Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

O´boy kaakaojuomajauheessa on 80 % sokeria

Vierailija
08.04.2019 |

Kuinkahan moni vaivautuu lukemaan tuoteselostetta ja antaa jälkikasvunsa ryystää moista sokerivelliä?

Kommentit (72)

Vierailija
41/72 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmankos onkin niin hyvää :)

Vierailija
42/72 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jauhetta menee lusikallinen mukiin, joten kokonaisuudessa sokerin määrä jää paljon pienemmäksi. Mutta kannattaa katsoa vaikka murojen yms. sokerimäärät.

Niin ja AP:lle tiedoksi, katson kaikista ruokatuotteista sokerien ja tyydyttyneen rasvan määrän. 

En tiedä, minkäkokoista lusikkaa sinä käytät, mutta kun kaakaojuomajauheessa on selvästi alle 20 % kaakaota, jauhetta menee ainakin minulla vähintään kukkurallinen ruokalusikallinen mukilliseen. Muuten ei paljon kaakao lopputuloksessa maistu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/72 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin lapsena katkera kun muilla oli noita kaakaojuomajauheita ja meillä ei ollut koskaan.

Ei lapset kuole,jos saavat noita.

Vierailija
44/72 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

VInkiksi heille, jotka tekevät itse kaakaojauheesta kaakaojuomansa: laittakaa ripaus merisuolaa tai fleur de sel -suolaa. Makeutukseksi suosittelen ruokosokerin ja hunajan yhdistelmää. Pelkkä hunaja tu liian vahvan hunaja-aromin kaakaoon, jonka pitäisi periaatteessa maistua kaakaolle. Suola korostaa kaakaon makua. Ja tähän ei käy mikään muu kuin täysimaito. Kevytmaito menettelee vielä. Sorry vegaanit, mutta kauramaidolla tai mantelimaidolla yms. ei onnistu. Ellei sitten haittaa se, että ei tule maistumaan sille lapsuuden kaakaolle. Itse käytän luomumaitoa lähitilalta.  

Vierailija
45/72 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

O´boy on ylivoimaisesti parasta kaakaojauhetta, nam! Sitä laitetaan 3rkl isoon mukilliseen maitoa, ihan sairaan hyvää.

Vierailija
46/72 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä juon vaan raakakaakaojauheesta tehtyä kaakaojuomaa. Laitan pikkasen sokeria.

Raakakaako ei maistu kaakaolle. Aivan kamalaa!

:DD Raakakao on just sitä aitoa kaakaota, ei mitään muuta lisättyä aineita kuin kaakaota itsessään. Mikä sinusta maistuu kaakaolle? Joku sekoitekaakaoko? Käytän itse raakakaakaota josta on poistettu se kitkerä aines. No joo tietty se on vähän niinkin mihin maku on tottunut, myönnettäköön.

Vierailija
47/72 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eiköhän jokainen nyt tiedä, että noissa kaakaoissa on paljon sokeria. Myös karkissa on paljon sokeria. Ja pullissa ja kekseissä. Silti näistä on lapsena nautittu iät ajat. Kunhan pysyy kohtuullisuudessa, niin mitä väliä. Vähän sitä pipoa löysemmälle, kiitos ;).

Vierailija
48/72 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokerissa on 100 % sokeria! Kääk!

Vierailija
49/72 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sokerissa on 100 % sokeria! Kääk!

Härregyydelis! Mää kualen!

Vierailija
50/72 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä juon vaan raakakaakaojauheesta tehtyä kaakaojuomaa. Laitan pikkasen sokeria.

Raakakaako ei maistu kaakaolle. Aivan kamalaa!

:DD Raakakao on just sitä aitoa kaakaota, ei mitään muuta lisättyä aineita kuin kaakaota itsessään. Mikä sinusta maistuu kaakaolle? Joku sekoitekaakaoko? Käytän itse raakakaakaota josta on poistettu se kitkerä aines. No joo tietty se on vähän niinkin mihin maku on tottunut, myönnettäköön.

Sitten se ei ole raakakaakaota vaan täyskaakaota.

Vierailija
51/72 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rainbown kaakao 250g 1.85€ 

Ravintosisältö /100g

Rasva 21g

Hiilihydraatit 11g, sokereita 0.9g

proteiini 20g

Aika ravitsevaa.

Vierailija
52/72 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi yllättävää? Ei kaakaosta saa mitään terveysjuomaa mitenkään. Mutta kuten joku jo sanoi, neskvikki ei maistu suklaiselta joten en osta sitä. Olen suklaahullu ja haluan oikein viimeisen päälle suklaista kaakaota silloin kun sitä juon.

Vierailija
53/72 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, siis ouboi eikä neskvikki.

Vierailija
54/72 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi yllättävää? Ei kaakaosta saa mitään terveysjuomaa mitenkään. Mutta kuten joku jo sanoi, neskvikki ei maistu suklaiselta joten en osta sitä. Olen suklaahullu ja haluan oikein viimeisen päälle suklaista kaakaota silloin kun sitä juon.

Raakakaakao on suorastaan superfood. Tavallinen peruskaakao (ei mikään brändätty sokerimössö oboy) sopii myös hyvin laihduttajille.

Vierailija
55/72 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyi vielä pahempi vaihtoehto O´Boylle: X-tra kaakaojuomajauhe. Sisältää kaakaota vain 15 %, loput sokeria ja dekstroosia. Mutta jos hinta edellä mennään, niin mikäs siinä.

Vierailija
56/72 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitten? Pulmu paketissa on 100% sokeria.

Jos joku haluaa noita käyttä, niin voi ja saa käyttää.

Lapsena naapurin sälli eli yhden kesän alakouluikäisenä juomalla maitoa, johon lisäsisi reilusti sokeria. Loppukesästä oli niin paha ummetus että joutui leikkaukseen, jossa suoli tyhjennettiin.

Vierailija
57/72 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos annat lapsellesi makeutettuja jugurtteja ja tuoremehuja sekä lisäksi vielä näitä kaakaojuomajauheita, on kokonaissokerin määrä viikkotasolla todella korkea.

Suomessa on noin 350 000 diagnosoitua hoidossa olevaa diabeetikkoa:

noin 50 000 tyypin 1 ja noin 350 000 tyypin 2 diabeetikkoa.

Lisäksi arviolta 100 000 suomalaista sairastaa tietämättään tyypin 2 diabetesta.

Vierailija
58/72 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitten? Pulmu paketissa on 100% sokeria. Jos joku haluaa noita käyttä, niin voi ja saa käyttää.

Juuri tämäntyyppisten kommentoijien takia kannattaa yrittää toitottaaa elintarviketietoutta myös WT-jengille, ihan heidän omaksi parhaakseen.

Vierailija
59/72 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hih, parhaillaan jälkikasvu tuossa pöydän ääressä nauttii kaakaojuomajauheesta ja voikkuleivistä. Lisäksi myös kokojyvämuroja ja tuoremehuja sekä jokurtttia. Hyvin tuntuu maistumaan.

Vierailija
60/72 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raakakaakao on suorastaan superfood. Tavallinen peruskaakao (ei mikään brändätty sokerimössö oboy) sopii myös hyvin laihduttajille.

On kuitenkin muistettava kuitenkin käyttää kohtuudella, koska kaakaotuotteet ovat maksalle haitallisia!