Mitä "yliluonnollisia" juttuja teille on käynyt?
Otsikolla tarkoitan siis sitä, että ovat kuitenkin järjellä selitettävissä vaikka ehkä kaukaa haettujakin. Lähinnä milloin olette pelästyneet tai alkaneet miettiä, että onkohan tässä nyt jotain muutakin. Saa toki kertoa asioita joita ei voi selittää, mutta haluaisin pitäytyä tositapahtumissa.
Kommentit (3731)
Kävin piikillä ja sain taudin, jolta sen piikin piti suojata. Sairaalan lomakkeisiin minut merkittiin piikittämättömäksi. Huuuu, olenko näkymätön?
Mummon kaappikello pysähtyi aina joka vuosi ja päivämäärä samaan kellonaikaan, kun pappa kuoli.
Vierailija kirjoitti:
Mihin muuten perustuu se että teineille tai nuorille aikuisille tuntuu tapahtuvan yliluonnollisia juttuja? (Toki muillekin mutta esim tässä ketjussa ja kuulemieni juttujen mukaan ovat edustettuina)
Ovatko kenties vastaanottavaisempia tämmöisille asioille, vähän kuin pienet lapset ja edelliset elämät?
Hormonimyrskyt
Ajoin kahdestaan parivuotiaan lapseni kanssa. Parisataa kilsaa takana. Lapsi nukkuu. Yht'äkkiä herää ja itkee hysteerisesti, tavalla jota en ole aiemmin nähnyt. Pysäytän levähdysalueelle. Otan lapsen syliin ja pikkuhiljaa hän rauhoittuu vähän, mutta on vielä itkuinen. Lapsi sanoo, että jatketaan matkaa. Ajetaan parisataa metriä levähdyspaikalta, ja edessä on juuri tapahtunut hirvikolari, jossa auton etulasi muuskana ja verta sisäpuolella, sekä kuollut hirvi.
Olin uimahallissa suihkussa. Menen yleensä saunaan vain silloin, kun siellä ei ole ketään. Kuulin, että joku heitti löylyä ja saunasta kuului yskäisy. Ajattelin, että en mene sinne, kun siellä on joku. Oli kuitenkin niin kylmä, että päätin mennä kuitenkin. Saunassa ei ollutkaan ketään. Vähän säikähdin. Katsoin lauteiden allekin. Ei ollut ketään. Mihin se yskijä katosi?
Vierailija kirjoitti:
Olin koiranhoitajana ystäväni luona jossa on tapahtunut ystävän mukaan outoja juttuja, lohdutin itseäni sillä että ei koira olisi noin rauhallinen jos lähellä olisi mörköjä. Nukuin olohuoneen sohvalla ja olohuoneen ikkunalla paloi led-tuikkuja, sammutin ne kuitenkin ennen nukkumaanmenoa. Yöllä heräsin janoon ja hapuilin pimeässä keittiöön, takaisin tullessa ihmettelin outoa väpättävää valoa. Ne tuikut olivat päällä! Yritän ajatella että ehkä kiltti haamu koetti estää minua kompastumasta huonekaluihin säkkipimeässä.
Laitoit tuikkujen nappulat ajastin-asentoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin muuten perustuu se että teineille tai nuorille aikuisille tuntuu tapahtuvan yliluonnollisia juttuja? (Toki muillekin mutta esim tässä ketjussa ja kuulemieni juttujen mukaan ovat edustettuina)
Ovatko kenties vastaanottavaisempia tämmöisille asioille, vähän kuin pienet lapset ja edelliset elämät?
Hormonimyrskyt
Kyllä. Kun aivot kypsyvät, voi jossain vaiheessa kuulla ja nähdä helpommin harhoja.
Itsellekin on käynyt niin.
Kerroin yhtenä vuonna marraskuussa vaimolleni erään näyttelijän kuolleen. Tämä näyttelijä ei ollut mikään ykköstähti, mutta elokuvapiireissä kuitenkin melko tunnettu. Sitten joulukuussa samana vuonna oli lehdessä jonkinlainen uutinen hänen kuolemastaan, oli kuollut 10.12. Aloin selata vanhoja lehtiä, mutta uutista ei löytynyt. Näyttelijä ei ollut edes mikään suosikkini ja sekoitin usein hänet erään toisen näyttelijän kanssa, joka on edelleen elossa.
