Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostaako kukaan enää perinteistä kesämökkiä, missä kantovesi ja ulkohuussi?

Vierailija
06.04.2019 |

Vai pitääkö nykyaikana mökillä olla kaikki hienoudet, jos aikoo saada sen myydyksi?

Mitä sinä arvostaisit, jos ostaisit mökin?

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merenrantapaikassa saa olla vaikka mikä mörskä ja kantovesi, silti saa pulittaa täälläpäin sen 150 000 euroa. Sijainti ja ilmansuunta on tärkein.

Vierailija
22/50 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on miehen kanssa mökkikuume, ja etsitään nimenomaan alkeellisten olojen mökkiä. Me ei ollenkaan haluta mökkiä jossa on vesivessat ja hanat ja suihkut ja tiskikoneet, se jotenkin inhottaa kun meidän mielestä mökillä kuuluu olla kantovesi, ja mökkisaunassa on nautinto pestä pesuvatien avulla. Sähköjäkään ei tarvi olla, vaikkakin ei nyt niin kovasti haittaa jos sattuu olemaan. Muita vaatimuksia on järven ranta, etäällä olevat naapurit, ja että mökki ei ole ihan laho. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle mökkeily on sitä että vedet haetaan kaivosta, sauna lämmitetään puilla ja saunassa on kaksi tynnyriä vettä joissa toisessa on jääkylmää kaivovettä ja toisessa tulikuumaa padassa lämmennyttä vettä. Niistä sitten jokainen voi sekoittaa itselleen pesuvettä. Ulkohuussi pihanperällä ja aamu ja ilta hampaanpesut tapahtuu pihalla. Mökissä tupa jossa iso leivinuuni. Lisäksi pari kammaria ja

viileä ruokahuone. Ja möksää ympäröi metsä.

Oon iloinen että oon saanut lapsesta lähtien viettää kesäni "alkeellisella" mökillä.

Vierailija
24/50 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Merenrantapaikassa saa olla vaikka mikä mörskä ja kantovesi, silti saa pulittaa täälläpäin sen 150 000 euroa. Sijainti ja ilmansuunta on tärkein.

Varmaan joo, mutta merenrantamökki juoksevalla vedellä onkin 300 000. Eli edelleen hinnassa näkyy.

Vierailija
25/50 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiinteistövälittäjä sanoisi että kyllä aika mökin myy.Tarkoittaa sitä että ajan myötä myyjän pinna pettää ja laskee hintaa kunnes kaupat tulee eli niin tässäkin ja kun hinta on riittävän oikea niin kaupat syntyy.

Vierailija
26/50 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaisin ostaakin, kunhan hinta on kohdillaan.

Vierailija
27/50 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä arvostan eniten luonnonrauhaa, puhdasta vesistöä (ei levää) ja kohtuullista mökkimatkaa, kaikki muu on toissijaista.

Vierailija
28/50 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me vaihdoimme vakiasumisen kaupunkikerrostalo-osakkeesta maalle mummonmökkiin, tupa on ja kamari sekä kuisti, leivinuuni tottakai.

Ulkohuussi ja kantovesi, elämä on ihanaa kun voi katsella huikeaa tähtitaivasta, kuunnella luonnon ääniä ja nähdä kurkia, joutsenia, susia, kauriita, mäyriä jne jne..

Eli jotkut jopa haluavat asua niin, ei ainoastaan mökkeillä :)

Ja kymmenen vuotta tässä on jo viihdytty, alta nelikymppisiä oltiin kun tänne tultiin.

Sähköt toki on.

Vierailija
29/50 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä enemmän mökillä on tekniikkaa, sitä enemmän siinä on huolehtimista ja kuluja. Jos tarkoitus on olla mökillä vain muutama kuukausi vuodessa, niin vähemmällä pääsee, jos mökki on melko alkeellinen. Tällaisen mökin voi huoletta jättää oman onnensa nojaan ja luonnon armoille pitkäksikin aikaa. Jos taas mökki on viimeisen päälle varusteltu ja muistuttaa enemmän omakotitaloa kuin mökkiä, niin on talvellä enemmän huolta putkista, sähköistä ym. varsinkin kun ei itse voi olla paikalla koko aikaa vahtimassa ja korjaamassa mahdollisia vahinkoja. 

Itse haaveilen sellaisesta rekan perään rakennetusta modernista mini-mökistä, jonka voisi ajaa mökkitontille kesällä ja kytkeä sähköroikkaan. Syksyllä ajaisi sen tontilta pois johonkin lämpimään varastoon talveksi. Lisäksi mökkitontilla voisi olla puulla lämmitettävä pieni rantasauna. Tämä riittäisi oikein mainiosti mökkeilyyn. 

Vierailija
30/50 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkeellinenkin mökki menee kaupaksi, jos sijainti ja vesistö on hyvä. Mutta tietysti se menee silloin käytännössä pelkän tontin hinnalla, pahimmassa tapauksessa rakennukset ovat vain rasite. Sähkötöntä mökkiä haluaa todella harva, ja uusi sähköliittymä on kallis.

