Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies jättänyt yksin vauva-aikana -ero?

Vierailija
08.04.2019 |

En ikinä olisi ajatellut että joutuisin vauvavuonna miettimään eroa, mutta tässä sitä kuitenkin mietin. Koen jääneeni henkisesti täysin yksin vauvan kanssa. Mies käy päivisin töissä ja iltaisin istuu työhuoneessaan katsomassa ruutua. Viikonloppuisin häviää vanhempiensa mökille auttelemaan, tai jotain kavereita auttamaan milloin missäkin ja taas illat katsoo ruutua. Joko telkkaria tai tietokonetta. Ja toki sellaisessa huoneessa, jossa ei edes paikkaa minulle ja vauvalle. Kertaakaan ei ole vauvaa kylvettänyt, ei esim lähtenyt kävelylle vaunujen kanssa, jotta lapsi nukahtaisin. Saattaa päivän aikana kerran katsoa vauvaa ja vähän jutella sen kanssa, ja se on sitten siinä, tuntuu siltä että vauva ei kiinnosta häntä lainkaan. Ja ennen kuin joku sanoo, että itsepähän vauvaa halusit, niin ei kyllä ihan yhdessä sitä haluttiin ja toivottiin. Katsoo myös, että kotityöt kuuluvat täysin minulle, kun olen kotona. Ei kuitenkaan ole edes vauvan kanssa sen aikaa että tekisin jotakin. Onko tämä normaalia? Pitäiskö minun vaan jaksaa tällaista?

Kommentit (153)

Vierailija
41/153 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi teette lapsia näiden kypsymättömien miesten kanssa?? Mies on tasavertainen vanhempi ja meillä ainakin itse nauttii suuresti isyydestään. Hyvä suhde luodaan jo vauva-aikana.

Vierailija
42/153 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi poistatat aina kommenttini? :D

Onko lapsi miehen? Oliko lapsi vain sinun ajatuksesi? Minkälainen sinä olet miehen kanssa? Nalkutatko?

Ap on oikea helmi myös, uhriutuva mamma, minä itse äiti ja joka miehen unelmanainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/153 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsia on yhdessä haluttu, niin niistä myös yhdessä huolehditaan. Tämä koskee ihan molempia isejä ja äitejä. Jos miehet pakoilevat vastuuta, niin moni nainen taas omii vauvan ja haluaa hoitaa kaiken yksin. Mitä nyt olen lähipiirissä näitä nähnyt, niin monilla vanhemmilla on se jako sellainen, että äiti on se, joka sanelee ohjeet ja määräykset ja mies tulee kiltisti perässä, kuin joku äidin pikku apulainen!? Ja se on muka hauskaa, kun isä ei suoriudu lastenhoidosta, vaan soittelee äidille vähän väliä todella typeristä asioista...

Minä en ymmärrä miksi tällaiset ihmiset haluavat lapsia yhdessä.

Vierailija
44/153 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi naiset saa paskaa niskaansa, vaikka esim ap:n ja parin vastaajan miehet kuulostavat aivan onnettomilta tapauksilta? Toki se on naisen syy, jos mies on laiska, ei ota vastuuta mistään, käyttäytyy kuin teini-ikäinen tai vielä pahemmin. Kaikki on aina naisen syytä, vaikka hoitaisi lapset, kodin ja kaiken muunkin perhe-elämään kuuluvan, ja olisi henkisesti ja fyysisesti aivan loppu. Nainen, katso peiliin, kuuluu ohje. Välillä vaikka miten katsoisi, ei se mies miksikään muutu. Suurin osa eroista on naisten aloitteesta, miksi?

On-ko mies yk-sin pa-ri-suh-tees-sa? Parisuhde on kahden kauppa, jossa tulisikin aina miettiä pelkän yhden osapuolen syyttelyn sijaan olisiko kummassaki vikaa. Miksi tilanteesta pitäsi keskustella vain naisen lasien läpi katsottuna ja myötäillä, kuinka paha paha mies silkkaa pahuttaa kiusaa kiltiiä ja ahkeraa naista? Siksi toin esille tämän onko miehelle annettu mahdollisuutta vai onko ap ominut lapsen kokonaan itselleen? Harrastaako hän, tapaako kavereita, jne

Vastaus oli ei, koska MIES...

