Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten teette päätöksen, että kannattaako jotain ostaa?

Vierailija
08.04.2019 |

Siis miten muodostatte päätöksen?
Olen yrittänyt kehittyä, mutta mulle vieläkin tapahtuu usein, että ostan joitain asioita mitä en tarvitse ja en saa ostettua tavaroita, jotka oikeasti tarvitsisin.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin, onko tämä todella sellainen asia, jonka tarvitsen. Visualisoin ne tilanteet, jossa voisin kys. tavaraa käyttää. Jos kyseessä on vaate, mietin tarkkaan, sopiiko muidenkin vaatteideni kanssa.

Vierailija
2/6 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siten että punnitsen tarvinko oikeasti tavaraa/vaatetta/esinettä vai olisko se "muuten vaan ihan kiva". Ne muuten vaan ihan kivat ja kauniit jätän nykyään ostamatta täysin ja ostan vain oikeaan tarpeeseen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos en ole varma, mietin että onko minulla jo tällainen tavara, tai lähes samanlainen, tai joku mitä voin käyttää tämän tavaran sijaan. Tulenko toimeen ilman tätä, vai mietinkö jatkuvasti että voi kun minulla olisi sellainen. Tulenko katumaan jos en nyt osta tätä. Lopuksi mietin että kuinka tärkeä tämä tavara on, ja kuinka paljon rahaa olen valmis sijoittamaan siihen.

Vierailija
4/6 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opetellut hyvin harkitsevaiseksi ostamisen suhteen. Tälläkin hetkellä mietin jo toista päivää ostanko alemyynnistä nahkaiset nilkkurit. Olisivat kyllä sellaiset, jotka käyttäisin ihan loppuun. Mutta toisaalta mulla on tällä hetkellä nilkkurit. Hetken kun vielä tuumin niin todennäköisesti nuo viimeiset nilkkurit mun koossa on ostanut jo joku toinen! No, eipä haittaa. Usein myös mietin jotakin ostosta harkitessani että kuinka monen tunnin palkka multa menisi tuon ostamiseen. Teen matalapalkkaista työtä tuntityönä ja olen todellakin opetellut harkitsevaista rahankäyttöä!

Vierailija
5/6 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Mietin, tarvitsenko sitä oikeasti

2. Pohdin, onko se hinnaltaan sopiva vai liian kallis

3. Jos jään miettimään asiaa jälkeenpäin ja edelleen tuntuu, että 1 ja 2 toteutuvat, luultavasti palaan ostamaan sen

Vierailija
6/6 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan sitä, mitä tarvitsen. Jos pesukone hajoaa, ostan uuden. Jos pelkään, ettei autolla pääse töihin, vaihdan sen parempaan. Vaatteita ostan tarpeeseen.

Jos tunnen pakonomaista tuhlaamisen tunnetta, ostan jotain mistä nautin, eikä se jää kaappeihin pyörimään. Vaikka elämyslahjakortin, pullon shamppista tai matkan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan neljä