Floppaakohan tuo uusi Jokeri-elokuva
Tuntuuko muistakin siltä? Vähän liian pian edellisen jälkeen...
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kyllä itse kuullut jo kauan sitten siitä, että uusi Joker elokuva tulee. Jos te ette ole kuulleet, niin ehkä pyöritte erilaisissa piireissä.
Minä pyörin ihan mielelläni eri piireissä, jos joku Jokeri-elokuva on kriteerinä.
Antaa palaa! Jokin kertoo mulle, että me ei sua meidän piireihin haluttaisikaan. Kaikki olkoot siellä missä tahtovat olla.
Ymmärrän. Onhan se teille varmasti kamalaa, jos joku ei tykkää väkivallasta.
Alkujaan kyllä ihan lasten ja teinien sarjakuva ja samoin tv sarja ja Adams family oli myös lähinnä lapsille ja joten kauas on tultu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lepakkojätkä teema on aika loppuunkaluttu.
Käypä kurkkaamassa leffa ensin. Ei ensinnäkään kerro ”Lepakkojätkästä” ja on hyvin raikas tuulahdus sarjakuvaleffojen saralla. Mitä Joker nyt ei varsinaisesti edes ole vaan edustaa jotain aivan muuta.
Tiedän, ettei kerro, mutta ei Jokerin persoonasta ole nyhdettävissä uusia ulottuvuuksia muutoin kuin visuaalisessa mielessä. Tarina on edelleenkin loppuunkaluttu ja osoittaa melkoista elokuvateollisuuden mielikuvituksettomuutta, että samoihin teemoihin palataan aina uudelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kyllä itse kuullut jo kauan sitten siitä, että uusi Joker elokuva tulee. Jos te ette ole kuulleet, niin ehkä pyöritte erilaisissa piireissä.
Minä pyörin ihan mielelläni eri piireissä, jos joku Jokeri-elokuva on kriteerinä.
Itse kieltäydyn maksamasta periaatteesta remakesta täyden elokuvalipun hintaa. Katsotaan sitten joskus Netflixistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poikani on kova batman fani, ja olimme menossa katsomaan elokuvaa perjantain ensi-iltaan. Mutta mitä, K-16??!? Miksi lasten saduista täytyy tehdä niin väkivaltaisia. Onko se jotenkin cool. Ei batman minun nuoruudessa mässäillyt väkivallalla. Goolettamalla selvisi että elokuva haluttiin kieltää, jos halutaan verellä mässäillä niin olisi parempi jättää vain tekemättä.
Lasten saduista? Really? Oletan, että kokemuksesi Batmanista perustuu ensisijaisesti 60-luvun TV-sarjaan etkä ole perehtynyt sarjakuviin sen kummemmin. Vaikkapa Killing Joke-sarjakuvakirjaan (josta Jokeri-elokuva on osin ammentanut inspiraatiota) tai Arkham Asylumiin joka on todella synkkä ja aikuiseen makuun. Batman-pelit ja elokuvat on viime vuosina muutenkin olleet hyvinkin synkeitä ja päähahmon itsensä kohdalla liikutaan aika harmaalla alueella ja Bruce Wayne on melkoisen kompleksinen hahmo. Oliko Nolanin Dark Knight mielestäsi vielä lasten satu ja nyt vasta Jokeri-elokuva ampuu yli?
Nolanin kaikki elokuvat on lapsellisia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse kieltäydyn maksamasta periaatteesta remakesta täyden elokuvalipun hintaa. Katsotaan sitten joskus Netflixistä.
Kyseessä ei ole remake. Ellet tarkoita king of comedya:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poikani on kova batman fani, ja olimme menossa katsomaan elokuvaa perjantain ensi-iltaan. Mutta mitä, K-16??!? Miksi lasten saduista täytyy tehdä niin väkivaltaisia. Onko se jotenkin cool. Ei batman minun nuoruudessa mässäillyt väkivallalla. Goolettamalla selvisi että elokuva haluttiin kieltää, jos halutaan verellä mässäillä niin olisi parempi jättää vain tekemättä.
Lasten saduista? Really? Oletan, että kokemuksesi Batmanista perustuu ensisijaisesti 60-luvun TV-sarjaan etkä ole perehtynyt sarjakuviin sen kummemmin. Vaikkapa Killing Joke-sarjakuvakirjaan (josta Jokeri-elokuva on osin ammentanut inspiraatiota) tai Arkham Asylumiin joka on todella synkkä ja aikuiseen makuun. Batman-pelit ja elokuvat on viime vuosina muutenkin olleet hyvinkin synkeitä ja päähahmon itsensä kohdalla liikutaan aika harmaalla alueella ja Bruce Wayne on melkoisen kompleksinen hahmo. Oliko Nolanin Dark Knight mielestäsi vielä lasten satu ja nyt vasta Jokeri-elokuva ampuu yli?