Vierailija
45/153 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lapsia on yhdessä haluttu, niin niistä myös yhdessä huolehditaan. Tämä koskee ihan molempia isejä ja äitejä. Jos miehet pakoilevat vastuuta, niin moni nainen taas omii vauvan ja haluaa hoitaa kaiken yksin. Mitä nyt olen lähipiirissä näitä nähnyt, niin monilla vanhemmilla on se jako sellainen, että äiti on se, joka sanelee ohjeet ja määräykset ja mies tulee kiltisti perässä, kuin joku äidin pikku apulainen!? Ja se on muka hauskaa, kun isä ei suoriudu lastenhoidosta, vaan soittelee äidille vähän väliä todella typeristä asioista...

Niin, jos ovat halunneet.

Vierailija
46/153 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi, kuulostaapa niin tutulta. Meillä on kaksi pientä lasta, mies toki hoitaa heitä kotona, minkä kännykältään ehtii, mutta aina siis IHAN AINA kun olen yksin lähtenyt kotoa, hän soittaa ihan turhia puheluita. Lapset karjuvat ja itkevät taustalla ja ongelma on yleensä niinkin suuri, että mitä ruokaa voisi tehdä. Samalla voidaan sivulauseessa mainita, että kaikki on pahalla päällä. Yritäpä siinä sitten rentoutua, mielummin lähden minäkin lasten kanssa liikenteeseen.

Kaikki sympatiat sinne!

Täällä myös yksi perheenäiti, jonka mies samanlainen! Joo toki voi olla vastaamatta puheluihin ja välillä olenkin, mutta on siinä ehkä tietty huoli lapsista ja hankala rentoutua kun näkee että puhelin soi aina vaan.

Mies ollut paljon lasten kanssa kaikesta huolimatta, usein on esim unohtunut antaa ruokaa. Lpasef vaikka syövät lounaan klo12 ja seuraavan kerran vasta kun tulen kotiin illalla. Jos huomautan asiasta niin suuttuu. Mistä hän voisi tietää milloin haluan että lapset syö. Niinpä. Ei hänelläkään ole ollut nälkä! Joskus tosin saattaa itse jopa syödä, mutta ei siltikään tajua lapsille antaa mitään. Paras oli, kun sanoin että pitää huolehtia että esikoinen saa ruokaa ennen urheiluharrastusta (olin itse töissä), niin antoi esikoiselle päivällistä, mutta nuoremmalle ei(!). Niin se sitten nälkäisenä lähti viemään isoveljeä harrastukseen ja yllättäen ole tosi kiukkuinen ja raskas ja miehellä oli tosi rankka ilta lasten kanssa. On kyllä vaikea lapsi-siis mies itse.

Kaikki kiteytyy tuohon ”Mistä hän voisi tietää milloin _haluan_ että lapsille annetaan ruokaa”. Asetelma on teillä siis lähtökohtaisesti se, että sinä vastaat päätöksistä. Kaikille nuorille naisille pitäisi opettaa ennen pariutumista, ettei emännän roolia saa ottaa. Tilannetta on tosi vaikea korjata jos on jo vuosia eletty niin, että vain toinen tietää vastaukset. Jos jo ennen lapsia elettäisiin niin, että kumpikin opettelee arjen asiat yhdessä toisen kanssa, ei kummallekaan voi tulla yllätyksenä milloin kannataa pestä pyykkiä, käydä kaupassa, milloin vaihtaa lapsen vaippa tai talvirenkaat.

Itse asiassa pyrin kyllä aivan päinvastaiseen, sen sijaan että kirjoittelisin listoja lasten ruoka-ajoista, niin annan miehelle vapaat kädet hoitaa asiat hänen tavallaan. Ja tilanne on tämä, kerta toisensa jälkeen. Mies sanoo noin, jotta ei tarvisi ottaa vastuuta tästäkään asiasta. Sehän oli minun syytäni sekin, että hän ei tajunnut että lapset tarvitsevat ruokaa. Aina löytyy kyllä selitykset ja tekosyyt. Niiden keksimisessä on suorastaan mestari. Miksi hän ei itse kirjoita listaa ruoka-ajoista jos ne on vaikea muistaa? Tai ylipäänsä laita jotain muistutusta ”anna lapsille ruokaa”? Kyllä olenkin miettinyt, että järjessä täytyy olla jotain vikaa. Onneksi lapset nyt jo sen verran isoja, että osaavat itse tehdä voileivän tms jos tulee nälkä.

Vierailija
47/153 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi teette lapsia näiden kypsymättömien miesten kanssa?? Mies on tasavertainen vanhempi ja meillä ainakin itse nauttii suuresti isyydestään. Hyvä suhde luodaan jo vauva-aikana.

