puolison kanssa ehkä mieluiten yhdessä niin että molemmat ovat palkalla.
Joo, tää on hyvä! "Hei, voitaisiinko hetki jutella ihan kolmestaan... Kun kuules Matias, mulla on nyt tunne, että olet ilmeisesti ihastunut minuun, ja sinä, Maarit, olet ilmeisesti tämän myös huomannut. Haluaisin nyt keskustellen purkaa tämän kiusallisen tilanteen niin että kaikille jää hyvä mieli. Kuka haluaa aloittaa?"
Omista oletuksista jotka liittyvät muihin ei välttämättä kannata kertoa. Sen sijaan voi keskustella siitä että sinusta tuntuu siltä että heidän molempien suhtautuminen on sinuun jotenkin muuttunut. Pitääkö se paikkansa ja mistä se heidän mielestään johtuu. Oletko heidän mielestään toiminut jotenkin väärin tai mistä on kyse. Jos vastaus on että käytöksen muuttuminen ei mitenkään johdu sinusta ok. Jatkaisin harrastusta ja olisin tekemisissä näiden ihmisten kanssa sen verran kun se harrastuksessa on tarpeen.
Mitä enemmän "selittelet" sitä syvempää kuoppaa itsellesi kaivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse keskustelisin tilanteesta sekä miehen että puolison kanssa ehkä mieluiten yhdessä niin että molemmat ovat palkalla.
Joo, tää on hyvä! "Hei, voitaisiinko hetki jutella ihan kolmestaan... Kun kuules Matias, mulla on nyt tunne, että olet ilmeisesti ihastunut minuun, ja sinä, Maarit, olet ilmeisesti tämän myös huomannut. Haluaisin nyt keskustellen purkaa tämän kiusallisen tilanteen niin että kaikille jää hyvä mieli. Kuka haluaa aloittaa?"
Omista oletuksista jotka liittyvät muihin ei välttämättä kannata kertoa. Sen sijaan voi keskustella siitä että sinusta tuntuu siltä että heidän molempien suhtautuminen on sinuun jotenkin muuttunut. Pitääkö se paikkansa ja mistä se heidän mielestään johtuu. Oletko heidän mielestään toiminut jotenkin väärin tai mistä on kyse. Jos vastaus on että käytöksen muuttuminen ei mitenkään johdu sinusta ok. Jatkaisin harrastusta ja olisin tekemisissä näiden ihmisten kanssa sen verran kun se harrastuksessa on tarpeen.
Onko harrastukset teille ihan oikeasti jotain kaverikerhoja, jossa puhutte tunteistanne?
Huhuu ap, miten tuo haittaa itse harrastamista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sä koko ajan mietit miehen tunteita ja yrität kytätä sen käyttäytymisestä merkkejä ihastumisesta, niin paljonkohan sä tuijottelet miestä..? Jos nainen on huomannut miten paljon kiinnität huomiota hänen mieheensä ja siksi on sulle nuiva koska hänen mielestään sä olet se ihastunut.
Sinuna lopettaisin asian miettimisen ja suhtautuisin heihin ystävällisesti mutta etäisyyttä pitäen. Jospa se vaikka auttaisi.Mielenkiintoinen näkökulma, mutta jos asia olisi näin, niin olettaisin usean kuukauden tauon auttavan, mutta näin ei käynyt. Olimme monta kuukautta kokonaan pois paikkakunnalta.
Olen kyllä visusti varonut yhtään ruokkimasta tätä tilannetta, joten siinäkin mielessä tuo tarkkaileminen on huono selitys.
Ilmankos tämä kuullostikin niin tutulta. Olet avautunut tästä monta kuukautta aiemminkin?
Jos nyt oikeen tarkkaan kuullostelen, niin kuullostaa ihan siltä kuin olisin elämänkoululainen. Oletko? jos olet niin älä vastaa enään.
Mitä sinä sitten käyttäisit oman egosi jatkeena, jos elämänkoululaiset lakkaisivat vastaamatta?
Miksi muuten elämänkoululaisten kommentit ovat usein niin veemäisiä, että niistä provosoituu itsekin? Esitetään faktoina tuulesta temmatut mielipiteet:
"Tää on varmalla provo!"
"Kuullostaa viimeviikkoiselta avautumiselta."
"En jaksa tätä samaa paskaa lukea enään." (öh, miksi luet?)
Jne....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko harrastukset teille ihan oikeasti jotain kaverikerhoja, jossa puhutte tunteistanne?
Kiusallinen tunnelma. -Ap
Vierailija kirjoitti:
Eikö ole mahdollista että yksinkertaisesti kysyt siltä naiselta, että "anteeksi nyt, mutta olenkohan jotenkin tietämättäni loukannut sinua, koska minusta tuntuu, että suhtaudut minuun jotenkin erilailla" tms.
