Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pääsen rintojen pienennysleikkaukseen. Haluaisin kuulla kokemuksia jo leikatuilta?

Vierailija
08.04.2019 |

Miten pitkään kesti toipuminen. Kuinka pian töihin? Oliko lopputulos mieleen? Ym ym haluaisin lukea mahdollisimman paljon kokemuksia.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinkahan moni pienennysleikkaukseen menneistä oli oikeasti normaalipainon alapäässä tai hoikka?

Kaikki muut kun voivat vaikuttaa asiaan ensisijaisesti laihduttamalla.

MInulla laidutus pahensi asiaa eli olen 170 cm ja laidutin 73 kg -> 60 kg ja samalla rinnat repsahtivat navalle. ILman laihdutusta ei kriteerit olisi täyttyneet enkä olisi ikinä tajunnut, että tarvitsen leikkausta. Rinnat ei ole läskiä, ne on rauhaskudosta.

Vierailija
22/22 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinkahan moni pienennysleikkaukseen menneistä oli oikeasti normaalipainon alapäässä tai hoikka?

Kaikki muut kun voivat vaikuttaa asiaan ensisijaisesti laihduttamalla.

Minä. BMI 20, kuppikoko 65G-H, lihasmassaa etenkin jaloissa jonkin verran aiemmista urheilulajeista johtuen. Rinnat tiivistä rintakudosta, rasvaa ei kirurgin mukaan ollut juuri nimeksikään, kudosta poistettiin kilon verran.

Jos sinä olet päässyt eroon läskitisseistäsi laihduttamalla, ei se tarkoita sitä, että "kaikki muutkin" pääsevät.😊

Ja mitä itse leikkaukseen tulee, niin suosittelen lämpimästi. Itsellä meni kaikki aivan loistavasti. Kunnallisella puolella ollaan yön yli heräämössä, ei katetroida, vaan käyt vessassa ennen leikkausta ja sitten leikkauksen jälkeen. Leikkauksessa sinut intuboidaan ja kytketään hengityskoneeseen. Leikkaus kestää 2-3h, antibioottia annetaan iv:nä bakteeritulehduksen estämiseksi. Leikkauksen jälkeen pääsee heti liikkeelle ja syömään, kipulääkkeitä sai kun pyysi, seuraavana aamuna rinnoista poistettiin dreenit ja pääsi kotiin, mikäli dreenieritys oli riittävän pientä. Rintoja tosiaan aristi ekan kuukauden, mutta nyt välillä meinaa unohtaa, että mitään on edes tehty kun olo niin hyvä ja kevyt. Leikkauksesta tosiaan aikaa pari kuukautta. Arvetkin parantuneet siististi. Itselle tehtiin tikkariviilto, eli rintojen alle ei tullut ollenkaan sitä poikkiviiltoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kuusi