Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos älypuhelimia ei olisi, mitä tekisit mm. bussissa, junassa, jonoissa yms.?

Vierailija
07.04.2019 |

Itsellä jäi puhelin kotiin kun jonotin kaupassa ja säikähdin oikein itsekin, että enkö kestä muutamaa minuuttia ilman älypuhelinta.

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuljen sen verran harvoin bussilla että katselen ikkunasta ulos ruuhkaa ja muita siellä kulkijoita ja ohi vilistäviä rakennuksia. Pitkän matkan bussimatkalla tämä ei onnistuisi, kuolisin tylsyyteen ilman nettilukemista. 

Vierailija
2/55 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennenkin on selvitty tekemättä mitään. Ilman älypuhelinta voit seurata ympäristöäsi (mitä ihmiset eivät nykyään tee), kassajonossa voi ottaa vaikka lompakon tai maksukortin valmiiksi esille, junassa voi lukea kirjaa tai lehteä, bussissa katsella ikkunasta maisemia jne.

Kokeile joskus. Tekee ihan hyvää irrottautua puhelimesta edes hetkeksi ja katsella, mitä ympärillä tapahtuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sitä samaa kuin tein ennen älypuhelimien keksimistä: katselisin ympärilleni, ajattelisin omia ajatuksiani, pitemmillä matkoilla junassa ja bussissa lukisin tai tekisin käsitöitä, täyttäisin sanaristikoita...

Vierailija
4/55 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä puhelinta kodin ulkopuolella ollenkaan. Yleensä ei ole edes matkassa.

Vierailija
5/55 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa kuin nytkin, eli lukisin kirjaa. En nyt jonossa, mutta vaikkapa odotusaulassa. Luen (fyysisiä) kirjoja junassa, lentokoneessa, autossa, bussissa, kahvilassa ja töissä tauolla.

Vierailija
6/55 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäisin ainakin ollla hymyilemättä. "moi. mitä äijä. mikä toii sun hymykuoppa tossa sun kasvoilla". Se olii mä hymyilin "okei, miks"  Ihan muuten vaan hymyilyttää "Ei kukaa hymyile muuuten hei vaan" no mä hymyilin "älä jauha pskaa":

Vierailija
7/55 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en näprää puhelinta julkisissa koko aikaa jo ihan siksi että tulee huono olo siinä asennossa :D

Yleensä katselen ikkunasta ulos, kuuntelen musaa tms.

Vierailija
8/55 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yrittäisin ainakin ollla hymyilemättä. "moi. mitä äijä. mikä toii sun hymykuoppa tossa sun kasvoilla". Se olii mä hymyilin "okei, miks"  Ihan muuten vaan hymyilyttää "Ei kukaa hymyile muuuten hei vaan" no mä hymyilin "älä jauha pskaa":

Nyt on aika ottaa miehestä niinku mittaaa.

Vierailija
9/55 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bussissa lukisin iltistä, tai jotain ilmaisjakelulehteä.

Junassa lukisin kirjaa.

Jonossa lukisin/ katselisin mainoksia ja esitteitä.

Ei ongelmaa. Kyllä mä itseäni jaksaisin viihdyttää, en kuolisi tylsyyteen. Vaipuisin vaikka omiin ajatuksiini, siellä on aina hauska meininki päällänsä.  :)

Vierailija
10/55 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen kirjaa. Oikeaa kovakantista kirjaa. On kiva nähdä ratikoissa/busseissa ihmisiä, jotka lukee. Arvostan heitä 🙂

Vierailija
11/55 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuljin 95-96 tunnin koulumatkaa aamuisin, kuuntelin miniradiolla henkan ja jennin aamutiimiä ja radio mafiaa eli kuuntelisin radiota on vastaus

Vierailija
12/55 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vielä MP3 soitin. Kuuntelisin musiikkia. Löytyy myöskin toimiva Sony walkman ja Gameboy advance. Viihteen orja 80-luvulta.

Vierailija
13/55 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen nettiä luin bussissa. Kotona aika kului enemmän telkkarin, iltapäivä- ja ilmaisjakelulehtien parissa. Ei ennenkään mitään sen sivistävämpää tehty.

Vierailija
14/55 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuljen sen verran harvoin bussilla että katselen ikkunasta ulos ruuhkaa ja muita siellä kulkijoita ja ohi vilistäviä rakennuksia. Pitkän matkan bussimatkalla tämä ei onnistuisi, kuolisin tylsyyteen ilman nettilukemista. 

Oletko kuullut kirjoista? Niissä on kannet ja sivut, mitkä sisältävät tekstiä.

Vierailija
15/55 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meditoisin, mutta sitä teen muutenkin, joten mikään ei muuttuisi.

Vierailija
16/55 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ot, mutta olin aivan liikuttunut kun bussissa yksi isä jaksoi selostaa kyselyiässä olevalle tyttärelleen "joo, siellä on paloasema, kyllä, tädillä on tummanvihreä mekko, näitkö kuinka hieno punainen lippis sillä pojalla oli, katso, nyt kyytin tulee iso valkoinen koira"

Muut matkustajat näyttivät lähinnä kyr*iintyneiltä mutta minusta oli ihanaa että tämä isä jaksoi oikeasti jutella lapsensa kanssa. :)

Vierailija
17/55 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelin on lähinnä soittamista ja satunnaisia viestejä varten. Katselen ikkunasta, luen ilmaislehtiä, möllötän, havainnoin bussin/junan tapahtumia, mietin niitä näitä. Semmosta.

Vierailija
18/55 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos älypuhelimia ei olisi, minulla saattaisi olla rippunen uskoa tulevaisuutta kohtaan. Nyt valitettavasti menee vaan pahemmaksi.

Vierailija
19/55 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet nykyään junassa etkä halua käyttää älypuhelinta matkan aikana, voit yrittää laskea (jos näet), montako muuta kaltaistasi vaunussa on. Yleensä ei kovin montaa :D

On suorastaan huvittavaa, miten istumaan päästyä viimeistään se niska painuu kumaraan ja puhelimen räpläys ja tuijotus alkaa. Ihmiset ovat kuin sopuleita. Ja ei ne ihmiset lue sieltä mitään e-kirjoja, ne surffaa eri sivustoilla.

Vierailija
20/55 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkuisin, katselisin maisemia, lukisin kirjoja, kuuntelisin musiikkia, juttelisin kaverin kanssa, söisin irtokarkkeja. Aika paljon on tullut bussilla kuljettua ennen älypuhelimia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kolme