Ostaako kukaan enää perinteistä kesämökkiä, missä kantovesi ja ulkohuussi?
Vai pitääkö nykyaikana mökillä olla kaikki hienoudet, jos aikoo saada sen myydyksi?
Mitä sinä arvostaisit, jos ostaisit mökin?
Kommentit (50)
Totta kai niille on oma ostajakuntansa. Etenkin siksi, että hinnassahan mukavuuksien puute vääjäämättä näkyy ostajaa miellyttävällä tavalla.
Mulla on mökki saaressa. Juomavesi haetaan mantereen puolella olevasta kaivosta, joka on kolmen mökin yhteinen. Pesuvedet kannetaan tietysti järvestä. Ulkohuussi on toki myös.
Minå ainakin. Ei tartte kantaa huolta naurettavista jätevesiasetukseista ja huussit on kehittyneet valtavasti niistä perinteisitä haisevista lierukärpässäiliöistä
Minä myös arvostan sitä, että ei tarvitse huolehtia mistään sakokaivojen tyhjennyksestä.
Meillä on sellainen mökki. Meille sen tunnearvo on moninkertainen kuin sen markkina-arvo. Siitäkin huolimatta, että se on etelärintessä puhdasvetisen järven saaressa. Siksipä sitä ei myydäkään.
No me ostettiin, joskin myös tunnearvon vuoksi koska oli sukulaisen mökki saaressa ja siihen liittyi paljon muistoja. Yksinkertainen mökki ulkohuussilla. Vedet tarttee tuoda kotoa.
Enemmän tuossa se saari maksoi kuin mökki :D
Kyllä sijainnilla on enemmän arvoa kuin teknisillä hienouksilla. Paikkaa ei voi vaihtaa, mutta mukavuuksia saa yleensä lisättyä.
Ei kiitos. En kuitenkaan viihtyisi siellä kuin max. kolme päivää vuodessa. Mutta varmaan joku ostaa, todella halvalla.
En kaipaa mukavuuksia mutta kunnollinen ja puhdasvetinen järvi on oltava.
Ostaisin jos minulla ei olisi jo rakasta mökkiäni. Ensi kesänä laitan pienen aurinkopaneelin, koska mökillä ei ole sähköä puhelimen lataamista varten. Jääkaappi toimii kaasulla. Muuta ei ole. Itselleni luksusta ei ole kakata veteen pöntössä, voin hyvin kakkia ulkokäymälään. Veden ja puiden kantaminen on terapiaa, samoin puutarhatyöt.
Appiukon mökki on juuri tälkainen. Sen verta tulee aurinkosähköä, että puhelimen saa ladattua.
Itselleni riittäisi pieni saunamökki järvenrannalta. Ei tarvitsisi olla nykyajan hienouksia. Mutta sen pitäisi olla tarpeeksi lähellä että arki-iltaisinkin voisi kesällä käydä.
Kiva, että täällä on muitakin yksinkertaisuutta arvostavia. Jostain ihmeen syystä kiinteistönvälittäjät hokevat, että myynnin kannalta ainakin sähköt ja juokseva vesi pitää mökillä olla. Taitavat itse olla mukavuudenhaluisia kaupunkilaisia.
Voihan sellaisen ostaa, ja sitten tehdä kaivon, vesijohdon ja viemärin. Ilmaiseksi se ei toki käy, myyntihinta ei tietysti ole sama kuin jos nuo olisi tehty ja toimisi.
Mökkisukupolvi alkaa olla vanhainkoti-iässä. Noita perustason mökkejä on useimmissa suvuissa riesaksi asti.
M41 kirjoitti:
Mökkisukupolvi alkaa olla vanhainkoti-iässä. Noita perustason mökkejä on useimmissa suvuissa riesaksi asti.
Mikä on mökkisukupolvi? Kyllä nuoretkin mökkeilevät.
Vierailija kirjoitti:
M41 kirjoitti:
Mikä on mökkisukupolvi? Kyllä nuoretkin mökkeilevät.
Nuorilla on kakkosasunto, eikä mökki. Ainakin tavoitteissa.
Meillä on etsinnän alla perinteinen mökki. Paikan on kyllä oltava täydellinen. Asumme Keski-Euroopassa, joten emme halua murehtia poissa ollessamme putkirikoista ja murtovarkaista. Teinit haluavat kalastamaan, minä marjastamaan ja mies saunomaan.
Meillä on kumpaakin mallia, perinteinen huussimökki sekä kaikilla mukavuuksilla varusteltu kakkoskoti. Se perinteinen on vuokralla kun ei siellä koskaan itse oltu, ja hyvin on kelvannut.
Itse tykkään perinteisestä mökistä, meidän mökille tulee kylmä vesi sisään, mutta pitää itse lämmittää takan päällä tai hellalla. Ulkohuussikin on.