Missä elokuvan huumori? Ei valonpilkahdusta, joku toiveikkuus paremmasta huomisesta. Ohjaaja vihaa varmaan elämää:(
SPOILER VAROITUS! ÄLÄ LUE JOS ET HALUA TIETÄÄ ELOKUVAN JUONESTA. Kävin katsomassa elokuvan ja oli todella hyvin tehty. Elokuva oli synkkä ja jokerin mieleen pääsi hyvin sisään elokuvaa katsoessa. Loppu ei kerro siitä, että jokeri tippuu tankkiin, vaan yhteiskuntaluokkien eroista, miten jokerista tuli jokeri ja miten hän sai seuraajansa rikolliselämäänsä mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä elokuvan huumori? Ei valonpilkahdusta, joku toiveikkuus paremmasta huomisesta. Ohjaaja vihaa varmaan elämää:(
Dark knight oli hyvä. Tässä ehkä liikaa apinointia scorseselta joka yritetty yhdistää eurooppalaiseen art house tyyliin. Ei sovi huumori tuohon konseptiin. Batman viitaukset oli turhia, ja tiettyjen juonen käänteiden alle viivaaminen turhautti. Joskus vähemmän on enemmän. "Sarjakuva"elokuvana parasta mitä ehkä koskaan tehty. Nolanit tuntuu aika lasten elokuvalta tähän verrattuna, marveleista puhumattakkaan. Mutta tuntuu olevan lähemmin teos yhteiskunnasta joten vertailu kohteet muiden sarjakuva elokuvien sijaan lienee osastoa taxi driver, nightcrawler, first reform, you were really never here (phonenix pääosassa tässäkin) jonne joker elokuvan taso ei millään yllä. Mutta viihdyin ja supersankari sarjakuvaan pohjaavana elokuvana paras koskaan tehty. Phoenix oli kova tapansa mukaan, onneksi di capriota ei valittu rooliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on todellakin remake. Lahjoitan rahani mieluummin sellaisille elokuvan tekijöille, joilla on jotain uutta kerrottavaa.
Dicapriota ei edes koskaan harkittu rooliin, vaan rooli kirjoitettiin Phoenixille. Jokeri leffan oli kai tarkoitus aluneprin olla Scorsesen tuottama leffa, jolloin toki Dicaprio olisi ollu ihan selviö. Onneksi Scorsese ei kuitenkaan päätynyt tekemään tätä leffaa.
Vierailija kirjoitti:
Dicapriota ei edes koskaan harkittu rooliin, vaan rooli kirjoitettiin Phoenixille. Jokeri leffan oli kai tarkoitus aluneprin olla Scorsesen tuottama leffa, jolloin toki Dicaprio olisi ollu ihan selviö. Onneksi Scorsese ei kuitenkaan päätynyt tekemään tätä leffaa.
Warner bros halusi elokuvaan di caprion. Scorsesella tai ilman. Phillips oli halunnut phoenixin alusta lähtien ja sai tahtonsa läpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on todellakin remake. Lahjoitan rahani mieluummin sellaisille elokuvan tekijöille, joilla on jotain uutta kerrottavaa.
Remake mistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohhoh. Ei meidän poju sitten saa enää lehtisiä käteensä, keräänpä kaikki pois jos batmankin on menty pilaamaan moisellä väkivalta moskalla. Pyh minä siitä jokerista. Aina menee bisnes ihmisten, etenkin nuorten edelle. Väkivalta myy, muut ei. Luin juuri että elokuvassa on tosiaan vain jokeri. Ei siis hyvän ja pahan taistelua:(
Jäin mietteliääksi enkä oikein osannut päättää että oliko se pahuus ja "vika" synnynnäistä ja olisi tullut ilmi joka tapauksessa vai johtuiko se.. no katsokaa niin tiedätte, en viitsi spoilata.
Kävin eilen katsomassa. Näyttelysuoritukset toki erittäin hyviä, mutta ei ollut leffa mun makuun. Todella masentava ja alakuloinen tunnelma läpi leffan.
En usko että floppaa, mutta veikkaan että monet eivät uskalla mennä katsomaan teattereihin ihan ensimmäisillä viikoilla.
Mitenhän tästä ahdistuville uppoaisi Cape Fear? Ei Joker minusta ole väkivaltainen tai väkivallalla mässäiltäisiin. Enemmän pyöritään ihmisen pään sisällä. Hyvä kokemus, joskaan ei tule katsottua uudestaan koska ei sillein tarjoa mitään kiinnostavaa.
Vierailija kirjoitti:
mielestäni se vaikuttaa hyvältä. Paremmalta kuin mitä Suicide Squad oli. Tuossa on selkeästi pyritty menemään takaisin siihen Heath Ledgerin jokerimaiseen, mikä on vaan hyvä. Jared Leto ei ymmärtänyt Jokerin ideaa.
Tuo jokeri on loistohahmo. Se antaa näyttelijälle paljon vapauksia käyttää omaa ammattitaitoaan luovasti. Se jos jokin tuo jotakin uutta leffapöhinöihin.