Tämä on paras vinkki täällä. Suosittelen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joillekin ihastuksesta tai mustasukkaisuudesta on haittaa toisille ei. Kyllä itse haluaisin selvittää tilanteen jos huomaan että toisella on selvästi negatiivisia tunteita minua kohtaan ja ne haittaa hänen tai esim. hänen puolisonsa harrastusta. Miehen mahdolliseen ihastumisen tuskin kiinnittäisin huomiota, etenkään jos hän todellisuudessa ei mitenkään ihastumisistaa edes osoita, mutta jos naisen mustasukkaisuus haittaisi selvästi välejämme tai harrastuksen jatkumista yrittäisin selvittää miksi niin on.
Vierailija kirjoitti:
Miten ois, jos juttelisit sen naisen kanssa?
Kerro sille, että sä et ainakaan oo antamassa vastakaikua, ja ihastuminen myös suhteessa olevalla on ihan normaalia sekä yleensä ohimenevää.
Vaimoni jutteli yhden naispuolisen ystäväni kanssa (ainakaan minulla ei ollut mitään tunteita häntä kohtaan, 100% kaveri). Lopputuloksena yksi ystävä vähemmän.
Avopuolison käytöksestä pitää kysyä häneltä itseltään.
Kirjoituksestasi voi päätellä, että olet tyrkky ääliö. Voi siitä päätellä muutakin, mutta subjektiivinen höpinä on aina kaukana objektiivisesta.
Jos sinua jokin asiassa häiritsee, suosittelen pitämään harrastuksesta taukoa tai etsimään toisen harrastuspaikan. Veren kaivaminen nenästään on tyhmää, ongelmia tulee ilman sitäkin.
Jos joku puolituttu olisi ihastunut muhun, niin mun mielestä se asia ei varsinaisesti edes kuulu mulle. Keskittyisin siihen harrastukseen ja omaan parisuhteeseen. Sulla ei ole mitään syytä olla kiusaantunut, kun et ole edes tehnyt yhtään mitään. Jos tämä nainen käyttäytyy ikävästi, niin se on hänen häpensä ja hänen miehensä asia keskustella asiasta hänen kanssaan.
Käyttäytyisin vaan neutraalisti ja jos ikävä käytös jatkuu niin kontakti ihan minimiin. Tervehdit, mutta ei mitään jutustelua ja kuulumisten vaihtoa. Riippuu nyt tietysti harrastuksen luonteesta kuinka hyvin tämä onnistuu. Ainoastaan jos mies tulisi suoraan kysymään, miksi käyttäydyn niin kylmästi, voisin sanoa että hänen naisensa suhtautuu syystä tai toisesta erikoisesti, ja haluat vaan keskittyä siihen harrastukseen.
Puolison käytös kertoo vaan, että on lähinnä leipiintynyt suhun. Ehkä olet tyrkky joka roikkuu koko ajan hänen miehessään kiinni?
Multa menis kyllä hermo tollasessa tilanteessa, ja testaisin ihan oikeasti sitä miestä. Näyttäisin vaikka tissit vahingossa tms. Mitä ne mua kyttää, täysin ulkopuolista.
Mutta toisaalta eiköhän kyse ole jostain lievemmästä? Sillä mun yhden harrastuskaverin mies tuli kerran ainakin ehdottelemaan mulle ihan suoraan. Olin silloin vielä nuori ja nätti. Olin aivan äimänkäkenä, sillä meidän välillä ei ollut ollut mitään. Ei silmäpeliä, ei juttelua, ei mitään. Mies ei edes ollut millään lailla tyyppiäni. Ei pelkoakaan, että olisin koskenut häneen. Sääliksi kävi tyttöystävää.
Vierailija kirjoitti:
Multa menis kyllä hermo tollasessa tilanteessa, ja testaisin ihan oikeasti sitä miestä. Näyttäisin vaikka tissit vahingossa tms. Mitä ne mua kyttää, täysin ulkopuolista.
Mutta toisaalta eiköhän kyse ole jostain lievemmästä? Sillä mun yhden harrastuskaverin mies tuli kerran ainakin ehdottelemaan mulle ihan suoraan. Olin silloin vielä nuori ja nätti. Olin aivan äimänkäkenä, sillä meidän välillä ei ollut ollut mitään. Ei silmäpeliä, ei juttelua, ei mitään. Mies ei edes ollut millään lailla tyyppiäni. Ei pelkoakaan, että olisin koskenut häneen. Sääliksi kävi tyttöystävää.
Mitä!? :D Jos mies pyrkii ihastuksesta pois, kuten järkevät ihmiset, niin sä vaan vetäiset tissit tiskiin?
Vierailija kirjoitti:
Avopuolison käytöksestä pitää kysyä häneltä itseltään.
