Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ostaako kukaan enää perinteistä kesämökkiä, missä kantovesi ja ulkohuussi?

Vierailija
06.04.2019 |

Vai pitääkö nykyaikana mökillä olla kaikki hienoudet, jos aikoo saada sen myydyksi?

Mitä sinä arvostaisit, jos ostaisit mökin?

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkään perinteisestä mökistä, meidän mökille tulee kylmä vesi sisään, mutta pitää itse lämmittää takan päällä tai hellalla. Ulkohuussikin on.

Vierailija
2/50 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai niille on oma ostajakuntansa. Etenkin siksi, että hinnassahan mukavuuksien puute vääjäämättä näkyy ostajaa miellyttävällä tavalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on mökki saaressa. Juomavesi haetaan mantereen puolella olevasta kaivosta, joka on kolmen mökin yhteinen. Pesuvedet kannetaan tietysti järvestä. Ulkohuussi on toki myös.

Vierailija
4/50 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minå ainakin. Ei tartte kantaa huolta naurettavista jätevesiasetukseista ja huussit on kehittyneet valtavasti niistä perinteisitä haisevista lierukärpässäiliöistä

Vierailija
5/50 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös arvostan sitä, että ei tarvitse huolehtia mistään sakokaivojen tyhjennyksestä.

Vierailija
6/50 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sellainen mökki. Meille sen tunnearvo on moninkertainen kuin sen markkina-arvo. Siitäkin huolimatta, että se on etelärintessä puhdasvetisen järven saaressa. Siksipä sitä ei myydäkään.

Vierailija
7/50 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No me ostettiin, joskin myös tunnearvon vuoksi koska oli sukulaisen mökki saaressa ja siihen liittyi paljon muistoja. Yksinkertainen mökki ulkohuussilla. Vedet tarttee tuoda kotoa. 

Enemmän tuossa se saari maksoi kuin mökki :D

Vierailija
8/50 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sijainnilla on enemmän arvoa kuin teknisillä hienouksilla. Paikkaa ei voi vaihtaa, mutta mukavuuksia saa yleensä lisättyä.

Vierailija
9/50 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiitos. En kuitenkaan viihtyisi siellä kuin max. kolme päivää vuodessa. Mutta varmaan joku ostaa, todella halvalla.

Vierailija
10/50 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kaipaa mukavuuksia mutta kunnollinen ja puhdasvetinen järvi on oltava.

Vierailija
11/50 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin jos minulla ei olisi jo rakasta mökkiäni. Ensi kesänä laitan pienen aurinkopaneelin, koska mökillä ei ole sähköä puhelimen lataamista varten. Jääkaappi toimii kaasulla. Muuta ei ole. Itselleni luksusta ei ole kakata veteen pöntössä, voin hyvin kakkia ulkokäymälään. Veden ja puiden kantaminen on terapiaa, samoin puutarhatyöt. 

Vierailija
12/50 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Appiukon mökki on juuri tälkainen. Sen verta tulee aurinkosähköä, että puhelimen saa ladattua.

Vierailija
13/50 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni riittäisi pieni saunamökki järvenrannalta. Ei tarvitsisi olla nykyajan hienouksia. Mutta sen pitäisi olla tarpeeksi lähellä että arki-iltaisinkin voisi kesällä käydä.

Vierailija
14/50 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, että täällä on muitakin yksinkertaisuutta arvostavia. Jostain ihmeen syystä kiinteistönvälittäjät hokevat, että myynnin kannalta ainakin sähköt ja juokseva vesi pitää mökillä olla.  Taitavat itse olla mukavuudenhaluisia kaupunkilaisia.

Vierailija
15/50 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sellaisen ostaa, ja sitten tehdä kaivon, vesijohdon ja viemärin. Ilmaiseksi se ei toki käy, myyntihinta ei tietysti ole sama kuin jos nuo olisi tehty ja toimisi.

Vierailija
16/50 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökkisukupolvi alkaa olla vanhainkoti-iässä. Noita perustason mökkejä on useimmissa suvuissa riesaksi asti.

Vierailija
17/50 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

M41 kirjoitti:

Mökkisukupolvi alkaa olla vanhainkoti-iässä. Noita perustason mökkejä on useimmissa suvuissa riesaksi asti.

Mikä on mökkisukupolvi? Kyllä nuoretkin  mökkeilevät.

Vierailija
18/50 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M41 kirjoitti:

Mikä on mökkisukupolvi? Kyllä nuoretkin  mökkeilevät.

Nuorilla on kakkosasunto, eikä mökki. Ainakin tavoitteissa.

Vierailija
19/50 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on etsinnän alla perinteinen mökki. Paikan on kyllä oltava täydellinen. Asumme Keski-Euroopassa, joten emme halua murehtia poissa ollessamme putkirikoista ja murtovarkaista. Teinit haluavat kalastamaan, minä marjastamaan ja mies saunomaan.

Vierailija
20/50 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kumpaakin mallia, perinteinen huussimökki sekä kaikilla mukavuuksilla varusteltu kakkoskoti. Se perinteinen on vuokralla kun ei siellä koskaan itse oltu, ja hyvin on kelvannut.