Vierailija kirjoitti:
Kerroin yhtenä vuonna marraskuussa vaimolleni erään näyttelijän kuolleen. Tämä näyttelijä ei ollut mikään ykköstähti, mutta elokuvapiireissä kuitenkin melko tunnettu. Sitten joulukuussa samana vuonna oli lehdessä jonkinlainen uutinen hänen kuolemastaan, oli kuollut 10.12. Aloin selata vanhoja lehtiä, mutta uutista ei löytynyt. Näyttelijä ei ollut edes mikään suosikkini ja sekoitin usein hänet erään toisen näyttelijän kanssa, joka on edelleen elossa.
..olin mielestani lukenut kuolemaa koskeneen jutun lehdestä marraskuussa, ennen kuin kerroin siitä...
Isoisän "tuoksu" ja askeleet kuuluivat ja tuntuivat mökillä vielä pitkään kuolemansa jälkeenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vuokrattiin exän kanssa aikoinaan talo. Mä näin vaan kuvia talosta, ex oli käynyt katsomassa. Muistan miten muuttopäivänä tuli karmea ahdistus ja jotenkin semmoinen huimaava olo kuin jossain naurutalossa, seisoin vaan siinä hämärässä eteisessä ja tuijotin vastapäätä olevaa punaista(seinät, lattia, ovi) vessaa . Myös yläkertaan johtava portaikko oli kirkkaanpunainen. Olisin halunnut maalata mutta talo ei ollut oma.
Ex kävi töissä ja mä tein töitä kotona (myin tuolloin käsitöitä). Kuulin monesti etäistä vaimeaa puhetta ja laulua, ex ei luullut ikinä mitään ja mun isäni sanoi että vesiputket tai jotkut tekee äänen jota kuvittelen puheeksi. Aloin sitten kuunnella musiikkia, aika kovaa ja se blokkasi äänet muttei muita ilmiöitä. Kerran menin röökille ja kuistin katossa roikkuva korituoli alkoi pyöriä ympäri, ei edes tuullut enkä mä usko että tuuli saisi sen pyörimään niin lujaa. Öisin aloin herätä aina samaan aikaa ja näytin vauhkona kännykällä valoa, kun luulin että huoneessa on joku. Mä tunsin että siellä oli joku.
Ex ei uskonut kunnes yhtenä yönä herätti mut tukka pystyssä, oli luullut mun menevän vessaan. Sai kahta kauheamman slaagin kun nousin ja mulla oli kelta/vihreä raidallinen toppi, ex oli nähnyt jonkun mustassa mekossa.
Ne 2 vuotta mitkä siinä asuttiin oli todella karmeaa aikaa ja sain siellä keskemenonkin.
Huh huh. Tiedätkö talon taustoista?
Vierailija kirjoitti:
Ajoin kahdestaan parivuotiaan lapseni kanssa. Parisataa kilsaa takana. Lapsi nukkuu. Yht'äkkiä herää ja itkee hysteerisesti, tavalla jota en ole aiemmin nähnyt. Pysäytän levähdysalueelle. Otan lapsen syliin ja pikkuhiljaa hän rauhoittuu vähän, mutta on vielä itkuinen. Lapsi sanoo, että jatketaan matkaa. Ajetaan parisataa metriä levähdyspaikalta, ja edessä on juuri tapahtunut hirvikolari, jossa auton etulasi muuskana ja verta sisäpuolella, sekä kuollut hirvi.
Mulle kävi joskus bensatankilla niin että bensa tuli jotenkin tosi hitaasti mittarista, ajattelin jo että on jotenkin rikki. Jatkoin matkaa niin hetken päästä peura pompsahti tielle n. 100 m eteenpäin.
