Järkevän ja/tai korkeakoulutetun henkilön kiinnostus enkeleihin, yksisarvisiin tms.
Finanssialalla työskentelevä ystäväni on kiinnostunut enkeleistä ja aikoo muuttaa elämänsä enkeleiden avulla kurssin käytyään. Onko tämä nykyään yleistäkin?
Kommentit (6)
Varmaan ymmärtänyt, että menemme tuhoa kohti ja enkelit ym. lohduttavat.
Ei se nyt ihan tosi yleistä ole, mutta kyllä esim. keski-iän kriisissä aika moni kääntyy erilaisten henkisten teiden piiriin. Nykyään harvempi perinteisten uskontojen, koska ne nähdään ummehtuneina ja patriarkaalisinakin, enemmän tämä new age eri muodoissaan. Johon siis yksisarviset ja enkelitkin kuuluu.
Itse tiedän yhden luonnontieteen maisterin joka sanoo olevansa noita. Hauska on, että hän on onnistunut määrittelemään itselleen noituuden niin, että mitään yliluonnolllista ei tarvitsekaan tapahtua, mikä taas näin ulkopuolisen mielestä ei ole noituutta ollenkaan. Hän nääs on Vihreä noita, eli hän toimii yhdessä luonnon energiavirtausten kanssa eikä niitä vastaan, joten jos luonto ei tahdo jotain tapahtuvan niin ei hänkään yritä noituudella pakottaa. Tekeepä vaan jotain rituaaleja auttaakseen sitä että se tapahtuu mikä tapahtuisi muutenkin, esim. kevään tulon rituaaleja kevätpäiväntasauksena tms.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan ymmärtänyt, että menemme tuhoa kohti ja enkelit ym. lohduttavat.
Saanko apua enkeleiltä maksamalla 500 euroa enkelikurssista?
Onko sinun mielestäsi Jumalaan ja Jeesukseen uskovilla ihmisillä jokin ero verrattuna yksisarvisiin uskoviin? Paitsi tietysti se, että edellisillä on järjestäytyneempi yhteisö.
Ihan ymmärrettävä ilmiö mielestäni. Ihmiset kaipaavat henkisyyttä ja henkistä yhteisöä, mutta varsinaiset uskonnot vetoavat enää hyvin harvoihin. Positiivinen puoli on, että ihminen saa psyykattua elämäänsä positiivisia virettä, negatiivinen puoli taas riski joutua rahastuksen ja manipulaation uhriksi.
Itsensä tutkiskelu on hyväksi, oudotkin ajatukset voivat toimia jollekulle ja kaikenlainen "hörhöily" voi lisätä tunnetta oman elämän hallinnasta. Jonkinlainen skeptisyys on kuitenkin pakko pitää mukana, muuten pakka hajoaa varmasti.
Itse olen luonnontieteitä rakastava ateisti, mutta saatan silti rukoilla, tehdä energiahoitoja läheisille ja puhua hengille. Ristiriitaista?
Ei yleistä, mutta hörhöilyä on varmaan aina ollut. Myös paremmissa piireissä.