Miehessä voidaan osoittaa vikoja ja puutteita hyvinkin äärinmäisiin rajoihin saakka jo ennen perheen perustamiseta, mutta silti naiset perustavat tälläisten miesten kanssa perheen. Miksi?

Vierailija
48/153 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma siskoni on tällainen marttyyriäiti, joka ei voi tehdä lasten takia yhtään mitään. Koska ”kuka täällä sitten ruoat laittaa ja kaikki kuolee nälkään jos en minä käy kaupassa ja ole koko ajan kokkaamassa”.

Kun kysyn, eikö ”Pena” voi viedä lapsia harrastuksiin tai lämmittää ruokaa tai käydä edes kaupassa, vastaus on aina ei. Ei se halua/jaksa/osaa tai ehdi.

Penan ei tarvinnut tehdä mitään ennen lapsiakaan, koska sisko oli niin onnellinen että vihdoin löysi itselleen miehen josta voisi saada vauvakuumeeseensa ratkaisun, että palveli ja hemmotteli Penaa koko ajan. Siitä se sitten lähti. Nyt niittää sitä mitä kylvi.

Pena suostui lasten tekoon vähän nihkeästi joten sisko varmaan ajatteli että itse hänen on ne sitten hoidettava. Samoin kävi koiran kanssa. Nyt Pena puuhailee omia juttujaan ja sisko raataa töissä, käy 100% kerroista kaupassa (maksaa kaikki ruoat) ja hoitaa lapset täysin yksin. Ja valittaa jatkuvasti, miten uupunut hän on!

Kun minulta katkesi viime talvena jalka, hän alkoi huutaa minulle puhelimessa: ”Minulla ei kyllä olisi tuollaiseen mahdollisuutta, kun ei tämä huusholli pyörisi ilman minua! Että sitten kyllä kuoltaisiin nälkään koko porukka!”

Vierailija
49/153 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmasti useimmiten niitä yhteistuumin halutaan.

Vierailija
50/153 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmasti useimmiten niitä yhteistuumin halutaan.

Luultavasti tässä tapauksessa ap on huijannut miehen isiksi. Sen perusteella näin päättelen, että ap puhuu koko ajan minä -muodossa kaikesta, esim. minä olen säästänyt, minä olen ajatellut, minä olen tehnyt näin ja näin. Asia on varmaan myös niin, sillä hän poistattaa kaikki epäilevät kommentit itsestään.

Vierailija
51/153 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, onneksi oma mies on toisenlainen, nytkin lähti kolmen pienen kanssa pihalle (1v, 2v ja 4v) jotta minä saan värjätä hiukset ja juoda kahvin sekä syödä aamupalani rauhassa, sain myös nukkua pitkään. Vastaavasti minä teen samalla lounaan koko poppoolle kunhan tulevat takaisin. Meillä hoidetaan yhdessä niin lapset kuin raha-asiatkin. Mies käy reissutöissä joten silloin minun vastuu isompi, mutta ei se haittaa koska saan omaa aikaa silloin kun mies on kotona (kuten nyt).

Vierailija
52/153 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n tapauksessa molemmat halusivat vauvaa ja mies ennen vauvan tuloa oli ilman muuta enemmän läsnäoleva, siivosi, valitti jopa minulle sotkusta... Koen tulleeni loukatuksi epäsuorasti joka kerta kun mies sulkeutuu huoneeseensa iltaisin. Olen miehelle sanonut, että koen näin, mutta silti tekee niin. Eikö hän siis halua loukata minua ihan tietoisesti? Vai mitä tämä oikein on? Anna kyllä vauvaa myös hänelle, mutta antaa hyvin nopeasti aina vauvan takaisin. Haluaa kuulemma syödä. Sitten hän jättää minut yksin vauvan kanssa ja poistuu toiseen huoneeseen. Ap

Vierailija
53/153 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kamalalta.

Vierailija
54/153 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n tapauksessa molemmat halusivat vauvaa ja mies ennen vauvan tuloa oli ilman muuta enemmän läsnäoleva, siivosi, valitti jopa minulle sotkusta... Koen tulleeni loukatuksi epäsuorasti joka kerta kun mies sulkeutuu huoneeseensa iltaisin. Olen miehelle sanonut, että koen näin, mutta silti tekee niin. Eikö hän siis halua loukata minua ihan tietoisesti? Vai mitä tämä oikein on? Anna kyllä vauvaa myös hänelle, mutta antaa hyvin nopeasti aina vauvan takaisin. Haluaa kuulemma syödä. Sitten hän jättää minut yksin vauvan kanssa ja poistuu toiseen huoneeseen. Ap

Pois-tu siel-tä a-sun-nos-ta il-man vau-vaa ru-tii-nin-o-mais-es-ti, et-tä isä saa luo-da o-mat ru-tii-nit vau-van kans-sa et-tei pa-ke-ne-mi-nen o-le mah-dol-lis-ta.