Vierailija
31/50 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä enemmän mökillä on tekniikkaa, sitä enemmän siinä on huolehtimista ja kuluja. Jos tarkoitus on olla mökillä vain muutama kuukausi vuodessa, niin vähemmällä pääsee, jos mökki on melko alkeellinen. Tällaisen mökin voi huoletta jättää oman onnensa nojaan ja luonnon armoille pitkäksikin aikaa. Jos taas mökki on viimeisen päälle varusteltu ja muistuttaa enemmän omakotitaloa kuin mökkiä, niin on talvellä enemmän huolta putkista, sähköistä ym. varsinkin kun ei itse voi olla paikalla koko aikaa vahtimassa ja korjaamassa mahdollisia vahinkoja. 

Itse haaveilen sellaisesta rekan perään rakennetusta modernista mini-mökistä, jonka voisi ajaa mökkitontille kesällä ja kytkeä sähköroikkaan. Syksyllä ajaisi sen tontilta pois johonkin lämpimään varastoon talveksi. Lisäksi mökkitontilla voisi olla puulla lämmitettävä pieni rantasauna. Tämä riittäisi oikein mainiosti mökkeilyyn. 

Niitä kutsutaan asuntovaunuiksi.

Vierailija
32/50 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole oikein koskaan ymmärtänyt sitä että mennään mökille ankeilemaan ilman mukavuuksia.

Jos mökki on syrjässä ja toimii tukikohtana vaikka kalaskutkseen tai metsästykseen ja sinne ei saa mukavuuksia järkevillä kustannuksilla, niin silloin ymmärrän askeettisenkin mökin joka mahdolistaa harrastamisen tms.

Vierailija
33/50 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

M41 kirjoitti:

Mökkisukupolvi alkaa olla vanhainkoti-iässä. Noita perustason mökkejä on useimmissa suvuissa riesaksi asti.

Yllättävän vähän niitä on kuitenkaan myynnissä. Eikä niitä oikein vuokratakkaan.

Vierailija
34/50 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa ostajista haluaa kaikki mukavuudet. Enemmänkin kakkosasunnon, kuin mökin.

Mä haluaisin just semmosen mummonmökin, missä vesi haetaan kaivosta ja takalla lämmitetään talo. Mut eipä ole varaa edes sellaiseen.

Vierailija
35/50 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökkihöperö kirjoitti:

Meillä on sellainen mökki. Meille sen tunnearvo on moninkertainen kuin sen markkina-arvo. Siitäkin huolimatta, että se on etelärintessä puhdasvetisen järven saaressa. Siksipä sitä ei myydäkään.

Perinteisen paskahuusin tyhjennyshän se vasta onkin tavoittelemisen arvoinen kokemus.

Vierailija
36/50 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole oikein koskaan ymmärtänyt sitä että mennään mökille ankeilemaan ilman mukavuuksia.

Jos mökki on syrjässä ja toimii tukikohtana vaikka kalaskutkseen tai metsästykseen ja sinne ei saa mukavuuksia järkevillä kustannuksilla, niin silloin ymmärrän askeettisenkin mökin joka mahdolistaa harrastamisen tms.

Sellaiset, jotka viihtyy alkeellisissa oloissa, eivät koe sitä ankeaksi. Itse pitäisin sitä ihanana vastapainona nykyelämälle. Puhelintakin olisi pakko pitää kiinni, kun ei olisi sähköä seinästä. Se rauhottaisi ja saisi pään nollattua nettiaddiktiosta. Ymmärrän toki, että kaikki ei ole nettiaddikteja.

Vierailija
37/50 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät nuo kyllä asuntovaunuilta näytä :) http://www.anvianet.fi/huvilavaunu/

Vierailija
38/50 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät nuo kyllä asuntovaunuilta näytä :) http://www.anvianet.fi/huvilavaunu/

https://img.ilcdn.fi/mkv4EABwlOg2qJNtd6j3sdE0-SI=/full-fit-in/612x/img-…

Kätsy... Pitääkin alkaa katselemaan tuollaista. Tontti jostain, jonne on hyvä tie ja tuollainen sinne "tilapäisesti".

Vierailija
39/50 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa mökin, mutta ei liikaa stressiä siitä, niin alkeellinen on parempi.

Vierailija
40/50 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellaiset, jotka viihtyy alkeellisissa oloissa, eivät koe sitä ankeaksi. Itse pitäisin sitä ihanana vastapainona nykyelämälle. Puhelintakin olisi pakko pitää kiinni, kun ei olisi sähköä seinästä. Se rauhottaisi ja saisi pään nollattua nettiaddiktiosta. Ymmärrän toki, että kaikki ei ole nettiaddikteja.

Tätähän se juuri onkin. Kun kännykän siirtää syrjään, varaan mökille luettavaksi kaikki vuoden ilmestyneet kiinnostavat kirjat joita en ole "ehtinyt" arkena lukea.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi seitsemän