Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perussuomalaiset: miksi vastustatte perustuloa/tms. yleisturva mallia?

Vierailija
07.04.2019 |

Miksi perustoimeentulon pitää mielestänne olla nyky järjestelmän kaltainen? Perustulo - tai vastaava malli tekisi kaikesta työnteosta, vähäisestäkin, kannattavaa ja vähentäisi paperisotaa ja osa-aikaisten/keikka työläisten yms. taloudellista stressiä.

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

70% veroprosentti ei kiinnosta.

Vierailija
2/54 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen ei ole varаa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei kiinnosta maksaa aivan helvetisti lisää veroja vain siksi että joku viherhippi voi maata himassa, soitella kitaraa ja poltella ganjaa.

Vierailija
4/54 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siihen ei ole varаa.

Tätä en oikein ymmärrä. Miten niin ei ole varaa? Saahan täällä nytkin rahaa, mutta perustulossa byrokratiaa olisi vähemmän. Siinä tutkimuksessakin selvisi, että ihmiset, jotka olivat kokeilussa mukana, olivat tyytyväisempiä vähemmän byrokratian takia. Ahaa, nyt kirjottaessani tajusin, eli meillä ei ole varaa antaa ihmisten olla tyytyväisiä omalla tavallaan.

Vierailija
5/54 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen persujen kannattaja enkä vastusta perustuloa toisin kuin puolue. Minulle perustulo on kuitenkin toissijainen asia ja äänestän itselleni tärkeämpi asioiden pohjalta.

Esimerkiksi vihreiden perustulomalli voisi olla teoriassa minusta kannatettava, mutta käytännön hyötyä mallista ei olisi, koska vihreät haluavat kaikki köyhien kolmansien maiden kansalaiset Suomeen. Tämä vain kuormittaisi hyvän perustulomallin ja lopputulos olisi nykyistä kalliimpi sosiaaliturvajärjestelmä. Puhumattakaan ilmastokuormituksesta mitä heidän lennättäminen Suomeen tuottaa.

Vierailija
6/54 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siihen ei ole varаa.

Tätä en oikein ymmärrä. Miten niin ei ole varaa? Saahan täällä nytkin rahaa, mutta perustulossa byrokratiaa olisi vähemmän. Siinä tutkimuksessakin selvisi, että ihmiset, jotka olivat kokeilussa mukana, olivat tyytyväisempiä vähemmän byrokratian takia. Ahaa, nyt kirjottaessani tajusin, eli meillä ei ole varaa antaa ihmisten olla tyytyväisiä omalla tavallaan.

Taivaastako luulet että ne kymmenet miljardit satavat, joita tuo malli vaatii?

Vierailija
7/54 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siihen ei ole varаa.

Käytännössä ei ole näin toiminut.

Vierailija
8/54 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden luukun perustulo on varmasti hyvä ja halvempi vaihtoehto nykysysteemille. SDP kuitenkin pyrkii sen turvin taas nostamaan veroja. Olen työssäkäyvä sinkku nettomaksaja ja kyllästynyt maksamaan tulonsiirtoja muille. Esim. lapsiperheet ovat nettovoittajia.

Vierailija
9/54 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on elätettävä itsensä TYÖLLÄ!!!

Vierailija
10/54 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perussuomalaisten Tom Packalen sanoo,että tutkimusten mukasn jo vuoden työttömyys johtaa syrjäytymiseen. Ja jo parin tunnin työ ehkäisisi sitä. Persuista myös suurin osa on töissä tai yrittäjiä.

Vierailija
11/54 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli vastustat kaikkia näitä työllistämistoimenpiteitä vml joissa ihminen tekee ihan oikeaa työtä kuusi-kahdeksan tuntia päivässä neljänä päivänä viikossa mutta ei saa siitä palkkaa?

Työttömyyspäiväraha&9€/päivä on kaukana palkasta.

Vierailija
12/54 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perussuomalaisten Tom Packalen sanoo,että tutkimusten mukasn jo vuoden työttömyys johtaa syrjäytymiseen. Ja jo parin tunnin työ ehkäisisi sitä. Persuista myös suurin osa on töissä tai yrittäjiä.

Mitä se syrjäytyminen käytännössä tarkoittaa?

Olenko syrjäytynyt mutta en vain ymmärrä sitä itse?