Vierailija
55/153 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tekikö se mies ennen vauvaa mitään kodin tai parisuhteen eteen?

En usko, että miehen käytös on sinulle ihan puskista tullut, eli sinänsä osin myös omaa syytäsi.

Jos olet aina hoitanut kaiken yksin etkä ole osannut vaatia miestä hoitamaan osaa kotitöistä niin miksi tilanne nytkään olisi eri?

Ja totta, kotityöt kyllä kuuluvat kotona olevalle, mutta jos joku työ jää hoitamatta päivällä niin silloin _avaat suusi_ ja sanot sille miehellesi, että nyt sinä otat tämän vauvan vai haluatko märät vaatteet päällesi huomenna?

Lisäksi, jos vauva on täysimetyksellä eikä ole pulloon opetettu, et voi vauvaa jättää miehelle pitkäksi aikaa. Avaa suusi ja tee miehelle ehdot selviksi.

Miten niin kotityöt kuuluvat kotona olevalle? Kotona oleva hoitaa vauvan ja kotityöt työpäivän ajan. Iltaisin ja viikonloppuisin nämä asiat jaetaan puoliksi. Mikä järki siinä nyt on että työssäkäyvä rentoutuu iltaisin ja vauvaa hoitava vain jatkaa pyykinpesua, ruoanlaittoa, kokkaamista yms. 24/7? Naurettavaa orjuuttamista.

Vierailija
56/153 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy haluaako hän erota vai osallistua viikonloppuisin sekä arkena 50% vauvanhoitotyöhön. Vaadi selkeä vastaus.

Jos ei halua erota, sovitte kloajan arkisin, milloin hän hoitaa vauvaa, esim. klo 17-19. Viikonloppuisin hän voi hoitaa klo 9-17, koska arvatenkin sinä hoidat yöt.

Noina kellonaikoina _et ole tavoitettavissa_!!!!

Miehillä vauvanhoitoon uppoutumisessa on lähes aina ongelmia. Heidän on helpompi mennä työhuoneeseen saavuttamattomiin / tehdä töissä ylitöitä, kun siitä saa enemmän rahaaakin. Uskomattoman helppoa on olla vastaamatta työpöivän aikana puheluihin tai olla vaan tulematta töistä kotiin. Uskomattoman moni mies tulee kotiin vasta sitten kun lapsi on jo yöunilla. Sitten voikin vinkua seksiä rättiväsyneeltä vaimolta.

Vierailija
57/153 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä sinä kysyt häneltä tänään miksi hän pakenee, haluaa loukata, jne

Saatko vauvan jonnekin hetkeksi hoitoon, että saatte puhua rauhassa ilman, että miehellä on tilaa paeta?

Vierailija
58/153 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä taas huomaa sen, että kotitöiden ja lastenhoidon lisäksi naisen vastuulla on parisuhteen emotionaalinen puoli. Toki raha-asiat kuuluvat monesti myös naiselle, vaikka miten täällä huudellaan naisista lomapkkoloisina. Eikö ap:n tapauksessa mies ole lomapkkoloisina, jos nainen on maksanut kaikki vauvantarvikkeet yksin? Ja neuvotaan vaan kuinka naisen pitää tehdä jotain toisin, jotta tilanne muuttuisi. Naisen pitää ottaa vastuu. Typerä nainen kun ei tajua, omaa syytä kaikki... Huh.

Vierailija
59/153 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No se aattelee varmaan perinteisesti. Mies käy töissä ja tuo rahan, nainen hoitaa kodin ja lapset.

Mihin se naisen äitiyspäiväraha taas unohtuu?

Vierailija
60/153 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akkain ongelmat kirjoitti:

Munkin mies käy töissä ja elättää meidät. Jätänx sen?

Teillähän on ihan eri tilanne mitä aloittajalla. Hän maksaa puolet menoista hyvästä äitiyspäivärahastaan, sinulla ei ole tuloja euroakaan. Etkö itse huomaa mitään eroa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kuusi