Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

O´boy kaakaojuomajauheessa on 80 % sokeria

Vierailija
08.04.2019 |

Kuinkahan moni vaivautuu lukemaan tuoteselostetta ja antaa jälkikasvunsa ryystää moista sokerivelliä?

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä juon vaan raakakaakaojauheesta tehtyä kaakaojuomaa. Laitan pikkasen sokeria.

Raakakaako ei maistu kaakaolle. Aivan kamalaa!

Vierailija
22/72 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti tuotteen makeudesta on tullut tarpeeksi palautetta firmaan sillä O´Boysta on tarjolla myös vähemmän sokeria sisältävä versio. Siinä on kuitenkin edelleen 65 % sokeria. Sitä paitsi vähentynyttä sokerimäärää on kompensoitu lisäämällä tuotteeseen inuliinia antamaan lisämakeutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä keitetään kaakaota siitä oikeasta kaakaojauheesta. Lasten mielestä tuo kaakaojuomajauheesta tehty kaakao ei edes maistu hyvältä. Just viime viikonloppuna tarjottiin yhdelle lapsen kaverille oikeaa kaakaota kauramaitoon tehtynä, ja hän tykkäsi tosi paljon (kyseessä nirso lapsi, itsekin yllätyin, että tykkäsi).

Vierailija
24/72 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ilmankos se on sitten niin koukuttavaa.

Vierailija
25/72 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketä kiinnostaa joku kaakaojauhon koostumus, oikeesti?

Ehkäpä ne vanhemmat, jotka haluavat etteivät lapset juo sokerilitkua, jos kaakaota haluavat?

Muitakin raakakaakaojauheita -myös luomuna- löytyy kuin jopa minulle lapsuudestani tuttu Van Houten, joka oli varmaan pitkään ainoa sokeriton kaakaojauhe.

Vierailija
26/72 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari reilua teelusikallista o´boyta kylmään rasvattomaan maitoon, ai että on aamukaurapuuron kanssa niiiiiin parasta. Juon joka aamu. Olen päälle kolmekymppinen mies, enkä ole joka aamuisesta sokeriannoksesta huolimatta lihava, sairas, väsynyt enkä diabeteksessä, vaikka tietysti hieman paha tapa tuo aamukaakao on. Muuten ei sitten sokeria syödäkään. Kuka nyt muutenkaan nykypäivänä enää syö karkkeja, pullaa, munkkeja, kakkuja, keksejä, leivonnaisia? Mulle ihminen joka syö noita, on vähän sama kuin ihminen joka tupakoi.

Vierailija
27/72 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pari reilua teelusikallista o´boyta kylmään rasvattomaan maitoon, ai että on aamukaurapuuron kanssa niiiiiin parasta. Juon joka aamu. Olen päälle kolmekymppinen mies, enkä ole joka aamuisesta sokeriannoksesta huolimatta lihava, sairas, väsynyt enkä diabeteksessä, vaikka tietysti hieman paha tapa tuo aamukaakao on. Muuten ei sitten sokeria syödäkään. Kuka nyt muutenkaan nykypäivänä enää syö karkkeja, pullaa, munkkeja, kakkuja, keksejä, leivonnaisia? Mulle ihminen joka syö noita, on vähän sama kuin ihminen joka tupakoi.

No minä, ja aika moni muukin. En nyt yhtäkkiä keksi, miksi en söisi. Kun pitää määrät kohtuudessa, ei ole mitään haittaa, aivan kuin ei ollut aiemminkaan.

Vierailija
28/72 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle ja muillekin tiedoksi, että kaikissa kaakaojuomajauheissa on se noin 80% sokeria. Ei kannata verrata kaakaojauheeseen.

Vierailija
29/72 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valio iski aikoinaan Maraboun kultasuoneen ja toi markkinoille kilpailevan hyvin samanlaisen tuotteen, Makao-kaakaon. Muistaako joku?

Vierailija
30/72 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmankos olikin lapsena niin hyvää.

Vierailija
31/72 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi yök ostaako ihmiset sitä vieläkin? Paljon parempaa tulee siitä kunnon tummasta kaakaojauheesta, vielä ripaus vaniljasokeria niin nam.

Ei siihen mitään sokeria pidä laittaa. Minä teen kaakaon kookosmaitoon ja kuohukermaan.

Vierailija
32/72 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän LINDT Hot Chocolate Flakes -tuotetta. WT:t käyttäkööt Oboita.

Vierailija
33/72 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä, kaakaojauhetta pistetää 1-3 teelusikallista. Tuosta määrästä ei hirveästi tule sokeria.

Vierailija
34/72 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä, kaakaojauhetta pistetää 1-3 teelusikallista. Tuosta määrästä ei hirveästi tule sokeria.

Eipä niin. Vain reilut kaksi teelusikallista puhdasta sokeria per yksi lasillinen kaakaota.

Vierailija
35/72 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valio iski aikoinaan Maraboun kultasuoneen ja toi markkinoille kilpailevan hyvin samanlaisen tuotteen, Makao-kaakaon. Muistaako joku?

Muistan. Mutta se maistui ihan erilaiselta, oli mielestäni parempaa.

Vierailija
36/72 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhea hysteria taas jostain sokereista. Itse juon iltaisin sen yhden kaakaokupillisen maidon kanssa. Piilosokereita saatte ihan varkain muistakin syömisistänne. Kaakao on hyvvee !!

Vierailija
37/72 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa minä lisään vielä O'boyhin sokeria. Sokeri on terveellistä kun siinä ei ole rasvaa eikä kolesterolia.

Vierailija
38/72 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä juon vaan raakakaakaojauheesta tehtyä kaakaojuomaa. Laitan pikkasen sokeria.

Sama täällä! Sokerina kookossokeria, joskus hunajaa teelusikallisen ( kotimaista,paikallista täältä Hämeestä).

Vierailija
39/72 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti tuotteen makeudesta on tullut tarpeeksi palautetta firmaan sillä O´Boysta on tarjolla myös vähemmän sokeria sisältävä versio. Siinä on kuitenkin edelleen 65 % sokeria. Sitä paitsi vähentynyttä sokerimäärää on kompensoitu lisäämällä tuotteeseen inuliinia antamaan lisämakeutta.

Tuota vähemmän sokeria sisältävä O'Boytä on ollut kaupoissa jo yli kymmenen vuotta. Aikoinaan ostin sitä hetken, kun poika tykkäsi kaakaosta. Mutta liikaa hintaa sokerille tuli siitäkin, kun kilo pelkkää hienoa sokeria maksaa vain reilun euron. Pikku hiljaa kaakaojauheen ja itse annostellun sokerin kautta siirryttiin kaakaonjuonnista kokonaan pois. Poika alkoi juoda teetä ja nyt kohta parikymppisenä kahvia.

Itse teen vielä joskus itselleni kaakaota, mutta se kyllä edellyttää kuohukermaa kyytipojaksi. Kaakaojauhetta pitää laittaa kunnolla, sokeriakin useampi kahvilusikallinen, mutta ei kuitenkaan niin paljon kuin valmiissa jauheissa.

Vierailija
40/72 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jauhetta menee lusikallinen mukiin, joten kokonaisuudessa sokerin määrä jää paljon pienemmäksi. Mutta kannattaa katsoa vaikka murojen yms. sokerimäärät.

Niin ja AP:lle tiedoksi, katson kaikista ruokatuotteista sokerien ja tyydyttyneen rasvan määrän.