Kirjoituksestasi voi päätellä, että olet tyrkky ääliö. Voi siitä päätellä muutakin, mutta subjektiivinen höpinä on aina kaukana objektiivisesta.Jos sinua jokin asiassa häiritsee, suosittelen pitämään harrastuksesta taukoa tai etsimään toisen harrastuspaikan. Veren kaivaminen nenästään on tyhmää, ongelmia tulee ilman sitäkin.
Sinun tekstistäsi taas voi päätellä, että ihmistuntemuksesti on nolla sen lisäksi, että käytöksesi ja kielenkäyttösi on vulgääriä.
Taukoa on pidetty ja tiedoksesi: toista vastaavaa harrastuspaikkaa ei lähistöllä ole.
Vierailija kirjoitti:
Puolison käytös kertoo vaan, että on lähinnä leipiintynyt suhun. Ehkä olet tyrkky joka roikkuu koko ajan hänen miehessään kiinni?
Öh, luitko ollenkaan itse aloitustekstiä?
Mulla sama mut oon tavallaan se mies ja ajatelen samoin ap:sta ja itse en ole ihastunut lainkaan. Tuntuu vaan että ap on tosi ihastunut minuun ja vaimokin näkee sen.
Eikä tykkää yhtään.
Minulle on ihan normaalia että naiset ihastuu minuun ja voin kyllä jakaa katseita tavallaan lohdutuspalkintona ap:n kaltaisille naisille.
Sinällään erityistä on että ap ei tiedettävästi ole ihastunut minuun.
Ehkä kuvittelen vain että hän on ja hän kuvittelee että minä olen.
Minä olen vain tottunut siihen että kaikki naiset yleensä lankeaa loveen ja se on tavallaan vähän ahdistavaa.
Ymmärrän miten ärsyttävää on kun ei tiedä mitä on meneillään. Itse olen ajoittain epäillyt että entinen työkaverini on ihastunut minuun. Merkkejä on ollut monen monia, mutta olen huomannut ne vasta vuosien päästä kun näemme enää harvemmin, siis muistoja palaa tipoittain mieleen ja ajattelen että ai perhana yrittikö se totakin... Olin siis vuosia melko läheinen miehen kanssa ja tiedän että hän manipuloi muita mutta olin kai liian lähellä ja ajattelin että ei se nyt muhun tota yritä, enhän ole edes sen tyyppiä. Todellisuudessa mulla oli vain tosi huono itsetunto ja olisin hyvinkin voinut olla sen tyyppiä, ainakin muistutan miehen exää... olen siis kurvikas blondi. Hänen nyksänsä on brunette ja kertoi minulle kerran että joskus mies laittaa hänet käyttämään seksin aikana blondia peruukkia. Mies myös yritti joskus ennen saada minut eroamaan omasta miehestäni sillä verukkeella että voisin saada jonkun paremman. Koska hän oli suhteessa ajattelin että hän on vain huolestunut ystävänä mutta... Mutta toisaalta kuten joku täällä jo mainitsi, ehkä olen tahattomasti lietsonut tätä käytöstä omilla katseillani tai eleilläni, en aina oikein huomaa että käytökseni on ehkä miehen näkökulmasta flirttiä... Eikä sillä loppujen lopuksi ole väliä, ärsyttää vain kun ei tiedä totuutta. Näen joskus miestä edelleen ja nykyään olen enemmän varuillani etten ainakaan itse flirttaile.
Tiedätte tunteen kirjoitti:
Mulla sama mut oon tavallaan se mies ja ajatelen samoin ap:sta ja itse en ole ihastunut lainkaan. Tuntuu vaan että ap on tosi ihastunut minuun ja vaimokin näkee sen.
Eikä tykkää yhtään.
Minulle on ihan normaalia että naiset ihastuu minuun ja voin kyllä jakaa katseita tavallaan lohdutuspalkintona ap:n kaltaisille naisille.
Sinällään erityistä on että ap ei tiedettävästi ole ihastunut minuun.
Ehkä kuvittelen vain että hän on ja hän kuvittelee että minä olen.
Minä olen vain tottunut siihen että kaikki naiset yleensä lankeaa loveen ja se on tavallaan vähän ahdistavaa.
Tässä ei ollut päätä eikä häntää :D Onneks oot hei edes komea.
Ainoa vaihtoehto on vain jatkaa normaalia toimintaa ja olla itse asiallinen ja ystävällinen. Ei missään nimessä mitään kysymistä mieheltä tai naiselta asiasta. Ikävä tilanne.
P.s ainoa mitä voisi ehkä tehdä, jos sen voi luontevasti tehdä, olisi puhua näiden kuullen omasta miehestään ja mitä suunnittelette yhdessä jne. Ja korostetun asiallinen/viileä käytös tämän miehen suuntaan.