Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitini tuo liikaa tavaraa asuntooni

Vierailija
09.04.2019 |

Miten sanoa jatkossa että äitini ei tuo kotiini yhtään enää tavaraa. Mulla on nyt kaksi kellarikoppia täynnä tavaraa omia ja äidin tuomia. Olen opiskelija ja mulla on pieni asunto, sänky vie valtaosan tilasta ja samaten kirjoituspöytä. Mulla on nyt kellarissa mattoa, 2 tuolia, pieni pöytä, vaatteita, kirjoja yms. millä kukaan ei tee mitään. AJattelin pois muuttaessani jättää kamat roskiin tai jättää kellariin, ei ole rahkeita siirrellä niitä minnekään kun en niitä tarvitse.

Ihmisen on vaikeampi käsittää 25m2 kun itsellä on 120m2 omakotitalo

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miten se äiti nyt niitä tavaroita noin vain tuo sinun asuntoosi. Onko hänellä avaimet sinne ja tuoko salaa, vai miten se on mahdollista, että vastoin tahtoasi tavaroita ilmestyy asuntoosi ja kellariisi?

Vierailija
2/22 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti, mun kämppään ei mahdu enempää tavaraa, joten älä tuo sitä enää! Katso nyt, kaappi pursuaa, pitäisi jo oikeastaan karsiakin näit.

Jos tuo tavaraa siitä huolimatta, niin pistät sitten lähtiessä jonkun vaihtarin äidin mukaan. Ehkä sitten tajuaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiellä tuomasta.

Kellariin jos jätät, maksat toki myös poisviennistä.

Vierailija
4/22 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistät suorilla myyntiin tai roskiin ne romut. Kun äiti kysyy, missä juuri tuomani huonekalu/matto on, niin kerrot kantaneesi sen turhana roskiin. Jos raha ei sinua kiinnosta, voit tietenkin lahjoittaa ne esim. naamakirjan palstoilla, tms.

Vierailija
5/22 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa typerältä kummaltakin. Tyttö ei ymmärrä arvostaa. Äiti yrittää ajatella hieman tytön tulevan oikean asunnon sisustamista. Tyttö ei ymmärrä keskustella äitinsä kanssa. Äiti ei ymmärrä selittää tytölle, tai hänelle ei mene perille.

Mitään kellarikomerokamoja ei muuttaessa milloinkaan jätetä muiden ihmisten riesaksi ja kirottavaksi. Millainen ei sitä edes ymmärrä!

Nyt äidin kanssa kahvipöytään ja näytät ne kellarikomerot ja selität, ettei nyt enempää enää mahdu vaikka äidillä miten hyvä tarkoitus. Äiti voi vuokrata niin halutessaan varastofirmasta tilaa ja säilöä ne tavarat tyttöä varten.

Tyttö alkaa nyt miettiä, pitää ymmärtää kuitenkin olla kiitollinen huolehtivaisesta äidistä, jollaista kaikilla ei ole. Monen vanhemmista ei ole mitään apua joko heidän resurssipulansa vuoksi tai siksi, heillä ei ole tahtoa autella nuortaan. Kannattaa siis keskustella aikuisen tavoin asiasta mutta ilmausten kuitenkin sen, ymmärtää arvostaa. Käy keskustelua siihen tyyliin, miten tämä nyt ratkaistaan? Älä polje jalkaa tai osoita kiittämättömyyttä.

Vierailija
6/22 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot suoraan, että älä tuo mitään, kun ei mahdu. Jos tuo, sanot, ettet ota vastaan ja käsket viedä mukanaan. Jos ei muuten vie, nosta oven ulkopuolelle samalla kun äiti lähtee ja laita ovi kiinni. Tuskin viitsii jättää niitä tavaroita rappukäytävään.

Vierailija
7/22 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntoni on siis 25m2 ja hän toi tänne kolme tuolia ja kirjoituspöydän. Sen lisäksi mulla on iso sänky 160cm

Vierailija
8/22 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kellariin ei missään nimessä saa jättää mitään, kun lähdet pois! Huh, miten itsekäs ajatuskin.

Vierailija
9/22 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanko totta?

Vierailija
10/22 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myy. Opiskelija tarvitsee rahaa.

Vierailija
11/22 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti alkoi hamstraamaan tavaraa mun kotiin siinä vaiheessa, kun ostin itselleni palan kerrostaloa. Jossain vaiheessa sanoin äidille, että ymmärrän hänen tarkoittavan hyvää, mutta kaikki kaapit ovat täynnä tavaraa, joten ihan jokaista kivaa kulhoa, purkkia tai maljakkoa ei tarvitse minulle tuoda. Viesti meni perille. Nykyään tehdessään löytöjä ottaa kuvan ja pistää whatsappilla kysymyksen, että tarvitsenko/haluanko.  Lapsilleni tehnyt mahtavia löytöjä kirpparilta, mutta niitä maljakoita en tarvitse enempää :)

Vierailija
12/22 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äitini tyrkytti mulle veljeni mööpeleitä ym kun HÄNELLÄ oli kuulemma niin ahdasta! (Hän yksin omakotitalossa, minä vuokrakämpässä...)

Älkää kysykö, miksei veljeni, hänellä myös omakotitalo, vienyt niitä pois, se onkin ihan toinen tarina.

Joidenkin ihmisten on aivan mahdoton luopua joistakin tavaroista, vaikka kirpparitkin on olemassa. Niillä on kai jonkinlainen tunneside esineisiin.

Vierailija
13/22 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti ,minulla on jo kaikki tarpeellinen, vie vaikka v*****tuun nuo romus ja jos et tajua niin elä soita enää koskaan.

Vierailija
14/22 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi? Kai hänellä on tavaroiden tuomiseen joku idea?

Vierailija
15/22 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että myy sen tavaran ja antaa sulle siitä rahan jos auttaa haluaa. Etkä ota tavaroita vastaan. Laita myyntiin kaikki turhat tavarat.

Vierailija
16/22 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi? Kai hänellä on tavaroiden tuomiseen joku idea?

Tämän minäkin haluaisin tietää.

Vierailija
17/22 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kellariin ei missään nimessä saa jättää mitään, kun lähdet pois! Huh, miten itsekäs ajatuskin.

Sinne jätän kylmästi. Tuolit, pöydän ja kaikki muut tavarat joita mulla on tuotu mielinmäärin. Mä en niitä jaksa edes roskiskatokseen viedä. Kerätkööt joku paremmin tarvitseva.

Vierailija
18/22 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinne jätän kylmästi. Tuolit, pöydän ja kaikki muut tavarat joita mulla on tuotu mielinmäärin. Mä en niitä jaksa edes roskiskatokseen viedä. Kerätkööt joku paremmin tarvitseva.

Toivottavasti vuokranantajasi ottaa takuuvuokrastasi kellarikomeron tyhjennyskustannukset.

Vierailija
19/22 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varaudu maksamaan tyhjennyksestä.

Oletko kysynyt miksi äitisi raahaa tavaraa sinulle tai oletko sanonut hänelle ettet halua enää yhtään tavaraa?

Vierailija
20/22 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liityt paikallisiin face-kirppiksiin ja roskalavaryhmiin. Onko opiskelijoilla jotain kierrätysryhmiä? Otat kuvan kännykälläsi ja hinnoittelet tai sanot käyttämättömäksi. Hintalappukin voi näkyä kuvassa. Ainakin osa rojuista menee vikkelästi. Loput voi viedä kierrätyskeskukseen tms. Tavallista pöydänvuokrausten kirpparilta en suosittele, liikaa vaivaa ja voi jäädä miinukselle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän viisi