Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pääsen rintojen pienennysleikkaukseen. Haluaisin kuulla kokemuksia jo leikatuilta?

Vierailija
08.04.2019 |

Miten pitkään kesti toipuminen. Kuinka pian töihin? Oliko lopputulos mieleen? Ym ym haluaisin lukea mahdollisimman paljon kokemuksia.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä siitä tulee. Voin suositella, säryt loppuivat.

1 kk oli arat, piti varoa. Leikkauksesta toivuin hyvin ja olen tyytyväinen lopputulokseen. Toki arvet näkyi aikansa, nyt 2 v jälkeen ei juuri punoita.

Jotenkin tuli kevyt olo. No, 2 kg laihdutus tavallaan.

Vierailija
2/22 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saikku oli 3 viikkoa, mulla on semifyysinen työ

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettinyt itsekin asiaa, mutta arastelen. Arastelen ihan jo sitä alkututkimusta saati muuta.

Pääsitkö kunnalliselle puolen ja millä kriteerein? Mitä ne tutki siellä?

Nimim.nolottaa

Vierailija
4/22 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä noloa siinä on? Järkyttävät hartiajumit loppuivat ja pää kääntyy taas. Voin urheilla ja liikkua.

Vierailija
5/22 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa hankala asia oli haavojen  suojaaminen, väkisinkin yritti "ristiviilto" rintojen välistä aueta. Muuten oli yllättävän kivutonta ja helppoa, sairaslomaa sain melkein 3 vko. Koska viillot oli rintojen alla juuri siinä, missä rintaliivinen "ympäryskappale" on, niin ei pidä luottaa liiviliikkeen myyjän puheeseen siitä, että pitää olla napakka. Sinne alle pitää tarvittaessa mahtua haavasta vuotoa imevien siteiden eli mieluummin liian iso ympärysmitta kuin liian pieni (isosta saa yleensä pienennettyä 2 cm, pienestä ei suurennettua kuin lisäkappaleella).

Nyt 1v 5 kk myöhemmin arpia ei edes huomaa ellei osaa katsoa.

Vierailija
6/22 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäni paras päätös! Saikkua 5 päivää, kevyt toimistotyö. Alussa kipuja, mut nopeasti toivuin.

Vierailija
7/22 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkiselle puolelle pääsee terveydellisistä syistä: jumit kuja saikut yms vaivat jos on piinanneet todistettavasti. Migreenitkin loppuivat.

Vierailija
8/22 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä luulin että ne nauraa mut pihalle sieltä kun näkee, että ei mulla olekaan jättisäkkejä paidan alla. Mitat kuitenkin täyttyi ja lääkäri oli sitä mieltä, että ehdottomasti olen leikkaukseen oikeutettu. Katsoi hartialinjan ja tietenkin rinnat. Ei pyytänyt laihduttamaan, vaikka BMI oli 26, eli lievä ylipaino. Oli kiinnostunut lähinnä harrastuksistani ja kerroin, että olen hurahtanut juoksuharrastukseen ja lääkäri itse sanoi, että on varmaan ikävä juosta noilla ja oikeassahan se oli. Puolen vuoden päästä suunnilleen on leikkausaika. Toivottavasti rohkeus riittää sinne asti.

Ap

Vierailija
9/22 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraan..

Vierailija
10/22 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajunnutkaan miten romuna olin ennen kuin leikkauksen jälkeen loppui päänsäryt ja hartiajumit

Vierailija
11/22 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka nopeasti pääsee taas juoksulenkille leikkauksen jälkeen?

Vierailija
12/22 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
13/22 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan tarvitse katetroida? Pelkään sitä kuollakseni.

Leikkaukseen pääsisin kyllä.

Vierailija
14/22 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
15/22 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
16/22 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan moni pienennysleikkaukseen menneistä oli oikeasti normaalipainon alapäässä tai hoikka?

Kaikki muut kun voivat vaikuttaa asiaan ensisijaisesti laihduttamalla.

Vierailija
17/22 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurikin tuon ylipainon vuoksi pelkään että en pääsisi leikkaukseen. Mitkä ne kriteerit tarkalleen ovat leikkaukseen pääsemisessä, tietoa tuntuu olevan hyvinkin vaihtelevasti tästä.

Vierailija
18/22 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olispa ihanaa, olen inhonnut näitä lollottimia 13-vuotiaasta, mutta pelkään niitä komplikaatiota :(

Vierailija
19/22 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinkahan moni pienennysleikkaukseen menneistä oli oikeasti normaalipainon alapäässä tai hoikka?

Kaikki muut kun voivat vaikuttaa asiaan ensisijaisesti laihduttamalla.

No ei se rintakudos siitä mihinkään pienene jos laihduttaa, daa. Mulla ei rinnat ole hirveästi kasvaneet, vaikka painoa onkin tullut reilu 10 kiloa lisää. Ympärysmitta nyt kasvaa, mutta itse rinnan koko ei juurikaan.

Leikkauskriteerejä en valitettavasti täytä, vaikka kokoa on 80H. 

Pari kaveria on käynyt ja tyytyväisiä ovat olleet.

Vierailija
20/22 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olispa ihanaa, olen inhonnut näitä lollottimia 13-vuotiaasta, mutta pelkään niitä komplikaatiota :(

Ensisijainen hoitomuoto sinulle olisi terapia ja itsetunnon kasvattaminen.

Miksi inhoat jotain itsessäsi mistä voisit olla ylpeä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi seitsemän