Olen ollut kauemmin kuin vuoden työttömänä. Peseydyn, vaatteeni ovat siistit, syön järkevästi ja herkuttelenkin joskus, liikun koirien kanssa, minulla on ystäviä ja tuttavia joita tapaan/pidän muuten yhteyttä, käyn filharmoniakonserteissa, taidenäyttelyissä, käyn kansalaisopiston kursseilla, olen kirjaston suurkuluttaja jne jne.

Ja haen toki töitä, olen myös osallistunut (mihinkään johtamattomiin) työttömille järjestetyille kursseille. Eivät avanneet kenellekään ovia mihinkään.

Mutta siis: miten se syrjäytyminen ilmenee?

Vierailija
13/54 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siihen ei ole varаa.

Esimerkiksi nyt moniin etuuksiin vaikuttaa puolison tulot. Perustulon saisi kaikki. Nyt ihmiset myös jättävät hakematta heille kuuluvia etuuksia. Perustulo tulisi automaattisesti kaikille. Eli kyllä se kasvattaa menoja. Se myös passivoisi nuoria, koska 18-vuotiaille se tuntuisi isolta rahalta.

Vierailija
14/54 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

13 jatkaa: nyt hain yhteishaussa opiskelemaan, vielä en tiedä kuinka käy. Kaksi ammattitutkintoa olen nuoruudessani suorittanut ja työelämässä olin parikymmentä vuotta, pätkätöitä ja sijaisuuksia tein..

Vierailija
15/54 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi persut sitten yleensä kannattavat kotiäitiyttä? Sekin sitten syrjäyttää. Iso osa työttömistä on perheellisiä, tulotasokin aika sama kuin esim. kotihoidontuella.

Vierailija
16/54 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä on maksettava myös PALKKAA !!!

Vierailija
17/54 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Persuista myös suurin osa on töissä tai yrittäjiä.

Paljon pienempi osuus persuista on työelämässä kuin vihreistä.

Vierailija
18/54 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttäkää laskelma että perustulo maksaa valtiolle vähemmän kuin nykymallit niin alan heti kannattaa.

Vierailija
19/54 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä se syrjäytyminen käytännössä tarkoittaa?

Olenko syrjäytynyt mutta en vain ymmärrä sitä itse?

Olen ollut kauemmin kuin vuoden työttömänä. Peseydyn, vaatteeni ovat siistit, syön järkevästi ja herkuttelenkin joskus, liikun koirien kanssa, minulla on ystäviä ja tuttavia joita tapaan/pidän muuten yhteyttä, käyn filharmoniakonserteissa, taidenäyttelyissä, käyn kansalaisopiston kursseilla, olen kirjaston suurkuluttaja jne jne.

Ja haen toki töitä, olen myös osallistunut (mihinkään johtamattomiin) työttömille järjestetyille kursseille. Eivät avanneet kenellekään ovia mihinkään.

Mutta siis: miten se syrjäytyminen ilmenee?

Siten että menetät otteesi itsenäiseen oman taloutesi hoitamiseen. Sinusta tulee luukulta toiselle kiertävä sosiaalitoimen holhokki. Siitä on vaikea enää nousta hallitsemaan omaa elämääsi.

Vierailija
20/54 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen persujen kannattaja enkä vastusta perustuloa toisin kuin puolue. Minulle perustulo on kuitenkin toissijainen asia ja äänestän itselleni tärkeämpi asioiden pohjalta.

Esimerkiksi vihreiden perustulomalli voisi olla teoriassa minusta kannatettava, mutta käytännön hyötyä mallista ei olisi, koska vihreät haluavat kaikki köyhien kolmansien maiden kansalaiset Suomeen. Tämä vain kuormittaisi hyvän perustulomallin ja lopputulos olisi nykyistä kalliimpi sosiaaliturvajärjestelmä. Puhumattakaan ilmastokuormituksesta mitä heidän lennättäminen Suomeen tuottaa.

Persuilla on jotain ihan hyviäkin asioita, mutta sitten kaikki kaatuu aina käsittämättömään öyhöttämiseen ja valehteluun. Ei kai nyt kukaan edes puolivaloilla käyvä ihminen voi tosissaan väittää, että vihreät on haluamassa tänne kaikkia maailman köyhiä. Tuollanen valehtelu ja öyhötys vie kaiken uskottavuuden persuilta. Jos persut pysyisi faktoissa, niin se voisi kerätä huomattavasti laajemman kannatuspohjan. Itse en ainakaan koskaan voisi äänestää porukkaa, jota pyrkii valtaan tuollaisilla keinoilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yhdeksän