Minusta tuntuu että täällä käy jatkuvasti maan ulkopuolista väkeä ja heillä on sellaista teknologiaa, että emme näe heitä. Olen nimittäin usein puoliksi herännyt jostain avaruusaluksesta, ennen kuin ovat vaivuttaneet minut uudelleen uneen. Tekevät meille jotain testejä ja palauttavat sitten kotiin. Tätä tapahtui useammin kun asuin yksin. Nämä muiden ihmisten näyt ja silmäkulmissa tapahtuvat varjot voivat olla näitä maan ulkopuolisia vieraita.
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuntuu että täällä käy jatkuvasti maan ulkopuolista väkeä ja heillä on sellaista teknologiaa, että emme näe heitä. Olen nimittäin usein puoliksi herännyt jostain avaruusaluksesta, ennen kuin ovat vaivuttaneet minut uudelleen uneen. Tekevät meille jotain testejä ja palauttavat sitten kotiin. Tätä tapahtui useammin kun asuin yksin. Nämä muiden ihmisten näyt ja silmäkulmissa tapahtuvat varjot voivat olla näitä maan ulkopuolisia vieraita.
Voi olla jopa niin, että nämä vieraat ovat ihmisiä tulevaisuudesta, tuhansien vuosien päästä. Ihmiset ovat keksineet kuinka matkustaa ajassa ja käyvät menneisyydessä ennakoivasti parantelemassa ihmisten genomia ja varmistamassa ettemme tuhoa elämää maapallolla.
En tiedä onko yliluonnollista mutta jotenkin vaistosin ukin kuileman. Olin teini enkä ollut vaivautunut käymään mummon ja ukin luona läheskään yhtä usein kuin ennen.
Päivää ennen ukin yllättävää kuolemaa kuitenkin kävin pitkän kaavan mukaan. Syötiin ja saunottiin, vietettiin aikaa yhdessä. Lähtiessäni vielä halasin molempia, ukkia pitkään.
Seuraavana aamuna tuli tieto että ukki oli kuollut. :'(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin koiranhoitajana ystäväni luona jossa on tapahtunut ystävän mukaan outoja juttuja, lohdutin itseäni sillä että ei koira olisi noin rauhallinen jos lähellä olisi mörköjä. Nukuin olohuoneen sohvalla ja olohuoneen ikkunalla paloi led-tuikkuja, sammutin ne kuitenkin ennen nukkumaanmenoa. Yöllä heräsin janoon ja hapuilin pimeässä keittiöön, takaisin tullessa ihmettelin outoa väpättävää valoa. Ne tuikut olivat päällä! Yritän ajatella että ehkä kiltti haamu koetti estää minua kompastumasta huonekaluihin säkkipimeässä.
Laitoit tuikkujen nappulat ajastin-asentoon.
Ei ainakaan minun ledituikuissa ole mitään ajastinta, vain päällä/pois päältä-asennot
Lauantaina tapahtui outo juttu uskon muutenkin yliluonnolliseen. Istuin rauhassa koneella ja mietin kaikkea kunnes kuulin kuinka auto tuli pihaan ja pysähtyi ajattelin siinä että: no ei siinä en kyllä odota ketään. Meni vähän aikaa ja kuulin selvästi koputuksen etuovelta menin katsomaan ja jännintä tässä oli että ei näkynyt autoa eikä koputtajaa joko olin nukahtanut tai sitten ajatuksissa kuulin omiani :)
Vierailija kirjoitti:
Mulla on samantapainen juttu yhdestä naiskansanedustajasta. Kuulin uutisista hänen kuolleen aivoverenvuotoon , mutta hän onkin edelleen hengissä. Olen yrittänyt etsiä sitä uutista jonka kuulin, mutta ei löydy mitään sellaista enää. Parempi näin.
Olin sytyttämässä takkaa kun mieleeni nousi ajatus jostain, että olisi kauheaa jos joku perheen äiti myrkyttäisi tahallaan perheensä häkään. Ei mennyt kuin muutama päivä, kun uutisissa kerrottiin juuri sellaisesta tapauksesta.
Mielikuvitus?